.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:21

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Hoe pak ik mijn leven weer op na mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:52

Oef meid, is wel even lastig zo voor je!
Denk dat je vooral aan je vriend hangt omdat je zo weinig sociale contacten hebt. Vind het al heel goed van je dat je op zoek bent naar vrijwilligerswerk en dergelijke!
Probeer toch echt gewoon het contact met hem te blokken. Jij bent GEEN tweederangs. Elke jongen die dat zegt is het niet waard!
Als ik jou was zou ik nu niets meer met relaties etc doen. Niet opzoeken. Eerst aan jezelf werken. Alles op de rails krijgen. Je mag er zijn meid! Je mag leuke dingen doen, gewoon omdat JIJ het leuk vindt!
Op naar die studie. Is een baantje een optie? Want neem aan dat je pas in september 2018 begint?

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 14:30

Wat een verhaal zeg :\ Ik zou inderdaad toch ook zeggen: blokkeer die jongen. Zijn nummer, zijn social media, alles. Achterlaten en niet meer naar kijken.
Verder zou ik je echt op het hart willen drukken om echt iets te vinden waardoor je dagelijks wat te doen hebt. Studie/vrijwilligerswerk is daar een hele goede voor. Zoek een nieuwe hobby, neem dat hondje, doe dat ene ding wat je altijd al hebt willen doen, pak kansen aan en probeer nieuwe dingen. Als het je lukt om zoiets op te pakken dan zul je zien dat je sociale netwerk ook een stuk gaat groeien en dat hij niet zo'n grote plek meer in je gedachten en je leven inneemt, en dat het vanzelf makkelijk wordt om hem te negeren en dat je hem op een gegeven moment niet eens meer WIL opzoeken.
Neem ook vooral alle hulp erbij die je nodig hebt, pak de steun van de mensen om je heen aan en wees niet te bang om om hulp te vragen als het je hoog zit.

Wat mij ook heel goed helpt na een relatiebreuk is een heel duidelijk ritme in je leven aanbrengen. Zoveel mogelijk op dezelfde tijden opstaan en na bed, op dezelfde tijden eten en gezond eten en een beetje bewegen (dit zal voor jou misschien wat lastiger zijn, maar bijv dat stukje wandelen met de hond is ook goed, het gaat erom dat je er even uit bent). Elke dag even buitenkomen, geen hele dagen achter de pc hangen, met regelmaat even een leuk sociaal dingetje plannen (al is het bij je buuf op de koffie), huis lekker schoonhouden, etc. etc.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik heb ooit op een vergelijkbaar punt gestaan en ben ontzettend blij dat ik toen naar die adviezen heb geluisterd (hoe gruwelijk moeilijk het ook is geweest) en dat ik eindelijk van die vent en mijn toen heel beperkte leven af ben. Hij is die ellende niet waard, echt niet. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 14:41

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hoe pak ik mijn leven weer op na mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 14:58

Als vrijwilligerswerk: Is het asiel niet een optie? Kun je ook met honden aan de slag, zonder dat je er direct zelf eentje aanschaft. Bovendien geeft het ritme en regelmaat en sociale contacten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:01

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jungles

Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:06

Ik herken een deel van je verhaal waar het gaat om verlatingsangst en dan 'kiezen' voor een narcistische partner. Bij jou komt er echter zoveel meer bij kijken: je bent vroeger gepest, je hebt weinig sociale contacten en je hebt een beperking... dat is niet niks!

Jouw leven draaide om hem en daarom ben je denk ik ook steeds akkoord gegaan met zijn voorwaarden, uit angst om hem te verliezen. Uit angst om hem te verliezen ga je totaal voorbij aan je eigen behoeften/wensen etc. Dit stuk herken ik en daarom is het des te meer pijnlijk als zo'n relatie uit gaat, want wie ben je dan nog? Wat moet je doen? Je voelt je alsof je niks waard bent zonder hem, alsof je niks meer over hebt en je zou er alles aandoen om het weer goed te krijgen. Klopt dat?

Laat ik je het volgende zeggen. Ik heb net een relatiebreuk achter de rug na vier intense jaren en ik ben er absoluut nog niet overheen. De eerste maand heb ik huilend op bed gelegen en niks gedaan. Inmiddels begin ik me voorzichtig iets beter te voelen, maar dat heeft tijd nodig. Ik was ervan overtuigd dat de wereld zou vergaan als m'n ex me zou verlaten (verlatingsangst), maar met een beetje gezond verstand kun je inzien dat dat niet het geval is. Je moet deze pijn nu even verdragen, maar het gaat over en als één iemand dat vroeger nooit geloofde, was ik dat wel. Als je het woord verlatingsangst in het woordenboek opzoekt, staat mijn naam erachter :') en als zelfs ik langzaam durf te hopen dat het goed komt, kan jij dat ook.

MAAR: de enige manier om je weer beter te voelen, is echt het contact met dit rotjong te verbreken. Geen app, geen mail, geen SMS, geen andere ellende.... ga even door die pijn heen. Doe het voor jezelf, want eerlijk: wil jij met iemand zijn die jou zo kleineert? Het zal best een aardige gast zijn, maar niet voor jou. Er zijn genoeg mannen op de wereld die jou wel goed kunnen behandelen, ook al zie je dat nu niet. Maar blijf een tijdje alleen, om te voorkomen dat je van de ene afhankelijke relatie in de andere stapt.

TS: jij bent oké! Laat niemand je iets anders zeggen.

Edit: en dan komt het oppakken van nieuwe dingen vanzelf :) Schrijf op wat je leuk vindt! De plannen die er nu liggen, klinken goed!

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoe pak ik mijn leven weer op na mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:51

Inderdaad,ts,dat is toch geen leuke man.Er bestaan echt betere,maar zolang je aan deze blijft hangen,krijg je die nooit natuurlijk.Neem anders een lief hondje,of een verzorgpaard.Van dieren krijg je zoveel pure liefde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:02

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:05

Inderdaad, laat die andere mannen nog maar lekker zitten. Dat is iets voor in de toekomst, als die littekens een stuk beter geheeld zijn.

Je hoeft in je huidige situatie ook niet gelijk alle contact te verbreken. Ik denk dat dat meer iets is voor op de lange termijn, als de zaken zijn afgehandeld en de gevoelens bedaard, om dan eens stukje bij beetje die 'restanten' weg te werken.

Natuurlijk vind je het een leuke man en zal hij echt wel hele lieve kanten hebben, anders was je nooit zo lang bij hem geweest. Maar is zo'n explosieve relatie echt houdbaar op lange termijn? Zulke rotdiscussies zal je dan veel vaker gaan hebben, het blijft een welles-nietes spelletje, de relatie zal vaker op scherp komen te staan en daar wordt je alleen maar onzekerder en gestresster van. En je zou nog steeds aan hem blijven hangen. Maar wat als hij dan een keer wegvalt? Dan zit je daar, nog steeds alleen en in principe geen steek verder :n En vat dit niet als 'aanval' op hoor, absoluut niet, ik bedoel juist te zeggen dat het echt helemaal niet zo'n slecht idee is dat jij niet meer met hem verder wil en dat je gerust bij die keus kan blijven :(:)

En je hoeft inderdaad ook niet gelijk van continu thuis zitten naar elke dag volgepland te gaan hoor, dat is zelfs helemaal geen goed idee. Gewoon zoals je zelfs al zegt eens beginnen met 1 of 2 dagdelen iets doen, lekker rustig aan opbouwen. Qua hondje nemen: kun je daar niet wat steun aan hebben wat betreft je buurvrouw, aangezien zij ook een hondje heeft? En wat betreft dingen ondernemen: geen beweging maakt het inderdaad wel lastig ja :\
Hebben de sociale contacten die je hebt hobby's of iets van bezigheden waarvan jij iets hebt van, goh is wel leuk? Of kun je niet aan ze vragen of ze iets leuks voor je weten, je een keertje mee er op uit willen nemen als je daar behoefte aan hebt? Desnoods ga je alleen maar een keertje mee kijken ofzo, dan ben je er ook weer even uit en misschien ontdek je wel iets leuks waar je zelf ook mee aan de slag kan en wil. Internet is ook een beetje je vriend denk ik, met een beetje rondgoogelen kom je misschien ook wel op ideeen. Of misschien zijn DIY of knutselprojectjes wat voor je? Of vind je koken/bakken leuk? Dat kan je natuurlijk ook voor een groep doen. Geen idee of je wel eens uitgaat, maar in een klein gezellig kroegje kun je misschien ook wel wat contact opdoen of in ieder geval lekker een beetje kletsen of iets, geen idee of dat wat voor je is. Kun je je misschien heen laten slepen door een vriendin als je niet alleen durft!
Ik denk (als ik zo vrij mag zijn) dat het voor jou echt 'key' is om kleine stapjes te zetten. Gewoon even dat nieuwe proberen wat je eigenlijk eng vond en dan zien dat het helemaal niet zo spannend was als je dacht. Dat levert je waarschijnlijk ook een stukje extra zelfvertrouwen op waardoor je vanzelf meer nieuwe dingen durft. Uiteindelijk ga je dat ook uitstralen en komen de mensen vanzelf op je af. Dat is wat ik me van mijn 'slechte periode' nog kon herinneren in ieder geval, dat deed echt enorm veel voor me :j

Misschien noem ik wel dingen waarvan jij denkt jezus wat stom :') maar ik probeer gewoon even mee te denken. En als je nou eens keer iets wil doen of een dagje op stap wil, en je hebt echt helemaal niemand die met je mee wil en je durft/wil niet alleen: dan mag je mij gerust een PB'tje doen hoor. Groningen is een eindje weg maar ik stap zo in de auto. Veel succes en geluk gewenst in ieder geval :(:)

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoe pak ik mijn leven weer op na mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:20

Tja, dit is natuurlijk niet echt een verrassing na je vorige topic. Je zegt dat hij je niet mishandelde, misschien niet lichamelijk maar geestelijk zeker wel, hij manipuleerde je ontzettend en nu nog. Hij wil het lief afsluiten, dat doet hij voor zichzelf en echt niet voor jou. Je geeft zelf aan dat hij een narcist is. Ik snap heel goed dat het moeilijk voor je is, zolang om elkaar heen draaien, een soort van relatie hebben en tot een maand of twee geleden nog denken dat je samen zou gaan wonen. Moeilijk maar jij kunt echt wel op eigen benen staan, zonder hem. Jullie hebben alle twee een flink rugzakje en jij hoeft de zijne er niet meer bij te dragen. Maak je eigen steeds leger en ga door richting toekomst. Je geeft aan dat het asiel te ver weg zit maar in Groningen is het toch max een half uurtje fietsen dus hou die mogelijkheid wel in je achterhoofd, van dieren krijg je liefde terug, zij kunnen je goed gebruiken.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:31

Ik ken de voorgeschiedenis (vorige topics) niet maar als ik het zo lees is hij jou absoluut niet waard.

Het zal vast even pijn doen en je zal de relatiebreuk moeten verwerken maar nu blijf je lijden en gekwetst worden. Kies eens een keer voor jezelf, ben er van overtuigd dat jij sterker bent dan je zelf denkt. Dat maak ik op hoe je dit geschreven hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:48

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:11

Lieve TS,
wat goed dat je dit topic opent...! 'Het is voorbij, wat nu...?!??'

Ik kan je niet beloven dat je niet depressief zult worden - maar rouwen om deze relatie lijkt me wel aan de orde. 5 jaar is niet niets. En helaas waren het niet alleen mooie, maar ook zware jaren.
En: rouw is een normale 'reactie', dus probeer om er niet bang voor te zijn.

En er zijn een hele serie zaken die je voor jezelf kunt doen.
Ten eerste de vraag hoe JIJ wilt terugkijken op de relatie..? Wat voelde fijn...?
Juist ook 'ik kan zo moeilijk zonder hem' kan een kwestie zijn dat hij op de een of andere manier iets erg belangrijks voor jou representeert.
(Hoe meer jij weet hoe dit werkt, hoe makkelijker je het krijgt. Bijvoorbeeld hij geeft zekerheid: hoe kun jij voor jezelf zekerheden inbouwen...?)

En ik kreeg ooit van mijn beste therapeute ooit 'de oefening van de 5 zintuigen'.
Een prima oefening om je te helpen goed voor jezelf te zorgen. (....en soms 'dramde' ze mbt de 'oefening van de vijf zintuigen'. "Alle 5! Onderzoek ze!!" ;) )

Begin ermee, zodra je je rot voelt (en eerder mag ook! ;) ) : "wat wil ik nu ruiken? " We hebben ook van tijd tot tijd gesproken over geur, zij deed me het boek van Margriet Dudok van Heel aan de hand, over essentiële olie voor honden en paarden. Uiteraard: je kunt ook die lekkere after shave op doen en momenteel brand ik wierook die ik heb "afgekeken" op yogales.

Vraag twee: "welke thee wil ik nu drinken? " Ik houd niet van de winter, dus dan drink ik warmhoudthee: met gember, zoethout en pepermunt.
Ook heerlijk in de zomer: glas half vullen met (warm of koud) water, sinaasappelsap en een beetje yoghurt en kaneel.
Of een prakje cacaopoeder en sinaasappelsap met gember, kaneel en bessen op siroop. Mjum!

De kleuren die ik draag zijn doorgaans rood, geel, oranje: warm, graag! ! Maar ik heb T-shirts in alle kleuren van de regenboog in de kast. En een aantal verschillende foulards voor over de bank.

"Wat wil ik nu voelen met mijn huid?" Mooie zachte omslagdoek, goede stoffen - maar massage kan ook, of lekker je spieren losschudden. Of knuffelen met de hond!

"Wat wil ik nu horen? " Uiteraard lieve woorden. Maar mijn cd-verzameling zet ook zoden aan de dijk. Momenteel moet het vooral vrolijk en a tempo zijn, als ik verdriet heb is er een stapel cd's met harpmuziek (staat al in de bijbel, zo oud als de mensheid: van een harp kalmeer je).

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoe pak ik mijn leven weer op na mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:41

Het was niet minachtend bedoelt hoor maar uit je vorige topic sprak al veel verdriet en ook een beetje zich geen raad weten met de houding van je ex vriend, vandaar mijn opmerking dat het stoppen van de relatie geen verrassing is. Heel eerlijk denk ik dat je zonder zijn rugzak, die hij zeker heeft, beter af bent. Dat betekend niet dat je het niet zal missen, zeker wel. Hoe er over heen te komen is voor iedereen persoonlijk. Maar op het moment dat je beseft dat er voor jullie, door welke omstandigheden ook, geen toekomst is weggelegd dan moet je vooruit. Hoe?? Geen idee, ik ben gelukkig nog nooit depressief geweest en daar ook heel blij om dus wat jij kunt doen om niet depressief van de omstandigheden te worden is misschien naar je huisarts gaan en praten.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:24

Mensenwelzijn => Leven zonder paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:28

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:43

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hoe pak ik mijn leven weer op na mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:13

Om wat voor spullen gaat het nu nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:15

Jeetje ts heel veel sterkte, heb nog niet alles gelezen maar is er niemand die, met of zonder jou, de spullen op kan gaan halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:17

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Hoe pak ik mijn leven weer op na mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:19

Als het jou spullen zijn en het is belangrijk voor je, zou ik toch je ouders langs sturen. En dan maar zonder eerst contact met hem!

Maar ik begrijp dat het lastig is. Als ik dichterbij had gewoond was ik zo met je mee gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:23

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:28

Wat vervelend dat het zo moet!
Welke omgeving woon je? Ik heb werk voor 10 man op stal tussen de paarden wil je best op sleeptouw meenemen hoor, ben je hem zo vergeten ;)