Verhuizen? Twijfel slaat toe

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 09:08

Zoals jullie misschien hebben meegekregen heb ik overlast van m'n bovenbuurman. En ben ik daarom op zoek naar een nieuw huisje.
Ik reageer vrijwel elke dag.
Nu kan ik vrijdag gaan kijken naar een ander huisje. Ongeveer even groot als waar ik nu zit. Maar wel goedkoper denk ik. Energielasten zitten er vrijwel inbegrepen.
Maar nu slaat de twijfel toe. Moet ik het doen? Ik ben de 10e op de lijst.
Of gewoon wachten tot ik een andere aanbieding krijg met meer kamers? Maar dat kan nog een jaar duren...

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:10

Stap voor stap, eerst maar eens kijken of het bevalt ;) Als je jezelf daar ziet wonen en de omgeving beter is dan waar je nu zit.. waarom niet? Inschrijven kan altijd, als je hem dan niet krijgt wacht je op de volgende mogelijkheid.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 09:49

Ik sta nu ook ingeschreven. Maar ik ben bang dat ik het huis dan neem als de overige 9 mensen niet accepteren uit een soort van paniek, zodat ik weer rust in m'n leven krijg.
Hoe bij dat ik gister was, hoe onzeker ik me nou voel. Iets met teveel prikkels denk ik...

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:49

wat al gezegd is; stap voor stap. ga gewoon eens kijken of het wat is. Kan je daarna verder kijken. Ik weet niet hoe het trouwens bij jullie gemeente gaat als je een woning afwijst. soms wordt je dan weer een eind naar onderen geplaatst op de wachtlijsten.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:58

Is er niemand in je echte leven met wie je dit kunt delen? Nogal pittig om hetvaan onbekenden over te laten.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 10:00

lieveli schreef:
Is er niemand in je echte leven met wie je dit kunt delen? Nogal pittig om hetvaan onbekenden over te laten.

Ik wil gewoon raad. Is dat zo'n probleem?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:02

Niet zo in de aanval schieten, ik vind het gewoon een behoorlijke beslissing die je moet nemen en wij kennen jou niet. Is er niemand die jou kent die dit met jou kan bespreken?

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:05

Is de overlast van je buurman niet op te lossen? Het vervelende is dat je ook niets weet over je (buren op je) nieuwe adres en je na een dure verhuizing weer met soortgelijke problematiek komt te zitten.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:09

Als je buurman wel normaal was geweest, zou je dan ook verhuizen? Maw: is het echt de buurman of je huis? Als het echt je buurman is, en je bent wel okee met je huis, waarom zou een nieuw huis dat ongeveer hetzelfde is dan slechter zijn?

Verder, als je als 10e op de lijst staat zou ik gaan kijken en zou ik me pas druk gaan maken als er 8 geweigerd hebben en die kans lijkt me eigenlijk vrij klein.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 10:13

lieveli schreef:
Niet zo in de aanval schieten, ik vind het gewoon een behoorlijke beslissing die je moet nemen en wij kennen jou niet. Is er niemand die jou kent die dit met jou kan bespreken?

Je hebt gelijk sorry. Ga het vanavond ook met m'n ouders bepraten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:14

Wat is er gebeurd met woningbouw/politie etc. wat betreft je overlast?? Je laat je toch zeker niet "weg pesten" door een lawaaierige buurman?? Dat zou ik echt niet laten gebeuren, en als ik het zo lees twijfel je te veel dus zou ik zeggen niet verhuizen maar het probleem aanpakken. Denk niet dat je uiteindelijk met een lekker gevoel verhuisd als je je zo gewonnen geeft, dan zadel je alleen een ander op met die overlast.. Hier heb je ook nog een meldpunt bij de gemeente etc.. Wat je anders nog kan proberen, weet niet hoe dat in jou regio loopt maar hier werkt dat wel, woningruil..

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:53

Annet_Dottie schreef:
Wat is er gebeurd met woningbouw/politie etc. wat betreft je overlast?? Je laat je toch zeker niet "weg pesten" door een lawaaierige buurman?? Dat zou ik echt niet laten gebeuren, en als ik het zo lees twijfel je te veel dus zou ik zeggen niet verhuizen maar het probleem aanpakken. Denk niet dat je uiteindelijk met een lekker gevoel verhuisd als je je zo gewonnen geeft, dan zadel je alleen een ander op met die overlast.. Hier heb je ook nog een meldpunt bij de gemeente etc.. Wat je anders nog kan proberen, weet niet hoe dat in jou regio loopt maar hier werkt dat wel, woningruil..


Misschien even haar eerdere topic lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:10

lieveli schreef:
Annet_Dottie schreef:
Wat is er gebeurd met woningbouw/politie etc. wat betreft je overlast?? Je laat je toch zeker niet "weg pesten" door een lawaaierige buurman?? Dat zou ik echt niet laten gebeuren, en als ik het zo lees twijfel je te veel dus zou ik zeggen niet verhuizen maar het probleem aanpakken. Denk niet dat je uiteindelijk met een lekker gevoel verhuisd als je je zo gewonnen geeft, dan zadel je alleen een ander op met die overlast.. Hier heb je ook nog een meldpunt bij de gemeente etc.. Wat je anders nog kan proberen, weet niet hoe dat in jou regio loopt maar hier werkt dat wel, woningruil..


Misschien even haar eerdere topic lezen?


Ik lees dit topic en zie nergens voor wie het verhaal niet kent hier een linkje naar een vorig topic, ik weet niet alles he ;)

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:17

Ik heb je vorige topics niet gelezen, maar denk even heel praktisch gezien dat de kans gewoon erg klein is als je 10e op de lijst bent, dus dat er een grote kans is dat je zorgen maakt om niks.

Ik zou zeker bij het huis gaan kijken, zien hoe je je daar voelt en afwachten of je uberhaupt kans maakt.

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:49

Heel lastige problematiek hoor. De sociale woningen liggen in Den Haag niet voor het oprapen. Ik neem aan dat je urgent bent inmiddels?
Ben je er bekend mee dat je huurverlaging zou kunnen vragen als er sprake is van overlast? Of een verhuiskostenvergoeding? Omdat je al overleg hebt gehad met de woningcorporatie neem ik aan dat je een log heb bijgehouden van de overlast (wanneer, door wie op welk tijdstip).

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:52

purny schreef:
lieveli schreef:
Niet zo in de aanval schieten, ik vind het gewoon een behoorlijke beslissing die je moet nemen en wij kennen jou niet. Is er niemand die jou kent die dit met jou kan bespreken?

Je hebt gelijk sorry. Ga het vanavond ook met m'n ouders bepraten


vraag of je ouders mee kunnen om te kijken :)

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:57

Wij hebben vorig weekend mijn moeder verhuisd, was 17de op de lijst! en pas 2,5 maand ingeschreven en bam ze had een super leuk passend flatje. Soms kan het gewoon snel gaan..

Ts kun je iemand meenemen om te gaan kijken? 2 zien altijd meer dan 1 en het helpt je denk ik om je keuze beter te maken. Wat vervelend dat je je huisje opgeeft voor je bovenbuurman maar soms heb je er gewoon meer aan om je rust te zoeken dan in een stress situatie te blijven waar je weinig mee verder komt.

djodjodjo schreef:
Ik heb je vorige topics niet gelezen, maar denk even heel praktisch gezien dat de kans gewoon erg klein is als je 10e op de lijst bent, dus dat er een grote kans is dat je zorgen maakt om niks.

Ik zou zeker bij het huis gaan kijken, zien hoe je je daar voelt en afwachten of je uberhaupt kans maakt.

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:43

In Den Haag waar Purny zit, is het gewoon erbarmelijk met de woningmarkt. Met 7 jaar wachttijd voor een sociale woning en een paar 100 die gemiddeld reageren op een woning is het gewoon erg lastig om een fijne woning te vinden.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 14:49

Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik al vaak aangegeven heb bij de woningbouw dat ik geluidsoverlast ervaar. Helaas voor mij maar een geluk voor hem is het geen dagelijks punt. Zolang hij het niet elke dag doet kan hij gewoon door blijven gaan. Dit is al langer dan een jaar bezig.
De woningnood in den haag is gewoon zo erg dat het niet meer dan normaal is dat je minimaal 4 jaar staat ingeschreven.
Ik wil zeker m'n ouders meenemen naar de bezichtiging

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:47

Hee Purny,
Ik snap je twijfels goed, en eerlijk gezegd, als je nu al deze twijfels hebt zou ik het niet doen.
Om weer te kunnen verhuizen, kost tijd en geld. Als het een jaar duurt voordat je echt groter ook kunt wonen, zou ik het dat jaar proberen uit te houden. Het idee van niet alleen een rustiger huis, maar ook gewoon in 1x goed zitten maakte het wachten voor mij toch nog houdbaar. Succes met je beslissing!

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:49

Goed ga gewoon is kijken naar het huis je weet pas hoe je je voelt als je er echt in staat en het ziet :)
Bevalt het niet dan zeg je gewoon nee bedankt ik kijk nog even verder

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:57

Als je echt zo'n kast hebt in dit huis en je kan daar rustiger wonen en je gaat er qua huis niet op achteruit (ruimte, kamers, buurt etc) zeker doen. Je leven en leefomgeving moet fijn zijn.
Check dan in het nieuwe huis ook wel even of je iets hoort of wat voor mensen er omheen wonen voordat je ja zegt anders heb je wellicht weer last.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 17:35

Het huisje was niks. Allemaal bedankt voor de goede raad

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Verhuizen? Twijfel slaat toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:42

Klote, Purny. Hopelijk komt er snel iets nieuws op je pad!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 18:12

Chiave schreef:
Klote, Purny. Hopelijk komt er snel iets nieuws op je pad!

Dank je. Ik was eerst op plaats 52 geëindigd maar er waren 42 mensen voor mij die geweigerd hadden.