Studenten ov zomervakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Studenten ov zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 15:16

Hoi!

Altijd als ik naar school/stage ga gebruik ik mijn studenten ov voor de bus. Nu het bijna zomervakantie is kan ik mijn buskaart dus niet gebruiken om met de bus naar mijn werk te gaan. Daarom wou ik er graag geld op zetten. Maar moet ik hier dan een andere ov kaart voor kopen? of kan ik op mijn studenten ov ook gewoon tegoed zetten?

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Studenten ov zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:17

je kan er gewoon geld opzetten :)
Is als het goed is een gewone OV kaart waar je studenten OV (vrij reizen op staat)

Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 15:20

lovemaylo schreef:
je kan er gewoon geld opzetten :)
Is als het goed is een gewone OV kaart waar je studenten OV (vrij reizen op staat)


Top! maar als ik de kaart gebruik in de periode dat ik nog gratis kan reizen, haalt hij dan het tegoed eraf of doet die dat pas als mijn studenten ov niet meer geldig is?

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:21

Citaat:
Studenten week OV-chipkaart vakantie

Heb je een weekabonnement, dan kan je niet gratis reizen in de vakantie met je week OV studentenkaart. Je zult bij treinreizen moeten reizen met 40% korting en bij gebruik van stads- en streekvervoer moeten reizen met 34% korting.

Je kan er gewoon geld opzetten en dat wordt alleen gebruikt als je reist in een niet gratis periode.
Mijn zoon heeft er geld op staan voor het reizen in het weekend en dat blijft gewoon staan als hij door de weeks weer gratis reist.

http://www.ov-chipkaartgeldig.nl/studenten-ov-vakantie

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:22

Thincla schreef:
lovemaylo schreef:
je kan er gewoon geld opzetten :)
Is als het goed is een gewone OV kaart waar je studenten OV (vrij reizen op staat)


Top! maar als ik de kaart gebruik in de periode dat ik nog gratis kan reizen, haalt hij dan het tegoed eraf of doet die dat pas als mijn studenten ov niet meer geldig is?



Als je studenten ov geldig is gebruik je die automatisch, alleen als je in het weekend/feestdagen of zomervakantie reist zal er dan geld af gaan.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Studenten ov zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:35

En als je je studenten OV gebruikt krijg je alsnog korting in de vakantie :)

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Studenten ov zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:37

15 juli tot 15 augustus is het betaald reizen volgens mij.
Als je normaal doordeweeks gratis reist.
Maar je hebt dan alsnog die 40 procent korting.

Als je weekend vrij reist normaal dan blijft dat in de zomer geldig

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Studenten ov zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:54

De korting is tegenwoordig wel alleen buiten de spits helaas...

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:58

Er is nog wel 1 kant tekening: eerste keer met de trein kan je niet zomaar inchecken. Je moet dan aangeven op de kaart of je 1e of 2e klas reist. Ik heb dat toen via de servicebalie op het station gedaan. Met de bus is er verder geen probleem, daarvoor kan je de kaart direct gebruiken. Ook zit er bij treinreizen een minimum van 15 euro op voor je kan inchecken terwijl met de bus je kan reizen met elk saldo.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:25

maliejane schreef:
Er is nog wel 1 kant tekening: eerste keer met de trein kan je niet zomaar inchecken. Je moet dan aangeven op de kaart of je 1e of 2e klas reist. Ik heb dat toen via de servicebalie op het station gedaan. Met de bus is er verder geen probleem, daarvoor kan je de kaart direct gebruiken. Ook zit er bij treinreizen een minimum van 15 euro op voor je kan inchecken terwijl met de bus je kan reizen met elk saldo.


8 euro moet erop staan voor trein (ze zeggen op site 10, maar in praktijk is het 8)