Id mee naar festival?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 12:08

Ik heb echt geeen idee waar dit topic thuishoort maar ik denk hier...

Ik ga vrijdag naar Indian summer, ik ben 15 maar ga met mijn zus van 20. Ik moet een id bij me hebben. Wij vliegen echter zondag naar Portugal en ik vlieg op m'n id. Nu ben ik bang dat ik mijn id kwijt ga raken bij indian summer. Zou ik naar het festival een kopie van mijn id mee kunnen nemen? Als het goed is wordt mijn id niet gevraagd omdat ik toch niet ga proberen alcohol te kopen. Wat zouden jullie doen?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:09

Helaas geld een kopie niet en moet je echt je id meenemen

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:09

Een kopie is geen rechtsgeldig identiteitsbewijs, dus ze kunnen je weigeren bij een kopie.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:10

Hele gekke tip, maar ik doe altijd mijn ID in mijn telefoonhoesje, dus zo'n achterkant hoesje en daar gewoon in... en dan mijn telefoon in mijn BH....dan ga jij je telefoon + ID echt niet kwijtraken :o

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:10

Je moet altijd je id bij je hebben. Gewoon meenemen en zorgen dat je hem niet kwijt raakt.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:10

Gewoon meenemen en er zuinig op zijn.
Krijg je niet sowieso een bandje, waarvoor je je id moet laten zien?

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:10

Nee een kopie is niet goed genoeg. Daarmee kunnen ze je weigeren. Overigens moet je ALTIJD je ID bij hebben, ook als je gewoon over straat loopt.
Waarom zou je hem kwijtraken? Je bent toch niet van plan met je ID te gaan gooien ofzo?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:14

Ik zou hem wel meepakken naar een festival, mochten ze aan de ingang controleren zou het zonde zijn als je niet binnen mag.

Ik heb hem verder ook wel vaker niet bij :o

lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 12:19

Okee dankjulliewel! Ik heb hem zoiezo altijd bij me maar door de vakantie staat er wel een beetje extra druk op dat ik hem niet kwijt mag raken haha

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:24

Heb je niet zo'n beurs voor om je nek? En die dan onder je shirt duwen

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:37

Zou hem gewoon in je bh stoppen. Dan raak je hem alleen kwijt als je je bh uittrekt :')

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:17

Ik zou persoonlijk een kopie meenemen, zo streng controleren ze niet op Indian Summer.. maar het is wel een risico natuurlijk en officieel gezien niet geldig.
Ik ben wel zo'n muts die hem kwijt zou raken maar dat komt door de drank :+ Als je niet drinkt en hem echt goed wegstopt zal je 'm niet zo snel kwijtraken.


Ik bedenk me overigens net, er zijn toch kluisjes daar? Stop je 'm daar in!

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:19

Ik zou gewoon je ID meenemen, het zou zonde zijn als je niet binnen komt. Gewoon in je bh stoppen inderdaad!

lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 20:17

anne_bento schreef:
Ik zou persoonlijk een kopie meenemen, zo streng controleren ze niet op Indian Summer.. maar het is wel een risico natuurlijk en officieel gezien niet geldig.
Ik ben wel zo'n muts die hem kwijt zou raken maar dat komt door de drank :+ Als je niet drinkt en hem echt goed wegstopt zal je 'm niet zo snel kwijtraken.


Ik bedenk me overigens net, er zijn toch kluisjes daar? Stop je 'm daar in!

Die kluisjes zijn wel heel slim ja!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:30

Kluisje is meestal wel eigen verantwoordelijkheid.
Ze hebben bij de action sportbelts. Dat is een band voor om je middel waar je geld/sleutels etc in kan doen. Normaal bedacht voor het hardlopen, maar ik gebruik hem ook met reizen, ideaal ding en kost 2 euro!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:30

Ik zou toch maar wel een ID-kaart meenemen... Als je goed oppast raak je hem echt niet zomaar kwijt.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:02

Ik las net dat er kluisjes zijn dus dan zou ik dat lekker doen! Tuurlijk is het eigen verantwoordelijkheid maar ik heb nog nooit iemand een kluisje zien openbreken op een festival :+

Je kunt hooguit je sleutel dan verliezen, dus zorg wel dat je goed onthoudt welk kluisje van jou is, en maak evengoed ook een kopie van je ID, kun je altijd bewijzen dat die van jou is.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:09

Moet je dat ding niet sowieso bij je dragen, of je nu wel of niet naar een festival gaat?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:51

Alsof iedereen 24/7 zijn identiteitsbewijs mee neemt. :+
Ik zou hem wel meenemen, ook al denk je dat er niet gecontroleerd word, stel er word gecontroleerd dan word je er keihard uitgegooid. Heb dat zelf al vaak zat meegemaakt.
Ik doe hem ook altijd in mijn telhoesje, je kan ook vragen of je zus hem bijhoud, misschien is zij wat zuiniger en beter in het bewaren van spullen? Ik geef altijd alles aan mijn vriend, omdat ik zelf vaak geen zakken/tas bij heb en mijn vriend raakt nooit iets kwijt... :o

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:35

Lieshorses schreef:
Alsof iedereen 24/7 zijn identiteitsbewijs mee neemt. :+
Ik zou hem wel meenemen, ook al denk je dat er niet gecontroleerd word, stel er word gecontroleerd dan word je er keihard uitgegooid. Heb dat zelf al vaak zat meegemaakt.
Ik doe hem ook altijd in mijn telhoesje, je kan ook vragen of je zus hem bijhoud, misschien is zij wat zuiniger en beter in het bewaren van spullen? Ik geef altijd alles aan mijn vriend, omdat ik zelf vaak geen zakken/tas bij heb en mijn vriend raakt nooit iets kwijt... :o


Uhm ik! Wat voor moeite is het? Ik heb ALTIJD mijn portemonnee bij me en daar zit die gewoon in ;). Ook als ik even ga fietsen of wat dan ook.... Stel er gebeurd je wat en je word gevonden, kunnen ze je iig ook meteen identificeren, etc....

Ik zou m gewoon meenemen, en dan inddd in je telefoonhoesje, portemonnee of bh doen!

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:40

IK voel me soms zelf kaal als ik alleen maar even wat losse cash meeneem naar de winkel, of ik kom onderweg erachter dat ik mijn portemonnee vergeten ben :=

Je hebt toch vast iets van een tasje ofzo bij je? En anders is zo'n sportbelt inderdaad ideaal, ook om geld makkelijk en goed op te bergen

bente_sat
Berichten: 483
Geregistreerd: 20-02-11
Woonplaats: goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:41

Ik zou hem ook gewoon mee nemen. Je kan hem ook nog aan je zus geven, neem aan dat zei ook haar pasjes gewoon mee neemt.

Ik neem vaak een klein tasje mee met een vakje met rits er in. Weet ik zeker dat ik hem niet kwijt raak

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:04

Dit is exact de reden waarom ik naast mijn ID (en tegenwoordig rijbewijs) een paspoort heb. Nou ja. Moest toch een paspoort voor Australiƫ, maar toen m'n id vorig jaar verliep, heb ik hem juist wel laten verlengen. Nu altijd en id en paspoort.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Id mee naar festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:22

Wat dat betreft ben ik blij dat ik 3 geldige legitimatie bewijzen heb (paspoort, ID en rijbewijs) :')
Mijn ID is voor het stappen, rijbewijs voor de auto en om verder mee te nemen, paspoort voor vakanties. Maar ik snap wel dat je niet voor de 'gein' even een paspoort aan gaat vragen, ik had die nodig voor het buitenland.

Maar je ID lekker meenemen, het zal toch moeten. En er heel goed op letten :)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:45

Eigenlijk heb ik hem ook altijd wel bij me. Heb een kleine portemonnee en zitten standaard 4 pasjes in; Pin, OV, zorgpas en mijn ID. En altijd bij me.
Ik zou hem in een klein portemoneetje/tasje met rits doen, die vastmaken of aan BH en dan dingetje in BH of aan een lus aan je broek en dan in je broekzak. Aan een lange ketting doen kan ook altijd nog.