Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:02

HiFive5 schreef:
Kan hem wel opsturen hoor Koekeroekus :D


Haha jaa, snap ik maar als ie niet past zit ik er mee :')

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:03


Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:26

magicmist schreef:
geen marktplaats, maar facebook frustratie.
Ik had een uniek ding te koop.
Meer dan 400 reacties erop. ja ongelooflijk..
ik had gezegd bieden vanaf 150 euro, de biedingen liepen snel op. Om het netjes te houden had ik er een eindtijd in gezet. Uiteindelijk meer dan 300 geboden.
Deze bieder zag er toch vanaf.
daarna alle onderbieders geappt. Niemand had meer interesse. Wel kreeg ik een hoop dreigpb's. Mensen die beweerde dat het ergens goedkoper was etc etc. Dat ik een oplichter was, want dit was niet in NL te krijgen..

Advertentie er weer opgezet.
Nu over de 100 reacties. weer dreig pb's etc.
Iemand had wel serieuze interesse en had hem gereserveerd voor haar.
Zou zaterdag bellen. niet gebeurd, toen zouden ze zondag bellen.. weer niets.
Maandag wilde iemand anders hem kopen. Toegezegd. belt die vrouw van eerst. Ja sorry, maar helaas..
Wel verkocht voor veel minder, maar maak er liever iemand blij mee en was de dreigingen nogal beu.


Ik ben nu toch ook wel heel nieuwsgierig wat je te koop had staan :+

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:38

Nou inderdaad waar hebben we het over dan dat het opbieden zo snel ging?

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:53

Ook nieuwsgierig :D

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:57

Ook nieuwsgierig. Wat kunnen mensen toch vreemd doen....

De Jimmy Choos inmiddels beiden verkocht...sorry abercrombie zie nu pas jouw vraag. Was een nette dame die ze kwam ophalen, helemaal goed. Ik heb nu nog een hoop speelgoed te koop staan, maar dat had ik beter in december kunnen verkopen denk ik, want krijg letterlijk 0 reacties.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:05

was een thomas trein op rails, een elektrische waar kinderen op kunnen zitten en mee kunnen rijden haha.

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:08

Oh die is leuk!!!

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:36

Dat is inderdaad wel leuk ja!
Maar dan bedreigingen krijgen over zoiets? Vreemde wereld tegenwoordig >;)

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:42

Ik heb nu iemand die een zadel via PayPal naar Slovenië opgestuurd wil hebben... >;)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:30

Zuchini schreef:
Ook nieuwsgierig. Wat kunnen mensen toch vreemd doen....

De Jimmy Choos inmiddels beiden verkocht...sorry abercrombie zie nu pas jouw vraag. Was een nette dame die ze kwam ophalen, helemaal goed. Ik heb nu nog een hoop speelgoed te koop staan, maar dat had ik beter in december kunnen verkopen denk ik, want krijg letterlijk 0 reacties.


Ik zie het ja op MP had ik je advertentie gevonden en we wonen ook nog redelijk dicht bij elkaar haha

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:29

Ik heb even een leuk kinder hoofdstel te koop gezet
Roze en lichtblauw echt penny
Maat pony nieuw.. Ben benieuwd of er interesse is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:40

Zucht.. heeft iemand iets op marktplaats staan met vraagprijs "bieden". Staat er in de advertentie "geen onzinbiedingen", oke prima, ik heb er op geboden. Krijg ik een berichtje terug met "nee sorry, is te weinig". Geen vraagprijs, geen tegenbod, niks. Prima als jij dat wil, maar dan moet je niet boos gaan worden op wat mensen bieden :roll:

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:14

Ik zie er soms tegenop om spullen op MP te zetten :')
Zou graag wat paardenspullen weg willen maar de energie dat je er soms moet insteken...

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:52

Even n vraagje voor meer duidelijkheid: stel ik krijg en bod en ga hiermee akkoord. Hebben wij dan een overeenkomst of niet ?
Bindend of niet ?
Zo langzaam wordt ik het namelijk beu -trouwens ook andersom , ik doe bod, wordt akkoord gegaan en dan komt "ja maarik wil het wel maar dan voor ×€ lager ( of even " je mag het hebben maar voor x€ meer)
Dus weet iemand hoe het nou echt zit ?


Edit: al gevonden... blijft dus een ergernis :+

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:12

Strikt genomen is er een geldige overeenkomst tot stand gekomen na aanbod en aanvaarding. In dit geval: na onderhandeling is aanvaard.
De overeenkomst is zelfs aan te vechten (afdwingbaar bij de rechter).

Helaas is het zo dat je op mp met een min of meer onbekende tegenpartij handelt en vaak voor prijzen die de moeite van het afdwingen niet waard zijn als het al kan omdat je daarvoor ook gegevens van je tegenpartij nodig hebt die je vaak (nog) niet hebt.

Heel kort door de bocht: je hebt een overeenkomst maar kan er erg weinig mee..

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:22

Weer een goede ervaring. Moest een nieuwe waterdichte zomerjas hebben voor bij de paarden. Zag een mooie jas dus bod uitgebracht en even later meteen een akkoord. Snel opgestuurd en hele fijne zgan jas! Helemaal top dus!

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:29

Faline schreef:
Weer een goede ervaring. Moest een nieuwe waterdichte zomerjas hebben voor bij de paarden. Zag een mooie jas dus bod uitgebracht en even later meteen een akkoord. Snel opgestuurd en hele fijne zgan jas! Helemaal top dus!


Heel soepel dus, super.gefeliciteerd met je aanwinst!!

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:54

zo vervelend als je echt iets wil hebben en de verkoper niet meer reageerd. eerste keer binnen 10 min nu al dagen niks meer van gehoord :n en ik zocht het al even

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:08

Pff. Had contact met iemand over meubels. Zou ze vrijdag ophalen. En dat zou ik nog even bevestigen. Heb al wel een adres ed. Dus heb hem gezegd dat het doorgaat vrijdag, of dat goed was. Geen reactie. Gister nog een reactie gestuurd, geen reactie.. weet nu niet of ik vrijdag gewoon moet gaan als ik niks hoor... :/

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:15

Hebben jullie ook moeite met de MP-chat?
Dat je iets terug antwoord (vaak pas bij de tweede keer) en dat het bericht wel verschijnt in je scherm, maar niet in de kolom ernaast?
Als je dan de pagina opnieuw laadt of opnieuw inlogt, is je bericht weg en ik weet dus niet of het bericht dat wel aangekomen is.

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:17

KoudbloedKim schreef:
Hebben jullie ook moeite met de MP-chat?
Dat je iets terug antwoord (vaak pas bij de tweede keer) en dat het bericht wel verschijnt in je scherm, maar niet in de kolom ernaast?
Als je dan de pagina opnieuw laadt of opnieuw inlogt, is je bericht weg en ik weet dus niet of het bericht dat wel aangekomen is.


Had ik inderdaad gisteravond ook. Uiteindelijk de persoon via Facebook opgezocht en benaderd. Bleek inderdaad dat het bericht niet ontvangen was.
Heel irritant!

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:28

Ja, ik heb nu via de mail het bericht nog een keer gestuurd, maar ik weet niet of het dan wel aan is gekomen.
Echt irritant inderdaad.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:42

Ik heb ook problemen met de chat en nu ben ik bang dat ze al in zee is gegaan met degene die een euro hoger heeft geboden dan mij -O-
Ben zo geïnteresseerd in het boek dat ze aanbied!

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:46

KoudbloedKim schreef:
Hebben jullie ook moeite met de MP-chat?
Dat je iets terug antwoord (vaak pas bij de tweede keer) en dat het bericht wel verschijnt in je scherm, maar niet in de kolom ernaast?
Als je dan de pagina opnieuw laadt of opnieuw inlogt, is je bericht weg en ik weet dus niet of het bericht dat wel aangekomen is.


Dat had ik gisteren inderdaad! Kreeg 's avonds een verontwaardigd berichtje of ik nog wel interesse had want het stond klaar om te verzenden. Wat ik raar vond want ik had toch echt iets teruggestuurd, maar toen bleek dus dat het berichtje foetsie was.

Ik heb het idee dat ik zelf een rare koper ben, maar ik weet het niet zeker. Ik had €30 geboden op een opvouwbare hangmat. De verkoper ging hiermee akkoord en een paar dagen later stuurde ze dat de verzendkosten €13,25 waren. Daar schrok ik wel een beetje van want ik ging uit van het standaard pakket tarief. Volgens de verkoper was dit het bedrag voor aangetekend verzenden, voor normaal verzenden moest ik €9,75 betalen. 'En dan had ze het nog niet over het inpakken en brengen naar het postkantoor'. Het bedrag zei me al niet zoveel en toen ik op de site van postnl keek stond dat bedrag ook nergens. Ik heb dus gevraagd via wie/wat ze het verzendt maar daar krijg ik geen antwoord op. De hangmat is lichter dan 10 kg.