lesbisch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 12:12

Hoi bokkers,
Dit gaat een raar verhaal worden maar ik loop er al een tijdje tegen.
Ik ben zo'n 3 jaar geleden van de plaatselijke sportvereniging gegaan simpelweg omdat ik de mensen en het vroege opstaan niet meer zag zitten. Nu hadden mensen 'verzonnen' dat ik er onderuit was gegaan omdat ik lesbisch zou zijn.. Op mijn middelbare school ging toen al de roddel en nu nog steeds overal waar ik kom; op mijn werk.
Heeft iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
X

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:14

Negeren. Jij en je familie weten hoe het is en hoe je je voelt. Gewoon lak hebben aan die mensen! Succes

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:18

Probeer het van je af te zetten. Mensen houden nou eenmaal van een sappige roddel. Ik weet uit ervaring dat het heel kwetsend en vervelend kan zijn als er onwaarheden over je verteld worden naar Hoe meer je er op in gaat Hoe erger het word ( ook weer uit eigen ervaring achter gekomen).

p.s. Al zou je lesbisch zijn. SO WHAT?
laat die bekrompen mensen lekker voor wat ze zijn. Het is je tijd en energie niet waard om je met zulke negatieve dingen bezig te houden.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:23

Wat bijzonder kinderachtig. Ik snap best dat negeren lastig is en dat je het liefst er vanaf zou willen zijn. Vervelend dat het je zo achtervolgt! Ik zou er vooral geen aandacht aan proberen te schenken en het te laten voor wat het is, hoe moeilijk dat ook is.

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Re: lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 12:36

Dankje voor de tips; ik vind het gewoon erg vervelend! Dat heb je al je in zo'n boeren mini dorpje woont..

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:39

Pfoe, ik weet niet waar je woont maar ik ben echt in shock dat mensen zo iets de moeite waard vinden om te vermelden. Een beetje van het niveau, ze is eigenlijk blond maar ze verft haar haar. Wat een trieste dorpsgenoten hebt jij. Niets van aantrekken, gewoon jouw ding doen. En misschien een keer verhuizen naar een stad :)

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:42

... want lesbische dames sporten niet ofzo? :') Ik zou er vooral heel hard om lachen. Het nare met dit soort praat is namelijk meestal dat men juist denkt dat er meer waarheid in schuilt naar mate het harder ontkend wordt.

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Re: lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 12:48

Ik heb er nog nooit op gereageerd; waarom zou ik? En sowieso lekker boeiend of je op mannen of vrouwen valt! Waarom zou iemand zich daar mee gaan bemoeien?! Dat vind ik dus echt zo dorps om je met dit soort onzin bezig te houden; mensen praten er al dik 2 jaar over :O. Is het leven in een dorp zo saai en voorspelbaar dat je dit soort rare verhalen moet gaan verzinnen om iemand onder blok te zetten.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:51

Al zou je wél lesbisch zijn.. wat is dan het probleem :')

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 12:53

Tessa_93 schreef:
Al zou je wél lesbisch zijn.. wat is dan het probleem :')

Het hele verhaal dat ze erbij hebben verzonnen is ook echt not done.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:54

Wat kinderachtig van ze. Enig idee wat de reden erachter is? En mag ik vragen hoe oud je bent?

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 12:57

Tessa_93 schreef:
Wat kinderachtig van ze. Enig idee wat de reden erachter is? En mag ik vragen hoe oud je bent?

Ik ben 18, toen ik van de sport afging van was ik 15. Geen idee wat de reden erachter is. Ze hebben me toen ik eraf ging en het nieuwe seizoen begon wel gebeld om te vragen Of ik er nog bij wou.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:00

Ik zou toch eens vragen wat de reden erachter is dat ze het denken en waarom ze deze roddel verspreiden als je er echt moeite mee hebt dat het gezegd word.

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 13:01

Tessa_93 schreef:
Ik zou toch eens vragen wat de reden erachter is dat ze het denken en waarom ze deze roddel verspreiden als je er echt moeite mee hebt dat het gezegd word.

Ik heb geen idee wie dat heeft verspreidt; echt iets van 20 mensen

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 13:02

alle mensen van dat team.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:03

En waarom zit je daar precies mee? Ze hebben in jouw dorp blijkbaar nare associaties met lesbiennes?
Is het een kerkelijk dorp? En is het niet genoeg als je aangeeft heteroseksueel te zijn?

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 13:06

Suzanne F. schreef:
En waarom zit je daar precies mee? Ze hebben in jouw dorp blijkbaar nare associaties met lesbiennes?
Is het een kerkelijk dorp? En is het niet genoeg als je aangeeft heteroseksueel te zijn?

Of dat ze nare associaties hebben met lesbiennes? Niet dat ik weet.
Het is geen christelijk dorp nee.
Maar het rare vind ik dat mensen zoveel tijd en aandacht in mij besteden over mijn fiets geaardheid wat hun niks aangaat dat terwijl ze me verder niet zien staan. What's wrong with those people?

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:11

Och meis wat ontzettend irritant. Vooral ook dat dit hele gebeuren nu al dik 2 jaar rond gaat. Ik kan je eigenlijk geen goede, werkende tips geven, alleen een hart onder de riem steken. Waarschijnlijk zal weinig wat je doet er echt wat aan doen. Als je de opmerkingen negeert of ontkent, denken ze alleen maar dat t waar is en je je ervoor schaamt ofzo. Als je vrolijk mee gaat doen, denken ze dat t waar is en krijg je nog meer blikken en opmerkingen.

Het enige wat misschien zou helpen is misschien gewoon eens tegen zo iemand zeggen: Joh, waarom fascineert mijn geaardheid jou zo? Misschien dat openheid werkt? Dat je, zodra je op je nieuwe werk het gerucht rond hoort gaan, gewoon op iemand afstapt en zegt: Hee, ik hoorde dat jij en een collega je afvroegen of ik lesbisch ben, nou, ik zal het mysterie voor jullie oplossen: nee ik ben niet lesbisch.

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 13:16

AlphaDaemon schreef:
Och meis wat ontzettend irritant. Vooral ook dat dit hele gebeuren nu al dik 2 jaar rond gaat. Ik kan je eigenlijk geen goede, werkende tips geven, alleen een hart onder de riem steken. Waarschijnlijk zal weinig wat je doet er echt wat aan doen. Als je de opmerkingen negeert of ontkent, denken ze alleen maar dat t waar is en je je ervoor schaamt ofzo. Als je vrolijk mee gaat doen, denken ze dat t waar is en krijg je nog meer blikken en opmerkingen.

Het enige wat misschien zou helpen is misschien gewoon eens tegen zo iemand zeggen: Joh, waarom fascineert mijn geaardheid jou zo? Misschien dat openheid werkt? Dat je, zodra je op je nieuwe werk het gerucht rond hoort gaan, gewoon op iemand afstapt en zegt: Hee, ik hoorde dat jij en een collega je afvroegen of ik lesbisch ben, nou, ik zal het mysterie voor jullie oplossen: nee ik ben niet lesbisch.

Dankje, maar aan de ene kant wil ik het ook gewoon achter me laten en niet te veel energie in al deze onzin steken en gewoon verder gaan.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:21

Heel vervelend dat ze roddelen. Het beste kun je het negeren. Dan hebben ze nu niks om over te miepen en dan gaan ze dingen verzinnen. Misschien de opmerking geven waarom interesseert jou dat?

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:33

Trek het je gewoon niet aan. Het zou mij eigenlijk niks kunnen schelen als dat zouden denken. Verhalen gaan er toch wel, over iedereen. Let go.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:34

Ik heb het idee dat er meer speelt dan alleen deze roddels. Voel je je wel thuis in dit dorp? Heb je er wel vrienden? Of speelt jouw leven zich meer af buiten het dorp?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:39

Door dit topic te openen besteed je er nu wel aandacht aan.
Vraag me af of dit het enige is wat speelt.

Frieskee
Berichten: 777
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 13:54

nynke55 schreef:
Ik heb het idee dat er meer speelt dan alleen deze roddels. Voel je je wel thuis in dit dorp? Heb je er wel vrienden? Of speelt jouw leven zich meer af buiten het dorp?

Nee, ik heb geen vrienden in mijn dorp. Wel een paar vriendinnen buiten mijn dorp.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: lesbisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:07

@nynke55 ik snap dat je graag gewoon verder wilt gaan en geen aandacht aan de onzin wilt besteden, maar zoals ik al zei: het kan goed dat de opmerkingen door blijven gaan als je ze alleen maar negeert. Want je bent wel lekker makkelijk voor ze op die manier. Je bijt niet terug en ze zien waarschijnlijk wel aan je dat het je irriteert / raakt.

Je hebt gelijk dat het onzin is en je zou je energie er ook niet aan moeten verspillen, maar wie weet gaan ze op deze tour nog wel 3 jaar door.