Angst voor spooktocht, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Angst voor spooktocht, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-17 19:51

Sorry als dit topic verkeerd staat

Ik schaam me eigenlijk heel erg om dit te schrijven, maar nergens kon ik zo'n gelijkmatig topic vinden en ook op internet heb ik niks gevonden. Toch wilde ik mijn verhaal kwijt en hopelijk hebben jullie tips hiervoor of zijn er meerdere mensen die ook angst voor spooktochten hebben.

Mijn angst voor spooktochten begon eigenlijk al gelijk bij de eerste tocht. Dit was op een clubkamp. Deze tocht was blijkbaar ook een van de engste die dat kamp ooit heeft gehad dus ja dat had ik weer :+ Ik weet eigenlijk wel zeker dat daar de angst geheel is ontstaan. Ieder jaar zag ik weer tegen die spooktocht op, maar iedere keer was het verplicht om mee te gaan (was toen 8/9 jaar). Op bijna ieder kamp vind je tegenwoordig wel een spooktocht dus voor mij is dit zeker een groot ding geworden, zeker als ik met school op kamp ga wil ik mij natuurlijk niet laten kennen aangezien ik 13 bijna 14 ben.

Ook dit jaar is het weer raak, ik ga op JT (jongeren trektocht) bij stal t' reelaer over ongeveer 18 dagen. Bij mij groeit de spanning nu al en ik ben er veel erover aan het piekeren. Het stomme is dat ik heel veel zin heb in het kamp, maar alleen die spooktocht zou ik het liefst over willen slaan. Ik wil liever niet meer voor spooktochten weg lopen omdat je ze eigenlijk overal wel vind en nu ik ouder word wil ik het gewoon opgelost hebben.

De rest van de dagen dat ik daar op kamp ben kan ik nergens anders meer aan denken tot dat de spooktocht voorbij is, dan geniet ik eigenlijk pas van het kamp!
Mijn vraag is of er meer mensen die hier last van hebben en iets in mijn verhaal herkennen, ook als jullie iets van tips hebben hoor ik het graag! :)


stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-17 20:30

melody7 schreef:
Als het je zo in de weg zit dan zou ik regelen dat je niet mee hoeft, of mag helpen als 'spook' zodat voor jou het schrik effect weg is.

Daar hoef je je helemaal niet voor te schamen :(:) Een kamp moet leuk zijn, op deze manier is het dat voor jou niet dus het is helemaal niet erg als je daar een oplossing voor zoekt. Als je dit verhaal uitlegt zullen je begeleiders dat vast ook begrijpen.


Ik ga een mailtje sturen denk ik en misschien op het kamp zelf ook nog melden. In de organisatie mee helpen lijkt mij ook wel erg gaaf dus misschien kan ik dat dan wel gaan doen! Bedankt voor je tip :)

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-17 22:22

dmuts schreef:
Hoi Ts,

Allereerst wat leuk dat je op JT komt! Ik begeleid al een aantal jaar de kampen. Als je echt nu al zo veel spanning voor de spooktocht hebt hoef je deze echt niet mee te lopen. Je kan aan het begin van de week bij jou leiding melden dat je het heel spannend vindt en je liever helpt / op stal blijft. Geen probleem!
We proberen natuurlijk iedereen te laten lopen maar in zo'n geval maken we graag uitzonderingen ;)

Heel veel plezier in je week!


Bedankt en fijn! Ik ga nu meer met een gerust hart erheen haha. Het is voor mij echt een dingetje, maar fijn dat ik nu een soort "bevesteging" heb. Nogmaals bedankt! :)

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-17 22:23

Joaltijd schreef:
Is niet raar hoor :(:)
Er zijn genoeg mensen die spooktochten niet leuk vinden.

Het zou gek zijn als je mee moet op spooktocht ;)
Waarschijnlijk is je probleem dus na het mailtje opgelost, want ook de stal wil dat jij een leuk kamp hebt. ;)


Om over je angst heen te komen lijkt het me inderdaad een goed (en leuk) idee om eens als spook mee te helpen.
Daarnaast is er misschien wel een spooktocht waarbij je na het schrikken mag zien wie er achter het masker zit.
En loop mee met iemand die niet (erg) schrikt.
Ik loop spooktochten zonder problemen, en zou het echt niet erg vinden om met iemand te lopen die het spannend vind.


Maar voor nu? Ik zou lekker die spooktochten skippen ;)


Bedankt voor de tip! Misschien voor in de toekomst is dat zeker wel een goed idee!

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-17 20:10

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Het heeft zeker geholpen.

Ik ga dit jaar niet alleen, maar samen met een vriendin. We hebben er samen over gesproken en mijn vriendin wil zelf ook niet mee omdat ze net zo bang is haha :D We gaan gewoon aan het begin van het kamp dit melden aan de leiding zodat ze het al weten (eventueel geven we het die avond zelf ook nog even aan en dan moet het goed komen!) Nogmaals bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Axxy, ComscoreBot, danneke80, DWitzel, Eleeke, Facebook, Geerten, Henkje, moralian, nafkedemi, Poety, Schuur_, zuperzmoker en 188 bezoekers