Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:10

Ik ergerde me net gigantisch aan een meid naast me die anderhalf uur lang gemiddeld elke 4 seconden haar neus ophaalde. Snuit hem dan leeg in een zakdoek ofzo.
Verder heb ik doorgaans veel ergernissen van korte duur, maar bovenaan staat toch wel de ongelooflijke drukte en het onvermogen van sommige mensen om dan slechts een plek bezet te houden.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:42

Mensen die in de bus op hun laptop complete series gaan zitten kijken. Zonder koptelefoon of oordopjes of iets dergelijks. Why?!
Of: mensen die wel nagedacht hebben over de aanschaf van oordopjes, maar deze zo luid zetten dat zelfs Tante Sjaan voorin kan meegenieten van hun slechte muzieksmaak.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:09

Arantes schreef:
Bus 12 in Utrecht, echt dat dat mag vind ik ongelofelijk. Mensen staan gewoon tegen de voorruit aangeplakt zo druk is het. Soms moet ik 2 of 3 bussen wachten voordat ik er überhaupt in pas.

Als ik om 10 of 11 uur bij college moet zijn ga ik expres veel eerder weg, zodat ik de spitsbus kan nemen. Die gaat rechtstreeks, maar rijdt alleen vroeg in de ochtend. Dit doe ik eigenlijk vooral om bus 12 te vermijden (oke, en ik hoef niet over te stappen en ben gegarandeerd van een zitplek). :+

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:17

NiNa_14 schreef:
voor iedereen die zich ergert aan de 12, pak een keer de 28 ;)
Dat is de oude 11 en rijdt ook naar de uithof
Je moet alleen niet de 128 pakken die rijdt maar tot rijnsweerd


Om half 9 lijkt die van binnen anders verdacht veel op de 12. :D

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:19

Arantes schreef:
_Denise_ schreef:

Als ik om 10 of 11 uur bij college moet zijn ga ik expres veel eerder weg, zodat ik de spitsbus kan nemen. Die gaat rechtstreeks, maar rijdt alleen vroeg in de ochtend. Dit doe ik eigenlijk vooral om bus 12 te vermijden (oke, en ik hoef niet over te stappen en ben gegarandeerd van een zitplek). :+


Haha echt? Welke is dat? Wist niet eens van het bestaan van een spitsbus af :7

En Nina_14, helaas de zelfde ervaringen met de 28, ook stampvol en die rijdt ook nog eens door het centrum waardoor je de hele tijd voor stoplichten staan.


Het is een sneldienst tussen Almere - Blaricum - Utrecht (lijn 150). Van mij mag hij de hele dag rijden!

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:11

Normaal heb ik weinig problemen met de spitsbus die ik altijd pak. Dat de tv met reisinformatie in alle bussen op die lijn het nooit doet, ben ik toch al 2 jaar gewend. Die kauwgom op de achterste stoelen, die zit er ook al heel lang. Dat rammelende ding in het dak als je rechtsachterin zit? Dan weet je zeker dat je 's avonds exact in dezelfde bus rijdt als 's ochtends. En dat de bus af en toe eerder wegrijdt van zijn halte, daar ben je gewoon op voorbereid. Dat ben je immers gewend en het zijn gewoon dingetjes die je inmiddels voor lief neemt omdat je met het OV gaat.

Prompt stap ik gisteren op de spitsbus. Hij was 4 minuten te vroeg, maar bleef dit keer wachten tot zijn vertrektijd voordat hij wegreed. :wow: Nog een beetje verbaasd kijk ik naar voren de bus in. En mijn oog valt op iets geweldigs, de tv met reisinformatie doet het! *\o/* En oh, de kauwgom is weg van de stoelen! Ik wist niet wat ik zag.

Vervolgens komt er een meid langs met een stapel papiertjes en pennetjes... Of ik even een enquête wil invullen over mijn ervaringen met deze busrit. :')

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:06

Als langzaam alle plekken bezet raken dan haal je toch vanzelf je tas van de stoel? Waarom moet dat eerst gevraagd worden. := Heb je ook geen gezeur dat mensen aan jouw spullen komen.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:13

Sammie schreef:
Het is idd wel erg raar dat mensen hun tas op een lege stoel leggen. Zo raar dat vrijwel 99% van de mensen het doet.. De reden lijkt mij simpel, je hebt je tas en je spullen dichterbij je.


Gezien het hier vaak om een rug- of handtas gaat: een schoot is dichterbij dan de stoel naast je. :))
Ik denk dat de voornaamste reden is dat mensen zo lang mogelijk liever niet iemand naast zich hebben.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:00

Met je fiets + zijtassen + de weekendboodschappen in de spits de trein in. Gewoon nee. 8)7

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:46

Iejoorr schreef:
_Denise_ schreef:
Met je fiets + zijtassen + de weekendboodschappen in de spits de trein in. Gewoon nee. 8)7

Dit mag toch ook helemaal niet in de spits? Alleen maar vouwfietsen in de spits toch?

Klopt.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:02

Er zit nu iemand aan de overkant naast me in de trein en het walmt echt naar de lucht van wiet. Bah.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:14

its_daantjee schreef:
ik vind rauwe komkommer WEL lekker.. maar het geeft toch echt wel een geur, en die geur vind ik ook niet lekker ! gebakken komkommer daar in tegen kan ik van over mn nek gaan


Gebakken komkommer? :wow: >;)

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:39

Vorige week maandagmiddag een aanrijding met een persoon tussen Hilversum en Naarden-Bussum, vanmiddag (weer maandag) exact hetzelfde. Ik rijd niet meer dagelijks met de trein, maar is het toeval dat het weer hier gebeurt?
Vorige keer ging ik toevallig met een omweg naar huis waardoor ik precies niet in die noodlottige trein zat. Voelde als een bizar idee.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:26

Mijn ergernis op dit moment zijn die prullenbakjes in o.a. de nieuwere (dubbeldekker)sprinters. Ik schrik me elke keer kapot als die klepjes dichtvallen. %)

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:55

Vanochtend had iemand de trap ondergekotst bij spoor 18 op Utrecht, echt net zo om het hoekje heen. Ik moet altijd rennen vanwege mijn overstap en stond er bijna in :r


_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:18

Ging om de trap via de snelle route, onder de sporen door zeg maar. Goed dat je het niet gezien hebt, want er lag ook echt bizar veel in alle kleuren. Echt te goor voor woorden. Ik heb medelijden met degene die het op moest ruimen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Anja_Joost, Annamk, ComscoreBot, ellepel, eva92, Googlebot, janneke_S, kimmetje26, Knudd, Nustice, Pinacolada, Polarize, SemrushBot, Sintara, TessaxQuincy, Urona447, Varekaj en 203 bezoekers