Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Sizzle schreef:Waarom is een kind geen kind als het gevraagd wordt zelf mee te denken?
Dat is toch juist wat kinderen het liefste doen? Eigen regie en zelf doen?
JustMe8484 schreef:Mijn vraag dus of er nog onderwijs vormen zijn waar een kind nog kind mag zijn?
Sizzle schreef:Ik denk dat het plannen dramatischer klinkt dan het is. Waarschijnlijk zijn het gewoon voorbereidende oefeningetjes op leren concentreren.
Voor sommige kinderen vanzelfsprekend, maar er zijn ook wervelstormpjes die dat echt moeten leren anders zijn dat dadelijk de 'lastpakken' als ze echt in de klas moeten gaan zitten in groep 3.
De meeste scholen zijn ingericht op het gemiddelde kind. Als je een normaal gemiddeld kind hebt dan denk ik dat de keuze echt niet zo enorm nauw komt.
SARINO schreef:Hier ook een antiplan- moeder .Mijn tweeling,nu bijna 6 ,en nog een kindje van 4 ,zitten op een jenaplan school.Groep 1 en 2 zitten samen.Het eerste jaar plannen ze wat ze gaan spelen en groep 2 gaan ze over naar echte klussen.Mijn kinderen vinden het heel fijn ,deze duidelijke manier van werken.Soms zijn ze wel eens overvol in hun hoofdje maar deze moeder laat ze dan nog wel eens een dagje of middag thuis.
Ik rijd vaak met uitjes en dan zie je toch veel kindjes reageren omdat het anders dan anders gaat.De dagelijkse regelmaat voelt voor kinderen wel heel veilig is mijn ervaring.