Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:04

Goed idee! Mijn mannetje zit onder nu net in 62, boven zit het nog wat ruim, ben benieuwd hoe lang hij er in past.

Ik heb net dit leuke broekje voor hem gekocht <3
Afbeelding



Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:07

Mijn moeder gaat ook twee broekjes voor ukkie maken, van die harem dingen. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Als je nog leuke patronen hebt, in kleinere maatjes? O:)

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:39

Dat vind ik idd wel jammer, voor meisjes is er veel meer te shoppen! Hier is de kledingkast voornamelijk blauw en wit gekleurd, met af en toe wat kleur. Nu scheelt het dat ik wel hou van blauw en wit (draag het zelf ook voornamelijk) en dat het hem goed staat (zijn ogen worden dan nog blauwer), maar wat afwisseling zou best eens leuk zijn :=

*edit, Ukkie is een behoorlijk stevig dingeske, welke merken vallen eerder breed (en kort), dan smal en lang?

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:17

Boxpakjes gebruik ik dan weer helemaal niet, dat staat mijn zoon op een of andere manier gewoon niet. Dat maakt hem teveel 'baby' ofzo (hij is pas 11 weken :+ ). In de doek gebruik ik het liefst een romper met een broekje, idd vanwege het opkruipen.

Ik heb een stoere jeans voor hem, van name-it, die is heerlijk zacht van binnen. Ik zou er ook nog wel een in mt 62 willen hebben, maar online durf ik ze niet te kopen ivm de stugheid. Dat ga ik een baby niet aantrekken.

Jullie noemen wel hele leuke winkels, maar duur zeg! Dat vind ik echt nog te gek voor maat 56-68 :=

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:52

Hier klopte het ook. Verwachting was een heel gemiddeld kind, rond de 7 pond; hij was 3860 gram met de geboorte, op 40+2. Ik had wel een flinke buik, maar de VK gaf ook steeds aan dat hij plek zat had. Dat kon ik ook voelen, want hij bewoog flink tot aan het eind!
Ik had voor de zekerheid één pakje mt 44, die kon natuurlijk gelijk naar zolder := hij zit nu net richting 62, met 11 weken.

Nijntje vind ik nog wel leuk soms, mits het niet schreeuwerig is, maar van Woezel en Pip krijg ik jeuk := Ik heb liever stoere kleren, waar best illustraties op mogen staan, zolang het geen Disney is oid..

Afbeelding
Deze trui heb ik vorige week voor m gekocht, die kon nog nét vond ik. Maar die zal voor jullie alweer te veel zijn :D

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:08

Dat is denk ik ook wel een groot verschil tussen jongens en meisjes. Zelf wilde ik ook vanaf 3 jaar bepalen wat ik aantrok (de meest vreselijke combinaties := ), terwijl mijn man het bijvoorbeeld nog steeds wel prima zou vinden als ik zijn outfit zou klaarleggen iedere ochtend _O-

Kiezen tussen twee setjes schijnt wel goed te kunnen helpen toch? Zodat ze wel keus hebben, maar binnen bepaalde kaders.

Roepers heb ik ook veel van de Hema idd. We hadden hier een Hemarkt vestiging zitten die er mee ging stoppen, dus alles was al in de aanbieding en dan nog eens 1+1 gratis. Dus enorm veel ingeslagen toen, was bijna voor niks.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:08

Je kunt daarnaast ook kijken of het merk of het moederbedrijf lid is van een social compliance keurmerk/organisatie. Voorbeelden hiervan zijn ETI, BSCI en Sedex. Dan weet je iig dat ze bezig zijn met het in orde maken/houden van hun supply chain op het gebied van mensenrechten, werkomstandigheden en ook milieu.

Dure merken doen het lang niet altijd beter dan goedkope, er zitten enórme marges op kleding. Maar er zijn absoluut merken, zowel duurdere als goedkopere, die de juiste intenties hebben en die eerlijk produceren. Dat kan ook in Bangladesh en India (wat ik eigenlijk het liefst zie als het gaat om sociaal eerlijk, minder als het gaat om milieutechnisch).

Het blijft altijd een lastige discussie. Ik maak mezelf er ook schuldig aan, dat ik liever goedkoop koop, voor de twee maanden die ze er soms maar in passen. Maar ik probeer er wel rekening mee te houden, in de sale kun je leuk shoppen en die kostenverlaging wordt niet doorberekend aan de fabriekslocaties en de arbeiders.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:08

Ik vond boxpakjes ook helemaal niks :=
Zeker niet de pakjes met een dichte band rond de enkels, maar wel drukknoopjes. Loop je alsnog te friemelen met die voetjes.

Ik had in het begin het liefst (overslag)rompers met een broekje. Mijn mannetje is van begin maart, en voor hem was dit warm genoeg. Anders kun je altijd nog een vestje aandoen. Heb je met boxpakjes ook trouwens, tenzij je verschillende diktes koopt.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:55

Sokjes van de wibra, zijn hier de enige die het goed doen en de rek bij de enkel niet gauw verliezen. En idd de slofjes van Lodger, heel fijn en staan lekker stoer.

Flinke dame dan litilaura! Hier nu met 13 weken in 62.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:11

Voor de Brabanders onder ons, ik zag net dat er van 23-25 juni Pinc sale is in Eindhoven! Ik hoop dat ik nog even de kans krijg om langs te gaan.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:37

En die standaard rompers passen mijn dikbil echt fantastisch _O-
Ideaal, nu vooral de mouwloze witte. Als die onder poep, spuug of melk zitten gewoon een tijdje weken in de Vanish voor wit en de vlekken zijn serieus als sneeuw voor de zon verdwenen. Maar dat zou ik bij mooie en gekleurde rompers al nooit doen, Vanish is niet echt goed voor je kleding op lange termijn, maar voor die witte, die ze toch maar ff aan hebben, maakt me dat echt niks uit.

Ik ga ook even neuzen bij de Bij!

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:38

Ja ik verwacht dat dat hier ook gaat gebeuren als hij straks gaat kruipen :j
Ik heb een paar stretch rompers van de Hema, maar die zitten echt heel strak bij de mouwtjes :=

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:06

Leuk Liselot!

Had iemand nog tips voor breed vallende broekjes/jeans voor kleintjes, maat 74 ongeveer? Ik koop het liefst online, omdat ik niet echt de kans heb om alle winkels af te struinen, maar ik vind het meeste wat ik binnenkrijg maar smal vallen. Als in, de broek creeert een prachtig zandloperfiguur bij mijn bolletje :') Of ik krijg ze bijna niet meer over de billen, maar de pijpen zijn nog 5 centimeter te lang.

Voor de beeldvorming, hij gaat nu naar maat 68 toe en is 7,5 kg:
Afbeelding
Met zijn nieuwe Babiator 8-)

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:26

Is een Babiator idd, met gepolariseerde glazen. Vond die dingen met zo'n bandje achter het hoofd eigenlijk net niks, en toen kwam ik deze tegen. Ietsje duurder, maar echt wel nette kwaliteit en een stuk leuker om te zien!
De pootjes zijn nog wat lang, als ie met zn achterhoofd tegen iets aan zit/ligt, maar voor de rest past ie eigenlijk al prima.

Hm dat geeft weinig keus, als ik alleen bij de Hema kan shoppen :Y)

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:12

Pmarena, ook als de andere optie is om dan maar de hele zomer binnen te blijven? Mijn kleine vind dat felle licht maar niks en blijft maar met zn oogjes knijpen en friemelen om maar uit de zon te komen. Daar werkt een zonnehoedje en zonnekap niet voldoende voor :=

Hoe krijg jij trouwens poepvlekken uit die zijden dingen? Ik had nav jou posts zo'n zijden shirtje gekocht, maar gelijk bij de eerste keer dragen poepte hij hem gigantisch onder :')
Ik durf hem ook niet zomaar met van alles te behandelen, maar weken in biotex en dan wassen was duidelijk niet voldoende..

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:19

Die link had ik idd ook gevonden, IMJ, toen ik ging kijken of zonnebrillen echt nodig waren :j
Ik wil nog zo'n elastisch brillenkoordje voor het gemak en dan hoop ik maar dat ie m op houd :Y)

Bedankt voor de wastips pmarena!

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:31

Dat geldt voor ieder merk, leg je kleertjes over elkaar om te kijken hoe en wat. De simpelere kleding als C&A en Zeeman krimpen nog een hele maat in de was/droger. Merken als Z8 hebben helemaal een bizar afwijkend maatpatroon (heb een boxpak in maat 56, dat eigenlijk 74 is). Volgens mij zijn er maar een paar merken die gewoon op maat vallen :+
Mijn Hema, Prenatal, Name-it, Bess en Babyface kleertjes, zo uit Mn hoofd.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:08

Ja idd, B draagt nu al kleding van 6-9 maanden :') snap niet wie die maataanduiding heeft bedacht!

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:04

Mijn man houd netjes onze administratie bij en ziet dus wel wat ik uitgeef, maar of dat nou voor één trui of voor tien truien is heeft ie geen flauw idee van. Hij weet wel dat ik het niet te gek maak. Denkt ie O:)

Nee, valt alles mee. Ik heb deze week zijn kast nog eens geïnventariseerd en voor de komende maat heeft ie ruim voldoende. Zeker met de doos kleding die ik nog heb gekregen van een familielid. Tegen de herfst ga ik wel weer shoppen. Als ik zijn curve volg, moet ie hier nog wel een paar maandjes in vooruit kunnen.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:17

Volgens mij ziet jou dametje er altijd op en top sophisticated uit, Lautje :D Staat haar weer goed!

Friesam, aan de andere kant kun je dan wel weer meer afwisselen met kleertjes!

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:00

Ik bewaar alles, komt altijd wel van pas met een tweede. Ik heb veel in blauw en wit, dus mocht het nodig zijn vul ik dat tegen die tijd wel aan met roze. Kan prima :Y)

Maar ik koop ook liever nieuw (in de sale) dan tweedehands. Scheelt vaak niet eens zo heel veel, dus dan liever die paar euro meer en weten wat er mee is gebeurd, etc.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:33

Ik draag ook liever dan dat ik duw :j Alleen met dit warme weer is het minder ideaal, maar dat duurt maar eventjes, Nederland kennende!
Wij hebben een Mutsy Igo, die bevalt wel heel goed, zeker nu we het buggy gedeelte gebruiken. Dat kan volledig plat bij Mutsy, dus die mag je al vrij vroeg installeren. Onze uk heeft zelden in de kinderwagenbak gelegen, dat vond ie afschuwelijk. Dus die keren zijn op één hand te tellen. De eerste vier maanden heb ik dus vooral veel gedragen, of hij zat in de Maxi Cosi op het Mutsy onderstel.

Hij bevind zich bij ons voornamelijk in mijn achterbak, opgevouwen :Y) Hij komt er uit als hij bij mijn schoonmoeder is (twee keer in de week oppas) en als ik een keertje de stad in ga, dan is knopen niet altijd ideaal.

Mijn moeder heeft onze oude kinderwagen bewaard, die gebruikt ze nu voor B bij het oppassen en die moet je idd optillen om te sturen. Maar hij wiebelt wel lekker, door de vering. Die heeft de Mutsy niet zo.

Tegen de tijd dat ze willen lopen is een draagzak weer heel handig, die is wat vlotter om en af te doen.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:58

Dat is wel makkelijk, dat vonden wij een beetje teveel van het goede, dus als ukje ergens mee naartoe moet gaan we met mijn auto. Als hij straks naar het KDV bij mijn man op het werk gaat, zal hij dan waarschijnlijk ook die dag mijn auto meenemen en ik zijn auto. Dat is toch makkelijker dan die 2wayfix te wisselen.

Maar kopen jullie dan nu nog 2 2wayfix basissen erbij, voor gup2? Kun je dan niet beter beide op één achterbank zetten en die auto als 'kinderauto' gebruiken?

Hier binnenkort ook maar eens kijken naar een autostoel die op de 2wayfix past := Is dat alleen de 2waypearl? Aangezien ze ook net doen of alleen de pebble plus past, maar de gewone pebble ook gewoon past.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:39

Wat is dan nog dat andere autostoeltje Alyel? Want een Maxi Cosi is toch al een autostoeltje?

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:21

Hier heb ik nooit bewegende armpjes gezien bij honger. Wij testten het altijd, als ie wat onrustig werd rond etenstijd, met een vinger voor de mond, of de hapbeweging kwam. Viel ie dan gretig aan, was het duidelijk :+

Wij gebruiken nu slaapzakjes van Snoozebaby. Straks wil ik idd ook een 4-seizoenenzak van puckababy. Al slaapt ie zonder slaapzak ook prima, maar dan gaat ie trappelen en trappelt ie de dekens van zich af.

Inbakeren hebben wij ook nooit gedaan, maar ook niet nodig gehad. Slapen deed ie altijd al vrij rustig.

Wat zoet, Linnie! :D