Wanneer een huis kopen geen fun meer is

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:01

Om eerlijk te zijn vind ik dat je moeder gelijk heeft, ze heeft er recht op, want ze hebben het samen met je vader het huis gekocht en er voor betaald, ook hard voor gewerkt en ze is zijn vrouw. Alleen had ze dat nog niet eerder beseft en nu wel.

Ze heeft groot gelijk om ervanaf te willen komen, want het kost gewoon een hoop geld aan onderhoud etc. terwijl ze er niet eens meer woont. Dan kan ze van het geld leuk van gaan leven of iets anders met het geld te gaan doen van wat ze wilt. Waarom zou ze zichzelf tekort doen, ze zou wel gek zijn.

Nu je vader is overleden is het huis gewoon in mijn ogen van haar en pas als ze zelf komt te overlijden is het huis van jou en jouw broer, ieder 50%, wel zo eerlijk toch?

Maar nu jouw moeder ervanaf wilt en dat lijkt mij heel logisch nu ze er zelf niet meer woont, dan is het huis van jou als jij het wilt kopen maar dan wel gewoon voor wat ie waard is en anders is het niet eerlijk tegenover jouw moeder en jouw broer.

Want jouw broer heeft er evenveel recht op als jij en jouw moeder heeft er recht op, om gewoon het geld te krijgen voor wat het huis waard is en dat is ook wat ze zou krijgen als het huis verkocht is.

Wil je het huis dan zeg ik: koop het gewoon voor wat ie waard is en koop jouw broer zijn deel uit, klaar! Het probleem is juist nu dat je dat nog niet betalen kan, dan is het niet haalbaar, klaar en leg je erbij neer.

Komen jullie er niet uit, dan is het beste om gewoon het huis te gaan verkopen en van wat er wettelijk vastgelegd is van wie wat en hoeveel er recht op heeft en of van wat er in het testament staat van jullie vader/ man (tenminste als dat er is) zo te gaan verdelen en te regelen.

Het is een beslissing wat jullie 3 moeten gaan nemen (eigenlijk jouw moeder, die heeft er de meeste stem in) en daar heb je gewoon weinig in te brengen. Het is niet jouw huis en jouw alleenrecht.

Dat jouw broer niet met het geld kan omgaan, dat is zijn eigen zorg/ probleem, dan gaat hij er maar uit en elders wonen. Want dat zal hij toch ook moeten als het huis verkocht is, ik neem aan dat hij volwassen is en hij heeft werk dus hoog tijd om zijn eigen broek omhoog te houden.

Helaas, voor nu alvast goed gaan sparen en met wat je jouw kinddeel nog krijgt bij verkoop van het huis, een opknap boerderij kopen, zoals wat de vriend al zegt van jouw moeder, geen gek idee vind ik, want je kan het NU toch niet betalen.

Ooit hadden jouw ouders dat ook gedaan, zelf ervoor gewerkt en gekocht en dat kan jij ook gaan doen samen met jouw vriend/ man. I.p.v. heel goedkoop over te nemen en dat dan nadelig voor jouw moeder en broer en zit jij er warmpjes bij.........is toch niet eerlijk vind je ook niet?

Ik begrijp jouw moeder en jouw broer heel goed en maar jou ook, maar van wat jij wilt is gewoon niet fair naar ze toe.


Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:55

Als vruchtgebruiker heeft de moeder het recht om er zelf te wonen en of te verhuren en het geld zelf te ontvangen, ze mag ervan profiteren zolang ze leeft.

Ik weet niet of ze nu ook meebetaald aan hypotheek? of dat het huis al helemaal afbetaald is, dan speelt het ook mee dat ze ook recht heeft op het geld dat ze er zelf in had gestoken, ook al is ze niet de eigenaar, dat is wat je ook jouw moeder moet gunnen. Ik zou het wel mijn eigen moeder gunnen als het mij was overkomen.

Wat er dan overblijft is dan 50 en 50 voor TS en haar broer.

Of je gaat er wonen en huurt het van jouw moeder (huurkoop).....en koop jouw broer uit en bij overlijden van de moeder, het resterende bedrag wat nog niet is afbetaald via hypotheek maar dan is de hypotheek al lager doordat je het al via huurkoop aan jouw moeder was betaald. Zo ongeveer...

Maar dan moeten jullie alle 3 het er wel mee eens zijn en eruit komen en dat jouw broer elders gaat wonen wanneer je er gaat wonen of hij mag er ook inwonen.........zolang hij geen eigen woning heeft elders maar dan moet hij wel gewoon zijn deel betalen en dat is juist nu het probleem........hij kan niet met het geld omgaan en geeft het uit aan andere dingen dan aan de huur van het huis.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nathe en 161 bezoekers