Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 13:21

Naar aanleiding van dit topic :
[LZP] Wat heb jij NODIG in een relatie?

Vroeg ik mij ook meteen af; wat neem jij voor lief in je relatie?
Kleine (of grote) dingen die je misschien normaalgesproken niet fijn zou vinden, maar die je accepteert omdat de rest van het totaalplaatje zo klopt.

En dan doel ik niet op dingen als: 'hij/zij houdt niet van paarden.' Maar bijvoorbeeld: hij/zij heeft geen verantwoordelijkheidsgevoel, of is egocentrisch.

Wat is voor jou acceptabel en waarom?

In hoeverre neem je iets dat bij een persoon komt voor lief?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:25

Als het verder goed zit eigenlijk best veel. Bijvoorbeeld een uiterst belabberd geheugen voor afspraken, lompheid, weinig tijd hebben, stinkvoeten, bij tijd en wijle missers in de communicatie. Mits alles in balans blijft. Zal best nog meer zijn waarvan ik het geen probleem vindt maar ik er nu niet op kom zo snel.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:27

Ik neem mijn vriend zijn rommel er graag bij omdat hij een zowel fysieke als mentaal zware job heeft, en ik goed begrijp dat hij tussen of na zijn uren geen zin heeft om te zitten opruimen, dus ik ruim het met veel liefde op (maar dit wilt niet zeggen dat ik hem tijdens zijn vakantie niet aan het werk zet :+ ).

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:38

karuna schreef:
Als het verder goed zit eigenlijk best veel. Bijvoorbeeld een uiterst belabberd geheugen voor afspraken, lompheid, weinig tijd hebben, stinkvoeten, bij tijd en wijle missers in de communicatie. Mits alles in balans blijft. Zal best nog meer zijn waarvan ik het geen probleem vindt maar ik er nu niet op kom zo snel.

Zelfde hier. Met mijn verloofde zit alles 100% goed en bij hem vind ik ook dingen die me normaal zouden storen veel minder erg. Hij is wat minder netjes dan ik en laat wel eens dingen rondslingeren (maar ruimt ook op als ik er een opmerking over maakt), hij is uit zichzelf minder bezig met het huishouden (maar doet dit wel als ik er iets van zeg). Oh, en hij snurkt, maar dat is met een por in z'n zij ook weer opgelost :D

Maar omdat verder alles zo goed zit met ons, vind ik dit helemaal niet erg. Daarentegen in mijn vorige relatie, waar heel veel scheef zat, speelden dezelfde dingen een rol en dan kon ik er wel erg boos om worden, maar dat was omdat dat in een groter plaatje van "algemene luiheid en gebrek aan motivatie en geen aandacht hebben voor mij" kwam.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:41

Snurken. O als ik dat toch eens kon laten verdwijnen bij mijn man.

Dat ik hem afen toe moet aansporen om iets te doen, dat went.
Hij remt mij weer af.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:56

Ik snurk zelf en hard ook dus kan daar niks van zeggen :+ , en heb er ook geen last van als een ander snurkt. De balans zit voor mij ook in het over en weer dingen van elkaar nemen zoals ze zijn. Niet dat de een maar van alles ok vindt en de andere perfectie eist. Dan kan zelfs de kleinste ergernis heel groot worden

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:05

Mijn hubbel is redelijk gevoelloos, laat zijn emoties totaal niet zien. Dat is soms moeilijk, hij is wel een prater..niet dat ik een jankerd ben, maar als ik eens een keer verdrietig ben wil ik niet horen, stop met huilen.

Anoniem

Re: Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:15

Mijn liefste houdt niet van tongzoenen, praten en is een warhoofd. Maar ik ben dan weer een sloddervos, jaloers en vrij emotioneel, wat ook niet leuk is voor hem. Hij houdt van mij zoals ik ben, ik hou van hem zoals hij is. En ach, als het dan al eens klettert, is de liefde nadien eens zo groot.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:22

Ik neem eigenlijk niets voor lief. :)
Ja, zijn twee krankzinnige hobby's waar ik dus ook geen zak mee te maken wil hebben. Die doet hij in zijn eigen tijd. :+

Verder knap ik zo verschrikkelijk snel af op mensen dat dingen echt voor lief nemen er bij mij gewoon niet in zit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:26

Boheme schreef:
Mijn hubbel is redelijk gevoelloos, laat zijn emoties totaal niet zien. Dat is soms moeilijk, hij is wel een prater..niet dat ik een jankerd ben, maar als ik eens een keer verdrietig ben wil ik niet horen, stop met huilen.

Dat zou voor mjj een absolute no-go zijn in een relatie. Iemand die jr niet steunt, je verdriet niet erkent. Ik heb dat als kind meegemaakt en dat moet je niet willen.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:28

Ik kan best veel hebben van mijn vriend maar ik weet van mezelf dat ik ook niet altijd makkelijk ben. We hebben -ook wat tolerantie betreft- een heel goede balans in onze relatie. We kunnen op elkaar mopperen, er slaande ruzie over hebben en er vervolgens een grapje van maken. Het feit dat dit in mijn vorige relatie absoluut niet het geval was maakt dat ik dit nu des te meer waardeer.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:36

Ik neem voor lief dat ik minder ben gaan werken en bijgevolg ook een stuk minder verdien dan vroeger. Reden: meer tijd vrijmaken voor elkaar. Hij is weinig thuis door zijn job, ik heb paarden en minder werken was toen de beste optie om beide te combineren. Helaas heb ik de voorbije jaren redelijk fikse financiële opdoffers gehad waardoor mijn reserve flink is verminderd. Wat dus in het slechtste geval kan resulteren in verkoop van de paarden en stoppen met mijn passie, omdat ik voorlopig op mijn huidige job nog geen mogelijkheid heb om meer uren te gaan maken.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:41

Ik neem voor lief dat hij het concentratievermogen van een goudvis heeft, ik hem soms 3x iets moet vragen en slecht afscheid van spullen kan nemen.
Daar staat dan wel tegenover dat ik een man heb die er voor mij is, 100% steunt en altijd stimuleert. Ondanks mijn flinke rugzak is hij nog steeds niet weg gerend :') Het is een goudstuk dus bovenstaand is makkelijk te hebben :j

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:46

Ik kan veel hebben van mijn vriend maar dat komt omdat we elkaar veel gunnen en elkaar accepteren. Zeker in onze hobby (hij fanatieke visser en ik heb 3 paarden).

Hij is heel makkelijk, rommelig, onzelfstandig (kan niks zelf, weet hoe geen apparaat werkt in huis) maar wel ontzettend lief, een harde werker en support mij in alles wat ik wil/doe, hij is heel attent en romantisch.

Ik ben best koppig, wil alles op een bepaalde manier en ben een beetje verwend. Wauw zo klink ik echt niet als een leuk mens haha. Maar ik doe wel met liefde alles in huis (eten/schoonmaak/was/opruimen). We zeuren echt nooit op elkaar. Dat is echt onze kracht denk ik.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:47

Mijn vriend neemt inderdaad voor lief dat mijn geheugen nog meer lekt dan een vergiet :'), dat ik een chaoot en stresskip 1e klas ben, enorm blonde acties heb, fiks kan zeuren, ik snurk, dat ik zijn favo pyjama heb laten krimpen en hem af en toe tot waanzin drijf door koppigheid :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:47

Mijn vriend is niet echt romantisch, echt niet eigenlijk. Als ik iets romantisch doe weet hij vaak niet zo goed wat ie dan moet zeggen.
Verder vind ik het jammer dat hij altijd heel veel "zijn eigen ding" wil doen ook als ik er ben, dat neem ik voor lief maar vind ik soms wel moeilijk. Als hij dan druk bezig is ergens mee krijg ik het wel voor elkaar dat hij op en duur ook stopt (hij kan zo eindeloos door gaan) maar als ik dan wat wil gaan doen wat leuks of vooral dingen buiten de deur heeft ie op zo'n moment dan vaak geen zin in maar uiteindelijk doet ie het vaak wel alleen laat ie dan wel blijken dat hij dat voornamelijk voor mij doet en dat is wel een groot irritatie onderwerp bij mij want ik heb geen zin om "leuke" dingen te doen met iemand die daar zelf geen zin in heeft maar het dan maar voor mij doet.

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:57

Annet_Dottie schreef:
Mijn vriend is niet echt romantisch, echt niet eigenlijk. Als ik iets romantisch doe weet hij vaak niet zo goed wat ie dan moet zeggen.
Verder vind ik het jammer dat hij altijd heel veel "zijn eigen ding" wil doen ook als ik er ben, dat neem ik voor lief maar vind ik soms wel moeilijk. Als hij dan druk bezig is ergens mee krijg ik het wel voor elkaar dat hij op en duur ook stopt (hij kan zo eindeloos door gaan) maar als ik dan wat wil gaan doen wat leuks of vooral dingen buiten de deur heeft ie op zo'n moment dan vaak geen zin in maar uiteindelijk doet ie het vaak wel alleen laat ie dan wel blijken dat hij dat voornamelijk voor mij doet en dat is wel een groot irritatie onderwerp bij mij want ik heb geen zin om "leuke" dingen te doen met iemand die daar zelf geen zin in heeft maar het dan maar voor mij doet.

Dat lijkt me wel erg lastig. Ik ben ook zo iemand die mijn eigen ding moet doen af en toe. Mijn vriend is echter ook zo, waardoor we dat erg goed van elkaar begrijpen en er ook actief tijd voor maken. Kunnen we beiden weer opladen. Daarnaast doen we ook leuke dingen samen natuurlijk.
Lijkt me erg lastig als slechts één zo is en de ander totaal niet.

Ik ben hard aan het nadenken maar neem eigenlijk weinig voor lief heb ik het idee, ik heb echt mijn perfecte match gevonden :+: Hij kan soms wat vergeetachtig zijn en kan me ook niet altijd volgen, en soms moet hij iets meer tegengas geven, maar veel meer kan ik niet bedenken. Oh, dat hij veel spullen verzamelt. Een groot huis is dus wel nodig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:22

Century schreef:
Annet_Dottie schreef:
Mijn vriend is niet echt romantisch, echt niet eigenlijk. Als ik iets romantisch doe weet hij vaak niet zo goed wat ie dan moet zeggen.
Verder vind ik het jammer dat hij altijd heel veel "zijn eigen ding" wil doen ook als ik er ben, dat neem ik voor lief maar vind ik soms wel moeilijk. Als hij dan druk bezig is ergens mee krijg ik het wel voor elkaar dat hij op en duur ook stopt (hij kan zo eindeloos door gaan) maar als ik dan wat wil gaan doen wat leuks of vooral dingen buiten de deur heeft ie op zo'n moment dan vaak geen zin in maar uiteindelijk doet ie het vaak wel alleen laat ie dan wel blijken dat hij dat voornamelijk voor mij doet en dat is wel een groot irritatie onderwerp bij mij want ik heb geen zin om "leuke" dingen te doen met iemand die daar zelf geen zin in heeft maar het dan maar voor mij doet.

Dat lijkt me wel erg lastig. Ik ben ook zo iemand die mijn eigen ding moet doen af en toe. Mijn vriend is echter ook zo, waardoor we dat erg goed van elkaar begrijpen en er ook actief tijd voor maken. Kunnen we beiden weer opladen. Daarnaast doen we ook leuke dingen samen natuurlijk.
Lijkt me erg lastig als slechts één zo is en de ander totaal niet.

Ik ben hard aan het nadenken maar neem eigenlijk weinig voor lief heb ik het idee, ik heb echt mijn perfecte match gevonden :+: Hij kan soms wat vergeetachtig zijn en kan me ook niet altijd volgen, en soms moet hij iets meer tegengas geven, maar veel meer kan ik niet bedenken. Oh, dat hij veel spullen verzamelt. Een groot huis is dus wel nodig :P


Ik zal zeker niet ontkennen dat ik dat af en toe ook best lastig vind maar hij is heel creatief en doet heel veel is letterlijk veel bezig met z'n handen (zelf desk, werkbank, drone, kastjes maken en ga zo maar door) en ik ben juist meer van het leuke dingen doen samen, praten, lekker tv kijken etc. Dus dat staat onze relatie nog best eens in de weg. We zijn vandaag 5 jaar samen maar de update van z'n drone is helemaal veranderd waardoor hij z'n instellingen etc kwijt is en daar kan hij totaal niet tegen dus hij probeert het al een paar dagen te fixen en wou nu ook even bezig nja even is dan 1,5 uur en inmiddels is bijna de hele middag voorbij en we hadden er een leuke dag samen van willen maken, dan wil ik naar t natuurgebied hier vlakbij daar ff ontdekken en wandelen en dan merk ik alweer dat ie dat wel wil maar alleen doet voor mij omdat hij er zelf met z'n hoofd niet bij is dus heb ook gezegd dan hoeft het van mij niet dit is onze dag dus dan wil ik iets doen wat we beide leuk vinden maar omdat hij er dus totaal niet bij is met z'n hoofd weet ie zelf ook niet wat hij dan wel wil gaan doen.. Dus ja dat is allemaal best lastig weet ook niet in hoeverre er nog een toekomst in zit, dit bovenstaande is de afgelopen maanden wel weer erg veranderd na zijn verhuizing en is ook de reden dat we regelmatig discussies hebben.

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:29

En als jullie een dag afspreken in de week die van jullie samen is? Dat jullie dan altijd wat samen doen? En dan allebei je er ook aan houden natuurlijk :). Weet hij ook waar hij aan toe is. Zou zoiets werken?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:33

Ik zou het dan juist weer lief vinden dat hij met jou iets wilt doen terwijl hij eigenlijk liever iets anders doet. :=

Ik neem voor lief dat hij altijd te laat is. Oke, ik kan me er soms wel flink aan ergeren maar hij maakt het altijd goed daarna. Terwijl ik eigenlijk liever heb dat hij op tijd komt. Maar ach, ik ben heel erg gelukkig met hem :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:36

Century schreef:
En als jullie een dag afspreken in de week die van jullie samen is? Dat jullie dan altijd wat samen doen? En dan allebei je er ook aan houden natuurlijk :). Weet hij ook waar hij aan toe is. Zou zoiets werken?


Dat is misschien wel een goed idee. Ik denk er ff over na, we zijn allebei heel gevoelig voor de kleinste invloeden van buitenaf dus het kan zo zijn dat we een dag daarvoor afspreken en hij dan een rot dag op het werk gehad heeft of er is bij mij iets gebeurd waardoor ik me rot voel dan kan onze planning zo ineens weer anders lopen..
Ik kom er net ineens achter dat meneer er tussenuit geknepen is zonder iets te zeggen dus ik loop te roepen en te zoeken maar hij is er niet, ik heb wel een deur gehoord maar blijkbaar heeft ie heel zachtjes gedaan want ik dacht dat hij boven was en daar de deur dicht deed..

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:37

Zoals anderen neem ik ook weinig tot niets voor lief in een relatie. (Hele kleine onbenullige dingen daargelaten.)

Waarom zou je?

Er zijn genoeg mensen op de wereld. Als je de intentie hebt om de rest van je leven met die persoon door te brengen. Waarom zou je dan settelen met iemand waar je niet dé klik mee hebt?

En met dat in gedachten heb ik nu bijna 6 jaar een relatie met voor mij de ideale partner. Niks geen ergernissen, ruzies of wat dan ook. Ik ben elke dag opnieuw intens gelukkig met hem en dat zeg ik in alle eerlijkheid.

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:42

lisem94 schreef:
Zoals anderen neem ik ook weinig tot niets voor lief in een relatie. (Hele kleine onbenullige dingen daargelaten.)

Waarom zou je?

Er zijn genoeg mensen op de wereld. Als je de intentie hebt om de rest van je leven met die persoon door te brengen. Waarom zou je dan settelen met iemand waar je niet dé klik mee hebt?

En met dat in gedachten heb ik nu bijna 6 jaar een relatie met voor mij de ideale partner. Niks geen ergernissen, ruzies of wat dan ook. Ik ben elke dag opnieuw intens gelukkig met hem en dat zeg ik in alle eerlijkheid.


Nou ja, niemand is perfect natuurlijk. Er zal altijd íets zijn wat je minder vindt aan de ander. Maar daarnaast ben ik het met je eens, het is belangrijk elke dag gelukkig te zijn met de ander als je daar de rest van je leven mee door wil brengen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:43

Waarom ik dingen voor lief neem? Omdat mensen niet perfect zijn. Omdat ondanks zijn imperfectie ik heel veel van hem hou en ik niet zonder hem wil leven. Omdat hij mijn leven compleet maakt :D
Maar volgens jou heb ik dan nu de klik niet met hem? Omdat ik dus dingen voor lief neem?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:51

lisem94 schreef:
Zoals anderen neem ik ook weinig tot niets voor lief in een relatie. (Hele kleine onbenullige dingen daargelaten.)

Waarom zou je?

Er zijn genoeg mensen op de wereld. Als je de intentie hebt om de rest van je leven met die persoon door te brengen. Waarom zou je dan settelen met iemand waar je niet dé klik mee hebt?

En met dat in gedachten heb ik nu bijna 6 jaar een relatie met voor mij de ideale partner. Niks geen ergernissen, ruzies of wat dan ook. Ik ben elke dag opnieuw intens gelukkig met hem en dat zeg ik in alle eerlijkheid.

Ik vind kleine dingen zoals niet altijd je ondergoed oprapen voor lief nemen wel iets heel anders dan een klik hebben met iemand. Mensen zijn niet perfect, en je kan heus een klik hebben met iemand die hier en daar niet perfect is. :j Net als dat je ook niet dé klik kan hebben met iemand die op papier helemaal bij je past.

Ik denk dat "ik vind het oké dat mijn vriend altijd 10 minuten te laat is, want verder zijn we perfect samen" namelijk heel anders dan settlen. :) Dat is imo gewoon accepteren dat niet iedereen op alle vlakken perfect kan zijn, maar dat je op alle andere vlakken wel prima bij elkaar past.