PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 08:42

Ha Bokkers, even een vraag aangezien ik dit niet eerder meegemaakt heb...

Ik heb een hele mooie jurk gekocht via Etsy. Een middeleeuwse jurk voor thema fotoshoots.
Gisteren kwam de pakketbezorger, hij had een kinketting voor me en dook daarna zijn busje weer in want 'hij had nog een pakketje voor me.' Na 5 minuten zoeken kwam hij het busje weer uit en gaf aan het pakket niet mee te hebben en dat hij verwachtte dat het nog in het depot lag.

Gisteravond kreeg ik deze mail:

Afbeelding

:?

Dit was het verloop van het pakketje, gistermiddag aangekomen en gisteravond dus ineens kwijt?

Afbeelding

Wie heeft hier ervaring mee? Moet ik hier zelf achteraan of lost PostNL dit op? De pakketbezorger gaf aan morgen terug te komen met het pakketje dus dat wacht ik af maar ik vroeg me af of ik in die tussentijd iets moet doen?

Ik heb overigens betaald met Paypal dus dan ben ik verzekerd toch? (Was een redelijk hoog bedrag)

Alvast bedankt! :)

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:47

Wacht het even af , uit ervaring weet ik dat het meestal ergens is blijven hangen onderweg

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 08:52

Dit staat op de site van PostNL:
Afbeelding

Afwachten ja? Gatver baal er zo van.. := Is ook nog een pakketje met invoerrechten, zou toch verwachten dat ze daar voorzichtiger mee om gaan. :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:59

Jij kan sowieso niks doen. Degene die PostNL betaald heeft, de verzender dus, kan eventueel wat doen, maar jij als ontvanger niet.

Ik zou het even afwachten, best kans dat hij vandaag of morgen gewoon weer boven water komt.

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:08

Mijn ervaring is dat je de jurk kwijt bent, als de verkoper zijn verantwoordelijkheid pakt krijg je misschien geld terug of een nieuwe.

Maar ik heb een keer een zadel (netjes!) verstuurd via PostNL, die is kwijt geraakt. Flinke doos, dus je zou zeggen dat het wel opvalt. Heel veel contact gehad, mooie praatjes maar uiteindelijk was het gewoon weg en had ik maar pech. Heb toen de kopers het geld terug gegeven, maar voor mij was het dus ruk want ik was zowel zadel als geld kwijt.
Ik verzend kostbare zaken dus nooit meer onverzekerd.
Laatst bijgewerkt door mooney op 24-03-17 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:11

Daarom spullen van hoge waarde altijd verzekerd laten versturen. Mijn advies is melden bij de afzender, zij moeten een onderzoek starten bij PostNL. Zij zijn verantwoordelijk voor de zending, jij hoort,'mocht het pakket niet terecht komen, een vervangend product of je geld terug te krijgen

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 09:12

De optie verzekerd verzenden was er niet helaas.. Ik dacht omdat je betaalt hebt met Paypal dat je sowieso verzekerd bent..

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:13

Komt wel goed hoor. Waarschijnlijk heeft de bezorger opzien scanner aangegeven dat het pakket niet in zn lading zat en is dit de melding die jij daarvan ziet. Hij zal vandaag of morgen wel weer worden opgenomen in het traject, ik weet alleen niet of je dat kunt zien in de app. Anders moet je even contact opnemen met de klantenservice van PostNL, die kunnen we wellicht gerust stellen.

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:15

Ik doelde op het zadel! Sorry verkeerd verwoord. Jij hebt de zending aantoonbaar niet ontvangen dus gewoon recht op een nieuwe.

Als je zelf iets verzend van hoge waarde, het raakt kwijt, dan werken postbedrijven met een terugbetaling per kg. Dus als jij een zadel van 300 euro niet verzekerd verzend kan het dat je zon 30 euro terug krijgt (stel je voor het zadel zou 10 kg wegen). Je krijgt iets van 3 euro per kg dacht ik. Of was dat nou alleen voor bedrijven?

Even afwachten is idd verstandig, misschien wel melden bij de afzender. Meestal komen de pakketten vanzelf weer tevoorschijn

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:17

OliLau schreef:
Ik doelde op het zadel! Sorry verkeerd verwoord. Jij hebt de zending aantoonbaar niet ontvangen dus gewoon recht op een nieuwe.

Als je zelf iets verzend van hoge waarde, het raakt kwijt, dan werken postbedrijven met een terugbetaling per kg. Dus als jij een zadel van 300 euro niet verzekerd verzend kan het dat je zon 30 euro terug krijgt (stel je voor het zadel zou 10 kg wegen). Je krijgt iets van 3 euro per kg dacht ik. Of was dat nou alleen voor bedrijven?

Even afwachten is idd verstandig, misschien wel melden bij de afzender. Meestal komen de pakketten vanzelf weer tevoorschijn

Als particulier krijg je onverzekerd helemaal niets terug ;)

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:20

Je kan via paypal een procedure starten om je geld terug te krijgen, en dat gaat idd lukken met dit. Maar de meeste mensen vinden het niet fijn als je meteen zo'n paypal procedure start, dus best even eerst contact opnemen met de verkoper. Indien die dan toch niet zo meewerkend is naar een oplossing, dan een paypal procedure starten. Heb het al 2x voorgehad, en al 2x ook netjes men geld terug gekregen

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:21

Dit heb ik ook een keer gehad. Dikke paniek, want het was een kado er vrij duur. Maar de volgende dag stond de bezorger toch ineens voor de deur met mijn pakket

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:22

Captain schreef:
Dit staat op de site van PostNL:
[ [url=m/58Ve4v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afwachten ja? Gatver baal er zo van.. := Is ook nog een pakketje met invoerrechten, zou toch verwachten dat ze daar voorzichtiger mee om gaan. :=


Dit betekend dat jou pakketje vandaag bezorgd gaat worden.
Ik heb ook zulke mail's en kan het pakket dan volgen en later kan ik zien rond welke tijden ze bezorgen.
Probeer straks nog eens te checken of de bezorgtijd en staat.

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:27

Nog even afwachten, best grote kans dat je pakketje perongelijk bij iemand anders in zijn bus zat en dus gaat hij opnieuw terug naar t depot.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 09:29

Bedankt voor de geruststellingen! Dan wacht ik vandaag even af, en anders bel ik morgen naar PostNL.

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:40

Ik weet niet of je twitter hebt, maar zo kan je ze ook even benaderen :)

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:49

Inderdaad nog even afwachten, kans dat je een dezer dagen bericht krijgt dat je het pakket bij een postnl-punt kan ophalen.
Zo niet, dan eerst de verkoper mailen. Als het pakket aangetekend (registered) verstuurd is dan is het ook verzekerd, dus dan zou de verkoper geld terug kunnen vragen. En zou je er dan echt niet uit komen met de verkoper, dan kun je nog via paypal geld terug vragen, maar de meeste etsy verkopers werken goed mee.

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:06

Wij hebben het ook een keer gehad. Pakket was geweigerd bij de deur en toen zoek geraakt. Contact gehad met postnl en na wat heen en weer contact is het pakket toch na dik een maand gevonden en opnieuw aangeboden!

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:54

Captain schreef:
Bedankt voor de geruststellingen! Dan wacht ik vandaag even af, en anders bel ik morgen naar PostNL.

Grote kans dat als je PostNL belt, ze zeggen dat ze niets voor je kunnen doen. Je hoort je bij de verzendende partij te melden, en zij horen dan contact met PostNL op te nemen (zij zijn een overeenkomst met PostNL aangegaan, niet jij) of met een andere oplossing te komen. (nieuwe jurk opsturen, terugbetaling, iets in die richting)

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:59

mooney schreef:
OliLau schreef:
Ik doelde op het zadel! Sorry verkeerd verwoord. Jij hebt de zending aantoonbaar niet ontvangen dus gewoon recht op een nieuwe.

Als je zelf iets verzend van hoge waarde, het raakt kwijt, dan werken postbedrijven met een terugbetaling per kg. Dus als jij een zadel van 300 euro niet verzekerd verzend kan het dat je zon 30 euro terug krijgt (stel je voor het zadel zou 10 kg wegen). Je krijgt iets van 3 euro per kg dacht ik. Of was dat nou alleen voor bedrijven?

Even afwachten is idd verstandig, misschien wel melden bij de afzender. Meestal komen de pakketten vanzelf weer tevoorschijn

Als particulier krijg je onverzekerd helemaal niets terug ;)


Als bedrijf ook niet, daarom verzend ik alleen verzekerd

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 15:51

Hij is weer terecht! *\o/* Al haal ik pas echt opgelucht adem als ik hem binnen heb. :')

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 16:40

En hij is binnen! :D
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:44

Gave jurk zeg <3 Fijn dat hij binnen is!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:49

Omg wat mooi <3

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: Belgiƫ

Re: PostNL is pakketje kwijtgeraakt.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:51

Wauw, zo mooi!
Gelukkig is het hier nog goed afgelopen, want zo'n jurk wil je niet mislopen natuurlijk.