Samenwonen wat te verwachten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Samenwonen wat te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-17 16:37

Als eerst sorry als het verkeerd staat of er al een topic over is, met de zoekmachine kwam ik alleen wat tegen over Sims freeplay en tja dat is niet wat ik zoek :')

Mijn vriend en ik zitten er aan te denken om binnenkort samen te gaan wonen. We gaan natuurlijk uitrekenen of dit financieel haalbaar is, omdat ik in september weer naar school ga en er dan waarschijnlijk geen werk bij kan hebben (dit door lichamelijke redenen)

Echter weet ik niet echt wat ik er van moet verwachten en hoe alles kwa taken in huis makkelijk verdeeld kan worden. Mijn vriend werkt 1 dag in de week doordat hij een scooter ongeluk heeft gehad en zal dus ook veel thuis zijn.

Ik ben dus opzoek naar informatie en ervaringen omtrent het gaan samen wonen.

Alvast bedankt :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]


filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Samenwonen wat te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-17 19:57

Dankjulliewel voor alle antwoorden! Mijn vriend woont al op zichzelf dus de woning is helemaal in order. Hij is ook opzoek naar werk maar doordat hij is aangereden door een bedrijf waardoor hij zijn toen baan kwijt geraakt is krijgt hij van de verzekering compensatie op zijn loon wat hij nu niet meer heeft. Financieel is het uitgerekend mogelijk. En kosten aan het inrichten hebben we groot en deels dus niet. Het huishouden zullen we met zijn 2en gaan doen en de gene die het meest thuis is gaat ook het meest doen. Ik heb nu wel een beeld van hoe ik het zou willen doen door jullie reacties :) een schoonmaakster zal niet nodig zijn, lichaamelijk kan ik het huishouden wel aan omdat het in een eigen tempo kan. Werk daar in tegen moet op een ander zijn tempo wat in combinatie niet te doen is.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-17 21:16

@keell94 Mijn vriend is idd ook wel wat lui en ziet ook niet alles. Als hij de was doet die ie het wel in de wasmachine maar niet in de droger. Maar met zijn 2e gaat dat ook makkelijker. Dankjewel voor je tip :) ik kom in een compleet nieuwe omgeving dus ik zal een beetje mijn ding moeten vinden om te doen, maar ik kan ook altijd naar de paarden toe gelukkig.

@chiave en tijger22 zo zijn wij het ook vanplan een beetje te doen. Alleen omdat hij ook meer thuis is zal het wel wat meer verdeeld gaan worden.

We moeten nog een aantal dingen duidelijk hebben zoals huurtoeslag van hem en duo van mij vanwege de uitwonende beurs hoeveel dat wordt en hoe dat geregeld moet worden. En daarna kunnen we een datum prikken en alvast spullen over brengen :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]


filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Samenwonen wat te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-17 22:03

Dankjewel voor de tips :) communicatie vinden we allebei belangrijk dus dat komt vast wel goed. Heb er echt enorm veel zin in en hoop dat we morgen alles kunnen uitvogelen en zo snel mogelijk aan de slag kunnen :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-17 11:51

Winged schreef:
Jullie hebben toch net sinds eind vorig jaar een relatie? Is dat niet wat snel?

En samenwonen: Communicatie is de sleutel :)


Klopt het is wat snel, maar aangezien ik daar meer ben dan thuis(5 dagen bij hem 2 bij mijn ouders) is dit makkelijker voor ons. Ala het niet blijkt te werken ga ik gewoon weer naar mijn ouders en veranderd er verder niks tussen hem en mij. Maar omdat ik daar eigenlijk altijd al ben komt dat wel goed. Het wordt nu alleen officiƫler en ga ik mee betalen aan de kosten.

Edit: de taken verdelen lijkt me voor ons wel handig gezien we allebei veel thuis zijn. Zal het eens opperen. Kwa kosten zijn we er nu uit gelukkig :)

En idd samenwonen doe ik met hem en niet met bokt :P maar ervaringen lezen is wel fijn want ongeacht dat ik daar veel ben hebben we niks van afspraken en is het schoonmaken ook vaak een discussie. Dus om te lezen hoe anderen het doen is wel een fijn indicatie punt :)
Laatst bijgewerkt door filly op 17-03-17 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-17 12:01

Ayasha schreef:
Hier waren we ook maar een goede maand samen toen ik bij 'm in trok. :+ Zodra de hond mee mocht (huurbaas moest even toestemming geven) ben ik soort van daar gebleven. _O-
Voor ons gaf het veel rust. :) Allebei drukke levens (toen. Ik werkte toen nog :\) en het spaarde gewoon flink tijd uit als ik daar bleef. Waardoor we dus ook meer rust vonden.


Dit hebben wij dus ook. Ondanks dat hij veel thuis is kan ik niet zo 1,2,3 naar hem toe en hij niet naar mij. Door samen te gaan wonen krijgen we meer rust waardoor we meer dingen voor ons zelf kunnen doen zonder te denken van oja ik heb maar 2 uur want moet die en die trein hebben.

Marliesv dat klinkt ook wel als een handig plan. Ik ga het voorstellen.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-17 12:07

Ayasha schreef:
Inderdaad, dat dus. :) Je moest minder kijken naar de uren enz. :)


Ja het word zo veel meer relaxed zodra ik daar woon. Ik kan dan lekker rustig naar de paarden en als ik daar dan een dag ben dan zie ik hem savonds wel weer. En ook straks met school hoef ik dan maar 15 min te fietsen inplaats van een uur reizen. Voor mij een hele verbetering omdat ik dan na een dag school niet dood moe ben en ook nog wat zou kunnen doen.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Samenwonen wat te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-17 12:12

Helemaal mee eens :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Samenwonen wat te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-17 15:46

Ik heb een overbruggende studiefie en daardoor ook de uitwonende beurs, anders had het idd niet gekunt. Op het moment dat mijn vriend werk heeft en een stabiel inkomen willen we een samenlevingscontract als dat dan uit kan. Afwas gaan we idd samen doen want dat vinden we allebei niet leuk. Verder zullen we waarschijnlijk wel tegelijk gaan schoonmaken maar wel allebei wat anders. Ruimte om samen hetzelfde te doen is er niet echt.

Ik krijg wel een mooi beeld zo van wat het inhoud. :) vandaag gaan we dingen regelen en bespreken en dan ga ik me overschrijven van gemeente en alles aanvragen. Ik word er steeds zekerder van dat het allemaal goed komt door jullie reacties wat me een heel rustig gevoel geeft :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie