Wanneer ben je te oud voor je kleding?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Wanneer ben je te oud voor je kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 14:04

Vanochtend betrapte ik mijzelf erop dat ik dacht :"Kan ik dit nog wel aan?".
En nee het waren geen hotpants met croptop maar een broekje met bloemetjes en een vintage trui :+
Daarna heb ik mijzelf een spreekwoordelijke schop onder de derriere gegeven en ben er nog steeds blij mee.

Zijn er nog meer bokkers die dit hebben? Welke bokkers hebben hun alternatieve kledingstijl behouden? Welke bokkers trekken gewoon aan wat ze willen?
Foto's zijn altijd leuk :D
Ik woon in een "behouden"gebied en kom mijn kledingstijl gewoon weinig tegen. ;)

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wanneer ben je te oud voor je kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:09

Dit overkomt me eens in de paar jaar, dan kijk ik in de spiegel en denk ik hmm.. is dit hoe ik er uit wil zien op dit moment (baan/leeftijd/etc)? Meestal probeer ik de kledingstukken in kwestie dan nog een paar keer maar gaan ze uiteindelijk toch richting goed doel en ga ik op zoek naar kleding die beter past bij wie ik op dat moment ben/wil zijn :)

Even als voorbeeld, toen ik 15 was droeg ik naveltruitjes, de jaren daarna werden dat langere maar nog wel vaak strakke shirts, en sinds een jaartje of wat (ik ben net 30) draag ik liever net wat wijdere shirts zodat niet meer alle details van daaronder zichtbaar zijn :Y)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:29

Tsja ik ren nu toch hard naar de vijftig maar trek aan waar ik zin in heb, nu ben ik geen type voor naveltruitjes en iniministrakke broekjes dat scheelt. Maar ben wel gek op shirts met gekke teksten of prints. Doe die ook rustig aan trouwens. Maar werk niet dat scheelt. Als ik alleen uit ga eten ben ik wel netjes maar de stijl blijft hetzelfde.

Mijn stijl casual sportief is denk ik een goede omschrijving. :D

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:30

Je moet het zo zien: als jij je er nog goed in voelt, anderen je niet nakijken of nawijzen op straat en Gordon nog niet met zijn filmploeg op je stoep staat om te vertellen dat je bent geselecteerd voor het nieuwe seizoen van Hotter Than My Daughter valt het vast hartstikke mee met te oud zijn voor je kleding :+

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:31

watchthesky schreef:
Je moet het zo zien: als jij je er nog goed in voelt, anderen je niet nakijken of nawijzen op straat en Gordon nog niet met zijn filmploeg op je stoep staat om te vertellen dat je bent geselecteerd voor het nieuwe seizoen van Hotter Than My Daughter valt het vast hartstikke mee met te oud zijn voor je kleding :+

:')

Maar inderdaad, ik zou gewoon aandoen waar je je comfortabel in voelt, dat werkt ook vaak het beste :)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:34

Precies. :j
Natuurlijk is het wel zo netjes om je een beetje aan te passen aan de gelegenheid, maar ik neem aan dat je dat prima kunt inschatten en niet in bijvoorbeeld je joggingbroek naar een begrafenis of op sollicitatie gaat. :P

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:35

Voor op het werk probeer ik er netjes uit te zien: spijkerbroek of nette broek met iets leuks er op.

En voor de rest ben ik toch al "die excentriekeling" (kindvrij, wel paarden, dertigplusser met een niet-dertigplusserhobby) dus kleding die afwijkt kan er ook nog wel bij. Ik doe het niet expres. Ik draag gewoon wat ik fijn en handig vind. En ik heb er ook nog het figuur voor :o

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 14:39

Koper schreef:
Voor op het werk probeer ik er netjes uit te zien: spijkerbroek of nette broek met iets leuks er op.

En voor de rest ben ik toch al "die excentriekeling" (kindvrij, wel paarden, dertigplusser met een niet-dertigplusserhobby) dus kleding die afwijkt kan er ook nog wel bij. Ik doe het niet expres. Ik draag gewoon wat ik fijn en handig vind. En ik heb er ook nog het figuur voor :o

Dat dus :+
Ik vind het persoonlijk wel leuk om mijn eigen draai te geven aan thema's.
Bij gelegenheden ga ik altijd gepast, dat vind ik belangrijk.

Maar ik zit er niet heel erg mee, behalve die kleine momentjes :o

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:43

Weet dan, minikatje, dat er ook mensen rondlopen die denken: heee wat leuk, die meid draagt een bloemetjesbroek. Ik ben zo iemand die dat dan denkt. Als ik weer eens iemand met een bloemetjesbroekachtige zie zal ik tegen diegene zeggen dat ik 't leuk vind.

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:48

Niets mis met jouw kledingstijl hoor. Ik kan jouw kledingstijl wel waarderen. :j

Hier loopt 80% in pak / net rond op kantoor. Ik ga meer voor casual day everyday. :D Spijkerbroek met zelfs een paardenpolo kan dan prima vind ik. :D Net in pak ga ik niet perse beter van presteren en bovendien ben ik uit paar pakken/overhemden gegroeid. _O- Dat is een ander dingetje. :')
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 14-03-17 14:52, in het totaal 4 keer bewerkt

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:49

Koper schreef:
Voor op het werk probeer ik er netjes uit te zien: spijkerbroek of nette broek met iets leuks er op.

En voor de rest ben ik toch al "die excentriekeling" (kindvrij, wel paarden, dertigplusser met een niet-dertigplusserhobby) dus kleding die afwijkt kan er ook nog wel bij. Ik doe het niet expres. Ik draag gewoon wat ik fijn en handig vind. En ik heb er ook nog het figuur voor :o

Wat is er mis met dertigplussers zonder kinderen en met paarden? :D Bestaan er niet-dertigplusserhobbies? :=

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:52

Ik bedoelde meer dat iedereen in mijn omgeving (familie, collega's, enz) van mijn leeftijd wel een roedel koters heeft en degenen die iets met paarden hadden inmiddels niet meer rijden :)

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Wanneer ben je te oud voor je kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:53

Ik ben pas na mijn dertigste begonnen met paardrijden. :=

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:54

Als je figuur er nog naar is vind ik het niet te snel niet passen.
Persoonlijk vind het wel lelijk als mensen zich in kleding proppen waar ze ooit eens in hebben gekund.
Maar goed dat vind ik ook bij jeugd die niet slank zijn en aan de mode van een strak shirtje mee doen.
Dan denk ik ook, doe aan wat bij je maat past en je bent een hele knappe meid :)

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:55

Bagheera_206 schreef:
Ik ben pas na mijn dertigste begonnen met paardrijden. :=

Ben jij al dertig!? :oo

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:55

karuna schreef:
Tsja ik ren nu toch hard naar de vijftig maar trek aan waar ik zin in heb, nu ben ik geen type voor naveltruitjes en iniministrakke broekjes dat scheelt. Maar ben wel gek op shirts met gekke teksten of prints. Doe die ook rustig aan trouwens. Maar werk niet dat scheelt. Als ik alleen uit ga eten ben ik wel netjes maar de stijl blijft hetzelfde.

Mijn stijl casual sportief is denk ik een goede omschrijving. :D


Klinkt een beetje als mijn moeder. :D ;)

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:58

Koper schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ik ben pas na mijn dertigste begonnen met paardrijden. :=

Ben jij al dertig!? :oo


Ik moet je helaas teleurstellen. Ik ben de 30 al ruim gepasseerd. :(

En toch is het als mannelijke dertigplusser gelukt een verzorgpaard te vinden. :D #penny

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:00

Een paar maand terug had ik zo'n moment. Ik stond voor mijn kledingkast en had weer eens niets om aan te trekken :+
Dus al mijn kleren op de grond gegooid en kwam erachter dat ik kleding heb die ik minimaal al 8 jaar heb. Toen ik nog op school zat hield ik van T-shirts met teksten en zoveel mogelijk kleurtjes etc. En dat droeg ik dus nog steeds.

Ik heb toen echt al mijn kleren in een vuilniszak gedaan, 6 grote vuilniszakken vol en naar het goede doel gebracht.

Daarna direct gaan shoppen en ik ben toch wel over gegaan op een andere stijl. Zwart en blauw en af en toe een knal kleurtje. Bijvoorbeeld een zwarte broek met daarop een strak T-shirt en daar overheen een lang vest oid. Nette schoenen eronder en klaar.


Ik zit smorgens en smiddags op het kantoor en draag nette kleding en als ik naar de paarden ga draag ik een oude spijkerbroek en een oude trui of T-shirt.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Wanneer ben je te oud voor je kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 15:06

Afbeelding
En dan hier de outfit. Kan me niet meer herinneren waarom het zo'n big deal was. Er zit zelfs een bijpassend hemdje onder :')

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:08

Ik trek aan waar ik zin in heb. Het enige waar ik rekening mee hou is of het bij mijn figuur past.

Mode ben ik niet gevoelig voor, vind ik 9 van de 10 keer ook vreselijk lelijk. Mijn eigen stijl is eigenlijk een beetje hippie-achtig. :)

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:12

minikatje schreef:
[ [url=m/VOZRyS.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan hier de outfit. Kan me niet meer herinneren waarom het zo'n big deal was. Er zit zelfs een bijpassend hemdje onder :')

Je zou me niet eens opvallen weet je dat :') Ik kan d'r echt niks geks aan zien. Lekker kleurrijk juist :)

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:15

Oké, dat knaloranje jack met daaronder die knalgroene glimblouse, gecombineerd met een fluoroze kokerrok en blauwe panty met zwarte schoenen...nee, dáár zul je me nu niet meer in zien, dat was leuk toen ik 15 was (en mijn vader zich een rolberoerte schrok toen ik zo beneden kwam _O- ).
Ben nu óf tante de Boer (lees houthakkersblouse - zo eentje met ruitjes, jeweetwel, modder jeans en baggerbakken of kekke gebloemde laarzen, al dan niet met een vleugje eau de cheveaux en bijpassende strooien haaraccessoires) óf tante Oersaai, gewoon netjes met een hemdje, broek en iets vesterigs. Gekleurde gympen vind ik voor mij op het randje maar aangezien een kennis destijds op die leeftijd er ook nog zo bij liep en het bij haar leuk stond doe ik dat ook gewoon als ik daar zin in heb. "Hello Kitty" rokjes en naveltruitjes waren al nooit zo mijn ding en ik ben te lui om mijzelf in té strakke kleding te hijsen. Het enige commentaar op mijn kleding die ik ooit gehad heb was toen een man vroeg of ik nog fijn een bos had omgehakt. En ik hem totaal niet snapte ondanks meerdere hints naar mijn leuk geblokte houthakkersblouse. Ik snap zelden grapjes voor 10 uur :') .

Soms denk ik weleens 'kan dat nog wel' maar ergens boeit het me te weinig om daar lang bij stil te staan. Er hangen geen lichaamsdelen op plaatsen waar ze anatomisch ietwat incorrect ogen, ik heb geen 'dopjes', ik zie er niet uit als een rollade en als ik buk zie je geen dingen die je misschien niet zou willen zien dus ik vind het prima.

minikatje, als je het hoofd van een tachtigjarige hebt zou ik zeggen, doe die broek ietsjes langer, want verder vind ik het wel geinig staan. Fijne kleurtjes bij elkaar trouwens.

Anoniem

Re: Wanneer ben je te oud voor je kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:29

Draag waar jij je goed in voelt..... Al zou dat een witte legging met een croptop zijn.... doe je ding. Er zullen altijd mensen zijn die je geweldig of verschrikkelijk vinden.
Ik persoonlijk vind die kleurtjes niet leuk bij elkaar, jij vindt dat wel... Nou lekker doen dan gewoon!
Waarschijnlijk vind jij mijn huidige (werk)outfit maar saai en kleurloos, maar er zijn dagen genoeg dat ik in knalroze loop. Het ligt maar net aan mijn bui en de gelegenheid. Lang verhaal kort: Doen waar jij je goed bij voelt! Het mooiste wat je kunt dragen is zelfvertrouwen toch?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Wanneer ben je te oud voor je kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 18:03

Ik zou het niet weten, zo kijk ik niet naar mensen :)
(hoewel knalroze en mijn rode haar geen combi zijn, dus daar zul je mij niet in het betrappen :P)

Voor de rest ben ik niet onzeker of wat dan ook, was meer benieuwd naar of meer bokkers dit hadden en bij welke kleding :)

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Wanneer ben je te oud voor je kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:13

Gho, ik denk daar soms ook nog wel wat bij na als ik bepaalde dingen aan doe maar over het algemeen maakt mij dat niet uit.

Joggingbroeken met de meest opvallende kleuren en prints, kleurrijke kousen, ...
Ik hou van sneakers en hoodies, ...

Ik word 24, niet aan te zien :') en zou gerust tot m'n 40e ofzo dit wel dragen :D