Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 22:36

Laat ik met de deur in huis vallen: Man en totaal geen gevoel voor (kleding)stijl. Dit leek me een goede plek voor advies :)

Ik ben niet op zoek naar speciale kledingstukken, maar ik vraag me vooral gewoon af hoe het sommige mannen lukt om er zo 'smart' gekleed uit te zien. Ik heb een klein beetje mijn bouw tegen (lang: Ik ben 2 meter, broeken vinden is een uitdaging), maar het zit hem vooral in echt totaal geen feeling hebben. Ik heb zaterdag de hele dag door een winkelcentrum gezworven (en daar hou ik absoluut niet van) en ben met 1 broek thuisgekomen. Mijn vriendin is op dit punt net zo waardeloos als ik trouwens :).

tips?

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:39

Heb je geen leuke meiden in je vriendengroep die het geweldig vinden om voor mannen te shoppen?
Stijl is heel persoons en leeftijds afhankelijk, dus moeilijk om via een site te geven.
Kwa broeken, lengtemaat 36 te kort waarschijnlijk?

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:41

Hier zijn online personal shoppers voor :D Geen ervaring met de vele mannelijke shoppers, maar voor vrouwen (bijv. PS Zoë) ben ik er bijzonder over te spreken.

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:41

Wat is 'smart' gekleed volgens jou? :)
Ik zou gewoon eens naar een goede uitgebreide kledingzaak gaan (denk aan een ADAM menswear, een Piet Zoomers, of wat er ook maar bij je in de stad zit) en die je laten adviseren :j

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 22:42

smurffie schreef:
Heb je geen leuke meiden in je vriendengroep die het geweldig vinden om voor mannen te shoppen?
Stijl is heel persoons en leeftijds afhankelijk, dus moeilijk om via een site te geven.
Kwa broeken, lengtemaat 36 te kort waarschijnlijk?



Het antwoord op de eerste vraag is een nee :)
Lengtemaat 36 kan ik meestal wel hebben, maar 1 van de problemen is dat ik eigenlijk alleen maar spijkerbroeken met zulke maten kan vinden. Ik zie er dan ook elke dag hetzelfde uit: Spijkerbroek en trui in de winter, spijkerbroek en shirt in de zomer.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:43

Heb je ook voorbeelden van wat je mooi vindt? En hoe oud ben je?

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:43

Het is inderdaad heel moeilijk om zo via internet advies te geven.

Wat voor stijl ben je naar op zoek? Je kunt bij een hele hoop winkels prima slagen, mits je weet wat past bij je lichaamsbouw. Ook helpt het als je een merk vind dat je aanspreekt, dan kun je in het vervolg gewoon op zoek gaan naar kleding van dat merk en dan zit je vrijwel automatisch goed ;)

Broeken kun je echt overal vinden, als je maar op zoek gaat naar de juiste lengtemaat. Een goede broek kan je outfit maken of breken, naar mijn mening. Dat is eigenlijk een kwestie van opmeten en uitproberen, broeken vallen natuurlijk altijd anders.

Mijn man koopt graag kleding bij http://www.nieuwnieuw.com en in de uitverkoop van de bijenkorf.
Laatst bijgewerkt door Britt op 16-02-17 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 22:44

Szan schreef:
Hier zijn online personal shoppers voor :D Geen ervaring met de vele mannelijke shoppers, maar voor vrouwen (bijv. PS Zoë) ben ik er bijzonder over te spreken.


Serieus? Die bestaan? _O-

Weer wat geleerd!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:44

Heb je een idee wat je leuk vind? Of gaat het daar al "mis" :P

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:44

L36 moet kunnen.. denk ik.
Hubby is ook 1.98.. die haalt met name pall mall en gstar..
Pall mall heeft ook chino's. Wel hippe. Niet dir van 2009..

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:46

Misschien zijn er vrienden die je ook misschien willen helpen. Of is zo'n vraag not done?

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:46

Ik heb hier als vrouw ook last van. Ben echt van praktisch, dus veel spijkerbroeken en t-shirts in mijn kast. Ik ben gaan Googlen op de stijlen die ik zou willen. Zo ben ik op ideeën gekomen en dat ben ik gaan uitproberen in de winkel. Zo ben ik stukje bij beetje tot een nieuwe garderobe gekomen.

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:48


MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 22:49

Gianti schreef:
Heb je een idee wat je leuk vind? Of gaat het daar al "mis" :P


Ik vrees dat het dar al mis gaat (ik ben ene vrij hopeloos geval vrees ik). Ik heb er gewoon echt geen gevoel mee, maar merk wel wat voor een effect het heeft op bijvoorbeeld opdrachtgevers als ik kleding aan heb die beter blijkt te staan.


Online kleding kopen doe ik niet (meer) aan omdat het te vaak niet past. In de winkel iets zoeken aan d hand van wat je voor jezelf aan beeld hebt gevormd is onbegonnen werk omdat mijn beelden nooit overeen blijken te komen met wat er in de rekken hangt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:51

Ik vind een man in een mooie merkspijkerbroek met witte blouse, en mooie leren schoenen in dezelfde kleur als zijn riem, en een jasje natuurlijk, echt altijd onweerstaanbaar!

Op internet vind je hele leuke tips.
Welke kleur schoenen met welke kleur jasje of pak te combineren:
Afbeelding

En zo zijn er op internet super veel handige tips te vinden.
Zoek maar op wardrobe essentials, en dat soort zoektermen.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:52

MichieldeM schreef:
Gianti schreef:
Heb je een idee wat je leuk vind? Of gaat het daar al "mis" :P


Ik vrees dat het dar al mis gaat (ik ben ene vrij hopeloos geval vrees ik). Ik heb er gewoon echt geen gevoel mee, maar merk wel wat voor een effect het heeft op bijvoorbeeld opdrachtgevers als ik kleding aan heb die beter blijkt te staan.


Online kleding kopen doe ik niet (meer) aan omdat het te vaak niet past. In de winkel iets zoeken aan d hand van wat je voor jezelf aan beeld hebt gevormd is onbegonnen werk omdat mijn beelden nooit overeen blijken te komen met wat er in de rekken hangt.



Probeer op internet (pinterest bijvoorbeeld) eens plaatjes bij elkaar te zoeken van wat je tof vinden. Dat je gerichter kan zoeken ! Dan heb je tenminste iets waarmee je kan beginnen


En mijn vriend en ik bieden ons als shop coach aan *\o/*

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:52

En een winkel in gaan (leads, gstar ofzo) en je daar laten adviseren?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:53

Maar wat zou je willen dan? Sportief, casual chique? Draag je wel eens een blouse of heb je liever een sweater?

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 22:53

_Inga schreef:



Als ik die sites open zie ik genoeg voorbeelden van wat ik een 'smart' kledingstijl noem, maar ik weet ook zeker dat als ik hier bestel dat ik het weer terug kan sturen omdat het niet past. Vooral broeken moet ik echt passen, niet alleen vanwege mijn lengte, maar ik fiets ook veel en blijkbaar heb ik veel stevigere bovenbenen dan gemiddeld, want daar gaat het ook vaak fout. Tot slot heb ik echt geen flauw idee welke overhemdmaten ik heb _O- .

Voor shirt wordt het al heel snel XXL. Het vreemde va kledingmerken is dat ze er van jit gaan dat lengte en breedte 1 op 1 toenemen: Lange maten zijn ook altijd erg breed/wijd.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:54

Neem wat plaatjes mee naar een winkel van wat je tof vindt, spreek een medewerker aan en laat hem/haar voor je shoppen.
Of geef een gelegenheid aan waar je je voor wil kleden. Ze kunnen je dan vast helpen.

Voor hippe basics is de h&m een goede om mee te starten denk ik.

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 22:56

Gianti schreef:



Deal! Ik woon alleen wat verder weg nu :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:57

Wil je chique casual enz? Ik ben er ook hopeloos in voor mezelf maar gek genoeg voor een man lukt het me wel. :+ anders ga een dagje naar bataviastad en duik daar winkels in en vraag om advies,

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:58


Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:59

MichieldeM schreef:
Gianti schreef:


Deal! Ik woon alleen wat verder weg nu :)



Waar woon je nu dan :oo

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:59

Een goede mannenkledingzaak helpt echt... maar een beetje idee wat je mooi vindt en wat niet helpt wel.

Maar ik ben net als Gypsy, goede spijkerbroek met overhemd (mag van mij best lichtblauw printje hebben) en dan goede schoenen en bijpassende leren riem... kan niet zo vaak mis... en dan jasje voor wat netter en evt. pullover in passende kleur bij wat kouder weer.


edit: mijn man heeft die Outfittery wel eens gedaan... en die waren toen goed met wat hij mooi vond en ook paste. Ze vroegen ook veel maten dus bijna alles paste ook (al heeft mijn man niet echt lastige maat).
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 16-02-17 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt