HELP ingrid blijven bij de duinrand

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

HELP ingrid blijven bij de duinrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 16:37

Beste bokkers,

Na tijd van afwezigheid op bokt doe ik een beroep op jullie. Wij hebben 1 ding gemeen en dat is dat we allemaal gek zijn op paarden. Paarden betekenen veel voor ons.

Zo ook voor Ingrid. Ingrid woont op pensionstal de Duinrand in Egmond-Binnen.
http://deduinrand.nl/
Deze stal is een aanwinst voor onze regio en biedt zowel huiselijke gezelligheid, als hoogwaardige professionaliteit. Een groot divers publiek aan kostgangers is te vinden op deze mooie stal aan de rand van het duin. Je kunt vanaf deze stal via het eigen pad rechtstreeks het duin in met je paard.

Nu heeft het noodlot, noujah eigenlijk de bureaucratie, toegeslagen. Dit bedrijf bestaat al bijna 30 jaar. Al die tijd woont de eigenaar boven de stallen, zo ook Ingrid Schouw.
Dit is gedoogd omdat dit niet goed genoeg in het huidige bestemmingsplan is opgenomen. De laatste +/- 10 jaar woont Ingrid boven de stallen. Dit is noodzakelijk want voor zo'n grote stal is toezicht nodig. Recentelijk heeft Ingrid midden in de nacht nog een paard gered wat zich had vast gerold.

Nu is ineens het gedoogbeleid wat er gevoerd werd ingetrokken. Dit heeft niet alleen op Ingrid haar leven een grote impact (haar hele leven is dan geruïneerd) maar ook op al haar blije pensionklanten. Ingrid moet 8 maart vertrokken zijn want anders hangt haar een dwangsom van 75000 euro boven het hoofd. Bij niet betalen volgt erger.

Zonder deze woning die overigens veilig is en waar ook gewoon ALTIJD netjes belasting voor is betaald als woonhuis kan het bedrijf niet voortbestaan. Er is geen duidelijke reden voor het intrekken van het gedoogbeleid, alleen dat het niet goed in het bestemmingsplan staat. Er is geen ander bestemmingsplan voor de locatie.

Wij kunnen Ingrid nog op 1 laatste manier helpen, We zijn een petitie gestart. Ook komt er hulp vanuit alle hoeken van de media.

HELP ONS, Teken de petitie, deel hem op je facebook tijdlijn, dit mag niet gebeuren!

Voormalig was ik Axel_Valerie, nu ben ik JustmeVal, maar ik heb mijn 25 berichten nog niet. Vandaar dat Nathalie mij hierbij helpt.

Alvast heel erg bedankt,

Jullie zijn onze laatste redding.

teken astublieft allemaal massaal de petitie
https://www.petities24.com/de_duinrand_ ... moet_mogen

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: HELP ingrid blijven bij de duinrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:46

Getekend!

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: HELP ingrid blijven bij de duinrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:48

Getekend!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:49

Citaat:
Er is geen duidelijke reden voor het intrekken van het gedoogbeleid, alleen dat het niet goed in het bestemmingsplan staat. Er is geen ander bestemmingsplan voor de locatie.

Wat bedoel je hiermee? Ik kan me niet voorstellen dat op de locatie geen enkele bestemming rust. Waarschijnlijker is dat er wel paarden gehouden mogen worden, zelfs bebouwing mag staan, maar dat er simpelweg geen woonbestemming op het perceel rust. Dat is geen fout (en valt dus niet onder 'niet goed in het bestemmingsplan staan'), maar een keuze van de betreffende gemeente.

Dat het wonen op de locatie na jaren ineens niet meer gedoogd wordt is ontzettend zuur. Ik hoop dan ook dat Ingrid eruit komt met de gemeente of dat ze een andere oplossing heeft (neem aan dat ze een plan B heeft?).

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:51

En wat heeft ze zelf gedaan, juridische hulp ingeschakeld?? Als je kunt bewijzen dat dit al zolang gedoogd word en er word zelfs belasting en alles wit aan de gemeente betaald moet zij dit toch kunnen winnen bij een rechtszaak. Toen zij de manege overnam, was ze toen op de hoogte van dit feit??

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:55

Ik hou persoonlijk niet zo van dit soort acties. Ik heb ze jarenlang vanaf de andere kant meegemaakt.
Meestal komt er een einde aan een gedoogbeleid als er bijvoorbeeld klachten binnenkomen. In dat geval kan de gemeente niet anders dan de wet handhaven en de wet zegt dat ze er niet mag wonen.

Is er überhaupt al geprobeerd om in overleg met de gemeente de bestemming te wijzigen?

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: HELP ingrid blijven bij de duinrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:59

Ik heb het idee dat ik dit verhaal echt maanden geleden ook al gehoord heb?

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 17:00

alles is qua juridische hulp al ingeschakeld etc, en ja overal was men er van op de hoogte.
maar de gemeente ziet het als zomer woning en ook daar mag niet permanent in gewoond worden, en die lijn hebben ze dus door getrokken naar ingrid haar stal.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:02

LovingTweety schreef:
Ik heb het idee dat ik dit verhaal echt maanden geleden ook al gehoord heb?


Daar ben je niet de enigste in. Volgens mij heeft er al eens een topic over deze persoon op Bokt gestaan.

Anoniem

Re: HELP ingrid blijven bij de duinrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:03

Ik heb dit inderdaad ook al eens eerder gelezen. Blijft enorm zuur maar dat laat maar weer zien dat je nooit een ambtenaar op zijn woord moet geloven als er gezegd wordt dat het prima kan. Dat de ene opzichter een oogje toeknijpt betekent niet dat de volgende dat gaat doen.. Feit is gewoon dat ze in overtreding is.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:09

LovingTweety schreef:
Ik heb het idee dat ik dit verhaal echt maanden geleden ook al gehoord heb?



Klopt :) in de gemeente Bergen heb je ontzettend veel illegale bewoning ivm de vele recreatie woningen in de gemeente die permanent bewoond worden terwijl dat niet is toegestaan. De provincie heeft de gemeente gemaand om actie te ondernemen tegen dacht ik 100 illegale woonsituaties zoals bovenstaande.
De burgemeester van de gemeente Bergen is door een aantal van de mensen die illegaal bewonen al onder meer met de dood bedreigd.

Blijft zuur, maar als het niet binnen het bestemmingsplan past, dan past het er niet in. Ze is gewoon in overtreding, hoe vervelend dan ook.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:10

Klopt dit is oud nieuws.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:14

Emmaa_ schreef:
Ik heb dit inderdaad ook al eens eerder gelezen. Blijft enorm zuur maar dat laat maar weer zien dat je nooit een ambtenaar op zijn woord moet geloven als er gezegd wordt dat het prima kan. Dat de ene opzichter een oogje toeknijpt betekent niet dat de volgende dat gaat doen.. Feit is gewoon dat ze in overtreding is.

Volledig mee eens. Dus ging ik even het bestemmingsplan erbij zoeken, want dat vind ik leuk... en toen raakte ik in de war, want ik zie wel woonbestemming op het betreffende adres? Kan iemand meer uitleggen?

Afbeelding

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:14

Links naar petities zijn toegestaan op [LN] Links
Echter is het niet toegestaan te posten onder andermans naam, daarom komt hier een slotje.