Overkomtijd kaarten Duitsland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Overkomtijd kaarten Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 23:23

Dit jaar gaat mijn vakantie naar het Schwartzwald, onderin Duitsland (Tegen de Zwitserse en Franse Grens aan). Nou vind ik het altijd erg leuk om wat mensen een ansichtkaart te sturen, maar het is natuurlijk niet leuk als ik allang weer terug ben, en de kaart ploft dan pas op de mat...

Is er hier misschien een (Duitse) Bokker aanwezig die weet hoe lang post vanuit Duitsland erover doet om naar Nederland te komen? Zodat ik weet wanneer ik ongeveer de kaarten het beste kan posten tijdens mijn vakantie?

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:26

Ik werk op een postkantoor/postbank in Duitsland. Versturen van brieven/ kaarten vanuit Duitsland naar Nederland duurt gemiddeld 3 tot 4 werkdagen.

Vanuit Duitsland naar Nederland gaat meestal sneller dan andersom, omdat post vanuit Nederland naar Duitsland er soms wel 7 werkdagen over doet.

Kleine toevoeging, plak er wel een priority/ luchtpost sticker op, dan gaat het sneller. Deze stickers krijg je gratis op het postkantoor. En neem geen postzegesd mee vanuit Nederland, dit wordt niet geaccepteerd, je moet echt duitse postzegels kopen.

JPitty schreef:
Dit jaar gaat mijn vakantie naar het Schwartzwald, onderin Duitsland (Tegen de Zwitserse en Franse Grens aan). Nou vind ik het altijd erg leuk om wat mensen een ansichtkaart te sturen, maar het is natuurlijk niet leuk als ik allang weer terug ben, en de kaart ploft dan pas op de mat...

Is er hier misschien een (Duitse) Bokker aanwezig die weet hoe lang post vanuit Duitsland erover doet om naar Nederland te komen? Zodat ik weet wanneer ik ongeveer de kaarten het beste kan posten tijdens mijn vakantie?
Laatst bijgewerkt door Benita op 16-01-17 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:27

Mijn ervaring andersom, dus vanuit Nederland naar Duitsland is 3 dagen, zowel brievenbus post als pakketjes.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:27

Lang...
Heb een vriendin net over de grens wonen en zij post haar post voor Nederland in Nederland, anders is het rustig een week onderweg...

Andersom duurt het ook vaak rond de week voor post over is, dus als wij wat dringends hebben gaat het of per mail of naar zijn ouders die wel net in Nederland wonen.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:27

Wat Benita zegt is ook mijn ervaring (vanuit het postcrossen) :j De post uit Nederland naar Duitsland toe is overigens voor mijn gevoel wel sneller dan andersom. Maar met een weekje (ruim genomen) zou je post wel op de plaats van bestemming moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 16-01-17 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Overkomtijd kaarten Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 23:28

Kijk, hier ben ik al heel erg mee geholpen! Dank!

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Overkomtijd kaarten Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:57

Ik woon in Duitsland en merk dat het tegenwoordig wel wat sneller gaat (maar misschien omdat ik zelf aan de grens woon?) Soms is het er al in 2 dagen! (2 kanten uit)

Maar 5 werkdagen hou ik wel meestal aan als het voor een bepaalde datum ergens moet zijn. eerder is nooit erg.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Overkomtijd kaarten Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:10

Ik woon ook aan de grens en ik vind het ontzettend wisseld.
Inderdaad lijkt het het laatste half jaar wat sneller te gaan. Maar ik heb wel eens brieven en rekeningen ontvangen met de datum van 3 weken daarvoor.
Gemiddeld genomen een dag of 3-4 dan is het wel over.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:24

Ik woon aan de grens van oosterijk en zwitserland, mijn ervaring is met paketjes dat het langer duurt maar een kaartje in max. 3 tot 4 dagen daar is.

Natuurlijk in drukke perioden (kerst enz.) duurt het langer.