Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 14:33

Ik drink gemiddeld 1 fles groene ijsthee van lipton, die haal ik bij de Aldi en is ongeveer 2.80??? Dus dat zet geen zode aan de dijk, maar als ik zin heb in iets lekkers dan koop ik het gewoon ook qua frisdrank. Ik ben idd best iemand die wel eens een zak chips koopt ofzo, dat is ook de bedoeling daar mee te minderen :')

Wasmiddel koop ik of in Duitsland of bij de Big Bazar/ action dus dat is niet zo heel duur.

Wel bedankt allemaal voor de tips, heb ik zeker wat aan!! En ik ben me bewust dat 30 euro voor 1 persoon voor sommige nog best veel is, maar denk dat het een goede start is en als het mij lukt dat ik al een heel eind ben.
Als het me lukt mag ik van mezelf een kadotje kopen van jawel 30 euro, weet al precies wat :Y)

En 120 p.m. is ook wel een goede alleen denk ik dat bij mij dan de valkuil is dat ik budget ga opschuiven en aan het einde van de maand niks meer heb :')

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:35

Leuk topic.. Maar ga dit niet halen.. We zijn met 4 personen, 2 honden en 2 katten.. We hebben een dieet waarbij we (lover en ik) geen koolhydraten en suikers eten.. Ik mag geen zuivel.. Kids zijn pubers en eten me arm.. Ik wens jullie veel succes toe..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:36

Losse aardappelen kan je halen bij de groenteboer! :j

Ik heb net bij de AH 2 flessen ranja gehaald voor de prijs van 1 :D
Haal er deze week denk ik nog 2! Mijn vriend drinkt dit namelijk veel ipv water.

Heb helaas alleen maar een klein diepvriesvakje dus echt veel invriezen is geen optie...

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:40

Ik ga vanaf volgende week ook mee doen denk ik. Ik moet er echt beter op letten. net ook even snel boodschappen gedaan tot vrijdag. 30 euro lichter..

t schijnt ook te helpen als je het pint het geld. dan kan je niet over de 30 euro heen gaan

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:41

Leuk topic om te lezen dit :)

Ik heb juist dat ik afgelopen jaar richting de 30 euro per week ben gegaan en ik wil weer terug naar 15 euro per week :o

De trucjes die ik daarvoor gebruik:
- Boodschappen doen bij de Ah en dan alleen maar basismerk en aanbiedingen kopen.
- Als een product er niet in basismerkvorm is heb ik het niet nodig.
- Alleen seizoensgroente en fruit kopen.
-> Nu dus spruiten, winterwortels, prei en witlof. Fruit is lastig nu geloof ik, maar dan koop ik vaak appels en sinaasappels, die zijn meestal wel goed te betalen.
- Ik drink geen frisdrank, heel af en toe een glas ranja, verder niet.
- Vlees koop ik alleen bij een goede! aanbieding en als het onder de €5,- per kilo is. Dit vries ik dan in.
- Ik eet bij 15 euro in de week ongeveer 3-4 keer vlees in de week, de andere dagen eet ik champignons of ei of kaas bij mijn eten.
-> Vaak maak ik mijn pasta vegetarisch, daar kan je namelijk makkelijk een bult champignons in verwerken of kaas. De nasi of bami is ook vaak vegetarisch of met zo'n zakje met saté van 45 cent en dan een gebakken eitje erbij.
- Boodschappen doen op zaterdagmiddag
-> Heel veel 35% korting stickers :)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:44

Yonker schreef:
Ik drink gemiddeld 1 fles groene ijsthee van lipton,


je hebt ook siroop flessen voor groene ijsthee, van pickwick, weet niet of je het lekker vindt maar is de moeite waard om te proberen.
zal ook wel zo'n 2,50 zijn, maar uit een fles siroop haal je natuurlijk meer ijsthee :)


edit:
die fles kost dus 2.99 (bij de appie)
bij de appie is deze ijsthee trouwens nu 2e gratis ! *\o/*

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:52

Ik denk dat wij met 2 volwassenen en 1 kind en 1 baby per week rond de 70 euro kwijt zijn aan boodschappen, maar dan reken ik luiers en babyvoeding ook mee, dus vind dat nog zat meevallen. Ik doe mijn boodschappen wel bij de AH, maar koop eigen merk of aanbiedingen. En babyvoeding en luiers sla ik van in als het in de aanbieding is, waardoor de kosten nog meevallen.

Fles fris die ik drink kost 83 cent + 25 cent statiegeld, dat is een 2 liter fles.
Brood kopen we bij de AH kost rond een 1 euro per brood.
Luiers voordeelverpakking 96 stuks kost rond de 11 euro.
Flesvoeding was in de aanbieding 2 pakken voor 10 euro.
Groeten kopen we vaak in pot / blik = goedkoper dan verse groente.

En verder een fan van diepvriesproducten als die in de aanbieding / bonus zijn kun je er ook veel van in slaan omdat het lang houdbaar is

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:56

Oh leuk ik doe mee! Ik leef met mijn peuter op ongeveer 45 euro per week, inclusief luiers en drogist artikelen. Ik vind dat ik het heel goed doe, maar op dagen dat ik heel moe ben wil ik nog weleens pizza of patat bestellen. Dit gebeurt 1 of 2 keer per maand dus het is geen ramp. Maar aangezien ik altijd gezond eten in de vriezer heb liggen is het nogal knullig en wil ik er gewoon van af.
Ook wil ik nog weleens onnodig speelgoed voor mijn kind kopen als ik weekgeld over heb. Dat kan ook makkelijk anders.


Ik ga de challenge aan met 35 euro per week voor ons tweetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:58

Ik leef van 40 euro per week normaal , en dan 3 katten en 3 hamsters . Kattenvoer gaat ervan af en om de week een pak grit en dan heb ik rond de 30 euro normaal al over :) . Ik pin altijd mijn leefgeld (heb bewindvoerder) , en gebruik elke cent . Pinnen doe ik niet aan , dan kan ik niet elke cent omdraaien


Ik eet paar keer bij ouders , red mij vaak net net :) . Leuke challenge!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:01

Ik denk dat ik ook mee ga doen, we leven nu op 70,- voor 2 volwassenen en 2 jonge kinderen beiden in de luiers maar ze eten wel met de pot mee.
1 keer in de week halen we de weekboodschappen voor 70,- maar soms tussendoor nog naar de winkel wat tussen de 15,- en 30,- kan kosten. Dat tikt aan en daar wil ik graag vanaf.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:02

...en nog ff twee bezuinigingstips:
de hooikist en de 'cooKit'.

De hooikist kan een mooie kist met hooi zijn, maar ik gebruik :o de koelbox. (Met wat extra kranten omdat ik niet wil onderzoeken hoe goed een koelbox bestand is tegen hitte.)
Zo kook ik stoofpeertjes 5 minuten, ;) zet het pannetje in de koelbox en 'savonds heb je heerlijke stoofpeertjes.
(Ook geld dat je niet meer uitgeeft aan gas is een bezuiniging!)

Cookit is koken met de Nederlandse zon. Om deze tijd van het jaar kan het een beetje achter glas, maar in "die zomers in ons nieuwe klimaat" gaat cake bakken en wat al niet heel best.

http://www.solarcookingkozon.nl

(De site is van een goed doel, maar het is voa hen ook in Nederland te koop.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 02-01-17 15:11, in het totaal 4 keer bewerkt

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:04

Leuk topic! Ik volg :)

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:06

Ik verbaas me echt over hoeveel geld jullie uitgeven aan eten

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:20

Ik doe mee! ik had mezelf een budget gegeven van 50 euro per week maar eigenlijk is dat nog belachelijk veel. Ik heb nog een vriezer vol met vlees liggen en lunch op mijn werk dus dat hoef ik al niet te kopen.

Vorig jaar was er een aanbieding voor allemaal gratis wasmiddelen. Ik heb meteen ingeslagen dus dat heb ik voorlopig ook niet nodig. Dus wat dat betreft zou die 30 euro al veel moeten zijn.

Ik kook wel vaak teveel wat ik vervolgens weer invries. Als ik dan een weekje weinig tijd heb kan ik gewoon uit de vriezer eten. Ik ga wekelijks naar de markt om daar groente en fruit te halen voor de week. Daar heb je toch meer keuze en is het verser dan in de supermarkt. Afgelopen zaterdag had ik voor iets meer dan 5 euro voor groente en fruit. Rijst heb ik in alle soorten en maten verzameld met scoupy :') dat heb ik dus ook voorlopig niet nodig.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:23

Ik heb echt totaal geen idee wat ik op maak aan boodschappen :+
Zal het deze maand is bijhouden, ben wel benieuwd.
Ik ga overigens meestal naar de Jumbo omdat dat dichtbij is.

Mijn man is moslim, dus in de gewone supermarkten kan ik geen vlees kopen. Wij gaan nu 1x 2/3 weken naar een grote Turkse supermarkt, en kopen dan ook gelijk vlees/vis voor een lange periode. Lang leven de vriezer :')
Ik heb het idee dat die winkel ook echt veeeeel goedkoper is. Ik had echt zoveel vlees/vis, rijst (5kg zak genoeg voor 1 jaar :+ ) , koekjes, fruit, groente echt heel veel en dacht dat het rond de +- € 120,- zou zijn. Bij de kassa moest ik € 89,- afrekenen :+ Wij hadden ook 1 kg biefstuk erbij (was in de reclame €7,- ).

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:24

Oeh ik ga ook meedoen. Eten vind ik altijd heel moeilijk, soms eet ik voor 4 euro, en soms geef ik wel 25 euro per dag aan eten uit. :=

Ik wil ook echt naar minder geld, maar ik heb zo'n hekel aan koken en een kleine vriezer, waardoor dat niet makkelijk gaat. Dit zal dus echt een challenge worden.

Ik ga hem dan wel deze week doen, want de genoemde week ben ik op vakantie :')

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 15:25

Gewoon instromen wanneer je kan :D
Ik doe het bewust 16 januari omdat ik de 13de nog uit eten ga en 14de mensen over de vloer krijg. Ga deze week het misschien al proberen maar is ook beetje valsspelen want vanavond eet ik bij mn ouders :')

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:26

2.80 klinkt niet veel, maar is op dit budget wel bijna 10% van je geld.

Voor mij is nu meedoen niet eerlijk. Ik hoef alleen fruit/snackgroenten en1 avondmaaltijd te kopen. Overdag drink ik shakes en s avonds eet ik verder bij mijn ouders mee.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:28

Wij leven nu van 400-500 euro per maand qua boodschappen |o
Dat is dus 113 euro per week ongeveer... Jeetje, wat vind ik jullie knap dat jullie dit kunnen.
Ik ben nogal culinair ingesteld dus experimenteer graag met lekker eten. Los van het boodschappenbedrag gaan we ook nog eens 2/3 keer per maand uit eten.

Dat moet echt minder.
Ik ga proberen 60 euro per week uit te geven (2 personen), daarbij ook toiletpapier, kattenvoer en dergelijke inbegrepen.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:30

Dat snap ik! 1 keer uit eten en je budget is hartstikke op. :')

Dit is er ook wel een goede week voor zo na al het vette eten en gourmet. :D let's begin.

Mijn vriend bood aan om naar de supermarkt te gaan vandaag. Ik heb hem ingelicht over de challenge en dat hij dus goedkope boodschappen moet doen. Hij mag dus aftrappen :')

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:35

Maanlicht schreef:
Wij leven nu van 400-500 euro per maand qua boodschappen |o
Dat is dus 113 euro per week ongeveer... Jeetje, wat vind ik jullie knap dat jullie dit kunnen.
Ik ben nogal culinair ingesteld dus experimenteer graag met lekker eten. Los van het boodschappenbedrag gaan we ook nog eens 2/3 keer per maand uit eten.

Dat moet echt minder.
Ik ga proberen 60 euro per week uit te geven (2 personen), daarbij ook toiletpapier, kattenvoer en dergelijke inbegrepen.


Dat is niet knap hoor, dat geld heb ik gewoon niet _O-

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:40

Yv_ schreef:
Oh kak, is dit jouw topic :'). Wat doe je jezelf aan _O-.

Vlees skippen. Ja kan, maar blijf je dan nog steeds wel op de gezonde tour? Zitten toch voedingsstoffen in die je dan mist en elke dag bonen ter compensatie lijkt me nou ook niks..

Ik ben niet echt een vleeseter, vind het nogal snel ranzig eruit zien en dan hoef ik het al niet meer, maar 4x per week vlees óf vis zeker wel. Edit: Eigenlijk elke dag wel, want ik zorg er voor dat ik altijd wel 1 boterham met vleeswaren op een dag eet (kipfilet, rosbief, rookvlees of filet american. Met de andere vleeswaren heb ik hetzelfde probleem als gewoon vlees :+)

Ik ga in elk geval meelezen, ben wel heel erg benieuwd wat voor gerechten er uit zo'n budget (kunnen) komen :j ! Al ben ik wel een zeikerd met eten, hou gewoon van lekker en gevarieerd eten :).

Recept van Marlinde is voor mij al niks, hou niet van de smaak van tomaten(puree), die moet verdoezeld worden met een heleboel vlees en groenten. Die mis ik allebei in het gerecht.

2x per week vlees is meer dan genoeg. Je kunt sowieso beter vette vis eten en ook dat maar een paar keer per week. Vlees is namelijk absoluut niet alleen maar gezond.

Ik heb een dreumes van iets meer dan 14 maanden en besteed over de maand genomen gemiddeld 50€ per week (veel van de spullen voor de kleine koop ik aan het begin van het salaris of in de reclame, voor mijzelf koop ik ook in de reclame en stop ik dan in de vriezer, dus dan kan het voorkomen dat in 1 week 100€ uitgeef en de andere 100€ verdeeld over de rest van weken. Ik ga ook zo'n eens in de 2 maanden uit eten (maar dat komt hier in Duitsland vrijwel nooit boven de 20€ p.p. uit en voor de kleine hoef ik niet te betalen nog. En dan eet je uitbreid onbeperkt een Mongools/Indisch (plaatbak) buffet met alles er op en eraan zonder tijdslimiet. Maar daar trek ik wel extra geld voor uit, dus niet van mijn 'boodschappen'geld.

Daarnaast eten we heel weinig vlees, eten we veel brood en groente/fruit. Ook koop ik altijd oude kaas die wel wat duurder is, maar voor 1 plakje per dag voor de kleine en mij valt dat reuze mee.
Wij drinken ook geen frisdrank, wel veel thee.

Mijn tip: Vlees reduceren en veel in de reclame kopen en dan ook het liefst gelijk een voorraad aanleggen in de vriezer als dat mogelijk is. En je geld gemiddeld over de maand nemen, dus 4 of 5 keer 30€ (afhankelijk hoeveel weken de maand heeft) en dat opzij leggen. Dan kun je ook makkelijker de boodschappen doen. En ik weet niet of je er ook kleding enzo van wil betalen? Maar dan is het niet zo dat je 1 week verder niets meer hebt en je dat gewoon in 1x kan kopen, hopelijk in de reclame ;)

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:41

Maanlicht schreef:
Wij leven nu van 400-500 euro per maand qua boodschappen |o
Dat is dus 113 euro per week ongeveer... Jeetje, wat vind ik jullie knap dat jullie dit kunnen.
Ik ben nogal culinair ingesteld dus experimenteer graag met lekker eten. Los van het boodschappenbedrag gaan we ook nog eens 2/3 keer per maand uit eten.

Dat moet echt minder.
Ik ga proberen 60 euro per week uit te geven (2 personen), daarbij ook toiletpapier, kattenvoer en dergelijke inbegrepen.


En wat versta jij onder culinair ingesteld zijn?
Geef eens wat voorbeelden van wat jij zoal eet...
Ik denk nl dat wij ook redelijk luxe en uitgebreid eten maar geef echt maar 50 euro per maand daaraan uit met 6 personen

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 15:41

Iinge_ schreef:
Dat snap ik! 1 keer uit eten en je budget is hartstikke op. :')

Dit is er ook wel een goede week voor zo na al het vette eten en gourmet. :D let's begin.

Mijn vriend bood aan om naar de supermarkt te gaan vandaag. Ik heb hem ingelicht over de challenge en dat hij dus goedkope boodschappen moet doen. Hij mag dus aftrappen :')


Benieuwd of het hem lukt ~~}>

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:42

Gezin met 7 kinderen en wij geven ongeveer 70-80 pond per week uit (woon in Engeland) alles inclusief.
Toch denk ik dat het makkelijker is om voor een groot gezin goedkoop uit te zijn qua voedsel dan voor 1 persoon omdat je dan (tenzij je een grote vriezer hebt) niet kunt profiteren van grootverpakkingen.
Al ons vlees en vis wordt gekocht met 90% korting, dat is dan met houdbaarheidsdatum van die dag, en dat gaat thuis direct in de vriezer. Fruit net zo, behalve het invriezen, maar dat is vaak nog best enkele dagen goed.
Aardappelen koop ik per 12.5kg zak voor £5 en daar doen we de hele week mee. Groenten zijn of met 90% korting en ingevroren of grote zakken uit de diepvries.
Rijst en pasta in groot verpakkingen bij de aziatische winkeltjes.

Wij eten vrij vaak heel erg luxe, juist omdat het voedsel is dat overblijft in de supermarkten, mensen hebben nou eenmaal niet zoveel geld.