Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:18

30€ :oo ? Ik ga een stille meelezer worden, ga absoluut niet meedoen, want zit al ongeveer elke 2 dagen op dat bedrag. En dan ben ik ook nog een roker waarvan ik geen bedragen ga noemen maar wat daar nog niet bij is opgeteld. Dus nee, ga het nieteens proberen :=. Maar ga wel meelezen :).

Gezond en goedkoop samen vind ik trouwens ook vrij lastig.. Gezond groenvoer en vis is stukken duurder dan een afbakpizzaatje..

♥ Rewrite the Stars ♥


Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:33

Oh kak, is dit jouw topic :'). Wat doe je jezelf aan _O-.

Vlees skippen. Ja kan, maar blijf je dan nog steeds wel op de gezonde tour? Zitten toch voedingsstoffen in die je dan mist en elke dag bonen ter compensatie lijkt me nou ook niks..

Ik ben niet echt een vleeseter, vind het nogal snel ranzig eruit zien en dan hoef ik het al niet meer, maar 4x per week vlees óf vis zeker wel. Edit: Eigenlijk elke dag wel, want ik zorg er voor dat ik altijd wel 1 boterham met vleeswaren op een dag eet (kipfilet, rosbief, rookvlees of filet american. Met de andere vleeswaren heb ik hetzelfde probleem als gewoon vlees :+)

Ik ga in elk geval meelezen, ben wel heel erg benieuwd wat voor gerechten er uit zo'n budget (kunnen) komen :j ! Al ben ik wel een zeikerd met eten, hou gewoon van lekker en gevarieerd eten :).

Recept van Marlinde is voor mij al niks, hou niet van de smaak van tomaten(puree), die moet verdoezeld worden met een heleboel vlees en groenten. Die mis ik allebei in het gerecht.

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:38

Oja nog een vraagje: Is dit zuiver boodschappen-budget voor maaltijden of is wc-papier, keukenpapier, tandpasta etc etc er ook bij ingerekend? En als jullie een avondje uit eten willen? Bereken je dat dat ment je boodschappen erna of is dat dan extra? Zuiver interesse btw :)

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:50

Maar ik weet dus pas de dag zelf wat ik wil eten. Heb weleens geprobeerd om voor een week eten te halen, maar dan miste ik toch net weer iets om een lekker gerecht te maken of had ik totaal geen zin in wat er voor die dag als planning was, of moest ik alsnog terug, of was ik 's ochtends vergeten om vlees uit de vriezer te halen en moest ik ook alsnog weer terug om nieuw te halen want ontdooien in de magnetron vind ik echt goor en om het gewoon te laten ontdooien had ik geen tijd meer voor en blablabla. Dus nee, rij nu gewoon altijd uit mijn werk langs de supermarkt en dan begin ik gelijk met eten maken als ik thuis ben.

Ik zeg ook: ik eet minstens 4x per week vlees OF vis. Zeker niet elke dag. Bij het avondeten dan :). Maar ik vind het meeste vlees ook gewoon niet lekker.

Ach weet je, ik red het zo met gemak, het eerste waar ik zou op (kunnen) besparen is frisdrank en sigaretten. Maar zolang het niet echt nodig is, heb ik eerlijk gezegd ook geen zin om zoveel moeite te doen.. Moeite van een markt, koopjes jagen en verschillende supermarkten en alles. Snap als je dat gewend bent, het niet (meer?) raar is, maar ik vind het vreselijk. Net als de Lidl. het assortiment is gewoon niet compleet (wellicht omdat we een kleine vestiging hebben hoor, kan best) en dan moet ik daarna wéér naar de Jumbo of Hoogvliet. Dan maar meteen daarheen. En net zoals een ander hier, hou ik ervan om lekker te experimenteren met eten en ingredienten.. Dus een gerecht met slechts 5 of 6 ingredienten zie je bij mij sowieso ook al niet.

Markt is trouwens niet verser dan supermarkt :n. Ik werk in een groente- en fruit bedrijf en alles wat niet meer vervoerd mag worden naar bepaalde ketens met eisen, worden opgehaald door marktlui :j. Dus verser niet, wel rijper :).

Ik heb 1 kat en 2 konijnen. Konijnen kosten nauwelijks wat, want haal het meeste bij stal vandaan. Maar mijn kattenvoer is 24€ per zak. Doe ik net iets langer dan een maand mee. Samen met de kattenkorrels zou betekenen dat ik alleen nog maar water mag drinken en restjes bij mn ouders mag eten _O-.

Maar alsnog vind ik het leuk om de tips te lezen hoor :D !!

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:09

Nee ik bedoel meer raar/moeite als in: meerdere winkels af gaan, kranten en blaadjes uitspitten om de koopjes te zien en daardoor dus ook naar meerdere winkels te moeten. Sorry, had het niet helemaal goed omschreven. Markt vind ik persoonlijk wel héél veel moeite, maar ik kan nooit zo goed tegen dat voetjesschuivende tempo wat daar is :).

Turkse winkel en alles hebben wij niet, woon maar in een dorp. Hebben het wel in de stad, maar geen zin om daar eerst heen te rijden. Zou wellicht wel een optie kunnen zijn om 1x per maand vlees in te slaan en in de vriezer te doen oid. Maar dan kom ik weer bij het probleem dat ik het 's ochtends gewoon vergeet eruit te halen. En nee, dat is niet omdat ik heel chaotisch ben, maar ik werk heel wisselend.

Maar ik weet het hoor: ben gewoon een verwend nest :P. Opgegroeid met papa als kok dus altijd wel wat spannends op tafel. En die "traditie" hou ik er voor mezelf lekker in :D.

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:21

Voor de "spitters": Werken jullie dan misschien ook parttime?

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:38

Beretto schreef:
Wat ook enorm scheelt is 1 keer per kwartaal je drank,frisdrank en drogisterijartikelen in Duitsland inkopen.

Als je aan de goede kant van Nederlant woont wel :). Ik woon aan de kust en denk dat mijn benzinekosten meer gaan worden dan gewoon de boodschappen hier doen!

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:51

Oehh kaas, daar kan ik ook echt niet zonder hoor! Kook veel met romige kaassoorten en geitenkaas en ook op brood blijft het favoriet :j. Maar dan ben ik ook weer een "snob", want ik vind alleen de romig jong van Jumbo of Koggelandse jong lekker. En voorgesneden plakken want ik heb geen kaasschaaf :+. Staat al jarenlang op mijn kooplijstje maar ik vergeet het elke keer.

Voor groenterestjes enzo heb ik konijntjes in de tuin lopen, daar gooi ik eigenlijk nauwelijks wat van weg. Ook de kontjes van het brood laat ik drogen en gooi ik een dag later bij ze. Als ik verkeerd heb gekeken en ik heb veel pasta over, app ik mijn moeder of ze met het laatste rondje met de honden even bij mij langskomt, zodat zij wat lekkers hebben. Enige wat ik snel (en misschien wel té snel) weggooi is vlees. Als er al maar een draadje anders zit dan normaal, gaat het de prullenbak in. Ik durf het niet en wil het niet. Visrestjes probeer ik altijd aan de kat te geven, maar dat is er echt een van een andere wereld ofzo, want het enige vis dat ze eet is haring :+. Maar gelukkig zit er nooit zoveel afval aan vis.

Ik ben toch stiekem wel een beetje aan het meedoen merkte ik gister met boodschappen doen. Maar wel met een ander -eigen- budget :j.
Vind het wel echt een heel leuk topic en ook superleuk om al die dingen te lezen!

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:18

Met The Next Level doe ik wel mee, dat is voor mij een stuk meer haalbaar dan deze challenge. Vind het een mooie middenmoot, omdat het me dan kan laten zien hoeveel geld ik aan onzinnige (hoewel, kaarsen, nagellak, make-up, ditjes en datjes zijn nóóit onzinnig :P ) dingen uitgeef normaal gesproken. Vrees dat ik best wel ga schrikken hoeveel ik over ga houden _O-.

Ik heb overigens voor deze challenge al opgegeven, het gaat me nooit lukken om me er nog fijn bij te voelen, dus ik blijf gewoon lekker gewoon boodschappen doen op de -voor mij- normale manier. Heb gewoon écht geen zin om krantjes uit te moeten spitten, om vtv te bedenken wat ik de hele week ga eten en om lekkere dingen te laten liggen omdat iets anders goedkoper kan.

Maar blijf absoluut wel meelezen, want zie af en toe wel echt hele handige dingen voorbij komen!
Ik heb nu bijv. een aantal vriezerbakjes erbij gekocht en als ik heb gekookt en denk dat ik dat in kan vriezen (ben er voorzichtig mee, geef het liever aan de konijnen dan dat ik het verlept aantref de volgende keer dat ik het wil eten), gaat het nu ook de vriezer in voor de week erna. Of wanneer ik er zin in heb dan :). Voorheen ging het sowieso naar de konijnen of prullenbak.

Nel: Weet niet tot hoelaat je werkt, maar als ik tot 6 zit, eet ik meestal tussen 4 en half 5 nog even iets kleins. Of een enkele boterham met beleg, of een yoghurt-kaakje-ding zeg maar, of ik haal uit de loods ff een appel of paprika. Stuk minder honger als je 1,5u later de deur uitloopt om boodschappen te doen!

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:15

ijssnuiver schreef:
Ik heb vandaag voor deze week boodschappen gedaan:
- 2 flessen robijn wasmiddel(1+1 gratis en ik ben allergisch voor ander wasmiddel, dus kan daar niet op bezuinigen helaas).
- Eat natural muesli (ook vrij prijzige muesli, maar glutenvrij en het enige waar ik na 2 dagen niet zat van ben. Dus dan betaal ik liever iets meer en ik probeer gluten te beperken).
- Biologische yoghurt
- broccoli
- Blok jonge kaas
- Zak chips
- Pak mini crackers
(die laatste 2 is comfortfood ivm mijn menstruatie die eraan komt, dan mag ik altijd iets extra's van mezelf. Haha!)

Was totaal €20,95 kwijt. Dus dankzij mijn eten in de vriezer, toch binnen het budget met alle dure dingen die erbij waren deze keer.

Ik wil eigenlijk een potje gaan maken van het bedrag dat ik per week eventueel over houd. Allereerst omdat ik wel benieuwd ben naar het resultaat en omdat het dan een mooi reservepotje wordt voor onverwachtse dingen of juist een leuk uitje oid.

Dan heb je wel héél veel in je vriezer of niet?
Want ik zie in deze boodschappen dus alleen een paar ontbijtjes of lunches (crackers en kaas/ yoghurt en muesli), een half avondmaal (broccoli) en een extraatje (chips). Ik zie nergens drinken, nergens een volledige avondmaaltijd?

Ik heb gister overigens goedkoop boodschappen gedaan, kreeg mijn groenten allemaal gratis nadat ik een paar weken terug een klacht over de kwaliteit (weer schimmel op vele soorten, is mega vaak raak daar) had ingediend en ze een cijfer van mijn telefoonnummer misten en ze zich banketstaaf voelden dat ze niet hadden kunnen terugbellen :). Nouja, een zak witlof, een zak Pink Lady's, een zak botersla, komkommer, mango, een zak peen voor de nijnen en een bakje cherrytomaatjes, was toch zo'n 15€ gok ik :D. Wilde het eigenlijk niet, was tevreden met de motivatie die ze hebben tov kwaliteitverbetering en vond alleen de witlof prima, maar elke keer als hij me iets zag pakken, kwam hij weer aan met zijn pennetje. Had eigenlijk nog een paar dingen nodig, maar durfde niet meer _O-

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:22

ijssnuiver schreef:
Yv_ schreef:

Dan heb je wel héél veel in je vriezer of niet?
Want ik zie in deze boodschappen dus alleen een paar ontbijtjes of lunches (crackers en kaas/ yoghurt en muesli), een half avondmaal (broccoli) en een extraatje (chips). Ik zie nergens drinken, nergens een volledige avondmaaltijd?

Ik heb gister overigens goedkoop boodschappen gedaan, kreeg mijn groenten allemaal gratis nadat ik een paar weken terug een klacht over de kwaliteit (weer schimmel op vele soorten, is mega vaak raak daar) had ingediend en ze een cijfer van mijn telefoonnummer misten en ze zich banketstaaf voelden dat ze niet hadden kunnen terugbellen :). Nouja, een zak witlof, een zak Pink Lady's, een zak botersla, komkommer, mango, een zak peen voor de nijnen en een bakje cherrytomaatjes, was toch zo'n 15€ gok ik :D. Wilde het eigenlijk niet, was tevreden met de motivatie die ze hebben tov kwaliteitverbetering en vond alleen de witlof prima, maar elke keer als hij me iets zag pakken, kwam hij weer aan met zijn pennetje. Had eigenlijk nog een paar dingen nodig, maar durfde niet meer _O-


Ik heb inderdaad nog een zak kabeljauw/ongepelde gambas/slavink in de vriezer, daarnaast nog een diepvrieszak boontjes en had nog een komkommer liggen. Ik ontbijt altijd vrij laat met yoghurt+muesli en een stuk fruit(had nu dus nog een tros bananen liggen). Ik eet geen aardappels, dus avondeten is voor mij groente+vis/vlees en eventueel beetje rijst. Dus wat dat betreft zijn het volledige avondmaaltijden.
Ik drink alleen thee en water. Thee sla ik 1x in de zoveel tijd in(heb altijd losse thee) en doe daar dan heeeel lang mee. Af en toe haal ik een fles rivella en daar doe ik dan ook mega lang mee.

En wat ik al eerder aangaf, het is voor mij op dit moment weer tijd om de vriezer leeg te eten. Daar zitten ook nog wat maaltijden in, dus deze 2 weken zullen sowieso wel wat goedkoper zijn. Dan kan de vriezer weer even ontdooien en schoon en kan ik hem daarna weer rustig vullen.

Ah kijk, bedankt voor je toelichting!!

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:30

Mmm, Pink Ladies <3. Heb ik hier ook altijd. Zijn alleen wel écht stervensduur. Meestal heb ik er 2 of 3 en zit ik aan ongeveer 1,5€. Ze hadden vorige week wel een aanbieding op de Pink Ladies bij de Hoogvliet: 2 sixpacks ervan voor 4€, echt niet duur. Maar vind ze ook een stuk minder lekker en ze zijn ook kleiner dan de losse. Maargoed, dan neem ik er wel 2 :D.

Soms nemen we met een aantal een doos via het werk, dat is inkoop, dus wel een heel stuk goedkoper. Probleem is alleen dat het per 5kg en dat krijg ik nooit in mn eentje op. Dat is wel het grote nadeel van hier: zo veel groente en fruit te koop voor inkoop, maar alles gaat per doos of bepaalde gewicht en dat is voor 1p (+konijnen) echt veel te veel.

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:53

Cranny Smiths misschien iets voor je Nel?
Die zijn wel vrij zuur, maar ik vind ze persoonlijk ook erg lekker. At ze altijd voordat de Pink Ladies hier bekend waren :D.

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:53

Oh wow, dat is inderdaad wel heel erg zonde! Ik koop eigenlijk alleen Pink Lady's en Granny's als ik er zin in heb en die doen het, zoals iemand hier al aangaf, echt wel een paar weken :j. Mocht ik een keertje misgrijpen dan vind ik het persoonlijk ook niet zo heel erg omdat het dan naar de konijnen gaat .Maar over het algemeen krijgen ze erg weinig appel. Kanzi's moet je niet nemen trouwens. Zit qua smaak wel bij Pink Lady's maar zijn van een stuk mindere kwaliteit.

Zo jeetje, dat is inderdaad heel goedkoop. Maarrr... Is het dan ook nog wel een beetje goed te houden? Over het algemeen betekenen zulke prijzen bij g&f dat het restjes zijn en snel(ler) op moet..

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:09

Ja, prijzen van groente zijn momenteel echt heel erg hoog inderdaad. Ik had vorige week een mini stronk brocolli voor 1.85. Kom ik vervolgens de dag erna bij de Jumbo, liggen er gewoon normale stronken voor 89 cent. Nouja ach. Ik hou van broccoli, zou het zelfs nog kopen als het 5€ per stronk zou zijn :=

Jeetje, sterkte Champion. Vervelend zeg :(

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:22

vibabu schreef:
Als je af en toe iets lekkers haalt of af en toe eens heel luxe eet, dan waardeer je het veel meer :)

Hmm, ben ik het niet mee eens. Ik waardeer alles wat ik haal (of wat ik buiten de deur eet). Dat ik 60€ pw kwijt ben aan boodschappen voor 1p, betekent niet dat ik niks waardeer hoor. Hou gewoon van gevarieerd eten en gevuld eten. Ieder z'n ding lijkt mij, maar die opmerking hierboven vind ik echt een beetje prut :=.

Over prut gesproken ;) : meestal zijn die gerechten die je met restjes maakt wel één van de lekkerste! Het probleem hier is alleen dat ik het dan zó lekker vind, dat ik het nog een keer wil maken, maar dat het die tweede (of derde, of..) er nieteens meer bij in de buurt komt! Mijn vader is met zijn kok-achtergrond wel héél goed in zulke dingen doen, dus als ik restjes enzo heb, gooi ik dat weleens daar af, zodat hij zijn kunsten erop uit kan oefenen en ik gezellig daar een avondje kan eten. Win-win!

Overigens is mijn bespaar-doel aardig aan het lukken geloof ik *\o/* . Ga niet minderen op de boodschappen, ik heb daar gewoon geen zin in en daarbij kan ik het goed betalen. Maar heb wel pillen om te stoppen met roken en vandaag met slechts 6 sigaretten en morgen dé stopdag, betekent dat ik al 3 dagen geen pakje meer heb gehaald. 3x 7,50 = al een gedeelte van mn electrische fiets _O-

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:57

Ik blijf het knap van jullie vinden :j.

Hier ombewust ook minder geld gaan uitgeven. Kreeg flink op mn lazer van de tandarts vorige week en moest per direct stoppen met redbull en frisdrank. Spaart ook wel flink geld uit heb ik de afgelopen week gemerkt :=. Vervolgens wel voor 17€ een nieuwe theevoorraad gekocht maar iig geen 1,38 per blikje :).

♥ Rewrite the Stars ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, carineken, Hootje, Kimberly520, kitag1rl, Malissaa1, naomi_mickey, Shivaya en 54 bezoekers