Pakketbezorgers en bezorging in flat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 19:44

Ik woon 4 hoog in een flat zonder lift, meestal als er wordt aangebeld door de pakketbezorger ren ik even naar beneden, kleine moeite en dan kan de bezorger ook lekker vlot weer door. Zojuist kwam er echter een bezorger terwijl ik pannen op het vuur had, mijn beesten liepen los dus zag geen kans om dan 8 trappen af en weer op te gaan. Door de intercom werd al gezucht en gesteund en toen meneer boven kwam kreeg ik het pakket in mijn handen geduwd met de opmerking 'ja dit hoort niet bij mijn werk hoor!'

Nou ben ik toch enigszins verbluft, is dat echt zo? En aan degenen die ook in een flat zonder lift wonen, bezorgen ze bij jullie aan de deur of wordt ook verwacht dat je beneden komt?

Vond het een wat aparte actie en nogal onvriendelijk, zeker omdat de beste man weet dat ik meestal gewoon beneden kom als hij aan de deur staat.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:48

Nee geen last van, maar ik heb ook echt knuffelbare pakketbezorgers :+:

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:49

hoort er neem ik aan welbij, tot aan de voordeur...

ik snap well dat het vervelend voor ze is al die trappen en dat het tijd kost.. maar dat is niet de ontvanger zijn probleem lijkt mij.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:50

Woon zelf niet in een flat. Maar lastige vraag eigenlijk haha.
Ik kan mij best indenken dat ze geen zin hebben om 30 keer per dag de trap op en neer te lopen.
Maar als ze daarvoor betaald worden, tja dan hoort het er gewoon bij.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:52

Neem aan dat dat niet anders is dan met een lift?
Heb toen ik in een flat woonde nooit gehoord dat de bezorger verwachtte dat ik naar beneden kwam.

Elienee

Berichten: 804
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Hamme, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:53

ik denk eigenlijk niet dat we hiervoor 'betaald' worden.
De meeste mensen waar ik ga zeggen door de intercom dat we het pakketje gewoon in de inkomhal mogen zetten en komen er op hun gemakje om.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:56

Officieel moeten ze een pakket persoonlijk overhandigen, daarbij wordt niet echt aangegeven dat dit bij je aan de voordeur moet gebeuren. Toch vind ik dat als jij je bezorger meestal tegemoet komt het geen probleem moet zijn als hij naar boven moet komen, iemand die slecht ter been is zal tenslotte ook niet naar beneden komen.

Het kost ze veel tijd die ze eigenlijk niet hebben, maar dat hoeft niet jou probleem te zijn.

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:02

Ik werk als postbezorger en hoef als er geen lift is, niet hoger dan de eerste verdieping met de trap. Als er een lift is moeten we wel echt tot de deur maar zonder hoeft het niet en sommige collega's doen het dan ook echt niet. Zelf doe ik nooit moeilijk moeilijk en loop gerust naar boven. Soms wel een flinker workout met meerdere en/of zware pakketten. Maar naar mijn idee hoort het er wel bij.

Heb wel verhalen gehoord dat pakketbezorgers echt weigeren naar boven te gaan en gewoon willen dat het pakket beneden opgehaald wordt. Natuurlijk is het heel fijn als iemand je tegemoet komt want ik heb op een drukke dag behoorlijk wat stops en dat gaat wel sneller, maar zoals ik al zei, het hoort erbij en sommige mensen zijn niet zo goed ter been oid. Ik vind de service belangrijk en ondanks dat het dan niet hoeft loop ik met alle plezier naar boven om het pakket af te geven.

Klopt idd wel dat het pakket echt persoonlijk afgegeven moet worden. Maar sommige bezorgers willen dat je naar beneden komt om het aan te pakken. En idd soms mag het in de hal gezet worden van de mensen en dat doe ik dan ook wel.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:28

Heb niet vaak iets thuis laten bezorgen, maar ze kwamen gewoon netjes tot de deur. Ik woon 3 hoog zonder lift.

1 bezorger moest 4 pakketten ofzo afleveren in de flat en die liep ook nog eens heel de tijd op en neer, terug naar de intercom. Dat hoeft van mij ook niet hoor, als hij eenmaal binnen is mag hij ook gewoon aankloppen zonder eerst via de intercom te bellen.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:36

Ik woon in een grote flat MET lift en zelfs hier wordt er nog wel eens verwacht dat ik beneden kom... Ook heeft een bepaalde pakketbezorger vaak maar weinig zin en die komt soms niet verder dan de eerste verdieping om daar verspreid over de huizen alle pakketten voor de rest van de flat (18 verdiepingen :roll: ) te dumpen onder het mom van 'niet thuis' terwijl dat helemaal niet zo is. Als je er wat van zegt krijgt je hier idd ook te horen 'hoort niet bij mijn werk want kost teveel tijd' :n

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:39

Ik woon op de 2e verdieping zonder lift en mijn krabpaal (doos van 30kg) werd gewoon boven bezorgd, was ik zelf ook verbaasd over :+ Maar ik heb wel een open trappenhuis, geen bel beneden.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:41

Wij wonen in een flat op 3 hoog maar bij ons zitten de brievenbussen zelfs in de deur van het appartement. We hebben een "trade button" die werkt tot 1 uur 's middags en daarmee komen postbodes binnen.Pakketbezorgers komen ook gewoon boven (tot 1 uur via de trade button, daarna moeten ze aanbellen) Toen we hier net woonden liep ik vaak naar beneden, maar dan liepen ze mee naar boven om te zien dat hij wel de juiste persoon had (ID niet nodig, wilde echt zien dat t door het juiste nr geaccepteerd werd)
Wel makkelijk, want kan niet altijd mijn kinderen zo alleen laten.

Als ik boodschappen bestel om thuisgeleverd te krijgen wordt dat ook in de keuken afgeleverd,

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:42

Wat ik vervelend vind is dat pakketbezorgers aanbellen en direct weer weglopen. Ik ben niet de snelste (op goede dagen/momenten loop ik met een kunstbeen, op slechte dagen/momenten op krukken en gebruik ik een erg trage traplift). Dan zijn ze allang weg tegen de tijd dat ik beneden ben.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:05

Toen ik nog in een flat woonde, 3 hoog met lift, kwam de pakketbezorger altijd tot aan de deur. Vaak had ie nog tig andere huizen in het gebouw. Had niet het idee dat het een probleem was.
Idem voor de pizza/spareribs/etc bezorgers.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:08

Ik werk voor een bedrijf die telefoons leveren, wij werken samen met KPN, Telfort, Tele2 en Hollandse Nieuwe en onze koeriers mogen om veiligheidsredenen niet naar boven. Dit staat ook in de mail die ze krijgen waarin alles uitgelegd wordt. Nu gebeurd het regelmatig dat ze wel naar boven gaan maar ze zouden nee mogen zeggen en wachten tot de klant beneden is.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:15

Volgens mij word het altijd wel gedaan.
Tja ze krijgen er toch voor betaald om een pakket te bezorgen?
Als ik bezig zou zijn en ze komen het niet even boven brengen zou ik toch een klacht indienen. Voor die 7 euro verzendkosten verwacht ik toch wel minimaal het gewoon aan de deur. Hoort toch gewoon bij de service

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:18

Hier komt alles en iedereen naar boven, 3 hoog zonder lift. Van pakketbezorgers van postnl tot pizzabezorgers :')

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:20

Ik woon in een grote flat met lift, maar ze komen echt niet naar boven. Een keer zei ik dat ik eraan kwam.. zelfs naar beneden gerend (woon gelukkig op de 5de ) en ze waren al weg... Kon ik naar het midden van de flat rennen wat ik net haalde, niet echt leuk als je kinderen en dieren los door het huis rennen.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Pakketbezorgers en bezorging in flat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:26

Even opgezocht in de algemene voorwaarden. Er staat niet in dat ze het verplicht zijn maar ook NIET dat het niet mag. Er kan je verzocht worden om naar beneden te komen. Jij bent dus ook niet verplicht om dat te doen. Dit gaat alleen als je geen lift hebt. Heb je wel een lift zijn ze het WEL verplicht om het tot aan je deur te brengen.


Daf is wat ik er uit kon maken

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:28

Ik ben ook postbezorger en wij hoeven inderdaad niet naar boven als er geen lift is. Ik heb hoogtevrees en dit ook aangegeven bij mijn teamleider ik hoef dus niet naar boven (hoger dan 2 hoog, dit ook vanwege gezondheidsredenen) als de klant niet naar beneden wilt komen word het pakket/ pakje bij de retailer afgegeven.
Ik vind dat sommige mensen wel heel makkelijk reageren.. als ik van collega pakketbezorgers hoor dat ze meer dan 200 stops op een dag hebben en je hebt veel flats er tussen waar geen lift is.. Ook zij zijn aan tijd gebonden tot wanneer ze mogen bezorgen..

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:31

Maar de deur van beneden is toch ook een voordeur?

Ik zou het echt niet weten, woon niet in een flat en heb er ook nooit in gewoond, maar volgens mij is het op meerdere manieren te interpreteren?

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:32

Toen ik in het zuiden woonde, woonde ik 3 hoog zonder lift. Hier kwamen alle bezorgers gewoon naar boven. Kwam niet eens in me op om aan te bieden om naar beneden te komen omdat het gewoonweg niet gevraagd werd,
Nu woon ik in Enschede bij mijn vriend, wederom 3 hoog zonder lift. Hier is het dus volkomen normaal om naar beneden te lopen. Ze wachten ook altijd netjes want ik ben niet de snelste. Als het pakket te zwaar ik vraag ik wel eens of ze het voor me in de berging willen zetten, vlak naast de voordeur. Daar word nooit moeilijk over gedaan.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:35

flitzz schreef:
Ik ben ook postbezorger en wij hoeven inderdaad niet naar boven als er geen lift is. Ik heb hoogtevrees en dit ook aangegeven bij mijn teamleider ik hoef dus niet naar boven (hoger dan 2 hoog, dit ook vanwege gezondheidsredenen) als de klant niet naar beneden wilt komen word het pakket/ pakje bij de retailer afgegeven.
Ik vind dat sommige mensen wel heel makkelijk reageren.. als ik van collega pakketbezorgers hoor dat ze meer dan 200 stops op een dag hebben en je hebt veel flats er tussen waar geen lift is.. Ook zij zijn aan tijd gebonden tot wanneer ze mogen bezorgen..


Hoe doe je dit bij oudere dan? Of wanneer er geen intercom beneden is en wel meerdere hoogtes heeft?

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:35

Bij mij verwachtten ze altijd dat je naar beneden komt om je pakket op te halen, maar da's ook wel begrijpelijk in een studentenflat met meer dan 700 inwoners en zo'n 40 pakketjes per dag. Dan kun je haast niet van ze verwachten dat ze tot en met de dertiende verdieping gaan met al die pakketjes, die dan niet eens in de lift passen, dus een groot probleem vind ik het niet om naar beneden te lopen :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:38

ik zit in een flat met lift..

maar laatst grote verbazing..

bel gaat, ik doe open..
lift komt naar boven..

deuren gaan open...

staat er een heel verlaten pakje in de lift. Online bleek ik dat ik er ook nog voor getekend had..

Kan maar 1 ding betekenen..

De lift is terug! ik leef in de sequal.

Ik teken voor het paketje, loop met de man terug naar de lift.. terwijl de lift de man opvreet laat ik het pakje vallen, dat rolt de lift in.. Lift gaat naar beneden... Om zeker te weten dat wat ik zag ook echt gebeurd is, druk ik zwaar getraumatiseerd op het liftknopje.. Lift komt weer naar boven terwijl ik mij voor de veiligheid binnen verschans en vanuit de deur toekijk hoe de liftdeuren zich weer openen en mijn pakje daar zielsverlaten staat.. Door alle emoties en spanning heb ik verder alles uit mijn geheugen verbannen behalve dat zielsverlaten pakje..

andere verklaring heb ik er niet voor, of iemand moet een betere analyse van de situatie hebben..
Een postbezorger die voor mij tekent en het pakje in de lift dumpt, dat bestaat natuurlijk niet..


---

zonder flauwe kul.. zo heb ik dus ook een keer mijn eten bezorgd gekregen he.. 3 verdiepingen mee omhoog om het persoonlijk te overhandigen is echt teveel gevraagd hier.


De postbezorger die zooplus spullen brengt is hele goede vrienden met mij trouwens.. Die is zo blij dat ik naar beneden kom om hem de spullen in mijn opslag te laten zetten.. 4 dubbelpakken kattengrit en twee grote zakken kattenvoer is niet echt zijn idee van een lichte bezorging :')