Vriendin neemt vriend overal mee naar toe

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Vriendin neemt vriend overal mee naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:24

Hallo bokkers,

Al sinds die middelbareschool had ik een beste vriendin waar ik het super goed mee kan vinden. Sinds 3 maanden heeft ze een nieuwe vriend. Hartstikke leuk voor haar natuurlijk, alleen is het zo dat ze hem echt overal mee naar toe neemt. Al jaren gingen we met ze tweeën naar concerten, maar steeds moet haar vriend mee. Ook heeft ze geen tijd meer voor onze thee avondjes. Ze zegt druk met school, maar gaat wel meerdere keren per week naar haar vriend. Ik snap dat ze naar haar vriend wil, maar baal dat ik echt erg aan de kant wordt geschoven. Ik had al een paar keer aangegeven dat ik het heel leuk vond om dingen met ze tweeën te doen, maar steeds zegt ze dat ik vroeg geen probleem vond ze iemand mee nam. Het ding is namelijk ook dat ik haar vriend niet mag... De combinatie van aan de kant geschoven worden en steeds naar onze schaarste uitjes met haar vriend te worden opgescheept vind ik niet meer leuk. Ik baal hier echt heel erg van en vraag me het af hoe ik het kan brengen? Ik had het al eerder aangegeven dat ik baal van haar relatie en toen kon ze het niet waarderen. Ik merk dat de vriendschap minder wordt en dat vind ik erg jammer. Helaas kan ik met niet zo veel mensen erover praten, want we hebben echt een grote vrienden groep.

Heeft een bokker ongeveer de zelfde ervaring (ooit) gehad? En is er een goede tip?



Sorry als het topic verkeerd staat.

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: Vriendin neemt vriend overal mee naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:28

Ik heb ook zo'n vriendin..alleen zijn hun al 8 jaar samen. Zelfs met girls night komt hij mee. Ik mag hem wel maar soms wil je meiden onder elkaar toch..
tegenwoordig zeg ik gewoon dat ik hem er niet bij wel hebben btw haha. Hij stuurt dan soms wel bozige appje maar dat is niet mijn probleem denk ik dan.

Ik zou het er toch met haar over hebben. Dat je haar een beetje mist en dat je graag met haar alleen iets zou willen doen. Ik zou niet zeggen dat je haar vriend niet zo mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:29

Ik snap wel dat ze boos wordt als jij zegt dat JIJ baalt van HAAR relatie := Is het geen optie om het anders te verwoorden? (Goh x, ik mis je best wel! Ik zou graag weer eens iets leuks met je gaan doen, zullen we dat nu vast plannen?, in plaats van 2 dagen van te voren willen afspreken oid.)

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:31

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb niet letterlijk gezegt: he ik vind je vriend stom :+ , maar meer in de context dat ik haar mis. Ik baal er van, want de meidenavonden zijn geen meidenavonden meer.
Ik vond het ook fijn om het even vanmezelf af te schrijven in dit topic

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:33

Haar keuze voor een relatie met iemand die jij niet mag, zul je moeten respecteren. Haar keuze om jullie vriendschap te laten versloffen kun je natuurlijk aankaarten in een gesprek. Zeg gewoon dat je haar mist en stel voor om van tijd tot tijd iets samen te doen zonder dat haar vriend erbij is. Staat ze daar niet voor open, dan zul je moeten accepteren dat ze jou minder belangrijk vindt dan haar vriend. Je kunt haar immers niet dwingen. Dan kun je beter meer tijd besteden aan andere vrienden/bekenden/bezigheden.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:35

Toen ik net mijn eerste relatie had was ik ook zo, alles afzeggen of vriend mee slepen :o

Het gaat over :')
Zeg dat je de tijd samen mist en dat je het graag hoort als ze weer zin heeft om wat met jou te doen.
Althans ik denk dat ik dat nu zou doen zo.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:39

Als een vriendin zo zou reageren op mijn relatie zou ik daar ook wat opstandig van worden. Je kan iemand niet graag hebben maar ergens zal je toch moeten accepteren dat zij hem graag ziet en respecteren, dat doe je niet. Je reageerd zelfs erg kinderachtig. Dan zou het voor mij ook snel klaar zijn.
Vrees ook dat je simpelweg al veel bruggen verbrand hebt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Vriendin neemt vriend overal mee naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:42

Ach de eerste drie maanden waren ik en mijn vriend ook niet bij elkaar weg te slaan. Man we lieten elkaar geen moment los. Word vanzelf minder TS. Niet persoonlijk opvatten, zijn de hormonen en zo.

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:44

Dit is vaak zo in het begin van een relatie, die periode gaat echt wel weer minder worden. Jij als goede vriendin, moet haar laten merken dat je achter de relatie staat, maar je mag ook zeker wel zeggen dat je haar mist en dat je graag weer iets met z'n 2e wil doen. Niks mis mee :)

En doe ook eens een goede poging om een leuke vriendschap op te bouwen met haar vriend zodat jullie in de toekomst leuke dingen met z'n 3e en misschien wel 4e kunt doen als jij ook een vriend hebt :)

Anoniem

Re: Vriendin neemt vriend overal mee naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:47

Joh, ze zijn pas net 3 maanden samen. Kan me wel voorstellen dat je vriendinnen dan even op een lager pitje gaan en dat je even al je tijd met je vriendje wilt doorbrengen. Mijn eerste vriendje en ik zaten letterlijk aan elkaar vastgeplakt.. Ik zou het even aankijken en als het niet beter wordt met wat tijd zou ik gewoon eerlijk tegen haar zeggen dat je het jammer vindt dat ze geen tijd meer voor je heeft.

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Vriendin neemt vriend overal mee naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:50

Ergens ben ik bang dat dit niet meer overgaat, want bij haar andere 4 vriendjes was dit nooit het geval. Er zit ook wel een stukje angst bij een dierbaar persoon kwijt te raken ondanks je niemand kan claimen

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vriendin neemt vriend overal mee naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:53

Als ze zo is, kun je 2 dingen doen. Of het gesprek aangaan of het accepteren.

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Vriendin neemt vriend overal mee naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:00

Ik zou het even aankijken en je storten op andere vriendinnen. Laat het anders eens van haar kant afkomen om iets te gaan doen. Geduld word beloond is mij geleerd

Goof

Berichten: 28768
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:00

elinedeau95 schreef:
Ergens ben ik bang dat dit niet meer overgaat, want bij haar andere 4 vriendjes was dit nooit het geval. Er zit ook wel een stukje angst bij een dierbaar persoon kwijt te raken ondanks je niemand kan claimen


En weet je, als zij liever voor haar relatie met hem kiest dan voor de vriendschap met jou weet je ook genoeg ;)
Hoe harder je trekt, hoe meer je haar wegduwt waarschijnlijk. Ze zijn net 3 maanden samen, ze zijn verliefd, willen samen zijn, logisch. Laat ze even tot het nieuwe eraf is.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Vriendin neemt vriend overal mee naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:57

Herkenbaar verhaal! Ik had op de middelbare school een beste vriendin die ik elke dag zag. Tot ze een vriend kreeg... ik mocht hem niet en hij mocht mij niet. Zij mocht van hem niet met mij omgaan. Is uiteindelijk geëindigd met ruzie nadat die vriend van haar een tas tegen m'n hoofd heeft gegooid en zij niet voor mij op kwam. Toen was ik er klaar mee. Is pas goed gekomen toen het uit was mer haar vriend. Maar zoals daarvoor is het helaas nooit meer geworden! Ik kan je dus niet echt advies geven over de situatie. Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen haar.