Verschillende kledingmaten, wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Verschillende kledingmaten, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 16:04

Tjaa ik heb dus best brede schouders, een smalle taille en brede heupen. Ik klaag niet over mijn figuur, maar de laatste tijd heb ik moeite met mooi zittende kleding te vinden. Waarom: als ik M pak, sluit het shirt mooi aan, maar zit het net iets te strak bij mijn schouders. Dus pak ik L, zit bij mijn schouders goed, maar dan is het direct zo vormloos omdat mijn taille erin verdwijnt. Ook met jurken vervelend, want dan heb ik dus de breedte nodig van mijn schouders en heupen en heb ik zo'n vormloze zak om mij heen, of het zit allemaal net te krap. Ik kan wel een riem omdoen om mijn middel, maar dat staat meestal niet.

Wie o wie zit hier ook mee of heeft tips?

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verschillende kledingmaten, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:12

Geen tips wel een soortgelijk probleem.
Ik ben 1,80 en heb qua breedte maat 36. Maar alles is te kort wat ik in 36 pas. Mouwen, broekspijpen, jurkjes. Een grotere maat is te breed.

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Verschillende kledingmaten, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:18

Jup heb het hier met skinny's, heb hele dunne enkels dus de zoektocht voor broeken waarin ik kan ademen en waar hij bij mijn enkels ook strak zit duurt voort..

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:19

Breathe schreef:
Jup heb het hier met skinny's, heb hele dunne enkels dus de zoektocht voor broeken waarin ik kan ademen en waar hij bij mijn enkels ook strak zit duurt voort..



Ik heb een broek van LTB die is zo skinny dat ik m'n voeten (maat 39 dus niet extreem) amper uit de broek krijg. Die sluit echt echt aan.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Verschillende kledingmaten, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:28

Ja! maar dat heb ik echt met alle kleding. Broeken zijn of te recht of hebben teveel vorm waardoor ik of de knoop niet dicht krijg of juist veel te wijd zit en te strak aan mijn benen.
Bh's is ook een ramp trouwens. Of de cups zijn te klein en de omtrek goed of de omtrek is te klein en zitten de cups goed.
Met een vriendin hebben we het er wel eens over gehad dat het lijkt alsof er een chinees gepakt is en daar alle kleding op gemaakt is :') iets groter persoon, zoveel cm er bij.

Anoniem

Re: Verschillende kledingmaten, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:41

Ooo ik, ik pas makkelijk in tshirtjes maat M, maar ik heb zo'n grote voorgevel dat ik minstens met XL eindig...

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Verschillende kledingmaten, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:31

Ik heb het ook. Broeken in mijn lengte vinden, goede ruimte voor mijn heupen en kont en leuk geprijsd? :n
Shirts die mijn lange armen kwijt kunnen? :n
Blouses die mijn schouders kwijt kunnen? :n

Ik koop vrijwel alles in stretch :') Maar het liefst koop ik iets met een goede kwaliteit stof zodat het niet zo snel afgedragen is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:35

phormicola schreef:
Ik heb het ook. Broeken in mijn lengte vinden, goede ruimte voor mijn heupen en kont en leuk geprijsd? :n
Shirts die mijn lange armen kwijt kunnen? :n
Blouses die mijn schouders kwijt kunnen? :n

Ik koop vrijwel alles in stretch :') Maar het liefst koop ik iets met een goede kwaliteit stof zodat het niet zo snel afgedragen is.

Dit!

Maar de stretch broeken van hilfiger gaan bij mij een jaar mee! Andere broeken loop ik kapot tussen mijn benen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Verschillende kledingmaten, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 14:37

Of gewoon alles veel te groot kopen (of 2 exemplaren) en dan elke keer naar de kleermaker (of je moeder) B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:01

vibabu schreef:
Ja! maar dat heb ik echt met alle kleding. Broeken zijn of te recht of hebben teveel vorm waardoor ik of de knoop niet dicht krijg of juist veel te wijd zit en te strak aan mijn benen.
Bh's is ook een ramp trouwens. Of de cups zijn te klein en de omtrek goed of de omtrek is te klein en zitten de cups goed.
Met een vriendin hebben we het er wel eens over gehad dat het lijkt alsof er een chinees gepakt is en daar alle kleding op gemaakt is :') iets groter persoon, zoveel cm er bij.


Daarom heb je in BH's in cup en ondermaten.

75C heeft dezelfde cup-grootte als 80B geloof ik, alleen is de ondermaat bij de 80 dus ruimer dan bij de 75, terwijl de cup qua formaat het zelfde is. De verhouding is dan anders waardoor het bij de ene een C is en bij de andere een B.
Er was ook ooit een tabelletje van, maar ik dacht dat als de cup van een bepaalde maat goed is bijvoorbeeld 75C, en de omtrek is te smal (heb je dan dus 80 van nodig), dan zal de cup van een 80C waarschijnlijk te groot zijn, en die van een een 80B wel passen. Past de Cup van een 75C en heb je 2 ondermaten groter nodig, dan zal je in een 85A terecht komen. Ook die cup is weer even groot als de 75C cup.
Andersom werkt het natuurlijk ook, past de cup van een 75C en is de ondermaat te ruim, dan zal 70C waarschijnlijk qua cup te klein zijn, maar een 70D wel passen. Ook die hebben weer dezelfde cup-grootte.

Ofwel, is de cup goed, ondermaat te smal > probeer een grotere ondermaat met een kleinere cupmaat.
Is de cup goed, ondermaat te ruim > probeer een smallere ondermaat met een grotere cupmaat.

Een correcte BH-maat is dan ook passend zowel qua cup als qua ondermaat, al draagt het merendeel van de vrouwen een verkeerde maat BH schijnt het.



Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=14444

Cupmaat is niet voor elke borstomtrek hetzelfde

De cupmaat wordt steeds bekeken ten opzichte van de omtrek onder de borst. Dit betekent dat het volume van de cup niet voor elke omtrek (bandmaat) hetzelfde is. De cupletter alleen zegt dus niets over de werkelijke grootte van de borsten. Een D-cup is bijvoorbeeld kleiner bij iemand met een smalle taille dan een B-cup bij iemand met een brede taille. De cup bij 70B is bijvoorbeeld niet even groot als bij 85B. Terwijl de cupmaten van 70D, 75C en 80B exact gelijk en dus even groot zijn.


De maten in de vakjes met dezelfde kleur hebben dezelfde cupmaat.

Afbeelding

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:53

Het ligt niet aan je lichaam maar aan het merk waar je kleding koopt.

Bij HM heb ik andere maten dan bij New Look en Vera Moda valt voor mij ook weer anders vergeleken met River Island.

Als je dat weet, wordt shoppen zo'n eitje :)

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:15

friesam schreef:
Geen tips wel een soortgelijk probleem.
Ik ben 1,80 en heb qua breedte maat 36. Maar alles is te kort wat ik in 36 pas. Mouwen, broekspijpen, jurkjes. Een grotere maat is te breed.


Ik ben 1,85 en ook broekmaat 36. Heb nu net wat spijkerbroeken bij de Primark gekocht, daar gaan ze tot lengte maat 34. De skinny super strech sluit mooi aan en lengtemaat 32 is voor mij al genoeg. Prijzen zijn ook zeer gunstig (15 euro voor een broek :D ) ze zullen misschien niet jaren mee gaan maar dat vind ik voor die prijs niet erg, ik ben allang blij dat ze goed zitten!

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Verschillende kledingmaten, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:21

Ik heb juist het probleem dat maat 36 is vaak net te krap, maar maat 38 is dan weer iets te groot.
Behalve bij de Primark, daar verschilt mijn maat per shirt dat ik pas, de ene keer heb ik daar maat 36 nodig en de andere keer maat 40, echt lastig dat je het altijd moet passen. Daar in tegen is mijn oma altijd zo lief om mijn broeken in te korten :) zijn vaak net te lang, als ze voor de rest goed zitten

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Verschillende kledingmaten, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:26

Ik heb hetzelfde figuur en probleem... Je zou kunnen kijken naar shirts zonder naden bij de schouders. Qua broeken heb ik vaak LTB en bij de sting hebben ze soms ook hele fijne broeken.

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:26

friesam schreef:
Breathe schreef:
Jup heb het hier met skinny's, heb hele dunne enkels dus de zoektocht voor broeken waarin ik kan ademen en waar hij bij mijn enkels ook strak zit duurt voort..



Ik heb een broek van LTB die is zo skinny dat ik m'n voeten (maat 39 dus niet extreem) amper uit de broek krijg. Die sluit echt echt aan.


LTB is echt geniaal! Ik ben wat ronder boven de heupen (lees: lovehandles), dus heb altijd skinnies die snijden aan de bovenkant. De Broeken van LTB zijn hélemaal stretch en de Molly heeft mooie lage kontzakken *\o/* en ze hebben ze in heel veel kleuren! Plus, ze hebben niet allemaal low-waist.

Ik heb overigens altijd issues met leuke blousejes, omdat mijn cupmaat naar verhouding kleiner is dan de gemiddelde vrouw met maat 38 bovenmaat. Ook loei-irritant }:0 Om over een setje bikini's kopen nog maasr niet te spreken..

Edit: LTB kost wel wat meer dan H&M/Primark/Only, maar gaat lang mee!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:38

Shanna schreef:
vibabu schreef:
Ja! maar dat heb ik echt met alle kleding. Broeken zijn of te recht of hebben teveel vorm waardoor ik of de knoop niet dicht krijg of juist veel te wijd zit en te strak aan mijn benen.
Bh's is ook een ramp trouwens. Of de cups zijn te klein en de omtrek goed of de omtrek is te klein en zitten de cups goed.
Met een vriendin hebben we het er wel eens over gehad dat het lijkt alsof er een chinees gepakt is en daar alle kleding op gemaakt is :') iets groter persoon, zoveel cm er bij.


Daarom heb je in BH's in cup en ondermaten.

75C heeft dezelfde cup-grootte als 80B geloof ik, alleen is de ondermaat bij de 80 dus ruimer dan bij de 75, terwijl de cup qua formaat het zelfde is. De verhouding is dan anders waardoor het bij de ene een C is en bij de andere een B.
Er was ook ooit een tabelletje van, maar ik dacht dat als de cup van een bepaalde maat goed is bijvoorbeeld 75C, en de omtrek is te smal (heb je dan dus 80 van nodig), dan zal de cup van een 80C waarschijnlijk te groot zijn, en die van een een 80B wel passen. Past de Cup van een 75C en heb je 2 ondermaten groter nodig, dan zal je in een 85A terecht komen. Ook die cup is weer even groot als de 75C cup.
Andersom werkt het natuurlijk ook, past de cup van een 75C en is de ondermaat te ruim, dan zal 70C waarschijnlijk qua cup te klein zijn, maar een 70D wel passen. Ook die hebben weer dezelfde cup-grootte.

Ofwel, is de cup goed, ondermaat te smal > probeer een grotere ondermaat met een kleinere cupmaat.
Is de cup goed, ondermaat te ruim > probeer een smallere ondermaat met een grotere cupmaat.

Een correcte BH-maat is dan ook passend zowel qua cup als qua ondermaat, al draagt het merendeel van de vrouwen een verkeerde maat BH schijnt het.



Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=14444

Cupmaat is niet voor elke borstomtrek hetzelfde

De cupmaat wordt steeds bekeken ten opzichte van de omtrek onder de borst. Dit betekent dat het volume van de cup niet voor elke omtrek (bandmaat) hetzelfde is. De cupletter alleen zegt dus niets over de werkelijke grootte van de borsten. Een D-cup is bijvoorbeeld kleiner bij iemand met een smalle taille dan een B-cup bij iemand met een brede taille. De cup bij 70B is bijvoorbeeld niet even groot als bij 85B. Terwijl de cupmaten van 70D, 75C en 80B exact gelijk en dus even groot zijn.


De maten in de vakjes met dezelfde kleur hebben dezelfde cupmaat.

[ [url=m/L50m7L.png]Afbeelding[/url] ]


Als het zo makkelijk was.... ik zit gewoon tussen maten in. Heb van alles geprobeerd maar heel de verhoudingen worden anders lijkt wel als je dit tabelletje aanhoudt. Zo krijg ik vleugeltjes en gaat hij wijd staan bij de ene maat en bij een cupmaat kleiner puilt het weer uit. Idem als je met de omvang gaat rommelen.