Horror aankopen en vreselijke producten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Horror aankopen en vreselijke producten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 18:52

Eergisteren heb ik een fantastische fietskar voor mijn peuter gekocht. Je weet wel, zo'n mini caravan voor achter de fiets met zo'n kek vlaggetje erop.

Gister kwam het dure cadeau binnen en sindsdien ben ik in een schuimbekkende, bloeddorstige murdermama veranderd. Ik heb, even serieus, nog nooit zo'n vreselijk moeilijk object gekocht en ik ben er van overtuigd dat dit een teken is van het universum dat het einde der tijden is aangebroken.

Ik maak even een lijst van alle dingen die zijn fout gegaan:

1. Braaf heb ik eerst de hele handleiding doorgelezen. De zwartwit voorbeeldfoto's zijn van dusdanige kwaliteit dat ik amper zwart van wit kan onderscheiden. Heel vernuftig.

2. Het eerste dat ik moet doen is de t-pijp bevestigen met de schroef die er al in zit (die zit er natuurlijk niet in en is nergens te bekennen) en vervolgens klik ik die aan de overkant soepeltjes in het daarvoor bestemde inkepinkje. Dit om de canvas cover goed strak te spannen. Ik pak een schroef + moertje uit het bijgeleverde schroeven zakje. De krachtsinspanning die volgt is voldoende om me de komende vier uur te reduceren tot een duizelig hoopje. Kolkend van woede druip ik af en bedenk me dat het een goed idee van me was om die dure fles whiskey toch maar niet te kopen. Dat is pas vooruit denken!

3. De volgende dag, vandaag dus, lijkt het allemaal wel mee te vallen. Ik besluit de bumperbuis te installeren. Al snel kom ik erachter dat één van de bevestigingsstukken volledig uit het lood is gelast en de bumper dus niet past. Professorisch hamer ik het stuk verdriet op de juiste plek met de achterkant van een klopboor terwijl ik de aderen in m'n ogen voel knappen van pure opgekropte woede.

4. Nu is het volgens de zwartzwart foto tijd om de wielbeschermers (nog meer buizen) te bevestigen. Ik heb geen idee wat wat is maar ik ga vol goede moed aan de slag. De gaten voor de schroeven zitten goed verborgen onder het perfect strak gespannen canvas bereikt in stap 1, waardoor ik mezelf zowat een beroerte geef om er überhaupt een schroef bij in de buurt te krijgen. Na veel gevloek en bijbehorende excuses naar mijn driftig lachende en vloekende peuter, kom ik erachter dat twee van de moertjes net een nanometer te klein zijn voor de schroeven. Maakt niet uit, ik ga verder met de wielen bevestigen en ga met kind is fietskar bij de Gamma wel even moertjes halen. Ik onderdruk de neiging om heel hard te gillen tegen de te kleine moertjes.

Ondertussen trekt de kleine nog even de 8 eieren van het aanrecht en mag ik fijn een vloeromelet opdwijlen.

5. De banden zijn natuurlijk niet opgepompt en blijken een autobandventiel te hebben. Want waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Gelukkig is mijn dochter wel in voor een wandelingetje en we lopen naar de benzinepomp.
Aldaar staat er een man banden op te pompen die volledig lek lijken. Na vijf minuten pompen geeft de machine ERROR aan en weigert dienst. Ik wil mijn hoofd tegen de stoeprand rammen maar dat staat niet zo netjes, dus ik glimlach zoetjes.

6. Ten einde raad loop ik naar het huis van mijn vader en die heb ik opdracht gegeven de banden op te gaan pompen. De beste man heeft het overleefd en plaatst de banden met enige moeite waar ze horen.

Hier is mijn terror aankoop in al zijn onschuldige glorie:


Afbeelding


Wat is jouw rampaankoop?

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Horror aankopen en vreselijke producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:03

Wat een geweldig verhaal! You made my day :'). Ik moet even nadenken over mijn terroraankoop, maar ik ben heel ongeduldig met dingen in elkaar zetten dus kan me je frustratie helemaal voorstellen!!

ninji

Berichten: 295
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Horror aankopen en vreselijke producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:13

Geweldig geschreven :')

2 terror aankopen die me te binnen schieten zijn allebei bij de action gekocht, puur toeval natuurlijk. :+
Een magnetisch dichtklikkend vliegengordijn zonder bevestiging geleverd, nooit wat aan gehad dus. Niet eens kunnen uitproberen :=
En een windscherm die de wind niet aan kon en besloot dat ie liever een vlieger wilde zijn. :(

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:18

Niet helemaal zelf gekocht, wel zelf uitgekozen. Was een cadeau voor ons huwelijk. Zo'n supermooi overhangende (zwevende) parasol. Bij de eerste keer gebruiken kwam er een zuchtje wind en knap zei de paal. En nee.. geen action kwaliteit maar puur degelijk (uh,.. duur).

Geklaagd bij het bedrijf waar het vandaan kwam. Die scheepten ons af dat het ook niet tegen wind kan. Ja, oké, stormkracht 10 a la.. maar een zuchtje zomerwind...n -O-

sasja0705
Berichten: 1972
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:21

Dat herinnerd mij aan Yoep van 't Hek.... ikea stapelbed, u made my day :-)

Lente
Berichten: 27781
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:52

phormicola schreef:
Eergisteren heb ik een fantastische fietskar voor mijn peuter gekocht. Je weet wel, zo'n mini caravan voor achter de fiets met zo'n kek vlaggetje erop.

Gister kwam het dure cadeau binnen en sindsdien ben ik in een schuimbekkende, bloeddorstige murdermama veranderd. Ik heb, even serieus, nog nooit zo'n vreselijk moeilijk object gekocht en ik ben er van overtuigd dat dit een teken is van het universum dat het einde der tijden is aangebroken.

Ik maak even een lijst van alle dingen die zijn fout gegaan:

1. Braaf heb ik eerst de hele handleiding doorgelezen. De zwartwit voorbeeldfoto's zijn van dusdanige kwaliteit dat ik amper zwart van wit kan onderscheiden. Heel vernuftig.

2. Het eerste dat ik moet doen is de t-pijp bevestigen met de schroef die er al in zit (die zit er natuurlijk niet in en is nergens te bekennen) en vervolgens klik ik die aan de overkant soepeltjes in het daarvoor bestemde inkepinkje. Dit om de canvas cover goed strak te spannen. Ik pak een schroef + moertje uit het bijgeleverde schroeven zakje. De krachtsinspanning die volgt is voldoende om me de komende vier uur te reduceren tot een duizelig hoopje. Kolkend van woede druip ik af en bedenk me dat het een goed idee van me was om die dure fles whiskey toch maar niet te kopen. Dat is pas vooruit denken!

3. De volgende dag, vandaag dus, lijkt het allemaal wel mee te vallen. Ik besluit de bumperbuis te installeren. Al snel kom ik erachter dat één van de bevestigingsstukken volledig uit het lood is gelast en de bumper dus niet past. Professorisch hamer ik het stuk verdriet op de juiste plek met de achterkant van een klopboor terwijl ik de aderen in m'n ogen voel knappen van pure opgekropte woede.

4. Nu is het volgens de zwartzwart foto tijd om de wielbeschermers (nog meer buizen) te bevestigen. Ik heb geen idee wat wat is maar ik ga vol goede moed aan de slag. De gaten voor de schroeven zitten goed verborgen onder het perfect strak gespannen canvas bereikt in stap 1, waardoor ik mezelf zowat een beroerte geef om er überhaupt een schroef bij in de buurt te krijgen. Na veel gevloek en bijbehorende excuses naar mijn driftig lachende en vloekende peuter, kom ik erachter dat twee van de moertjes net een nanometer te klein zijn voor de schroeven. Maakt niet uit, ik ga verder met de wielen bevestigen en ga met kind is fietskar bij de Gamma wel even moertjes halen. Ik onderdruk de neiging om heel hard te gillen tegen de te kleine moertjes.

Ondertussen trekt de kleine nog even de 8 eieren van het aanrecht en mag ik fijn een vloeromelet opdwijlen.

5. De banden zijn natuurlijk niet opgepompt en blijken een autobandventiel te hebben. Want waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Gelukkig is mijn dochter wel in voor een wandelingetje en we lopen naar de benzinepomp.
Aldaar staat er een man banden op te pompen die volledig lek lijken. Na vijf minuten pompen geeft de machine ERROR aan en weigert dienst. Ik wil mijn hoofd tegen de stoeprand rammen maar dat staat niet zo netjes, dus ik glimlach zoetjes.

6. Ten einde raad loop ik naar het huis van mijn vader en die heb ik opdracht gegeven de banden op te gaan pompen. De beste man heeft het overleefd en plaatst de banden met enige moeite waar ze horen.

Hier is mijn terror aankoop in al zijn onschuldige glorie:


[ [url=m/W8jpEP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat is jouw rampaankoop?


Wacht maar... Heb je de bevestigingsbeugel al aan je fiets geprobeerd te bevestigen? O:)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Horror aankopen en vreselijke producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:54

Tegen die tijd fietst je peuter je al voorbij _O-

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 19:56

Lente schreef:
phormicola schreef:
Eergisteren heb ik een fantastische fietskar voor mijn peuter gekocht. Je weet wel, zo'n mini caravan voor achter de fiets met zo'n kek vlaggetje erop.

Gister kwam het dure cadeau binnen en sindsdien ben ik in een schuimbekkende, bloeddorstige murdermama veranderd. Ik heb, even serieus, nog nooit zo'n vreselijk moeilijk object gekocht en ik ben er van overtuigd dat dit een teken is van het universum dat het einde der tijden is aangebroken.

Ik maak even een lijst van alle dingen die zijn fout gegaan:

1. Braaf heb ik eerst de hele handleiding doorgelezen. De zwartwit voorbeeldfoto's zijn van dusdanige kwaliteit dat ik amper zwart van wit kan onderscheiden. Heel vernuftig.

2. Het eerste dat ik moet doen is de t-pijp bevestigen met de schroef die er al in zit (die zit er natuurlijk niet in en is nergens te bekennen) en vervolgens klik ik die aan de overkant soepeltjes in het daarvoor bestemde inkepinkje. Dit om de canvas cover goed strak te spannen. Ik pak een schroef + moertje uit het bijgeleverde schroeven zakje. De krachtsinspanning die volgt is voldoende om me de komende vier uur te reduceren tot een duizelig hoopje. Kolkend van woede druip ik af en bedenk me dat het een goed idee van me was om die dure fles whiskey toch maar niet te kopen. Dat is pas vooruit denken!

3. De volgende dag, vandaag dus, lijkt het allemaal wel mee te vallen. Ik besluit de bumperbuis te installeren. Al snel kom ik erachter dat één van de bevestigingsstukken volledig uit het lood is gelast en de bumper dus niet past. Professorisch hamer ik het stuk verdriet op de juiste plek met de achterkant van een klopboor terwijl ik de aderen in m'n ogen voel knappen van pure opgekropte woede.

4. Nu is het volgens de zwartzwart foto tijd om de wielbeschermers (nog meer buizen) te bevestigen. Ik heb geen idee wat wat is maar ik ga vol goede moed aan de slag. De gaten voor de schroeven zitten goed verborgen onder het perfect strak gespannen canvas bereikt in stap 1, waardoor ik mezelf zowat een beroerte geef om er überhaupt een schroef bij in de buurt te krijgen. Na veel gevloek en bijbehorende excuses naar mijn driftig lachende en vloekende peuter, kom ik erachter dat twee van de moertjes net een nanometer te klein zijn voor de schroeven. Maakt niet uit, ik ga verder met de wielen bevestigen en ga met kind is fietskar bij de Gamma wel even moertjes halen. Ik onderdruk de neiging om heel hard te gillen tegen de te kleine moertjes.

Ondertussen trekt de kleine nog even de 8 eieren van het aanrecht en mag ik fijn een vloeromelet opdwijlen.

5. De banden zijn natuurlijk niet opgepompt en blijken een autobandventiel te hebben. Want waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Gelukkig is mijn dochter wel in voor een wandelingetje en we lopen naar de benzinepomp.
Aldaar staat er een man banden op te pompen die volledig lek lijken. Na vijf minuten pompen geeft de machine ERROR aan en weigert dienst. Ik wil mijn hoofd tegen de stoeprand rammen maar dat staat niet zo netjes, dus ik glimlach zoetjes.

6. Ten einde raad loop ik naar het huis van mijn vader en die heb ik opdracht gegeven de banden op te gaan pompen. De beste man heeft het overleefd en plaatst de banden met enige moeite waar ze horen.

Hier is mijn terror aankoop in al zijn onschuldige glorie:


[ [url=m/W8jpEP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat is jouw rampaankoop?


Wacht maar... Heb je de bevestigingsbeugel al aan je fiets geprobeerd te bevestigen? O:)


Ik heb lang niet alles beschreven :') Maar vergeleken bij de rest ging dat nog best goed!

Daarna ben ik trouwens linea recta twee uur gaan fietsen met dat ding. Ik moest en zou er plezier aan beleven :')
Geweldig al die stomme aankopen hierboven _O-

By_Chantal
Berichten: 173
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:57

*D _/-\o_ _O-
Shirley schreef:
Tegen die tijd fietst je peuter je al voorbij _O-

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:06

Hmm stap 1 (het lezen van de gebruiksaanwijzing) sla ik meestal al over, om vervolgens dus bij mijn stap 1 te beginnen: alles uitpakken en al half in elkaar zetten (hoe ik denk dat het hoort).
Daarna alles bij elkaar brengen en bij het laatste dingetje blijkt het van geen kant te kloppen :+ alles weer uit elkaar...

Dus gaan we weer naar stap 1, de handleiding uit de afvalbak vissen en snel de plaatjes bekijken wat er niet klopt, en wat denk je? Er zitten verkeerde plankjes in de doos met de gaatjes op de verkeerde plek..

Boos en geïrriteerd gooi je de boel aan de kant en gaat eerst eens genieten van een bak koffie (als je het apparaat aan de praat krijgt uiteraard, want is het water niet op, dan zijn het de bonen wel of is het lekbakje vol).
Je loopt nog eens terug naar die hoop ellende en eureka :)*

-O- je had de plankjes verkeerd om

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:10

:D Afbeelding

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:11

Hahahahaha _O- heerlijk geschreven

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:12

Een dressoir in elkaar zetten.
Volgens mij was de beschrijving gewoon niet goed, was echt de meest rare volgorde van hoe je het elkaar moest zetten. :') Wat een ramp was dat. :')

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Horror aankopen en vreselijke producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:26

De in-elkaar-zet aankopen gaan me gelukkig meestal goed af. Mijn vriend niet, die mist, net als alle mannen, een gen wat ervoor zorgt dat ze gebruikshandleidingen lezen.. :+

Ik kreeg wel een tijdje geleden een horror aankoop binnen; batterijen van ebay.. normaal niks mis mee, maar wat had die suffe chinees gedaan? Hij had elke batterij apart in een aluminiumpapiertje gedraaid 8)7 Dus alle batterijen kwamen leeg (gelukkig niet ontploft) bij mij aan :=

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Horror aankopen en vreselijke producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:30

Een aluminium hor van de gamma -:(-
Het kostte mij een dag, en het resultaat is vreselijk.
Hett gaas bobbelt, want het rubber randje dat het vast moet houden, valt er telkens uit en bij meten van het raam ging het ook niet soepel, dus het past ook niet goed.
|o

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Horror aankopen en vreselijke producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:35

Een tweepersoons IKEA pakket... Er zaten meer schroeven en tierelantijntjes bij dan de hornbach in het gangpad 'schroeven' heeft. |o Uren en uren heb ik daar op gepuzzeld.

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:37

Een klerenkast van IKEA..volgens mij stranden hele huwelijken alleen maar door het samen in elkaar zetten van zo,n kast...De christen Unie moet daar maar is bij gaan nadenken,die vinden dat relatie therapie in het basis pakket moet?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:37

Ts, machtig geschreven, heerlijk gewoon :)) :')

Maar ja, die dingen kunnen zo vervelend zijn.
Hier enkel een Ikea bed die vriend (nu ex) een halve dag in elkaar heeft proberen steken wat niet goed ging en ik de hele tijd gevloek heb gehoord tot ik het zat was en hem naar huis stuurde en het zelf heb opgelost :Y)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Horror aankopen en vreselijke producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:41

Leuk verhaal om te lezen, dat wel. Maar TS als het ding gewoon niet goed was (onderdelen uit het lood, dingen die niet passen) waarom dan niet ingepakt en linea recta retour afzender gestuurd, ik bedoel het kreng is duur zat toch? Dan mag je toch ook verwachten dat je een degelijk product krijgt?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Horror aankopen en vreselijke producten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 08:30

Ja daar heb ik inderdaad over nagedacht. Maar ik was al zo ver met dat ding dat ik het gewoon af moest krijgen. Daarnaast wilde ik zo snel mogelijk op de fiets kunnen met mijn dochter want met lopen komen we niet zo ver :D

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 08:31

Shirley schreef:
:D [ [url=m/fsOgFP.gif]Afbeelding[/url] ]


_/-\o_

czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:50

Geniaal geschreven, altijd leuk die bouwpakketten.

Mijn man en schoonvader mopperden gister volop over mijn "horror" aankoop.
Een prachtige eiken commode die nog even naar de babykamer moest.

Het begon met dat de laadjes er niet uit konden, dus fijn dat extra gewicht bij al een zware kast.
Toen de trap op, halverwege kwamen ze vast te zitten bij het plafond, dus de poten er vanonder geschroeft. Hup weer naar boven, toen klem onder de nieuwe zoldertrap. Ellendig ding weer naar beneden en gedraaid zodat de opstaande rand net langs de nieuwe trap paste.
Jaaa commode is boven aan de trap, maarshit hij kan de draai niet nemen, dus hup de trapleuning maar gedemonteerd wat ook niet mocht baten.
Uiteindelijk hebben ze de halve kast gesloopt (incl een put in de muur) en daarna weer in elkaar gezet maar nu staat hij dan eindelijk op de plek.

Maar manlief heeft nu al meedegedeeld dat hij het kreng niet meer uit dit huis gaat verwijderen tenzij het in stukjes van 50cm mag..

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Horror aankopen en vreselijke producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:55

Hier kochten wij ooit een betonmolen online,voor de verbouwingen.

Geen idee of wij erover gelezen hadden,maar ongelooflijk,dat ding kwam aan als bouwpakket.....

Na uren vloeken en sukkelen zat hij in elkaar,maar natuurlijk werkte hij niet.

Uiteindelijk is een kennis met wat mechanische kennis ons komen bijstaan,heeft wat aanpassingen gedaan en 1 stuk vervangen,en het ding deed het!

Nu,6j later draait het ding nog steeds,heeft al uren dienst gedaan.

Op het moment zelf was het ware horror,vooral omdat wij een gewone betonmolen,klaar voor gebruik verwachtten,maar achteraf gezien was het nog geen zo'n miskoop.

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:01

Wat ontzettend leuk geschreven, ts!

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:21

Ik vind van dat raamfolie altijd zo lastig, het klinkt zo simpel maar toch komt er altijd weer vuil of lucht tussen. En kit heb ik ook nog nooit perfect strak kunnen krijgen :(