Haarverzorging

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 20:42

:wave:

Ik probeer al jaren zo goed mogelijk voor mijn haar te zorgen maar elke maand lijkt er wel weer een nieuwe hype te zijn waarin een nieuw product als fantastisch wordt beschreven en het product van de maand ervoor (wat toen als fantastisch werd beschreven) ineens waardeloos blijkt te zijn :Y)

Op dit moment gebruik ik de shampoo, conditioner en olie van de Garnier Loving Blends lijn. Daarnaast maak ik wekelijks een haarmasker van kokosolie. Voor het föhnen en eventueel krullen gebruik ik altijd een heathprotector van Syoss.

Onlangs heb ik ook een kussensloop van zijde besteld omdat dit zachter voor je haar is en er daardoor minder haar afbreekt/klitten ontstaan.

Nu heb ik over producten van Moroccanoil en Philip B hele goede verhalen gehoord. Alleen nu vraag ik me af of je daadwerkelijk verschil merkt bij producten van deze prijsklasse. Zijn er bokkers die met 1 van deze merken, of een ander vergelijkbaar merk, ervaring hebben? Want 'even' proberen zit er niet in bij deze prijzen.

Ook ben ik benieuwd of jullie nog andere tips hebben voor een goed verzorging van je haar! :)
Laatst bijgewerkt door _Christine op 09-10-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:45

Mijn haar is gezonder dan ooit met dit wondermiddel: niks.

Eens in de week/ soms 2 weken wassen
Eens in de 3/4 dagen een nieuwe vlecht erin.
Zo min mogelijk kammen
Zo min mogelijk aan zitten

Het is 10 cm langer dan dat het ooit is geweest. Minder droog en minder vet tegelijk. Voelt zachter aan en is veel voller.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:48

Kijk even op Myhairshop.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:48

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:49

Ik heb ook al best aardig wat getest en ik merk weinig van een dure shampoo/conditioner.
Ik heb bijvoorbeeld ook de producten van Chi keratin geprobeerd. Ik merkte hierbij alleen dat je je haar zo goed moet uitspoelen anders blijft het vettig. :=

Mijn haar doet het tot nu toe het beste op Guhl kleurbehoud. :+
En soms een masker van kokosolie. Dat deed ik vooral toen het ontkleurd was. Kokosoliemaskers en L'Oréal masker.

Ik lees even mee.

Kijk deze aflevering is van de keuringsdienst van waarde over keratine shampoo.
http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... 08-09-2016
Laatst bijgewerkt door Meliaforever op 09-10-16 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:50

Ik doe ook niks in mijn haar, had tot januari haar tot boven mijn billen.

Alleen wassen , maar nooit geen fohn of conditioner gebruikt, gaat het alleen maar sneller dood van.

In januari heb ik mijn haar gedoneerd, en heb nu een bob, nog steeds niks erin, behalve af en toe een kleurtje voor de grijze haren.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Re: Haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:53

Mijn haar is ontzettend gegroeid nadat ik alleen natuurlijke producten ben gaan gebruiken. Al die zooi in normale haarproducten doen je haar geen goed. Neem eens een kijkje bij De Tuinen of online, en probeer wat natuurlijke haarproducten. 1x per week een argan olie maskertje vindt mijn haar ook heerlijk, dan straalt het weer. Je kunt echter ook een kleeeein beetje olijfolie gebruiken. Half uurtje laten zitten, daarna uitwassen.

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:54

Ik was mijn haar elke dag met andrelon shampoo en conditioner, föhn het elke dag, 1x in de week een masker en 1x per 2 maanden verf ik het ongeveer. Mijn haar ziet er gezond uit en volgens de kapper ziet m'n haar er ook gezond uit. Dus zo slecht zal elke dag wassen föhnen niet zijn :)
Afbeelding

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:54

Wist je dat er en gewone shampoos een middel zit waarmee ze garagevloeren schoonmaken? Haha. Ik ben echt niet zo'n 'natuurfreak/alles moet natuurlijk' maar voor mijn haar en gezicht ben ik wel overgestapt naar natuurlijke producten. Ook veeeeel minder acne nu en een mooiere huid.

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:55

Als je goede spullen voor je haar wilt kun je het beste professionele kappersproducten gebruiken ipv die verdunde silicone rotzooi van de drogist. Gewoon bij je dichtsbijzijnde kappersgroothandel je laten adviseren

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 20:58

Leuk om jullie reacties te lezen! Geen shampoo/conditioner is voor mij geen optie. Zonder conditioner kom ik gewoon mijn haar niet meer door met een borstel en zonder shampoo voel ik me niet echt fris :+ Dat zit misschien tussen mijn oren hoor.. maar toch haha.

@Happyfeet: Dat is idd wat ik ook steeds vaker lees! Vandaar dat ik nu meer informatie probeer te krijgen over producten van bijvoorbeeld Philip B, omdat daar geen parabenen/siliconen etc. in zitten :)

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:05

Ooit Lush gebruikt voor mijn haar. Paar jaar terug gewone shampoos gebruikt, vooral Guhl en Glisskur. Nu sinds kort toch weer overgestapt op shampoo van de Lush. Werkt voor mijn haar het fijnst.

In de meeste goedkopere shampoos stoppen ze veel middelen in waarvan het haar juist uitdroogt. Dit zodat jij ook hun conditioner, masker en serum koopt.
Imo is het bestr om natuurlijke shampoo te gebruiken of duurdere (van de kapper bijv).

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Re: Haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:11

Ik heb geen ervaring met Philip B producten, wel met die van De Tuinen (etiketje altijd goed lezen, soms is het nog niet helemaal 100 procent natuurlijk) Ik heb nu een shampoo van geloof 6 euro van de Tuinen, en hij het is meer dan waard. Ook een masker bij gekocht, maar eigenlijk niet nodig dus meer voor een 'verwenavond' nu af en toe. Mijn haar is er super blij mee haha, al vanaf de eerste keer merkte ik dat het een stuk voller viel (ik heb lang, sluik haar, maar nu zit er een mooie volle slag in)

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:15

Happyfeet2 schreef:
Ik heb geen ervaring met Philip B producten, wel met die van De Tuinen (etiketje altijd goed lezen, soms is het nog niet helemaal 100 procent natuurlijk) Ik heb nu een shampoo van geloof 6 euro van de Tuinen, en hij het is meer dan waard. Ook een masker bij gekocht, maar eigenlijk niet nodig dus meer voor een 'verwenavond' nu af en toe. Mijn haar is er super blij mee haha, al vanaf de eerste keer merkte ik dat het een stuk voller viel (ik heb lang, sluik haar, maar nu zit er een mooie volle slag in)


Welk product gebruik je dan? :)

Roosch

Berichten: 36647
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:20

Jannickee schreef:
Ik was mijn haar elke dag met andrelon shampoo en conditioner, föhn het elke dag, 1x in de week een masker en 1x per 2 maanden verf ik het ongeveer. Mijn haar ziet er gezond uit en volgens de kapper ziet m'n haar er ook gezond uit. Dus zo slecht zal elke dag wassen föhnen niet zijn :)
[ [url=m/IfKrb6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje elke dag wassen? Ik heb soortgelijk haar als jij maar ik moet er werkelijk waar niet aan denken. Veel te veel werk. :')

Ik gebruik John Frieda. Tot op heden erg tevreden mee geweest maar kijk met een schuin oog mee. Wellicht komt er nog een goede tip voor mijn haar. :))



Afbeelding

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:29

Ik gebruik Kerastase Bain Satin 2. Wonderspul. Was het ongeveer drie keer per week.

Heeft m'n geblondeerde haar echt er weer bovenop geholpen.

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:02

Ik ben erg tevreden over 'Yes to Carrots' van De Tuinen.
Van andere shampoos krijg ik eczeem op mijn hoofd.

Ik denk dat waar de een blij is met Garnier een ander liever Andrelon heeft en andersom.
Zoveel mensen, zoveel meningen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:11

luuntje schreef:
Ik ben erg tevreden over 'Yes to Carrots' van De Tuinen.
Van andere shampoos krijg ik eczeem op mijn hoofd.

Ik denk dat waar de een blij is met Garnier een ander liever Andrelon heeft en andersom.
Zoveel mensen, zoveel meningen.


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik gebruik inderdaad ook Yes To Carrots. Natuurlijk is het beter om je haar zo min mogelijk te wassen, maar elke dag een cap op is zeer onfris als je het mij vraagt.
Sinds ik dit ben gaan gebruiken ziet mijn haar er sowieso veel beter uit, is het nooit vet of droog! Ben daarop steeds meer van dit soort verzorgingsproducten gaan gebruiken (vrij van parfum, siliconen en parabenen) en mijn huid is er in het algemeen vet van opgeknapt!

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:12

[***] schreef:
Paulina schreef:
Mijn haar is gezonder dan ooit met dit wondermiddel: niks.

Eens in de week/ soms 2 weken wassen
Eens in de 3/4 dagen een nieuwe vlecht erin.
Zo min mogelijk kammen
Zo min mogelijk aan zitten

Het is 10 cm langer dan dat het ooit is geweest. Minder droog en minder vet tegelijk. Voelt zachter aan en is veel voller.

Ik was mijn haar soms ook wel eens met alleen water, maar als het vet is dan krijg ik dat niet 'schoon' met alleen water, daar heb ik echt shampoo voor nodig. Bij jou niet?


Even doorzetten, je haar wordt steeds minder snel vettig.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:15

Betreft de drogisterij merken vind ik Aussie ook erg fijn. De loving blends en John frieda werkt bij mij dan weer totaal niet.

Ben altijd erg blij met het serum van Chi, de biosilk. Andere producten van Chi vind ik ook zeker aan te raden!

Heb op dit moment een masker van L'Oréal elvive liggen (pot is terra kleur) en dit zit nu gecombineerd met kokosolie in mijn haar. Heerlijk!

De producten van moroccanoil lijken me ook erg fijn, die zou ik nog wel eens willen proberen!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:18

Lees eens door voor inspiratie. :)

[MWS] Een leven zonder shampoo?
[MWS] Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht
[MWS] Hoe vaak haar wassen?
[MWS] Eczeem. Ik word er knettergek van!

Kayleigh__ schreef:
Ooit Lush gebruikt voor mijn haar. Paar jaar terug gewone shampoos gebruikt, vooral Guhl en Glisskur. Nu sinds kort toch weer overgestapt op shampoo van de Lush. Werkt voor mijn haar het fijnst.

In de meeste goedkopere shampoos stoppen ze veel middelen in waarvan het haar juist uitdroogt. Dit zodat jij ook hun conditioner, masker en serum koopt.
Imo is het bestr om natuurlijke shampoo te gebruiken of duurdere (van de kapper bijv).


Ook Lush bevat veel uitdrogende stoffen, SLS staat zelfs bovenaan de ingrediëntenlijst.

Edit, ik zie tot grote hilariteit dat ze de volledige ingrediënten niet meer vernoemen. Het is jammer dat ik de verpakkingen destijds weggegooid heb.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 09-10-16 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36647
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:22

Ik ben nu toch wel benieuwd naar die van de Tuinen. Zit daar veel in? Heeft de Tuinen ook wel eens acties van 1+1 gratis bijvoorbeeld?

Ik heb namelijk veeeeeeel shampoo /conditioner nodig.

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Re: Haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 22:25

Ik zie dat Yes To Carrots ook nog heel goed betaalbaar is! Dat is dan zeker het proberen waard :j

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:26

Roosch schreef:
Ik ben nu toch wel benieuwd naar die van de Tuinen. Zit daar veel in? Heeft de Tuinen ook wel eens acties van 1+1 gratis bijvoorbeeld?

Ik heb namelijk veeeeeeel shampoo /conditioner nodig.


Je moet ontzettend goed de ingrediënten lezen. Destijds is mij een shampoo aangeraden die zeer goed en zonder zooi moest zijn. Op de ingrediëntenlijst stonden dingen als alcohol, parfum, sulfaten etc. Uhuh goede shampoo inderdaad.

Regelmatig acties inderdaad.

Roosch

Berichten: 36647
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:35

In mij zit ook wel eens alcohol en ik gebruik ook wel eens parfum. :')
Zolang het maar werkt. Misschien toch eens proberen binnenkort.