Hulp van Bokkers gezocht: huisje in BE met huisdier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Hulp van Bokkers gezocht: huisje in BE met huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 20:46

Lieve Bokkers,

Ik ben redelijk (oke, heel erg) wanhopig en heb jullie hulp nodig. Een paar dagen geleden heb ik een topic aangemaakt waarbij ik vraag hoe Belgische huurders hun honden/katten mee kunnen nemen naar een huurhuis. Ik heb 1 ontzettend lieve, luie hond en ik wil graag verhuizen naar Belgie.
Maar nu komt het; honden worden vaak niet toegelaten in huurwoningen in Belgie.

Ik heb ongeveer naar 60 verhuurders en makelaars gebeld en 1 daarvan vondt het hebben van een hond oke. Die woning heb ik bezocht, maar helaas met 5 andere belgische koppels die ook geinteresseerd waren. De kans is klein dat het doorgaat, maar ik hoop het nog heel erg.

Ik vraag me dus af... is er een onwijs lieve Bokker die viaviavia iemand kent die een woning rondom Brugge, Gent of Leuven te huur heeft staan? Waar mijn lieve hond mee naartoe mag? Na 3 weken rondzoeken vanuit NL, 24 uur per dag internet in de gaten houden en miljoen tripjes naar Belgie wordt ik gewoon een beetje wanhopig.

Waarom ik verhuis naar Belgie? Omdat mijn vriend franstalig is, en hier dus veel fijner kan wonen dan in NL, de meeste Belgen spreken immers best oke Frans. Hij heeft een fijne baan, ik een eigen bedrijfje maar zal ook een fulltime baan aannemen in Belgie. Hij kan echter pas na een half jaar deze kant op komen (woont nu in het buitenland), dus het zoeken van een woning is nu even mijn 'ding'. Brr, het begon leuk, maar het wordt inmiddels wel erg lastig.

Ik wil gewoon 'fijn' kunnen wonen met mijn lieve huisdier. Hoe of waar of wat maakt niet eens meer uit, als het maar redelijk in de buurt is van een grotere stad (brugge, gent of leuven)

Lieve bokkers: is er iemand die viaviavia iemand kent die een woning verhuurd? Of heb je toevallig een leuke woning te huur waar mijn trouwe viervoeter mee naartoe mag? Stinkt niet, sloopt niet, doet niets in huis, slaapt vooral de hele dag, bijt nergens aan, blaft niet maar bewaakt het huis wel tegen inbrekers. (Lees: hij blaft dus niet, maar zal dit wel doen als er werkelijk iemand binnenstaat en wij zijn niet thuis)

Ik hoop het zo...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:48

Leuven zelf (centrum) is heel duur en een echt volledig huis ga je er moeilijk vinden. Ga zeker ook zoeken in de omgeving van Leuven: Heverlee, Kessel-Lo, Herent... Allemaal gemeentes die nog op 10-15min afstand van het centrum liggen, maar waar huizen vaak wat gemakkelijker te vinden zijn. Daar zijn de verhuurders soms ook wat minder streng.

renatuuh

Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-10

Re: Hulp van Bokkers gezocht: huisje in BE met huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:53

Mijn schoonzus woont in Merelbeke. Dit is in de buurt van Gent. Zij hebben een kat en hebben ook een huurhuis. Weet dus niet hoe dat precies zit of kat wel mag en een hond niet. Ik kan het is navragen.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 21:08

renatuuh schreef:
Mijn schoonzus woont in Merelbeke. Dit is in de buurt van Gent. Zij hebben een kat en hebben ook een huurhuis. Weet dus niet hoe dat precies zit of kat wel mag en een hond niet. Ik kan het is navragen.


Super fijn als je het wil navragen Renate, bedankt :) Ik begrijp dat verhuuders geen overlast willen, en dat honden in een appartement niet handig zijn. Daarom reageer ik vooal op rijwoningen of complete boerderijen, maar helaas. Ik rijdt morgen direct naar Merelbeke want ik hoor dat daar inderdaad meer kans zou zijn.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 21:09

Yasmine schreef:
Leuven zelf (centrum) is heel duur en een echt volledig huis ga je er moeilijk vinden. Ga zeker ook zoeken in de omgeving van Leuven: Heverlee, Kessel-Lo, Herent... Allemaal gemeentes die nog op 10-15min afstand van het centrum liggen, maar waar huizen vaak wat gemakkelijker te vinden zijn. Daar zijn de verhuurders soms ook wat minder streng.


Inderdaad Yasmine, leuven centrum is erg prijzig. Ik ga deze week rondrijden en zal op de terugweg de wijken rondom leuven zeker meenemen. Dankjewel!

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:15

Merelbeke, Melle, Heusden, Wetteren, Nevele, Zomergem, Brakel, Zulte, Gavere, Oudenaarde: allemaal gemeenten rond Gent waar het echt wel mogelijk is om iets te vinden. Hoe landelijker je gaat, hoe meer kans :-).

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hulp van Bokkers gezocht: huisje in BE met huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:18

Vaak kan het wel als je zelf voorstelt om een extra stukje in het huurcontract te laten opnemen,nl dat jij instaat voor de eventuele schade die de hond aanbrengt.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 21:28

maximuss schreef:
Merelbeke, Melle, Heusden, Wetteren, Nevele, Zomergem, Brakel, Zulte, Gavere, Oudenaarde: allemaal gemeenten rond Gent waar het echt wel mogelijk is om iets te vinden. Hoe landelijker je gaat, hoe meer kans :-).


Bedankt Maximus. Ik rijdt morgen een aantal van deze wijken rond, hoop zo iets te vinden. Zal ook overal mijn nummer achterlaten, wie weet helpt dat. Al hoop ik onwijs geluk te hebben met de woning die ik al bezichtigd heb, zou super handig zijn haha.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 21:29

tengeltje11 schreef:
Vaak kan het wel als je zelf voorstelt om een extra stukje in het huurcontract te laten opnemen,nl dat jij instaat voor de eventuele schade die de hond aanbrengt.


Goed idee Tengeltje. Ik verwacht helemaal geen problemen met hond, maar mocht er onverwacht iets gebeuren met de woning door hond (al zou ik niet weten wat haha) dan los ik dat natuurlijk 100% op. Goed om dit op te nemen in het contract inderdaad, goed idee :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:31

http://www.immoweb.be/nl/Rent.Estate.cf ... es&xpage=1

Hier staat dat kleine huisdieren toegelaten zijn :)
Hofstade ligt niet zo ver van Aalst, en die stad ligt net in het midden tussen Brussel en Gent, op een uurtje van Antwerpen, de kust en ongeveer een 50km van de grens met Nederland. Ik deed een tijdje terug ongeveer een uurtje over de rit naar SGW Westdorpe, om je ongeveer een idee te geven.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:42