Oorbel gaatje ontstoken, opnieuw schieten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ils_e
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-09

Oorbel gaatje ontstoken, opnieuw schieten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 23:40

Goedenavond!!
Een vraagje.. nu heb ik 6a7 weken mijn 3e gaatje in mijn oor laten zetten. Ik had al 2 aan beide kant en een helix piercing in mijn linker oor.
Ik heb in mijn rechter oor een 3e gaatje er bij laten schieten bij de juwelier.
Nu is deze ontstoken geraakt, terwijl ik deze elke ochtend en avond goed schoonmaakte, en elke dag een keer draaide(op advies juwelier). Ik heb deze er dinsdag avond uit gehaald omdat ik het niet kon reinigen, en er aardig wat bloed en pus uit kwam.. Ik heb overigens nog nooit een ontstoken oorbel gehad. :) Toen deze er uit was zag ik dat er zelfs een soort van bloederig blaartje op zat. Nu is dit aan het helen. Het is nu een hard korstje geworden wat steeds wat kleiner word.. Nu denk ik dat mijn gaatje dicht gegroeid is, ik durf deze nu ook niet door te prikken trouwens.
Als het allemaal geheeld is kan ik dan deze opnieuw laten schieten op dezelfde plek? Of kan dit niet ivm littekenweefsel?
Of zou ik nu even door moeten bijten en het toch door moeten prikken? :+

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Oorbel gaatje ontstoken, opnieuw schieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:48

Ik heb dat gewoon doorgeprikt (wel ontsmetten en rvs/zilver/plastic) maar of dat echt het verantwoorde antwoord is betwijfel ik. :D

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Oorbel gaatje ontstoken, opnieuw schieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 00:17

Joh doen ze derde gaatjes nog schieten tegenwoordig? Ik dacht dat dat alleen nog gepierced mocht worden. Ik heb vroeger ook aan 1 kant een derde oorbelgaatje gehad, maar dat is nooit goed gekomen. Die bleef onsteken en trok dan de andere daar weer in mee. Uiteindelijk niks meer erin gedaan en ook dicht gegroeid, terwijl de andere 4 zelfs na jarenlang ongebruikt te zijn zo weer te gebruiken zijn.

Of je hem nu nog door kan prikken of opnieuw kan laten schieten weet ik niet, maar hou er rekening mee dat de plek misschien gewoon gevoelig is en zal blijven.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Oorbel gaatje ontstoken, opnieuw schieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 00:59

Zorg je ervoor dat je handen ook schoon ziin als je er aan draait? Ik hen afgelopen zomer ook 3e gaatjes laten schieten en ging bijna als tick er aan draaien. Gewoon uit verveling of als ik me ongemakkelijk voelde. Dus dan had ik meestal niet pas gewassen handen. Dat zorgde bij mij voor ontstekingen. Nu nergens meer last van. Ik zou hem doorprikken en dan schoonhouden en niet te vaak draaien. Zo'n soda badje schijnt ook te helpen voor ontsmetten, want hoorde dat die alcohol juist de wond open houdt.

Ik ben trouwens geen expert, dus geen garantie op dit advies haha.

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Oorbel gaatje ontstoken, opnieuw schieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 02:03

doorprikken met de oorbel waar je mee geschoten bent, die zijn onwijs scherp. Eerst ff oorbel en je gaatje/oorlel ontsmetten. Ik heb van de kruidvat een ontsmettings spray gekocht zonder alcohol omdat mijn 2e gaatje ook ontstoken raakte, werkt heel goed en prikt niet. Gewoon op je oor sprayen en je oorbellen ook ff sprayen voordat je ze er in doet. De ontsteking was bij mij binnen no time weg en ik had hetzelfde probleem als jij (pus/bloed/pijn).

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Oorbel gaatje ontstoken, opnieuw schieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 04:34

Ik heb ook 3 gastjes in m'n oor, en heb nooit oorbellen in, maar als ik het weer zou willen zou ik het proberen met de oorbellen van de juwelier waar ze de oorbellen mee schieten , dus diegene met een scherp puntje, maar als het niet zou lukken bij m'n zelf zou ik het weer laten schieten door de juwelier...

Maar als het zo ontstoken is als je zegt zou ik in jouw situatie terug gaan naar de juwelier waar je het geplaatst hebt ...
En die kan z'n / haar mening erover geven...

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Oorbel gaatje ontstoken, opnieuw schieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 05:59

Eigenlijk mag je nooit je oorbel of piercing eruit halen als deze nog ontstoken is. Het wondje aan de buitenkant heelt vaak vrij snel waardoor je de ontsteking kan insluiten.

Ik zou even naar een gecertificeerde piercing shop gaan en vragen wat nu te doen.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Oorbel gaatje ontstoken, opnieuw schieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:32

Ik heb aan een kant 5 gaatjes en aan de andere kant 3. Daarvan heb ik er 6 zelf geprikt met een naald. Nooit ontstoken geweest. Maar bovenin mijn oorschelp had ik een piercing en die bleef ontsteken. Die heb ik eruit gehaald en nooit meer terug gedaan. Zelfs nu na een jaar of vier is het nog gevoelig soms. Dus ik vraag me af of het bij jou aan de plek van het gaatje ligt? Zit het door je kraakbeen?

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:44

_Nelleke_ schreef:
Eigenlijk mag je nooit je oorbel of piercing eruit halen als deze nog ontstoken is. Het wondje aan de buitenkant heelt vaak vrij snel waardoor je de ontsteking kan insluiten.


Nou ben ik geen arts ofzo, maar als je de ontsteking insluit ben je volgens mij nog verder van huis? Dat de buitenkant heelt betekent namelijk niet dat de ontsteking binnenin ook weg is. Het vuil moet er juist uit.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:51

Goof schreef:
_Nelleke_ schreef:
Eigenlijk mag je nooit je oorbel of piercing eruit halen als deze nog ontstoken is. Het wondje aan de buitenkant heelt vaak vrij snel waardoor je de ontsteking kan insluiten.


Nou ben ik geen arts ofzo, maar als je de ontsteking insluit ben je volgens mij nog verder van huis? Dat de buitenkant heelt betekent namelijk niet dat de ontsteking binnenin ook weg is. Het vuil moet er juist uit.

Dat is toch precies wat ze zegt? :+

Idd niet slim dat je 'm er uit hebt gehaald. Niet slim dat je hem hebt laten schieten en ook niet verstandig dat je 'm steeds draaide.
Ik zou 'm opnieuw laten piercen, niet schieten.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:29

Jullie hebben het over naar de juwelier/piercer gaan, maar kan je bij een ontsteking niet beter naar de huisarts? :=

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:58