Kieskeurig en ondankbaar bij de voedselbank

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Kieskeurig en ondankbaar bij de voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 13:53

Ik loop bij de voedselbank en ben blij dat het er is.
Dankzij de voedselbank kan ik tenminste elke dag eten.

Maar er zijn figuren bij....
Krijgen ze melk dat hoeven ze niet, ze willen alleen vla en of ze dan ipv de 3 pakken melk 3 pakken extra vla kunnen krijgen.
Alle producten worden bekeken en beknepen.
Vervolgens bij het brood is het 1 grote graaipartij. Sorry maar 2 personen krijgen toch echt geen 8 broden in 1 week op. (Ik weet dat het voor 2 personen was omdat ik dat kon zien aan de kaart die op de kar zat)

Later die avond kijk ik op Facebook en wat schetst mijn verbazing
Op een bepaalde weggeefhoek werd gewoon een compleet voedselbank pakket weggegeven met als bijschrift wij hebben dit niet nodig.
WTF doe je dan bij de voedselbank geef jouw plek dan aan iemand die het wel nodig heeft en op de wachtlijst staat.

En mensen die de boel bij elkaar schelden omdat er een product niet is wat ze graag wilden hebben.

Kom op wees blij met wat je krijgt.
Je bent ermee geholpen.
Voedselbanken zijn ook afhankelijk van wat ze binnen krijgen.

Wat ik hiermee zeggen wil is waarom zijn mensen zo hebberig, kieskeurig en ondankbaar.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.



leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 14:00

Amaris schreef:
Je komt toch alleen bij de voedselbank als je aan bepaalde (strenge) voorwaarden voldoet? Of is dat per gemeente verschillend?


Als je tijdens het screeninggesprek aan de voorwaarden voldoet krijg je voor een half jaar een pakket.
Daarna moet je een herscreening aanvragen waarop je situatie opnieuw beoordeeld wordt.
In dat half jaar kan er natuurlijk ook eea veranderen en voedselbank in kwestie is zo goed van vertrouwen dat je dan zelf zo eerlijk bent en jezelf uitschrijft maar dat doet dus blijkbaar niet iedereen

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 14:02

MarliesV schreef:
Zo zonde dat een kleine club mensen het voor een ander verpest.

De voedselbank is een fijne organisatie voor mensen die het nodig hebben. Vind het vreselijk dat daar zo mee om wordt gegaan.

Niet teveel aantrekken TS, jij wordt er wel goed door geholpen. Snap je frustratie maar helaas kan je daar niets tegen doen.

(niet netjes misschien maar ik had een printscreen van de Facebookpost de volgende keer nonchalant achtergelaten bij de voedselbank)


Printscreen had ik idd niet gemaakt.
Maar heb wel tegen de voedselbank gezegd dat er dus mensen zijn die hun pakket weggeven. Daar schrokken ze van en of ik namen wist. Helaas wist ik die ook niet uit mijn hoofd

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 14:17

NenaC schreef:
helaas weer het klassieke voorbeeld van de huidige maatschappij, waarin iets goeds en gebaseerd op vertrouwen door een aantal mensen wordt misbruikt en ervoor zorgt dat het weer teniet gedaan wordt.

ik vind het goed dat je het gemeld hebt, en ik zou zeker de volgende keer, mocht je zoiets zien, een print screen maken en dat achterlaten. Zulke mensen moeten gewoon aangepakt worden.

Maarre... even voor mijn beeldvorming, je hebt dus een kaartje waarop staat dat je voor 2 personen eten mag nemen, wordt dat niet gecontroleerd? Want dan zou ik als medewerker al tegen die mensen zeggen dat ze geen 8 broden mee mogen nemen.


Dat doen die figuren heel geniepig als medewerker zich omdraait om een nieuwe krat met brood te pakken. Dan is het hup nog even een graai in de kratten die er nog staan. En vervolgens lopen ze door naar het volgende.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 14:25

Er is ook een tijd een gezin met kinderen geweest. Dan ging papa eerst met een paar kinderen en vervolgens mama nog een keer. Die hebben ze betrapt en mochten niet weer komen.
Ook wel mensen die niet op de lijst staan proberen het wel eens maar die komen al niet langs de aanmeldtafel.
Je moet namelijk je postcode en huisnummer geven dan vinken ze dat af op de lijst. Staat het er niet tussen krijg je ook echt niets mee.
Overschot van appels doen ze hier anders. 1 van de vrijwilligers neemt ze mee naar huis en maakt er appelmoes van en die potten worden vervolgens ook weer uitgedeeld.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 14:27

Rebecca schreef:
Was bij de speelgoedbank ook zo , graaien naar het dure spul e veel te veel meenemen. Werd door ons geteld naderhand en de meeste hadden en voor verkeerde leeftijd/geslacht en veel te veel


We hebben in de buurt ook een weggeefcentrum voor kleding. Dat is ook bedoeld voor minima. Maar daar komen blijkbaar ook mensen die het prima zelf kunnen betalen hele vuilniszakken vol meenemen. En dat vinden ze dan vervolgens op MP terug.
Ook zoiets

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 19:58

tengeltje11 schreef:
pimaude schreef:
Hier zij de eisen blijkbaar niet streng. Een paard hebben èn naar de voedselbank gaan.. heeuuull bijzonder! De eisen zijn ook heel streng van boven af voor producten. Jammer want het zou fijn zijn voor het voedseloverschot van supermarkten! (Tht, kapotte verpakking ed(



Hierin volg ik.
Hoe kan het dat je wel geld hebt voor een paard en dat te onderhouden,maar dan naar de voedselbank kan/mag?

Daar ontbreekt mij ook alle logica in,want hoe je het ook draait of keert,een paard is luxe.


Laat ik jullie dan gelijk even uit de droom helpen. Paard staat bij mij. Ik mag haar ook van mij noemen. Ik draag de zorg voor haar.
Officieel is ze dat echter niet ze staat niet op mijn naam en hele goede vrienden van mij betalen haar voer hoefsmid en DA kosten.
Dus nee als je gebruik maakt van de voedselbank kun je geen paard onderhouden.

Edit: als ik in staat was geweest haar zelf te onderhouden had ik geen voedselbank nodig gehad.
Mijn vrienden zorgen ervoor dat ik mijn hobby kan uitoefenen omdat zij weten hoeveel ontspanning mij dat geeft en hoezeer ik dat nodig heb.
Daarvoor verwijs ik jullie door naar een ander topic van mij.
Ik mag god op mijn blote knietjes danken voor zulke vrienden.
Zonder hen had er hier geen paard gestaan. Wanneer ik weer uit de oliebol ben en ik kan het zelf dragen koop ik haar over en ga dan alles zelf betalen. Eerst zelf alles op de rit krijgen. Over 3 jaar heb ik het ergste gehad. Dan ben ik uit de WSNP en dan kan ik gaan sparen.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Kieskeurig en ondankbaar bij de voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 22:22

Ok sorry voor mijn felle reactie dan.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 19:34

Cowgirl schreef:
Nu ben ik eigenlijk wel een beetje benieuwd hoe dat dan gaat met voedsel. Ik heb altijd begrepen dat het restanten van de winkels zijn die dan verdeelt worden. Dan kan ik goed snappen dat het de ene keer gezonder is dan de andere keer.
Zitten er ook producten bij zoal shampoo wc papier tandpasta et etc?


Soms wel. Vandaag zat er een bus deo bij.
En aantal maanden terug een grote doos met wcpapier.
Shampoo is week of 4 terug

En ik had veel verse groente dit keer. Ik denk dat ik daar de hele week mee toe kan. Evenals de zak aardappelen. En verder was er pasta en pastasaus. En vlees kregen we ook. Ik heb voor 4 dagen vlees.
En kaas. 2 pakken melk. Dus echt wel een fijn pakket.

Edit 2 ze zijn afhankelijk van wat er aangeboden wordt. Dat is elke week weer anders.
Laatst bijgewerkt door leestmee op 23-09-16 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 19:47

vrouwke schreef:
pimaude schreef:
Hier zij de eisen blijkbaar niet streng. Een paard hebben èn naar de voedselbank gaan.. heeuuull bijzonder! De eisen zijn ook heel streng van boven af voor producten. Jammer want het zou fijn zijn voor het voedseloverschot van supermarkten! (Tht, kapotte verpakking ed(


Ja dat vroeg ik me ook af.
Wanneer kom je in aanmerking voor de voedselbank?
Trekken ze alles na wat je aan inkomen hebt en zo.


Bij ons moet je je bankafschriften tonen. En je inkomensspecificatie.
Dan moet je laten zien wat je vaste lasten en evt. Echt nodige uitgaven zijn.
(Bijv. Batterijen voor mijn hoorapparaten kan ik niet zonder dus dat mag je dan als uitgave opvoeren)
En als je dan onder de grens blijkt te zitten dan heb je recht op wekelijks een pakket.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_, _Nadia_, aliida, capriz, Colien, F_Orumster, Googlebot, Janneke2, LouLi, marley93, Mo_86, NogSteedsGek, Paardjes83, SannevZ, Swift, troi, Wintu, YandexBot en 200 bezoekers