En dan ligt ineens heel je leven overhoop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lifeisAbitch
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-09-16

En dan ligt ineens heel je leven overhoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 12:34

Nooit gedacht dat ik onder een goedgekeurd schaduw account een topic zou aan maken om iets van me af te schrijven, maar hier gaat hij dan toch..

Begin dit jaar stond ineens ons leven helemaal op zijn kop en kwam ik erachter dat mijn man al een aantal jaren gokverslaafd is. De woning stond ineens te koop aangeboden in de krant. Terwijl ik met de kinderen op zaterdagochtend lekker in de speeltuin was kreeg ik telefoon van een vriendin van mij wat er wel niet speelde...

De kinderen heb ik bij de oppas kunnen onderbrengen en zelf met lood in mijn schoenen naar huis want dit kon toch niet waar zijn? Dus toch... Beiden hadden wij na ons huwelijk nog een privé rekening. Van zijn rekening werd de hypotheek betaald en ik had daar geen inzage in.. Stom natuurlijk |o achteraf maar alles op basis van vertrouwen.. Heb er gewoon nooit bij stil gestaan...

Natuurlijk was er wel eens een betalingsherinnering net per toeval was ook de auto kapot en was daar dan wel een verklaring voor en dan betaalde ik dit gewoon van de gezamenlijke rekening.. Toch is er ruim 2 jaar lang amper hypotheek betaald, ja als meneer weer eens grote bedragen had gewonnen met gokken ging er een groot gedeelte ook naar de bank en zodoende hebben ze nooit op de stoep gestaan.. De meeste post is gewoon meteen de houtkachel ingegaan. Later ben ik natuurlijk het hele huis doorgegaan op zoek naar meer en overal op de meest gekke plekken (onder het aanrecht, boven op zolder, in de meterkast lagen brieven... :\

Gelijk heb ik de hulp van onze ouders ingeschakeld en hem meegesleept naar de huisarts dit zouden we samen aangaan en het moest goedkomen.. Ik kon niet zomaar opstappen dat kon ik onze kinderen niet aandoen. :n

Steeds meer kwam er naar boven en zakte de moed mij verder in de schoenen, therapie had meneer niet nodig en het duurde maar even voordat ik telefoon had of meneer zijn afspraken soms vergeten had.. ehh??? :?

Sinds 3 weken ben ik nu samen met de kids verhuist en afgelopen weekend zijn ze bij hun vader geweest die doodleuk plannen voor de toekomst aan het maken is en in het eerste papa weekend worden ze dan ook al geconfronteerd met een nieuwe vrouw in zijn leven en met haar zoontje. -:(-

Achteraf blijkt dat ze deze al vaker gezien hebben en ze er doodleuk op uitgaan.. etentjes..shoppen en ik als "alleenstaande" thuisblijf moeder, ik zou namelijk pas weer aan het werk gaan als beide kids naar de basisschool gaan zit doodleuk met de oliebol. Meneer weigert om alimentatie te betalen en mijn uitkering is nog steeds niet rond... |(
Natuurlijk wil ik wel aan het werk maar eerst mezelf eens bij elkaar rapen. Nu ik eindelijk een plek heb komt er rust en ruimte.. Maar begint ook het hele verwerkingsproces, hierbij komt nog dat mijn paard ontzettend ziek is en momenteel op de kliniek verblijft en dat mijn oma ook al met één been in haar graf staat..

De kinderen snappen er nog maar weinig van ik probeer het ze zo goed mogelijk uit te leggen, ze zijn allang blij dat ze bij mama zijn maar verder zijn er natuurlijk een hoop vragen en de kleinste kan zich nog niet goed uiten en dat resulteert erin dat ze graag de boel op stelten zet en mij vreselijk aan het uitproberen is.. Maar hoe moet ze ook anders omgaan met alle veranderingen en spanning tussen haar ouders op dit moment..

Elk moment dat ik denk dat ik het ergste wel gehad heb staat me wel iets nieuws te wachten.. Het echtscheidingsverzoek is al even de deur uit en hij heeft nog steeds geen eigen advocaat, eigenlijk alleen maar constant bezig zijn kop in het zand te steken en naar de buitenwereld toe gaat zogenaamd alles goed en leeft hij straks nog lang en gelukkig met haar en de kinderen.

Dat wij uit elkaar zijn dat verdriet heb ik wel verwerkt, heel eerlijk is er ook iemand in mijn leven. Dit is echter nog heel pril en de kinderen hebben nog geen idee. Dat hij uiteindelijk ook verder gaat is logisch, stuit me alleen voor de kids wel heel erg tegen de borst dat ze nu met iemand geconfronteerd worden die werkelijk geen idee heeft wat er allemaal speelt en wat zijn situatie nou werkelijk is. Heb vaak op het punt gestaan om eens een mailtje te gaan sturen maar dit ga ik niet doen ze moet er zelf maar achterkomen.. En ik kan alleen maar hopen dat hij zo gigantisch op zijn bek gaat dat ie toch hulp moet gaan zoeken en dat de kids er verder niet teveel onder leiden..

Vind het ook heel moeilijk en doe natuurlijk mijn best om het zo goed en duidelijk mogelijk uit te leggen waarom papa en mama niet meer samen zijn maar er zit bij mij ook zoveel woede dat ik echt voorzichtig moet zijn in wat ik zeg, dit gaat me gelukkig goed af. Tegenover de buitenwereld is het natuurlijk allemaal mijn schuld en houden zijn ouders ook nog eens gigantisch hem het handje boven het hoofd want gezichtsverlies is natuurlijk het ergste wat er is.. Open en eerlijkheid over de situatie is niet aan de orde en de oudste kwam me al vertellen dat het mama's schuld is dat papa zijn centjes kwijt is.. -:(- -:(- En natuurlijk waar twee leven hebben altijd twee mensen schuld maar hier vraagt echt helemaal niemand om... :(


lifeisAbitch
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-09-16

Re: En dan ligt ineens heel je leven overhoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 14:02

Bedankt voor alle lieve reacties,

De kinderen zijn nog niet uit genoeg voor dit forum. Morgen heb ik een afspraak bij maatschappelijk werk, dit keer gaan de kinderen ook mee en gaan we kijken wat voor hun het beste is omdat ik ze gewoon zo goed mogelijk wil begeleiden.

Met mijn ex schoonouders heb ik geprobeerd een gesprek aan te gaan, zoals ik omschrijf is het eerste ook wat ik gedaan heb hulp ingeschakeld ook van onze ouders. Ze hebben er samen met mij voor gezorgd dat de executie van de baan was en zijn daarna nieuwe kleren enz gaan kopen.. Daar komt het materialistische gedeelte van mijn ex dus ook vandaan. Ze willen niks aanhoren en zich verder niet met de scheiding bemoeien maar zei kan wel als haar man er niet bij is mij flinke sneren geven zo achterbaks is ze dan wel. Een goed gesprek heb ik dan ook wel opgegeven. Toen ik net verhuist was kwam ik haar direct al tegen met boodschappen doen alsof er geen vuiltje aan de lucht was vroeg ze nog hoe het met me ging terwijl ze me de paar dagen ervoor nog precies wist te vertellen wat voor een loeder ik ben..

We hebben elkaar nooit gemogen maar ben altijd respectvol gebleven richting haar en heb veel geïncasseerd maar nu dit voorbij is ben ik niet van plan ooit nog een woord met haar te wisselen.

En inderdaad moet het verder mijn probleem niet meer zijn.. Ik hoop voor die meid dat haar ogen eerder open gaan en dat mijn kids daar niet nog eens de dupe van worden dat het een komen en gaan van vrouwen gaat worden. Maar ook daarin zal ik wel tips krijgen van de maatschappelijk werkster. Dit heb ik gewoon voor de zekerheid erbij aangevraagd je weet nooit wat voor inzichten je nog kunt krijgen.


lifeisAbitch
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 21:52

Irene2 schreef:
Wat heftig TS... heeft hij je nu ook meegenomen in de schulden? of was dat wel afgeschermd?

Wens je heel veel sterkte..



IMJ schreef:
Wat een klote situatie zit je in!

Ik vraag me een beetje hetzelfde af als Irene2.

Sterkte meid, ik hoop dat je nieuwe partner een stuk eerlijker is, kan me voorstellen dat je daar nog heel voorzichtig mee bent. Vertrouwen is behoorlijk beschaamd!


Nou gemeenschap van goederen betekent dat je na de scheiding beide 50/50 hebt natuurlijk dus ook van de schulden. Echter kan ik gelukkig wel aantonen dat dit komt door een verslaving en dat dit achter mijn rug om gebeurd is en door een verzekering die is afgesloten bij een hypotheek vervalt mijn restschuld bij verkoop van de woning en ik probeer nu via mijn advocaat een verkoop af te dwingen, mocht hij daar toch kunnen blijven wonen moet hij de volledige schuld op zich nemen en mij niet uit te kopen dat lijkt me meer dan fair zodat ik met de kids gewoon opnieuw kan beginnen.

Maar goed het loopt allemaal natuurlijk nog maar net dus moet zelf ook nog maar zien hoe dit allemaal precies gaat lopen.

lifeisAbitch
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-09-16

Re: En dan ligt ineens heel je leven overhoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 20:38

Bedankt voor alle lieve reacties en tips! Heb ook het een en ander al aan mijn advocaat gevraagd. Gelukkig ligt het verzoek van echtscheiding al bij de rechtbank ondanks dat hij nog steeds geen eigen advocaat heeft. Dat betekent wel dat alles wat hij nu doet nu deze uitspraak er is dat alles wat hij nu nog doet niet op mij verhaald kan worden. Voor de rest hou ik er rekening mee dat ik zeker gigantisch erin meegezogen word en ja daar zal ook wel schuldsanering bij komen kijken :-(

lifeisAbitch
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-09-16

Re: En dan ligt ineens heel je leven overhoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 21:26

waar de kids bij zijn spreek ik ook zeker niet kwaad of negatief over de situatie. Merk wel dat we nu we even verder zijn er meer rust komt ook bij de kinderen. Hij regelt echter nog steeds niks behoorlijk frustrerend :-(

lifeisAbitch
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-09-16

Re: En dan ligt ineens heel je leven overhoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 09:53

Met mij en de kinderen gaat het steeds beter, ze raken gewend hier in huis en school etc dus dat is fijn.

Contact is er niet met mijn ex met hem valt niet te praten dus we moeten het uiteindelijk in de rechtzaal allemaal maar zien.

Zelf word ik wel heel erg in de gaten gehouden wat ik allemaal doe etc.. als de kids papa weekend hebben ga ik er wel op uit en dat valt direct op dus hij is er wel heel erg mee bezig.. ik laat het maar op zijn beloop


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Aeva, Alocasia, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Corien_, DWitzel, fleurtjeuh, LWDaisy, mika11, mosimonster, Novastar, Nustice, ryukapple, Silenna, tessaaa24, topsylover, Urona447 en 160 bezoekers