Dromen... Maar dan anders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Dromen... Maar dan anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 20:10

Onweer, ik was er bang voor.
Maar hoe vaker ik er mee geconfronteerd word, hoe meer het mij fascineert.

Maar regelmatig heb ik dromen.
En jawel, met onweer.
Over vroeger. Over inslaan. Over onweer zelf.

Soms wel 3, soms wel 4 keer in de week.
Het maakt mij niet wakker. Maar ik onthoud ze wel.

Zo heb ik wel meer dromen, waarvan ik écht niet weet, waar die nu vandaan komen.

Over een jeugdliefde, maar die beste jongen heb ik al 7 jaar niet meer gezien.
En daarover ook niets schuldigs. Maar... ik kom hem weer tegen.
Over mensen, die ik niet ken, of nooit bewust gezien heb.
En de raarste onderwerpen.

Waarom... zou ik over die dingen dromen.

Trauma?
Nee, niet dat ik weet eerlijk gezegd.
Eerder had ik veel nachtmerrie's. Maar tegenwoordig niet meer.
Nachtmerries waren wel van verwerking van trauma's.

Wie... heeft hier een idee over?

Ik slaap goed.
Eigenlijk heel goed!
Ik hoor mensen wel eens klagen over hun slaap... Maar mij niet hoor.
Vaak in één ruk door. Tot aan mijn wekker, of zelfs tot een minuut voor mijn wekker.

Ik gebruik geen medicatie, op de anticonceptie pil na, is niet gewijzigd qua dosering. Niks.
Daarbij gebruik ik echinea force, voor mn weerstand, en dat helpt. (is geen medicatie)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.



maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 20:19

Nachocheese schreef:
Ik heb geen verstand van de achterliggende redenen van dromen, ik weet ook niet of ik dat allemaal moet geloven om eerlijk te zijn.

Er zijn, als je op Google kijkt, veel redenen waarom je droomt. Ik geloof toch het meeste in het verwerken, het herbeleven van dingen.

Al droom ik meestal over rare dingen waarin ik niet geloof dat ik ze ooit beleeft heb. Vannacht was ik bijvoorbeeld op burningman met skeelers aan :D


haha cool, ben nu wel nieuwsgierig.... fotoshop??

Nou, vannacht bijvoorbeeld, was ik een klein blond meisje, zat op een weggetje, (dat is van toen ik nog bij mijn ouders woonde.) maar ik was een pleegdochter van een vrouw met donker haar (sharon den adel uiterlijk) een donkerrode lange jurk. Heel lief... tot ze mij vertelde dat ik geen vriendje mocht hebben?
Terwijl ik stiekem een vriendje had? Dit was een jongen, die ik nog nooit van mijn leven gezien heb...
En ook absoluut niet het type waar ik nu voor zou vallen.

:') alles ook best gedetailleerd.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 20:25

aMomentLT schreef:
Waarom kan ik je geen antwoord op geven..

Maar ik wil je wel een dromen vanger adviseren.. Of je er in gelooft weer ik niet, maar bij zowel, mijn vader, broer, als mij helpen die dingen als een tierelier! Zit het tussen onze oren? Het kan, maar dan zit het daar goed.. Zolang we er maar baat bij hebben.

Mijn vader en broer hebben hem na een traumatische ervaring, en ze hebben na het hangen van dat ding beide geen nachtmerrie's er meer over gehad..



Ik heb een dromenvanger hangen (en buiten huis leeggeschud.) maar het zijn ook geen nachtmerrie's zoals ik al in de OP schreef.
Het zijn dromen, waarvan ik denk... hoe komen mijn hersenen daar in hemelsnaam op??

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amazonbot, Athelas, Axxy, Char_elle, CupCakes_, Daninietje, Ilayla, Kiona_H, luxx, ManonGrr, MarliesSam, Miss_Mii21, Noukie123, Pieneappel, Roosch, Sandyislief, Sarah_Elise, StonedRomy, Suliko, vaxie, VinandoW, xSimonee, XxMariellexX, YandexBot en 216 bezoekers