Paard en kinderen onderscheid maken

Moderators: Dani, Murthul, Amaryllis, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:59

Ik kan echt niet tegen dat soort mensen hoor. Maar je hebt gelijk Germie, ik loop tegen hetzelfde onbegrip aan. Je mag bijvoorbeeld wel carriere maken wat ten koste gaat van tijd in je relatie. Maar dat mag niet als het om hobby gaat. Kinderen gaan ook altijd hier voor alles, mensen met kinderen worden vaak voorgetrokken, terwijl ze eigenlijk alleen maar overlast veroorzaken door vaak thuis te blijven bij hun zieke kinderen i.p.v. aanwezig te zijn bij de werkgever.

De hond is de betere mens

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:37

lis schreef:

*LOL* Wat weet je de dingen toch altijd subtiel te brengen, Desiree!

Ik denk dat je een niet-paardenman/vrouw nooit kan bijbrengen wat een paard voor je betekent. Ik zie dat wel bij mijn ouders. Als ik hen vraag om op te passen, zodat ik naar het paard kan, vinden ze dat onzin. Als ik het vraag omdat ik -ik noem maar een zijstraat- in mijn huis eens een grote schoonmaak wil houden, is het opeens prima.
Gelukkig zijn al mijn ex-werkgevers paardenmensen geweest, op eentje na. Daar ben ik dan ook maar twee maanden gebleven Lachen

Klopt lis, maar ik word weinig subtiel van vooroordelen waar ik tegenaanloop bij ouders met hun kiddies. Zodra veel vrouwen moeder worden, kun je niet meer op ze rekenen op het werk, mijn ondervinding. Als het om kinderen gaat, is alles legitiem, en als het om huisdieren gaat niet. Weet je wat dat wil zeggen? Dat ANDERE mensen voor JOU willen bepalen hoeveel je om je dier mag geven. En zij bepalen dat dat niet veel is omdat ZIJ het niet belangrijk vinden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:52

Ik denk dat mensen van een hond net zoveel of nog meer houden dan van hun paard. Ik wel tenminste. En die hond is heel belangrijk voor mij. Als ik naar de dierenarts moet, dan ga ik en dan kunnen ze hier op hun kop staan ,maar die hond is belangrijker dan mijn baan, net zoals kinderen belangrijker voor ouders zijn dan hun baan. De hoefsmid is natuurlijk een ander verhaal, maar ik heb het nu over ziekte en zo.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:21

Branca schreef:
Een kind vind ik niet te vergelijken met een paard! Eeen kind is een deel van jou, letterlijk. Dit is een mens, geen dier.
....

Hangt er veel van af hoe je in elkaar zit. Ik ken ouders die minder goed voor hun kinderen zorgen dan ik voor mijn dieren. Dat is eigenlijk heel triest, maar ze zijn er. Daarbij vind ik mensen ook niet per definitie belangrijker. Je kiest voor je kind om het te laten komen, je kiest voor je paard of hond. ZIJ maken die keuze niet. Gevolg: je bent verantwoordelijkheidsgevoel aan beiden verplicht: ze zijn afhankelijk van je, en het zijn allebei levende wezens. Ze hebben RECHT op goede verzorging en goede verantwoordelijke omgang. Zolang er in deze maatschappij de economie nog altijd ver boven het welzijn van mensen en dieren wordt gesteld, zal de wereld niet een betere plaats voor ons worden en staan we nog altijd ver af van "het paradijs".

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie