Paard en kinderen onderscheid maken

Moderators: Dani, Murthul, Amaryllis, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:15

Ik reageer effe snel, gaan een stal bouwen voor 'mijn' paardje....
Een kind vind ik niet te vergelijken met een paard! Eeen kind is een deel van jou, letterlijk. Dit is een mens, geen dier.
Ik heb geen kinderen. Heb wel een hond/kat en verzorgpaard. Mijn hond betekent erg veel voor me....ik beschouw het een beetje als mijn kind, maar blijft een dier!
Ik vind daarom moeilijk dingen in de maatschappij te vergelijken.
Ik bemerk wel, wat gezegd is, dat mensen met kinderen voorrang krijgen met van alles en nog wat.
Bijv.....vakanties in zomer, verlof/overuren terug, vraag ik een vergoeding voor hulp; antwoord...je hebt geen kinderen...dus niet. Met andere woorden, je hebt zodoende meer geld.
Er zijn er meer, maar weet ik effe niet. Maar het is wel zo dat de maatschappij zo in elkaar steekt, meer rekening met mensen die kinderen hebben. En wij, zonder, worden nog eens financieel zwaarder belast??!!
Ik volg het later weer....

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 18:43

Ik weet er nog een paar, voorbeelden van mensen met kinderen + gevolgen:
aangepaste diensttijden en -uren, vaste vrije dagen, in bepaalde functie gewoon eerder naar huis -kinderen opvangen. Wat betreft (zelfs) buurtvereniging: er is geen geld meer voor jaarlijks buurtfeest...is opgegaan aan spelletjesmiddag (veelal voor kinderen), paasontbijt (ook iets geregeld voor kinderen) en sinterklaas..... tja, wat moet ik nu denken?
Maarre, ik wil het ook niet te negatief maken. Het zijn mijn ervaringen..en nu we het er toch over hebben.
Ik hoef niet aan te komen bij de planner van: ik zou graag minder dagdiensten hebben, want dan kan ik overdag nog paardrijden! s'Avonds gaat zo rottig als het donker is en paard staat gewoon op wei/geen bak.
Nee, da's geen reden. En ik ben dan gewend onregelmatig te werken...dus kunnen andere tijden overblijven...
Ik zou eea denk ik wel krijgen als ik de zorg over de kids had.....

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:33

Ik heb Benthe effe bekeken, da's een mooi kindje zeg...... Erg mooie en leuke foto's ook op die site.
Sommigen achtergronden komen me bekend voor...in Stiphout.
Succes met de zwangerschap.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie