Paard en kinderen onderscheid maken

Moderators: Dani, Murthul, Amaryllis, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:44

Ergens wel herkenbaar, voor verklaring lees Karin's reactie.

Echter zie ik dus wel een onderscheid tussen kind en dier. Een kind is toch meer afhankelijk van een ouder dan een paard. Tuurlijk, een beest is ook afhankelijk en als het ziek is moet er ook voor gezorgd worden, maar in principe kan de verzorging ook door een ander worden overgenomen. Voor een kind ligt dat wel anders, een kind is intelligenter en meer gehecht aan een ouder.
Soms denk ik dat het probleem meer ligt aan het feit dat dieren over het algmeen te veel als kinderen worden beschouwd. Voor sommige mensen is hun beest echt hun kind, maar ik denk dat je het verschil pas goed merkt als je zelf kinderen hebt.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:07

runningkawa schreef:
Zoals ik al zei,
Als papa en mama graag uit gaan, mag kind lief wel naar opa en oma.
Maar voor het werk, als het druk is, kan dat ineens niet meer.
Alles voor eigen lol Verward

Als je wilt gaan werken moet je ook niet zeuren, dan moet je maar thuis blijven.
Tenminste zo word ook over dieren bezitters gepraat.

En nogmaals, niet iedereen is het gegeven om kinderen te krijgen.
Dan val je denk ik automatisch meer op je dieren.

Je hebt wel een punt hoor kawa, als je besluit om te kiezen voor kinderen moet je daarvoor de consequenties voor lief nemen als je wilt blijven werken. Aan de andere kant, kinderen kosten een stuk meer dan dieren en veel ouders kunnen het zich niet veroorloven om thuis te blijven, ook al zouden ze dat graag willen.
Er zijn idd ook mensen die geen kinderen kunnen krijgen, dat is uiteraard heel erg naar en ik snap best dat een dier zo'n kinderwens gedeeltelijk kan vervangen, maar helaas hebben de meeste mensen daar niet zoveel begrip voor, gewoonweg omdat zij die situatie niet kennen. Wat dat betreft is er veel onbgerip voor diereneigenaren.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie