Paard en kinderen onderscheid maken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:17

Kinderen zijn in deze maatschappij nu eenmaal meer sociaal geaccepteerd dan (huis)dieren. Een dier kun je tenslotte makkelijk wegdoen, een kind niet. En kinderen 'horen' bij het leven, dieren niet. Mensen die zelf geen dieren hebben of daar makkelijk afstand van kunnen doen, die zullen niet snel begrijpen hoeveel zo'n dier voor jou betekent.

Als ik vertel dat ik wil verhuizen vanuit de stad naar het buitengebied (of iig naar een plek met meer bos) omdat ik t.z.t. een eigen paard wil, dan krijg ik vaak ook met onbegrip te maken. 'Je woont nu toch lekker in de stad, dat ga je toch niet opgeven?'. Nou, lekker wel dus.

Als je voor je kinderen verhuist naar een rustige omgeving, dan is daar idd vaak alle begrip voor. Maar voor een dier... Tja, je zult er helaas mee moeten leren leven, niet iedereen is zo begripvol. En voor jezelf: gewoon doen waar jij je het lekkerst bij voelt! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>



Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:05

Gelukkig is mijn huidige baas ook een paardenman in hart en nieren, dus bij hem kan ik op alle begrip rekenen als het ooit nodig mocht zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AmyJamess, Aranel, ComscoreBot, dandy123, GoogleAdsense, HELder, kimberly1995, Labby1, LiDi, marit34, meintje, Vavane, verootjoo, Zirkonia en 140 bezoekers