sollicitatiegesprek ?! --> aangenomen :# !

Moderators: Dani, Murthul, Amaryllis, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

assie

sollicitatiegesprek ?! --> aangenomen :# !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 10:08

Hoi!
Ik heb nog nooit een écht baantje gehad, ja wel als afwasser in een tearoom, maar dat was niet wit. Ik ben al een hele tijd op zoek naar een wel-wit baantje.
En iemand op de kinderboerderij werkt bij de bioscoop hier in Venlo. Zij zei dat er een vacature vrij kwam. Dus ik ben toen langsgegaan bij de bios en daar vertelde de vrouw die achter de kassa zat, dat ik dan maar een brief moest schrijven. Achteraf kreeg ik van die vriendin op de kinderboerderij te horen, dat die vrouw had gezegd dat ik te jong was en dat ik de verantwoordelijkheid over het geld echt niet aan kon Frusty . Ik ben ZESTIEN hoor Knipoog .

Ik heb me daar niks van aangetrokken en toch maar die brief geschreven, volgens mij was het een redelijk nette brief, met een soort van cv erin, maar toch ook wel weer ehm, kinderlijk denk ik. Eigenlijk had ik geen hoop, maar toen werd ik gisteren gebeld door de eigenaar van de bioscoop dat ik dinsdagavond langs mocht komen, om te kijken wat ik wilde van deze baan en wat hij wilde dat ik zou gaan doen.
Ik helemaal happy, maar ook zenuwachtig.

Wat moet je nu op zo'n solliciatiegesprek doen?? Eerlijk zijn natuurlijk en niet jezelf teveel ophemelen. Maar moet je bijv extra nette kleren aan doen? Of gewoon je eigen kleren? Moet je helemaal jezelf blijven, of een nog beetje beleefder dan dat je normaal al bent.
Moet je die 1e keer al eisen stellen?

Kortom, wat moet je allemaal WEL en wat moet je NIET doen?
Laatst bijgewerkt door assie op 29-10-02 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 10:29

He dankje! Hier heb ik écht wat aan. Ik heb al de mazzel dat ik volgens mij redelijk doorsnee ben, niet zo'n opgedirkte tut, ook geen zwerver-achtig iemand (om het zo maar even te noemen, no offence), maar gewoon redelijk eeh, normaal.

Hmm, ik hoop dat het allemaal gaat lukken Lachen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 11:32

dinsdagavond om half 9. *zucht* nog zo lang wachten!

Ik weet neit waarom ze mij niet zouden aannemen eigenlijk, ik wist/weet eigenlijk alleen totaal niet wat ik kan verwachten op zo'n gesprekje. Ik zie die man al helemaal voor me als zo'n grote enge boeman, die een keer boe zegt en dat ik dan dichtsla. Scheve mond *LOL*
Maar dat gaat niet gebeuren, ik ga gewoon mezelf zijn, heel rustig.

En over dat loon, dat maakt me eigenlijk niet zóveel uit. Ik doe al zoveel vrijwilligerswerk op de kinderboerderij waar ik ook niks voor krijg, dus dat maakt me écht niet zoveel uit. Ik wil wel wat verdienen hoor, dat zeker, maar met bakken hoeft echt niet en dat verwacht ik ook niet.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 12:11

Hmm, haar dus bij voorkeur in een staartje of knot? En niet iets verschrikkelijk lastigs en kak, want dat heb ik normaal ook nooit.
Ik denk dat ik in mijn gewone simpele spijkerbroek ga (even opletten dat ie schoon is! En dat ik niet net naar Anita ben geweest ofzo... Knipoog ) en dan een t-shirt met print, oid.

Die goede eigenschappen zijn ook wel een goede tip ja! En vooral die slechte, want daar kon ik er geen van verzinnen. Oef dat klinkt fout, ik bedoel dus, geen te slechte slechte eigenschappen Knipoog

Wat trouwens waarschijnlijk mijn taak gaat worden (ik kom in de plaats van iemand, vertelde die vriendin me) is achter de kassa zitten, en in de pauzes drinken en eten verkopen. Dat doe ik op de kinderboerderij in feite ook in het weekend, maar daar is het waarschijnlijk minder druk. En ik moet hier ook een zooi dingen intypen op de computer, voor kaartjes. Maar dat zal ook geen probleem zijn met al dat gebok hier. Ik kan al blind typen Lachen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 14:11

Hmm, dat wordt op zoek naar een bloesje dan Haha!
Met print bedoelde ik overigens niet zo'n groot schreeuwerig plaatje, maar gewoon een klein bloempje ofzo, ergens in het midden, niet opvallend.

Hmm, moet me zenuwen wel de baas gaan worden, schiet anders niet echt op Haha!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-02 11:10

O, ik bedenk me net nog iets, ik kan niet te lang achter elkaar staan, ivm overbelaste knieën (niet te lang is max 1,5-2 uur). Is het verstandig om dat ook al te noemen in dat gesprekje? Als een minder punt? Ik weet dat ik bij deze baan niet lang hoef te staan, maar vooral kan zitten, maar toch.

Heel erg bedankt voor al jullie reacties Lachen Mijn ouders worden al een beetje gek van me, omdat ik minstens 1 keer per 3 uur weer even wil oefenen Knipoog

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 21:45

Tralalaaa Lachen Ik ben aangenomen en ben nu heel erg happy Haha! Oke, het is dan wel tegen het allerlaagste hongerloontje (minimumloon 2,89 bruto dacht ik) maar goed, ik heb een baantje en daar ging het me eigenlijk om, en dat lage loon wordt voor een gedeelte gecompenseerd door het leuke feitje dat ik iedere dag iemand kan meenemen naar de bioscoop en dus naar iedere film kan als ik wil Lachen

Dankzij jullie tips was ik helemaal niet zo zenuwachtig, maar eigenlijk heel erg rustig. Heb op de fiets steeds zitten te repeteren wat ik ging doen, dat ik hem aan moest kijken vriendelijk lachen en een stevige hand geven enzovoorts.
Gesprek verliep erg gemakkelijk, volgens mij ben ik zoveel mogelijk mezelf gebleven Lachen Ik heb een proeftijd van 4 weken, moet beginnen als kaartjesscheurder aan de deur, en in de pauze achter het buffet en verder zaal vegen na de voorstellingen. Daarna mag ik doorstromen naar buffet en als ik dat onder de knie heb, kom ik achter de kassa.
Lijkt mij allemaal erg leuk, mag vrijdag beginnen.
En ach, als het niet bevalt, dan kom ik daar snel genoeg achter in die 4 weken Lachen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 23:26

Vond hem wel aardig, maar dat zal ie natuurlijk ook wel altijd zijn met zo'n sollicitatiegesprekje Lachen
Ben benieuwd hoe ie in het echie is Knipoog

Ik word ingewerkt door ene Bas, de naam is perfect, de jongen die erbij hoort dus waarschijnlijk ook Knipoog

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 20:09

Hihi, oke, beetje gedetailleerder verslagje van het gesprek:
Ik kwam een minuutje of 10 te vroeg aan (wilde absolúút niet te laat komen, dan maar wat te vroeg *LOL* ) De baas (zo noem ik hem even, weet niet of hij het leuk vind om op i-net te staan) was er al. Hij maakte geen aanstalte om hand te geven meteen, dus ja.. ehh, wat doe je dan? Nouja, maar meegelopen naar het kantoortje, daar netjes een hand gegeven, terwijl er door mijn hoofd hamerde : rechtop staan, netjes in de ogen aankijken, vriendelijk lachen, geen slap handje geven, spontaan zijn enz Haha! .
Het gesprek ging behoorlijk soepel. Ik heb hem het meeste vertelwerk laten doen, hij vertelde wat het werk allemaal inhield, dat ik dus begon als kaartjesscheurder en hulpje achter het buffet en dan mocht gaan doorstromen, als ik alles een beetje door had, "maar dat zou vast goed gaan, want je lijkt me een slimme meid en je zit tenslotte in 5 vwo".

Heel vaak braaf ja geknikt, geglimlacht en gezegd wat ik wilde en wat vraagjes gesteld zoals: Houdt dat dan ook in dat ik dit moet doen? Hoe laat ben ik dan afgewerkt? En meer van die simpele vraagjes die logisch volgden uit zijn verhaal.

Toen kwam het loon aan bod, dat lijkt mij dus heel erg weinig die €2,81 bruto (als ik het goed heb onthouden) Is dit het minimum loon voor een 16-jarige? Ik heb het gevoel dat het daar iets onder zit, maar ach, ik doe het niet voor het geld, meer voor de ervaring en ik kan altijd nog opstappen na die 4 weken, als ik het werk niet in vergelijking vind met het loon.
Hij was wel tevreden en wilde het wel proberen en ik ook Lachen

Ik hoefde zelf niet zoveel te zeggen of doen dus, eigenlijk alleen een beetje ja knikken en af en toe reageren op een vraag, maar dat was vooral dat bevestigen van dingen die in de brief stonden. Maar daardoor had ik wel de tijd, om de hele tijd aan alle tips te denken: rechtop zitten, in de ogen aankijken, niet wiebelen ("zit nou stil as!! je kunt het best Knipoog ")
Ik vond het achteraf allemaal heel erg meevallen, waarschijnlijk ook door die tips.

Ik kwam helemaal happy uit dat kantoortje, daar stonden boven 2 vrouwen, die daar al werkten, ik me meteen maar voorgesteld als hun nieuwe collega op proef. Werd gefeliciteerd en succes gewenst. En toen afscheid genomen. Lijkt me erg gezellig om daar te werken Lachen

Heb zin in Vrijdag!

Bedankt voor al jullie tips en adviezen ze hebben echt heel erg geholpen Lovers

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie