Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:24

Als je vriendelijk vraagt of die plek nog vrij is en mensen je straal negeren :n

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:33

Niet echt een ergernis, of nou ja, wel van de buschauffeur. Het was vooral eng eigenlijk dus ik moet het even kwijt.

Vorige week was ik iets eerder klaar met school dus ik liep naar de bus, die staat daar altijd een poosje al voor hij rijdt. Toen ik aan kwam lopen zag ik een stuk of 7 jongens (17-19 jaar?) bij de voorste deur en ze praatten met de chauffeur. Na een paar seconden deed de chauffeur de deur dicht, de jongens stonden nog steeds buiten de bus en begonnen harder te praten, dus ik dacht al ''foute boel''. Was een halve meter van ze af, wilde gewoon de bus in lopen (bij de tweede deur, dus moest langs ze), had die een van die jongens ineens een mes en schreeuwde naar de chauffeur dat hij hem neer zou steken. Ze zagen mij (op een halve meter dus) en een van die jongens zei dat die jongen het mes weg moest stoppen. Toen zijn ze weggelopen. Pas achteraf bedacht ik me wat er had kunnen gebeuren als ze in een slechte(re) bui zouden zijn geweest. Jakkes.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:07

Marjoow schreef:
xxShetLover schreef:
Niet echt een ergernis, of nou ja, wel van de buschauffeur. Het was vooral eng eigenlijk dus ik moet het even kwijt.

Vorige week was ik iets eerder klaar met school dus ik liep naar de bus, die staat daar altijd een poosje al voor hij rijdt. Toen ik aan kwam lopen zag ik een stuk of 7 jongens (17-19 jaar?) bij de voorste deur en ze praatten met de chauffeur. Na een paar seconden deed de chauffeur de deur dicht, de jongens stonden nog steeds buiten de bus en begonnen harder te praten, dus ik dacht al ''foute boel''. Was een halve meter van ze af, wilde gewoon de bus in lopen (bij de tweede deur, dus moest langs ze), had die een van die jongens ineens een mes en schreeuwde naar de chauffeur dat hij hem neer zou steken. Ze zagen mij (op een halve meter dus) en een van die jongens zei dat die jongen het mes weg moest stoppen. Toen zijn ze weggelopen. Pas achteraf bedacht ik me wat er had kunnen gebeuren als ze in een slechte(re) bui zouden zijn geweest. Jakkes.


Oh jeetje wat eng... hoe was het met de betreffende chauffeur?


Hij leek uiteraard gespannen en nerveus. Ik durfde niet te vragen hoe het met hem ging. Hij was zelf ook met iets anders bezig, aan de andere kant van zijn bus, een ander busstation dus, was een oudere man onderuit gegaan en de ambulance was net gekomen. Achteraf baal ik dat ik het hem niet hem gevraagd.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:04

Vandaag 2 ergernissen.

Ik loop 2 weken stage in de dierentuin en daarom reis ik nu veel met de trein (ipv met de bus wanneer ik naar school moet). De trein komt 41 aan, 42 rijdt de tram en anders moet ik wachten of lopen (en kom in beide gevallen te laat, wat niet erg is, maar wel vervelend). Dus we kwamen vandaag verrassend vroeg aan, 39 en kon naar de tram lopen en moest zelfs even wachten. Zit ik in de tram, wordt er omgeroepen dat de rit voor onbepaalde duur is onderbroken -O- Dat werd dus toch lopen _-:( Terwijl ik liep zag ik een bus en een vrachtwagen in de prak, dus dan is het logisch dat de tram daar niet door kan. Maar baalde alsnog dat ik een kwartier moest lopen.

Tweede ergernis:
Rond half 5 's avonds is het nogal druk. Ik zag een vrouw zitten die alleen in een vierzits zat en ik was blij dat ik erbij kon zitten. Wel een beetje een ongemakkelijk gevoel. Ik installeerde me voor de reis van een halfuur, dus met muziek en koptelefoon. Begint die vrouw ineens te praten. Ik denk ''oh, er zit vast iemand achter mij tegen wie ze praat''. Maar nee hoor, ze zat voor zich uit/tegen iedereen te praten. Ik ving maar flarden op en vond het heel naar en ongemakkelijk. ''Jullie komen allemaal in de hel. [...] Iedereen is alleen als hij sterft. [...] Hades komt je halen. Jullie zijn slecht.'' en nog meer van dat soort dingen, Poseidon en Helios werden ook nog genoemd. Ik wilde heel graag weg, maar vond het onbeleefd om zomaar op te staan (ookal hadden twee anderen dat wel gedaan), dus ik wilde bij de volgende halte doen alsof ik eruit moest en naar de volgende coupé lopen. Balen dat dit een trein was die bij grotere plaatsen stopt, waardoor ik 12 minuten naar dat geneuzel moest luisteren in plaats van 5 wanneer de trein wel overal stopt. Jak, wat was dat vervelend.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:10

Dat bedacht ik me dus later ook. Volgende keer toch maar meteen opstaan.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Condor, Dimphyl, Foreverkliek, GrapeshotBot, Lalladidoo, Lestrange01, lina1998, Meliaforever, nafkedemi, ReneeMonty, xoranlover en 167 bezoekers