salaris

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

salaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 15:14

ik ben al een tijdje erg on tevreden over mijn salaris elk jaar schepen ze me af met 50 of 100 euro erbij Verdrietig bruto dus netto merk je daar niets van het is aleen een inflatie correctie.
In december hebben we weer gesprek en nu wil ik echt een verhoging ik ga ook weer naar school dus.....schuiven met de centen Knipoog
Hoe pak je zoiets aan?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:19

als je stopt met werken binnenkort, heb je nu weinig kans meer op verhoging natuurlijk. als je naast je werk scholing gaat doen, kan je misschien een afspraak maken dat je meer gaat verdienen na de opleiding.

bij bijzondere geschikheid of inzet wil de werkgever ook wel eens een verhoging geven.

of een andere baan zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:22

Lees dat je assistent accountant bent, dat verdient toch niet zo slecht?

Je gaat weer naar school, dus je marktwaarde gaat omhoog. Waarom solliciteer je niet buiten je bedrijf? Zo heeft een vriendin van mij het gedaan, werd ook onderbetaald en zat 2e jaar MBA. Solliciteerde bij een ander bedrijf en f500,00 netto, ja lees netto erbij!

Groot bedrijf wat altijd op de markt zijn produkt kwijt kan en weinig concurrentie heeft. Ze is ook in arbeidsvoorwaarden fors vooruit gegaan. Voorheen zat ze op een klein bedrijf met gigantische winsten, maar het kon er voor haar niet af.

Gewoon een salaris vragen, krijg je nee, lekker extern solliciteren.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:24

russel schreef:
Gewoon een salaris vragen, krijg je nee, lekker extern solliciteren.


Op dit moment vrees ik dat je heel weinig kan eisen.. Ik dank god op mijn blote knietjes voor een baan waar ik uiteindelijk toch 100E op achteruit ga. De arbeidsmarkt is vrij krap, dus ik zou het even uitzingen tot het allemaal wat ruimer wordt..

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 15:24

Ik studeer in de avonduren dus daar heeft mijn baas geen last van ik werk gewoon 40 uur hoor.
Mijn salaris op dit moment is €1.450 euro bruto (wel een 13de maand en vakantiegeld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:43

Alles hangt natuurlijk af van je aantal jaren werkervaring en het soort werk wat je nu doet (ervaring). Geen wereldsalaris, maar zoals ik al zei.

Dat de markt krap is, is waar, maar nooit geschoten is altijd mis. Denk wel na bij wat voor soort bedrijf je gaat werken. Zin in een faillisement heb je natuurlijk niet, maar als ass. accountant heb je daar wel kijk op (jaarverslag etc.)

Gewoon proberen. Ik was financieel medew., geen bijzonder werk, verdiende 900 euro netto voor 24 uur per week.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:44

erg lastig..hoor diana
ben een simpele adminstratief medewerkster van 19 jaartjes jong en zit nu op 1500 bruto vor 39 uur in de week
ver 5 jaar zal ik uteidelik minimaal 2000 bruto hebben
ben zeer tevreden Haha!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:46

Marloes heb je het over euro's of guldens??
Als je het over euro's hebt zit ik echt fout!! Ik werk 39 uur voor netto 921 euro!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 15:52

In mijn functie is er altijd werk alle accountantskantoren hebben tig vacatures open dat is geen probleem. Maar op dit moment werk en woon ik in Houten en dat is me ook wat waard. Alleen het salaris groeit niet zo best.
Marloes heeft het over euro's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:21

De arbeidsmarkt is inderdaad wat krapper dan voorheen, maar voor mensen met een financiele administratieve achtergrond is er verschrikkelijk veel werk. Dus mocht het niet lukken, dan is er in jou vakgebied zat ander werk te vinden. Bedrijven schreeuwen om financieel administratieve krachten. Dus ik zou er maar eens wat druk opzetten.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 16:23

Ze lijken er imuun voor. vorig jaar was ik al bijna weg maar nu ga ik echt als ze niet schuiven heb een paard te onderhouden tegenwoordig:)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:28

WOW... sorry hoor, maar dat vind ik enorm weinig.
Dat is nog ƒ 3190 bruto in guldens. Er gaat ongeveer 30% vanaf en dan hou je ƒ 2233 over of € 1015,-

Je bent 26 en Marloes Joy is 19, scheelt toch een aantal jaren en Marloes-Joy verdient al beter.

Tuurlijk scheelt het ook qua bedrijf en qua vestiging, maar ik vind dit echt weinig. Gewoon vast solliciteren!!!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:33

Voor 26 jaar is dit inderdaad behoorlijk aan de lage kant.
Hoeveel werkervaring heb je al, en was dit in een soortgelijke functie?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:35

Het beste kun je over de brug komen met een stel goede argumenten waarom juist jij meer waard bent dan je nu krijgt.
Die kun je vast wel verzinnen ! Knipoog
Geen slappe argumenten gebruiken zoals "ik kan niet rondkomen", daar heb je niks aan en is voor je werkgever ook niet echt interessant.
Jezelf verkopen dus op hetgeen je kunt en doet, daar bereik je vast wel iets mee.
Veel succes !

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:36

ladolcevita schreef:
Ik studeer in de avonduren dus daar heeft mijn baas geen last van ik werk gewoon 40 uur hoor.
Mijn salaris op dit moment is €1.450 euro bruto (wel een 13de maand en vakantiegeld)


Verward Dat is wel heel weinig, ik werk 32 uur en ik kom netto in de buurt van dat bedrag!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:38

ladolcevita schreef:
Ik studeer in de avonduren dus daar heeft mijn baas geen last van ik werk gewoon 40 uur hoor.
Mijn salaris op dit moment is €1.450 euro bruto (wel een 13de maand en vakantiegeld)

Is inderdaad heel erg weinig, ik heb niets gezegd.. succes met solliciteren! Lachen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 16:48

Ik werk al 6 jaar administratief en nu sinds 3 jaar in de accountantcy.
Het is erg weinig ik weet daarom ga ik nu dan ook echt aan de bel trekken!
Het argument dat ze altijd tegen me hebben gebruikt gebrek aan diplomas geld nog maar ten dele ik ben begonnen met studeren!!
dat moeten ze belonen!ander ben ik echt pleite jullie bevestigen wat ik al die tijd al wist.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:05

Ik ben 18 en ben secretaresse (zonder diploma, alleen mavo) op een accountantskantoor en ik verdien 1200 euro netto voor 36 uur. Dus ik vind dat je wel wat meer mag krijgen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:40

Shaienne, ik denk dat dit toch ook een stukje met verantwoordelijkheden te maken heeft.
Secretaresses verdienen niet meer zo weinig als vroeger.
Er is een tekort aan goede secretaresses dus worden ze goed betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 19:58

3 jaar accountancy? Echt tijd voor een nieuwe uitdaging hoor. Jouw bedrijf is heel erg blij met zo'n goede en goedkope kracht. Je hebt toch inzicht in alle cijfers? Kun je ook inschatten of een beter salaris voor jouw reeel is. Kunnen ze dat niet betalen, zou ik toch mijn licht laten schijnen bij een ander bedrijf want dan is de toekomst ook niet rooskleurig bij dit bedrijf.

Even wat zelfvertrouwen. Ga anders eens langs een uitzendbureau en vraag of ze werk voor je hebben en beding een goed salaris. f 4300,00 tot f 4500,00 kun je best vragen. Ga er solliciteren en zie maar.

De vriendin waar ik over sprak had in 1 week 3 bureau's die haar belde met tig banen. Ze kon lekker kritisch zijn. Dat je weer gaat studeren is al helemaal interessant voor een nieuwe werkgever, je hebt dan nog meer in je mars en kun je een functieverbetering gaan af spreken over een redelijke termijn. Kun je alles in je kontrakt laten zetten en heb je meer zekerheid.

Succes en mijn advies, de boer op.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:45

Dat is inderdaad niet veel. Succes met de onderhandelingen. Tip, op http://www.intermediair.nl staat een salariscompas, daar kun je zien wat iemand met jouw ervaring, leeftijd en functie gemiddeld verdiend.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:54

Ik zou ook gewoon mijn ogen en oren openhouden voor een beter betaalde baan hoor. Na 6 is is het ook niet erg om eens te switchen.

Ik krijg in januari ook een verhoging (dacht 150 euro) maar die gaat meteen weer naar de pensioen. Die heb ik verhoogd naar 12%.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:59

ladolcevita schreef:
Maar op dit moment werk en woon ik in Houten en dat is me ook wat waard.

Houten? Heee toevallig! Haha!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:11

Tjee je verdient inderdaad niet veel. Ik verdien dat netto per 4 weken. excl. reiskosten. Ga gewoon soll. en zeg dat je dat je een geweldig aanbod hebt gekregen van precies het bedrag wat jij wilt hebben. (Zo heb ik het ook gespeeld en dat werkt.

Succes.