Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 22:02

Je kent het wel die slogan... je leest en hoort het her en der.
Wanneer een product niet voorradig is snap ik het nog wel. Maar bijna alles wat ik online inkoop is bijna nooit de volgende dag in huis... of de dag erna.

Tuurlijk houd ik het in mijn achterhoofd en als het spoed heeft rijd ik liever naar de winkel.
Maar kloppen vind ik het ook niet.

Nu zoals bij agradi. Ben een tevreden klant, maar keek net in mijn geschidenis en er is toch wel een ernstig patroon terug te vinden. Op hele normale producten welke gewoon voorradig waren. Het duurt vaak een week of zelfs 10-12 dagen! Of incidenteel nog langer. En terwijl ze bleven adverteren met die ene dag.

Maar ook andere sites. Laats iets van een andere site. Duurde zo lang dst ik het alweer bijna was vergeten.

Meer mensen last van? Of ben ik te principieel?
Kan toch geen toeval meer zijn?

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:10

Bij Divoza heb ik er nooit last van, die gaan altijd zsm op de post. Echter bij Ooteman heb ik een keer in oktober een haarnetje besteld en in februari pas binnen gekregen :+ Het ding was eerst niet op voorraad en heb er een paar keer achterna moeten bellen en mailen voordat ik het binnen kreeg.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:11

Agradi geloof ik niet op hun woord :')

Bol.com is bij mij wel keurig stipt :j

Als ze bij het product melden dat het voorradig is en voor een bepaalde tijd besteld is dat het ook geleverd wordt de volgende werkdag dan verwacht ik dat ook :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-07-15 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:11

Ik heb het altijd de volgende dag binnen als dat beloofd wordt. Bij bol.com vooral. Maar het ligt vooral aan PostNL vaak, als die er een dag langer overdoen, kan de webshop in kwestie daar niets meer aan doen.

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:13

Bij een shop had ik besteld en zou de volgende dag er zijn, met een 30 min kreeg ik mail dat het verpakt was, met een uurtje dat het klaar lag voor verzending en weer 30 min later had het het pand al verlaten. Ging perfect zou je denken, super service van de w3inkel die er o 18:00 voor zorgde dat het om 20:00 het pand al verlaten had

Echter kreeg ik het pas 5 dagen later! en waarom? omdat postNL aan het rotzooien was. Dus niet altijd kunnen de shops er wat aan doen.

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:15

Hier een pro agradi. :') Tot nu toe (20 x besteld oid) is alles geleverd binnen de aangegeven termijn, bij direct leverbaar heb ik het altijd de volgende dag binnen. :j

Bol.com is ook snel idd, net als coolblue, die leveren zelfs op zondag! :D

Wel andere webshops mee gemaakt die met zulk soort slogans adverteren maar ze vervolgens niet nakomen..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:21

Coolblue is ook top inderdaad!

Anoniem

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:22

Modemusthaves zijn helemaal top, die bieden garantie dat als je voor 22.00 besteld, je het de volgende dag hebt. Had laatst om half 10 's avonds besteld en het was er inderdaad een dag later. :j

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:25

Bol.com, Coolblue, Wehkamp, daar kun je prima wat bestellen. Dat is er ook de volgende dag. Bij wehkamp kun je zelfs je eigen tijdsschema kiezen. Ideaal!

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:22

Ik heb aan 3 kanten wat ervaring ;)
Bij bol en wehkamp enzo lukt het inderdaad prima wel. Tenzij ze het per gewone post versturen en het niet door de brievenbus past. Dan ben je zo ineens 3 dagen verder.
Agradi heb ik hele slechte ervaringen mee. Die halen nooit hun levertermijn, niet bij mij tenminste.

Als verzender heb ik zelf natuurlijk wel heel veel ervaring. Mijn leveranciers sturen mij pakketten, en ik stuur weer dingen door. Ik merk geregeld dat leveranciers dingen naar me versturen, dit dagen langer duurt dan het zou moeten. Maar ik hoor het ook van klanten, dat het geregeld geen 1 of 2 dagen duurt. Het is wel heel wisselend, dat het er wel in 1 dag is... Terwijl een pakket dat de zelfde dag verstuurd is pas na 4 dagen arriveert.

Wat misschien wel handig is om te weten is dat dit bij de wet geregeld is allemaal. Een product moet binnen een maand geleverd worden, tenzij anders is afgesproken (dan mag er langer over worden gedaan). Als met een klant een levertermijn is afgesproken, dan moet je je als bedrijf daar aan houden. Doe je dit niet, dan moet de klant het bedrijf 1 redelijke kans geven het te herstellen. Gebeurt dit niet, dan moet je gewoon je geld terug krijgen.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:54

NM -> LZP

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:17

Toevallig van de week bij een ruitersportzaak iets besteld, was al laat op de avond, dus verwerking de volgende dag. Zou gisteren binnen komen, maar DPD had geen tijd om door te rijden naar Zeeland en is weer retour naar Etten-Leur gegaan |o
Ruitersportzaak had dus gewoon netjes hun zaakjes afgehandeld, maar nu was het de bezorgdienst die roet in het eten gooide...

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:33

Ik bestel geregeld iets via Wehkamp en Bol.com en tot nu toe is alles altijd op tijd gekomen *klopt af*.
Onlangs met een bestelling via Rituals was het wel iets later maar dit kwam door de pre-sale. Hierdoor kon het bedrijf zich niet aan de garantie houden dat het de volgende dag werd bezorgd, maar dit werd ook keurig aangegeven op de website.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:36

Ik heb bij bol.com en divoza nog nooit problemen gehad met de volgende dag in huis tenzij het netjes stond aangegeven dat het effectief later zou zijn. Bij Ooteman bestel ik echt nooit meer iets. Wat een gedoe daar.

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:52

Als ik bij de paardendrogist iets bestel haal ik dat altijd af bij een dhl punt. Dat gaat heel stipt.

Gisteren zou mijn nieuwe spijkerjasje van Wehkamp thuisbezorgd worden...

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:52

Ik heb er gelukkig bijna nooit last van. Wel laatst keer met brief maar dat lag aan post nl die hem kwijt waren Ed. Dat was een hel want inmiddels was ik er achter gekomen dat het ging om je brief van de politie. Uiteindelijk was het een brief van de vorige bewoners dus was gestressed om niks :+

Maar als er binnen een dag geleverd word en het Is er niet hang ik aan de telefoon. Want als ik geld moet betalen voor een datum en ik doe het niet mag ik meer betalen dus vind dat hun dan ook gewoon op tijd moeten leveren

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:58

agradi heeft bij mij een paar keer ook echt super lang geduurd! een keer wel een maand voordat ik het had... maar een andere keer had ik het binnen 3 dagen :P

nu maak ik ook weer iets geks mee bij divoza, had heel snel een nieuwe plastron nodig, deze donderdag besteld hopende dat ik hem zaterdag kon gebruiken, nou verliep alles een beetje chaotisch en had geen tijd om erachter aan te gaan in die 2 dagen maar de plastron was niet geleverd, ik contact op nemen met de klantenservice toen hij er na een week nog niet was bleek hij niet op voorraad te zijn... het stond wel op de site... oke kan gebeuren denk ik dan maar wat als ik zelf niet gemaild had? dan was er gewoon niks gebeurd ofzo? was heel raar, nu krijg ik hem in augustus nog wel opgestuurd als hij weer voorradig is (heb eind juni besteld)

verder altijd goede ervaringen met divoza

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:47

Froukje schreef:
Bol.com, Coolblue, Wehkamp, daar kun je prima wat bestellen. Dat is er ook de volgende dag. Bij wehkamp kun je zelfs je eigen tijdsschema kiezen. Ideaal!

Ja heel handig.. Behalve als de postbode zelf vindt dat ie best eerder mag komen en dan vind je het opeens in de schuur. :=

Claudia1993_
Berichten: 977
Geregistreerd: 24-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:24

Sammie schreef:
Froukje schreef:
Bol.com, Coolblue, Wehkamp, daar kun je prima wat bestellen. Dat is er ook de volgende dag. Bij wehkamp kun je zelfs je eigen tijdsschema kiezen. Ideaal!

Ja heel handig.. Behalve als de postbode zelf vindt dat ie best eerder mag komen en dan vind je het opeens in de schuur. :=

Nou hier in Denemarken was ik 1x vergeten de deur op slot te doen (ik was wel thuis, maar boven en aanbellen deed hij niet) en die postbode besloot dat het normaal was om dan maar gewoon het huis in te gaan en het pakket daar neer te zetten terwijl het ook makkelijk in de achtertuin (is overdekt stuk waar het droog staat) kon. := >;)
Stond ik toch wel even raar te kijken, vond ik toch wel een beetje brutaal.

On-topic; ik bestel niet vaak wat online, wel regelmatig hobby artikelen en dat wordt altijd netjes dezelfde dag verzonden als je voor 23:30 besteld. Maar vind het wel vreemd dat het soms zo lang duurt, ook al weet ik dat de fout ook bij de bezorgdienst kan liggen.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:31

Hier laats met Blokker, ik wilde nog een extra ventilator en zwembad bestellen voor de warmte.
Stond voor 22.00 besteld volgende dag in huis, nou dus niet 3 dagen later was het er pas.
En dit lag niet aan PostNL maar aan Blokker die het pas na 2 dagen hebben verstuurd.
Volgens klanten service was het door warmte erg druk met de bestellingen, heel banketstaaf maar niet mijn probleem moet je de volgende dag in huis garantie niet op je website zetten.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:35

Mediamarkt. Daar moet je 4 keer achter je eigen bestelling aanbellen of het al gearriveerd is

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:41

Ik heb al wel eens ergens besteld waar Het duurder was om het eerder in huis te hebben. Ontvang ik de volgende dag een mailtje dat ze Het niet op voorraad hebben -_- tja

Wel een keer een halster bij de hypostore besteld na 6 uur. Volgende dag rond 10 uur al thuis :D ik was verbaasd. Overigens ook minder positiefe dingen over hypostore dat ik er telkens achter aan moest mailen wanneer mijn peesbeschermers nou binnen zouden komen bleken ze een maand later gewoon niet meer gemaakt te worden -_-

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:48

Letizia schreef:
Toevallig van de week bij een ruitersportzaak iets besteld, was al laat op de avond, dus verwerking de volgende dag. Zou gisteren binnen komen, maar DPD had geen tijd om door te rijden naar Zeeland en is weer retour naar Etten-Leur gegaan |o
Ruitersportzaak had dus gewoon netjes hun zaakjes afgehandeld, maar nu was het de bezorgdienst die roet in het eten gooide...


Dit had ik geschreven kunnen hebben! Bij Medpets iets besteld "15.00 uur besteld, vandaag nog op de post". Dag erna in de mail een melding van DPD. Tussen x & x komt de leverdienst. Gewoon thuis, geen DPD gezien... reden in mail 'adresgegevens kloppen niet'. Oké zal wel. Gisteren ook een dag, zo en zo laat zou die komen, geen DPD bus gezien. "Geadresseerde was niet thuis" ja daaaag! Heb dus ook een vals berichtje op hun Facebook gegooid dat ik het vandaag MOET hebben.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Het leed: vandaag besteld maar niet morgen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:52

Tsjah, in België wonen en in Nederland bestellen is voor mij sowieso al nooit binnen 1 dag geleverd :+
Dus ik laat het maar naar Kiala punten sturen net over de grens dan is het "sneller". Maar mijn kiala pakketje is al van vanmorgen "op transport" :') Dus ben benieuwd of ik het morgen nog kan halen.
Maar maak het vaak mee. Altijd ruim op tijd voor kerst bestellen en dan is het ineens een week later uitverkocht terwijl ons verteld wordt dat het in voorraad is. Dus liefst haal ik dingen in de winkel zelf tenzij er geen nood achter zit qua tijd.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:59

Sammie schreef:
Froukje schreef:
Bol.com, Coolblue, Wehkamp, daar kun je prima wat bestellen. Dat is er ook de volgende dag. Bij wehkamp kun je zelfs je eigen tijdsschema kiezen. Ideaal!

Ja heel handig.. Behalve als de postbode zelf vindt dat ie best eerder mag komen en dan vind je het opeens in de schuur. :=


Of je wilt oud papier weggooien en er liggen pakketjes in de oude papier container... :')
Niet eens een briefje van het pakketje kan je daar en daar vinden.....