Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 11:40

Ik ben niet zo van het persoonlijke dingen op Bokt vermelden, maar ik moet het even van mij afschrijven.

Gister heeft mijn vriend onze relatie verbroken, na bijna 6,5 jaar. We zijn uit elkaar gegroeid en hij wil als vrienden uit elkaar. Hij was ook verdrietig en we hebben samen zitten janken op bed. Ik ben compleet ingestort, ik heb alleen nog maar kunnen huilen. Ik word heen en weer geslingerd tussen wanhoop en hoop (misschien komt het nog goed? etc.), woede (waarom wil hij niet meer vechten voor de relatie? Waarom wil hij me niet nog een kans geven?) en verdriet. Ik kan me niet voorstellen hoe een leven zonder hem is, en mis hem nu al vreselijk.

Ik maak me zelf gek met m'n gedachten. Ik ben niet alleen m'n vriend kwijt, maar ook mijn beste vriend, waarbij ik altijd terecht kon met alles en waar ik elke dag was en sliep. Het liefste wil ik hem appen, bellen en voor z'n deur gaan zitten.... Gewoon een vakantie boeken en hem meesleuren, maar dat is natuurlijk ook geen optie.

Ik weet nu echt niet meer hoe ik verder moet. Het voelt alsof er geen leven is na een relatie, rationeel weet ik natuurlijk beter. Maar het voelt gewoon allemaal hopeloos en nutteloos zonder hem :(

Hoe hebben jullie het leven weer opgebouwd na het einde van een lange relatie?
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 08-07-15 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

srsW
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-02-13

Re: Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:47

Sh** zeg!!!

Kwam dit uit de licht vallen of was het wel iets wat er misschien wel aan zat te komen?

Paar jaar geleden is de relatie van toen ook verbroken na 8 jaar..... Was ontzettend wennen vooral om weer alleen te zijn.
Tips om het makkelijker te maken heb ik niet.... Het is iets waar je door heen moet....
Tenminste een bak ijs etc heeft me echt niet veel verlichting gebracht.
Na een tijdje kom je erachter dat je op bepaalde momenten niet meer aan hem denkt..... En die momenten worden vaker en meer.....
Tot je op een dag gewoon verder kunt gaan met je leven zonder verdriet....

Helaas is die dag nog ver weg....
:(:)

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:50

:(:)
Ik heb zelf een relatie van nu vijf en een half jaar, en ik kan er goed inkomen hoe jij je nu voelt. Ik heb er verder dus geen ervaring mee. Hopelijk genoeg leuke vrienden, vriendinnen en familie rondom je? Heb je al goed met hem kunnen praten? Misschien kan je dan wat beter om met je gevoelens of het nog goed komt of niet? Sterkte iig en een knuffel!!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:52

Vooral veel afleiding zoeken en zorgen dat je niet alleen thuis zit, ookal wil je dat het liefst wel. Probeer na een paar dagen huilen weer dingen te gaan ondernemen moet goede vriendinnen, praat erover etc. Sterkte! :\ :*

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:53

Sterkte meis! :(:)

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:56

Helaas zeer herkenbaar, bij mij ging het na vijf jaar uit op zijn initiatief. Weer woonden ook samen een ik heb het er verschrikkelijk moeilijk mee gehad. Het is nu bijna zes maanden later en ik word er al iets makkelijker onder maar ik denk nog steeds de hele aan de relatie en het blijft een verschrikkelijk moeilijk proces. Ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen :(:)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:57

Allereerst dikke knuffel,
Na 5 jaar ben ik sinds een maandje bij mijn vriend weg. Een grote stap, waar wat tijd aan vooraf ging. Ook wij waren enorm uit elkaar gegroeid. Dat is jammer als zulke dingen gebeuren. Voor mij was t even een rottijd omdat mijn vader ook heel ernstig ziek werd. Ik ben thuis weggegaan. Dat kon ik niet alleen betalen. Maar dat betekende wel dat mijn pensionklanten een andere stalling moesten zoeken. Ik een deel van de paarden moest verkopen en dat ik opzoek moest naar een betaalbaar huisje en een pensionstalling voor het ene paard wat ik wel hield.

Ik heb nog 2 maand samen gewoond terwijl we uit elkaar waren en dat was soms best lastig. De laatste maand heb ik bij een vriendinnetje gewoond waarvoor ik haar eeuwig dankbaar ben. En nu sinds een week in mn eigen huisje.
Het went! echt waar. Er komen veel emoties op je af. Verdriet dat t toch niet zo is gelopen als je verwacht had en verdriet om t verlies van een super plekje. Opluchting maar ook stress en onzekerheid. Red ik het wel alleen? Tot nu toe lijkt het ok te gaan en is er heel veel rust over mij heen gekomen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:00

tijd verzacht veel....je zult er gewoon doorheen moeten maar na een tijdje zul je zien dat er weer andere nieuwe dingen op je pad komen ;)

sterkte hoor... nu, maar ook op de moeilijke momenten na de eerste tijd!

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:05

Na 6 jaar was mijn relatie ook over met mijn jeugd liefde en ook gedacht dat hij mijn beste vriend was die ik kwijt raakte. Op dat moment ging alles mis want mijn ouders gingen scheiden mijn relatie ging uit mijn paard ging verhuizen naar een nieuwe stal.
Ik heb toen besloten om het hele roer om te gooien. Was veel vriendinnen kwijt geraakt door mijn ex en op advies van mijn moeder ben ik lekker op stap gegaan. Heel snel had ik een vriendin leren kennen en kreeg zo een hele nieuwe vriendengroep erbij. En zo mijn huidige vriend ontmoet waarmee ik nu 9 jaar samen ben.
Mijn tip zou dus zijn ga lekker op stap, ga leuke dingen doen!! Geniet van het leven.
En mocht het even tegenzitten denk aan de dingen waarom het nu je ex is ;)

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:07

Wat ongelooflijk k*t voor je zeg!
Heb geen tips voor je, maar wil je wel graag heel veel sterkte wensen!
Dikke knuffel voor jou :(:)

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:09

Heel veel sterkte!

En dan heb je ook nog dit zeikweer erbij.
Ga inderdaad leuke dingen.
Lekker uithuilen af en toe en doe daarnaast leuke dingen.
Spreek met mensen af en ga genieten en dan denk je er niet steeds aan.

Tuurlijk heb je momenten dat jij je alleen voelt ga dan bv bokken of even chatten met onzin dingen.
Kan ook altijd helpen.
Het is zomer en ga straks weer genieten van het mooie weer en de leuke dingen.

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:09

Dit is niet te handelen, het enige wat je kan doen is blijven doorleven (dat wel, dus niet binnen blijven zitten maar contact zoeken met de mensen om je heen) , veel huilen en op een dag tot de ontdekking komen dat je net iets minder dan voorheen aan hem dacht. En dan ben je op de goede weg..

Is klote maar waar. Er zijn geen manieren waarop het sneller gaat of minder erg is.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:12

Heel veel sterkte!

Ik herken het op en neer geslingerd worden tussen de verschillende emoties. - en ik herken "het lege gat": opeens ben je je relatie kwijt, maar ook zo vreselijk veel meer.

:(:)

Praten over de emoties helpt (schrijven, dansen, schilderen, u oe het maar uitkomt) en je idd ook rationeel bij de les houden: al voelt het niet zo, de toekomst is niet alleen maar leegte en zijn afwezigheid. (Er komen rationeel gezien vast hele mooie dingen, maar nu is dat niet aan de orde qua gevoel. )

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:17

Bah wat akelig, ten eerste heel veel sterkte. Ik heb nog niet zo'n lange relaties gehad, maar ik deed m'n gedachte verzetten door veel leuke dingen met vriendinnen te doen en in de eenzame uurtjes series kijken. Persoonlijk ben ik nooit in staat geweest om vriendschappen te houden met exen, ze zijn/waren geen vrienden en dat kunnen ze voor mij ook niet worden (hoewel ik het ook wel gewild had in het begin).

xAntoinettex
Berichten: 322
Geregistreerd: 01-10-14

Re: Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:22

Tja, zoals gezegd zal je er doorheen moeten. En das een lang proces. Zoek afleiding en doe leuke dingen. Maar neem ook de tijd om het te verwerken! Heel veel sterkte!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:23

Ik heb me alleen maar vastgehouden aan de gedachte 'over een half jaar voel ik me beter'. Een half jaar is nog heel lang weg op dit moment. Maar het wordt beter, echt waar! Het is iets waar je doorheen moet, maar het gaat voorbij. Je gaat je echt langzaamaan weer beter en jezelf voelen. En je gaat weer genieten van het leven.

BiHB
Berichten: 542
Geregistreerd: 16-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:25

Linnie50 gefeliciteerd!!

Om topic, jeetje TS wat vervelend voor je.
Zag je het een beetje aankomen of was het echt donderslag bij heldere hemel??

Het enige wat ik kan zeggen, al heb je daar nu niks aan, is dat tijd de ergste pijn weg neemt. En die zelfde tijd gaat je ook nieuwe inzichten brengen.

En indie tussen tijd, probeer 'wat leuks' te gaan doen, zoek contact met vriendinnen, ga stappen en verwen jezelf.

Sterkte!

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:26

Jeetje Focussed :(:)
Wat een rotnieuws voor jou zeg. Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:26

Jeetje, wat onwijs vervelend TS. :(:)

Hoe cliché ook, maar tijd heelt echt!
En je mag verdriet hebben nu, huil, schreeuw, laat het eruit! Maar zorg dat je na die tijd lekker afleiding zoekt, zoek vrienden op, lucht je hart, maar zorg dat er ruimte is voor afleiding.
Hoe lastig het nu ook is, het wordt echt beter.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:31

Ik wil je op de eerste plaats vooral heel erg veel sterkte en kracht wensen want het is gewoon zo enorm klote :(:) . Ik heb ruim 1,5 jaar geleden precies hetzelfde mee moeten maken. Van het ene op het andere moment was ik mijn vriend kwijt na een relatie van 5 jaar. Geen gesprekken, geen poging om er nog voor te gaan, niets, hij wilde eenvoudigweg niet meer met mij verder. Kapot was ik, alles was weg. Mijn hele wereld en leven die we samen hadden opgebouwd kon ik zonder pardon achter me laten. Ik heb mezelf echt de tijd ervoor gegeven. Gooi het er alsjeblieft zoveel mogelijk uit dat verdriet. En die leegte dat nutteloze gevoel die zijn er helaas nu eenmaal, daar kun je weinig aan veranderen. Langzaam maar zeker ga je dat vanzelf weer opvullen. Ga dingen doen waar je blij van wordt en afleiding in vindt. Nu 1,5 jaar later heb ik mijn leven weer heel aardig opgebouwd, maar als ik terugdenk aan die periode voel ik nog altijd die stekende pijn en verdriet waar ik toen echt letterlijk door geveld was. En hoe cliché ook, je moet er doorheen. Ik vond het heel stom wanneer mensen dat toen tegen mij zeiden want die pijn die wil je gewoon niet meer voelen op een bepaald moment. Maar het is waar, je moet erdoorheen en je zult er doorheen komen!

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:31

Pfoeh wat een ellende he.....Voelen en weten ligt nu mijlenver uit elkaar.

Ik ben na 7 jaar uit elkaar gegaan, maar na 1,5 jaar zijn we weer bij elkaar gekomen ;-). Ergens altijd hoop gekoesterd en hij ook, maar het ging toen niet meer wat nu juist wel lukt!

Maar goed, daar heb jij nu niets aan....

Ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld. Hele leven op z'n kop, maar als ik terug kijk is het het waard geweest (ook als het niet meer was goed gekomen) veel geleerd, veel gedaan, veel fouten gemaakt en juiste keuzes gemaakt. Ben veel rustiger, zelfstandiger en evenwichtiger. Het heeft mij als mens in ieder geval een enorme ontwikkeling gegeven.

Tips heb ik niet ect behalve dat je de tijd moet nemen om uit te huilen. Lieve mensen om je heen moet verzamelen en probeer bezig te blijven. Doe dingen die je anders niet had gedaan om erachter te komen dat het inderdaad niets aan is of wellicht juist leuk!

En blijf vooral trots op jezelf. Ga je eigen leven organiseren en recht je rug. Geen enkele man wil een hoopje ellende. Niet als partner, maar ook niet als een gewone vriendin. Dus als je hem in je leven wilt houden, laat dan juist zien dat je zonder hem kan. Als hij het waard is sluit hij wel weer aan, als vriend, partner of kennis.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:33

Onee ;( wat vreselijk voor je, heel veel sterkte, in snap je gevoel heel goed.

Ik zou proberen geen contact te maken, als hij toch spijt krijgt of het weer goed wil maken neemt hij wel contact met jou op. Zorgen dat je nu zelf weer als sterkste van de twee uit de bus komt en de rollen omgedraaid zijn, tegenover hem sterk en onafhankelijk overkomen. Super moeilijk dat wel.

Wat ik doe als ik met dingen blijf malen? opschrijven, gewoon een schriftje waar je direct neerpent wat in je hoofd blijft zitten. Helpt bij mij ontzettend. Voor de rest, bij familie of vrienden waar je echt jezelf kunt zijn en die niet veroordelen uithuilen en praten. Mensen zijn toch zo gemaakt dat uiteindelijk tijd de wonden wel slijt.. maakt dit het makkelijker? Nee absoluut niet.

Winged

Berichten: 33023
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:35

Jeetje... Zo lang samen...

Tip: Blijven ademen, eten, douchen en slapen. Praten, huilen, zak een keer goed door (telefoon wel laten verstoppen ;) ) En je daarbij gaan richten op álles wat je leuk vind, of zaken die je vooruit bleef schuiven omdat dat 'ooit' nog wel zou komen maar die je nú wil gaan doen. Of boek een reis, ga een weekendje weg met een vriendin, boek desnoods een groepsreis. (is ook super gezellig, ga in juli met mijn derde groepsreis mee :Y) )

Het moet slijten. En dat kán lang duren. Maar: Je kan het straks ook zien als een kans op kiezen voor jezelf en jouw eigen geluk :)
Laatst bijgewerkt door Winged op 08-07-15 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:37

Afgelopen oktober is het uitgegaan tussen mij en mijn ex. We woonden toen bijna 2 jaar samen. Waren bijna 7 jaar samen.

Eigenlijk liep het al niet lekker toen we gingen samenwonen, waren al te verschillend geworden.
Afgelopen oktober gaf hij tijdens een ruzie aan niet meer verder te willen.
Ik ben vast een uitzondering erin maar ik heb slechts 1 dag en 1 nacht erom gehuild als een bezetene en toen ging ik in overlevingsmodus. Wat moet er nu gebeuren, wat gebeurd er met het spaargeld, met de katten etc.
Denk dat dit gewoon komt omdat we al lang als vrienden naast elkaar leefden en allang niet meer als echte partners. Bij hem kwam de klap wat harder aan en heeft wel een paar maanden nodig gehad.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:40

Heel veel sterkte TS, 15 jaar werd mijn relatie verbroken van 25 jaar.
Klote tijd.