Advies gevraagd: stage in buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Advies gevraagd: stage in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 11:00

Het is mogelijk om in mijn afstudeerjaar een buitenlandstage te doen, bijv. in Belgie Gaaaap , Duitsland Gaaaap , Engeland Lachen , Zweden of Finland Slapen .
Zoals je ziet lijken de meeste landen me nix, maar Engeland lijkt me op zich wel tof. Het lijkt me in elk geval een hele uitdaging en goed om je Engels op te halen! Schijnheilig
Heeft iemand ervaring met stage lopen in het buitenland? Viel het mee of tegen?
Zou je het zelf doen als het mogelijk was? Scheve mond


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 15:24

Bedankt voor de reacties! Misschien is het inderdaad maar een vooroordeel dat ik heb over de scandinavische landen, het leek me nogal saai, maar jouw verhalen klinken helemaal niet saai!

De stage in UK zou in Zuid-Engeland zijn (Bournemouth ofzo?) Ik weet niet of het daar saai is.

BartVB schreef:
Waar wil je op afstuderen?

Ik doe de HBO-V (verpleegkunde). Ik zou daar dus in een ziekenhuis stage lopen.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 18:01

Ja, pinky_girl ik heb ook wel aantal stages ver van huis gehad waardoor ik langere tijd achter elkaar niet thuiskwam, maar dat was gewoon in Nederland en is toch anders! Scheve mond

Hoe gaat dat trouwens met je studiefinanciering? Gaat dat gewoon door?

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 16:49

BartVB schreef:
In mijn geval was dat niet zo boeiend omdat de mensen waar ik mee werkte allemaal redelijk hoog opgeleid waren, in de verzorging kan je daar niet echt van uitgaan.

Verpleegkundigen zijn ook hbo-ers hoor en die kennen meestal echt hun talen wel! Knipoog

Bedankt voor alle reacties! Lachen


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 20:19

Ik snap het Bart!

Ik ben misschien al te laat voor een buitenlandstage, je moet er 18 maanden van te voren mee beginnen om het te gaan regelen, hoorde ik. Wel erg lang vind ik! Nou ja, ik zie wel en anders komt het als ik afgestudeerd ben wel, ben dan 20 dus ik kan nog lang genoeg werken.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 11:05

Ja, het leek me ook wat lang maar het stond in de folder stage in het buitenland van mijn school. Haha!
Voor een land als Ghana (wat vorig jaar tot de mogelijkheden behoorde, nu helaas niet) kan ik het wel begrijpen omdat dat toch meer voorbereiding vraagt dan een land als Engeland. Ach, ik ga er gewoon maar eens mee aan de gang.
Ik moet eerlijk zeggen het ook wel een beetje eng te vinden, zo ver van huis (ja wat dat betreft ben ik toch wel een beetje een schijterd) Maar ja, ik kan het in elk geval proberen en ik krijg misschien superveel spijt als ik het niet doe.

Ik zou over ongeveer een jaar naar het buitenland gaan, dan begint de afstudeerstage.
Het wordt trouwens geregeld via een bepaalde organisatie (Socrates), dat maakt het nog wat makkelijker denk ik zelf.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 09:29

BartVB"]
Socrates geeft dacht ik alleen beurzen, ik had toen een Leonardo beurs IIRC.
[/quote]

Je hebt gelijk, ik was even in de war. Frusty

[quote="Eileen schreef:
Als je stage geregeld wordt via Socrates hoef je daar waarschijnlijk zelf niet zoveel aan te doen.


Dat is zo. In de folder van school stond dat dan ook meestal je huisvesting geregeld wordt door de gastinstelling.

Je moet alleen wel solliciteren voor zo 'n buitenlandstage? Was dat bij jullie ook? Dat vind ik wel moeilijk, want dat heb ik eigenlijk nog nooit echt hoeven doen. Bloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbleToDream, AhrefsBot, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Cerosa, Danseresje, ellen05, flooooo, GoogleAdsense, juval, Kayleigh__, LaraCroft, Larislaatje, lynnXtubbie, Manny, Maren, ontherun, Setteli, StonedRomy, SUSANNEx, swatch, xMaritt en 153 bezoekers