Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-15 12:53

Ik zie topics over 'voor het eerst op jezelf wonen' en 'binnenkort samenwonen', maar waarom ook niet gewoon een topic over verhuizen in het algemeen? :D

Mijn vriend en ik wonen ruim 2 jaar samen, maar wij gaan zeer binnenkort (dat wil zeggen: komende maand) verhuizen naar een andere woning, terug naar de provincie en plaats waar ik vandaan kom. Waarschijnlijk horen we deze week of we in de huurwoning terecht kunnen die we het liefst willen, maar anders hebben we nog een back-up. Beide woningen zijn in ieder geval per 1 april te huur en dat is al volgende week :D Voor ons is het de eerste keer dat we met een gehele inboedel (incl. 2 katten en een paard) van de ene plek naar de andere plek moeten.

Een hoop veranderingen de komende tijd! Ik ben benieuwd of er nog meer bokkers zijn die in een soortgelijke situatie zitten. Altijd leuk om ervaringen/frustraties/tips/ideeën uit te wisselen!

Hoe doen jullie dat bijvoorbeeld met het leeghalen van je huis, verhuizen van alle spullen, schoonmaken van de oude en de nieuwe plek, overbrengen van de dieren, doorgeven van wijzigingen, evt. klussen op de nieuwe plek etc?
Misschien leuk om elkaar een beetje te volgen in het hele proces!

Afbeelding


RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-15 14:08

Oh, wat leuk allemaal! Ik ga vanmiddag even alles uitgebreid lezen!

Wij hebben zojuist te horen gekregen dat alle gegevens die we hadden opgestuurd goedgekeurd zijn en dat de woning die we zo graag willen huren, officieel aan ons wordt toegekend!! *\%/* :D :D Ik ben helemaal door het dolle nu :D
Dinsdag gaan we het contract tekenen in de woning zelf en ik neem aan dat we dan ook meteen de sleutels krijgen en erin kunnen :D Net meteen even contact gehad met de huidige huurder over de overname van de vloeren/gordijnen/koelkast/gasfornuis/vaatwasser. Zou ons al heel erg schelen! Mijn vriend gaat vanavond na zijn werk langs de woning (hij werkt daar al in de buurt) om daar met ze over te onderhandelen.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-15 19:16

K_im: Zo, dat is veel, 6x! Ik hoop ook voor je dat je nu even niet meer hoeft te verhuizen.. Zoals jij hebt verhuisd ben ik ook van plan om te doen. Eerst daar schoonmaken en alles in orde maken en ik begin hier, denk ik, ook alvast maar met spullen inpakken. Moet morgen maar eens kijken of er verhuisdozen te regelen zijn. Probleem in ons geval is alleen wel dat het een uur rijden is van onze huidige woning naar onze nieuwe woning. Dus ik kan ook niet zo even op-en-neer. Wij verhuizen overigens van een appartement van 85m² naar een eengezinswoning met hetzelfde m² ongeveer. Qua spullen kwijt kunnen zal dat als het goed is wel lukken.

Leuk, Vjestagirl, naar een grotemensenwoning :D Zo voelt het voor ons nu ook een beetje, nu we naar een eengezinswoning gaan verhuizen. Ook in een kindvriendelijke wijk etc :P
Heb je al een woning op het oog? Heerlijk he, alvast bedenken over hoe je je huisje wil hebben.
Wauw, wat een joekel trouwens, die kaart op dat fotobehang. Wel gaaf!

Cindeeh: Oh, dat scheelt al, dat dingen kunnen blijven staan. Wel een flinke verandering, van in de buurt van Amsterdam naar een boerendorp in Brabant!

Plien91: Zo, wat een verandering! Echt veeeel beter hoe het er nu uit ziet! Het ziet er ook echt al als 'jullie huisje' uit! Ik vind dat pallet'tafeltje' in de woonkamer trouwens ook heel gaaf.

Unseen, fijn dat je er zo blij mee bent! Wel jammer dat je nog tussen de dozen leeft, haha. Maar dat komt vanzelf wel ;)

Cabelona, leuk om alles zo op een rijtje te zien. Jullie hebben zeker l een hoop gedaan! Misschien moet ik ook maar een soort van to-do-list maken. Ik moest trouwens even googlen wat een duplexwoning is.

Spannend, Rebecca! Ik duim voor je dat je ook snel kunt verhuizen.

BarryPlopper: Oh, wat speciaal een woonark (gewoon een ander woord voor woonboot neem ik aan?). Wel makkelijk dat je alleen je spullen hoeft te verhuizen.

Bubsje: Een souterrain, ook bijzonder! Is het zo lastig om daar je meubels in te krijgen dan?

Nachtlampje, als ik dat zo lees is jullie nieuwe woning dus een hele grote vooruitgang!

Kirrr: Zo, een hele volksverhuizing met al die dieren :P En dat wordt spullen verkopen als het niet past, denk ik?

Suzanne F., leuk en de hele zomer dus om nog te klussen!


Mijn vriend belde net trouwens, die is aan het onderhandelen geweest met de huidige huurders over dingen ter overname. We kunnen heel veel overnemen (vloer, maar ook gordijnen/rolluiken etc die er nog mooi uitzien), dus dat betekent dat we er zelf niet meer zoveel aan hoeven te doen :D En voor een mooie prijs. We komen hen dan ook meteen tegemoet, omdat zij niet nog in een week alles leeg hoeven te halen, muren te schilderen etc.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-15 21:40

Vjestagirl: Oh, nog even afwachten dan inderdaad.

BarryPlopper, dankje, weer wat geleerd :)

Kleinvosje: Wow! Dat is nogal wat, naar Canada! Dat zal helemaal een grote onderneming worden.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-15 21:43

Kleinvosje, heel gaaf hoor! Gefeliciteerd met het goede nieuws ;)

Rebecca, wat een fantastisch nieuws!! Dat zal vast een fijn gevoel geven!
Laatst bijgewerkt door RiannaB op 25-03-15 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-15 21:46

Ja, kan ik me goed voorstellen. Ik heb dat zelfs al als ik hier in de buurt rondloop/-rij, met het idee dat ik er volgende maand niet meer rondloop. :P

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-15 23:12

Jij hebt de komende tijd dus ook nog wel veel te doen, moonsprakle.

Wij hebben net even een paar verhuisdozen geregeld :D Een uur geleden reageerde ik op een advertentie op Marktplaats en nu liggen ze hier in de woonkamer. Ik ga morgen dus meteen maar beginnen met de boekenkasten uitruimen en misschien wat andere kleine spullen in dozen doen.

En ik heb vandaag een extra sterke HG kalkweg gehaald, om ook maar eens de vele kalk op onze douchedeurtjes weg te krijgen. We hebben het natuurlijk zo ver laten komen dat het heel hardnekkig is... Maar als we het appartement moeten opleveren moet het natuurlijk wel weer helemaal spik en span zijn..

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-15 08:17

Rebecca, ik zou inderdaad ook 'besparen' op het schilderen. Gewoon zelf potten kopen (die zijn al duur genoeg) en aan de slag. Misschien nog hulptroepen oproepen om te helpen? Dan houd je weer meer geld over voor andere dingen.

Kleinvosje, klinkt goed. En nu is het natuurlijk heel mooi dat jullie nu eindelijk concretere plannen kunnen gaan maken. Hebben jullie al een huis op het oog etc?

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-15 08:43

Klopt. Ik bedoelde ook besparen door niet helemaal een schilder te laten komen, maar door het zelf te doen.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-15 10:07

Goed dat je dat zegt, Jennyj01. Mijn vader kan wel een soort bestelbus gebruiken van zijn werk, maar wij zaten ook al te twijfelen of een verhuiswagen niet beter zou zijn. Gezien alle kasten alleen al.. Kleinere spullen in dozen kunnen we best zelf heen en weer rijden, maar het zijn de meubels en kasten die vooral het probleem zijn..

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-15 17:13

Leuk, Reusje0504! Dat wordt nog een hele verbouwing, zo te horen.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-15 17:26

Afbeelding
Volgens mij willen onze katten ook graag verhuizen :D
Tinypic draait de foto weer eens verkeerd.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-15 19:14

Klinkt goed! Ik ben wel benieuwd hoe jullie droomhuis eruit ziet :D

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-15 21:53

Heel wat mensen zo die (gaan) verhuizen! Is het de tijd van het jaar of ...? :P

Vraagje voor de verhuisexperts. Als jullie niet met een verhuisbedrijf zijn verhuisd, hoe hebben jullie dan grotere/zwaardere meubels (zoals banken etc maar ook wasmachine/droger) vervoerd? Hoe bescherm je dat soort dingen onderweg? Folie of iets er omheen of zo?
Wij twijfelen toch nog of we ook niet gewoon een verhuisbedrijf moeten inschakelen, al is het alleen maar voor de lastigste meubels.
Misschien kan de oom van mijn vriend helpen, die heeft een vrachtwagen, maar dan zit je nog met het probleem hoe je alles onbeschadigd over brengt.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-15 21:56

Wollen verhuisdekens? Waar ergens kun je die kopen (of huren?) ?

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-15 22:12

Ah, oke. :) Ik ga eens kijken.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-15 14:38

Bedankt voor de vervoertips!
We gaan eens kijken of we ergens spullen daarvoor vandaan kunnen halen.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-15 08:23

Zo, jullie appartement is inderdaad wel heel snel verkocht Stacey!

Lautje138, gefeliciteerd! Klinkt als een leuk huis!

Wij hebben gister officieel de huur van ons appartement opgezegd, per 1 mei. We hebben besloten om toch geen verhuisbedrijf in te schakelen. Mijn vader kan een ruim busje gebruiken van z'n werk, waarmee we een paar keer heen en weer rijden. Gister hebben mijn vriend en ik alvast een precieze planning gemaakt van welke meubels we in welke rit rijden. Het schema is nu dat we het weekend van 11 en 12 april de laatste spullen verhuizen (incl bed)! Ik moet nu alleen ook nog iemand met een trailer zien te regelen die mijn paard dat weekend wil verhuizen.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-15 11:45

Angeliquee18 schreef:
Hier 4 keer in een jaar verhuist, afgelopen dinsdag de sleutel ingeleverd.
Ben er nu toch wel heeeeelemaal klaar met dat verhuizen haha. Het lijkt elke keer meer te worden.
Dus iedereen... succes !!

Wow, dat is veel in korte tijd! Kun je in de woning waar je nu heen gaat wel langer wonen?

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-15 18:12

Leuk, Zwitsal! Alleen niet zo'n goed teken dat je half depressief wordt van rondlopen in je nieuwe woning.. :P Je moet 'er even doorheen kijken' zeggen ze dan altijd ;)

Ik hoop voor je dat je nu voorlopig op één plek kunt blijven, Angelique.

Gefeliciteerd Willeke!!


Wij hebben vandaag weer een hoop gedaan. Kledingkast leeggehaald (die is m'n vriend nu aan het demonteren), de meeste losse spullen zitten nu wel in dozen en we hebben het één en ander weggegooid.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-15 18:23

Fijn, Suzanne!


RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-15 22:51

Klinkt als een mooie plek, Seven!

Zwitsal: Oh, ik kan het me goed voorstellen hoor, als ik het zo lees :P Maak vooral 'voor' en 'na' foto's! Altijd leuk, helemaal als het eerst het tegenovergestelde is van wat je uiteindelijk wil.

Ik vond het uitzoeken van verf, gordijnen en meubels voor de eerste keer echt zó moeilijk qua kleur. Gelukkig hoeven we dat nu niet te doen, want we hebben de meubels nog. En in onze nieuwe woning kunnen we veel overnemen, dus hoeven we zelf niet meer de vloer te leggen, gordijnen uit te zoeken etc. En de muren laten de huidige huurders (in samenspraak met ons) ook voor wat ze zijn. In de woonkamer is er één muur taupe kleurig. Ik vind het wel prima allemaal zo. Lekker makkelijk :D

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-15 10:54

Een dode kat onder het tapijt? :r
Klinkt verder ook als een gore boel, Seven.. Succes ermee :P

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-15 09:58

Succes vandaag, Kirrr! Hoop dat alles goed verloopt.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-15 14:04

Handig lijstje, Napie!

Wij hebben vanochtend het huurcontract getekend en de sleutels gekregen *\o/*
Morgen komt een technische man van de woningbouwvereniging nog wat verbeteringen doen en de sloten vervangen.
Donderdag ga ik weer heen om alvast te beginnen met schoonmaken etc. Dat viel toch nog wel tegen, het is nou niet bepaald echt schoon allemaal.. Ook zijn we tot de conclusie gekomen dat we toch nog wel aan het verven moeten. Misschien moeten we ook maar eens een lijstje maken over wat er nog moet gebeuren in de nieuwe en oude woning.

Wel hebben we al een duidelijk schema voor de 2 dagen dat we de meubels gaan verhuizen. Daarin staat precies wat in welke rit meegaat etc.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Amazonbot, amy495, anjali, Facebook, jojoleinee, kimmetje26, Lielle, moonsparkle, NadjaNadja, Sintara, WildDreams, YandexBot en 114 bezoekers