Babymuisje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 18:25

hoi allemaal!
Ik heb een kat van 1 jaar, maar vandaag kwam hij met een levend baby muisje thuis! hij had een beetje bloed aan zijn pootje en er waren een paar haartjes van zijn staartje af.
ik heb hem nu thuis in een hamsterhok, en zodra die weer beter is kan die lekker weer naar buiten , maar wat moet hij eten? ik heb alleen hamstervoer nu! of moet ik misschien de dierenarts bellen??? hij lag net te slapen , maar hij is nu net bijgekomen, hij is lieeeeeef!!!!!!!! -xxx- janie

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 18:27

ach wat lief *LOL*
Tja kaas? hahaha neej grapje maar dat gaf ik mijn gevangen muisjes vroeger.

gewoon knaagdierenvor, hoop ik. Dat eten de muisjes die je in de dierenwinkel koopt iig Lachen

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 18:36

dankje wel *LOL*
in films eten ze altijd kaas ja...
zouden ze dat lusten hihi Party!!
ik vraag het morgen ook nog wel even in de dierenwinkel, en als het niet goed gaat met zijn voetje aan de dierenarts! Scheve mond\
hij ligt nu weer lekker te slapen in het zaagsel, kunnen ze in watjes niet stikken???!
-xxx- janie Kusje

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 18:39

oh jee volgens mij is zijn pootje gebroken Verdrietig hij hangt helemaal slap, zijn voetje!
hij loopt nu wel Scheve mond\ Scheve mond\

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 18:41

Dan zul je toch even langs de dierenarts moeten die kan het verder bekijken en dan heb je ook meteen zekerheid. Succes en beterschap voor het muisje Scheve mond\

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 18:46

misschien beetje hard om te zeggen maar de kans is erg klein dat zo'n beestje het overleeft als ie door een kat is gevangen.. ik heb het ook vaak zat geprobeerd.. maar dr is waarschijnlijk weinig wat je nog kan doen om hem op te knappen, behalve het buiten te zetten en de rest aan de natuur over te laten..
tja je kan naar de DA gaan maar kweetniet of dat nou wel zo eerlijk is..

een baby muisje met een gebroken pootje schiet niet op.. dat heeft geen zin, zo'n beestje is ZO kwetsbaar.
en wat je zo'n beestje kan voeren.. moeilijk te zeggen, maar of hamster voer goed is.. iig gewoon water... meestal eten ze nog niet eens.
sterkte

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 19:05

dank jullie! tja, hij kan het misschien niet overleven ja....maar ik vind het zo zielig om hem nu buiten te zetten want hij kan nog niet eens lopen dus dan word ie weer gepakt!
Scheve mond\ arm muisje.....
-xxx- Janie

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 19:34

Persoonlijk... Nou ja, klinkt misschien hard, maar gooi maar weer naar buiten. Als het echt nog een baby is, dan kun je er beter een einde aan maken. Zo'n beesje overleefd het toch niet.
Heb vaak wilde diertjes mee naar huis genomen en ze overleven het gewoonweg niet, gaan dood van ellende. Helemaal als ze nog heel piepklein zijn, je berijkt er niets mee.
Een wild beestje overleefd het gewoonweg niet in een hokje. Dat is de natuur, leven en doodgaan, ieder op zijn tijd.

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 19:57

dus je bedoeld, als ie in het hokje blijft gaat ie dood en ok als die naar buiten gaat???

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 20:03

Ik denk ook dat je hem beter weer naar buiten kunt doen. Ik denk dat ie toch wel dood gaat. En als je met hem naar de DA gaat kan jij waarschijnlijk weer ff 30.- ofzo betalen want waarschijnlijk zegt de DA dan toch wel dat hij ingeslapen kan worden. Misschien kun je hem dus beter buiten zetten en misschien vind zijn moeder hem dan ofzo Scheve mond\

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 20:12

Ik ben het eens met Yor en Jantina. Het klinkt idd misschien een beetje hard, maar ik denk dat ie het niet overleeft. Laat 'm maar gewoon los en laat de natuur z'n gang maar gaan. En het beste is eigenlijk om 'm gewoon af te maken. Dan hoeft ie ook geen pijn te lijden. En er zijn even al muizen zat. Voor je het weet komt jouw kat straks met nog eentje aanlopen. Wil je hem toch proberen te redden, geef hem dan wat brood in melk gedompeld. Vergeet alleen niet dat zijn maag net zo groot is als een speldeknop. Veel succes in ieder geval.
groetjes, Caballo