Huisdiertjes voor mijn kids... naaktratten :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Huisdiertjes voor mijn kids... naaktratten :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 20:46

Echt geweldig, Cornish Rex eigenlijk, maar ze noemen het naaktratten *LOL*

3 vrouwtjes, 1 bruine dombo naaktrat, 1 siamese sealpoint dombo naaktrat en een 'gewone' bruine met grijs dekhaar.

Zulke snoepies zijn het Lovers

Ik heb ze gewoon met zijn 3-en tegelijk gekocht en daardoor hebben ze ook direct in de kooi een knus groepje zonder enige vorm van onenigheid.

Ga binnenkort wat foto's maken.
De kids zijn dol op hun ratjes, mijn oudste zoon noemde zijn Siamese sealpoint dombo naaktrat => Rittie
mijn jongste zijn 'gewone' bruine => Slaapje
En mijn bruine dombo naaktrat heet Caressa.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:56

Cornish Rex, hebben ze wel een enkele (hele dunne) vacht zoals een Rex kat of konijn of zijn ze echt helemaal kaal?
Soort labaratorium ratten Verward

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:08

aahh wat schattig.
Nu goed opvoeden dat ze ze zelf schoon kunnen maken enzo Haha! }>

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:47

jak, ik heb al zo'n angst voor ratten.. komen ze ook nog in naakte exemplaren.
Ik krijg de indruk dat je ons voor de gek houdt. Dombo-rat Verward

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 23:29

ieuw ik vind de beesten zo lelijk he. Gewone rexjes gaan nog maar die zijn echt lelijk. Als ik die zie snap ik ook waarom sommige mensen bang zijn voor ratten

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: Huisdiertjes voor mijn kids... naaktratten :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 23:35

orri schreef:
En mijn bruine dombo naaktrat heet [naam].





Ja zeg, een rat naar mijn dochter noemen Haha!

En ik maar denken dat mijn dochter zo'n originele naam had, nu moet ze hem delen met een naaktrat Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 23:48

Ze hebben soort van vacht, niet helemaal kaal dus,
gekrulde snorharen Lachen

Dombo houd de positie van de oren in,
bij een 'gewone' rat staan ze hoger aan de zijkant,
bij een dombo rat, staan ze in het midden, zoals dombo van de 7-dwergen Lachen

Hahahaha, sorry Percy Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:12

Hehe, wat stoer Manon *LOL* Cool

die naam ook.. echt weer iets voor jou Tong uitsteken

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:17

*LOL* Humor!!!! Haha! Wat lijken me dat ontzettend gave beestjes zeg!

Erg prettig dat ze zo goed met elkaar overweg kunnen en dat er geen machts-strijd is. Mocht dat wel gebeuren dan zou ik haast zeggen dat je ze alledrie naar een hoek van de kooi moet sturen Knipoog

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:19

Naaktratten zijn heel leuk. Wat je wel in de gaten moet houden, zeker als ze gekrulde snorharen hebben, is de oogharen. Het komt nogal eens voor dat de oogharen ook krullen en dan de oogbol beschadigen.
Daar kunnen ze oogontstekingen en ook abcessen van krijgen.
Toch veel plezier met de nieuwe ratjes. Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:08

Ah wat leuk! Ben benieuwd hoe ze eruit zien! Lachen

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:11

Wauw! helemaal te gek zeg, Xono en ik willen die eigenlijk ook, maar helaas kan dat niet samen met Dino, onze fret. Dan moeten we ze om beurten op sluiten en het risico dat dat een keer vergeten word is te groot. Maar ik zag er vorige week 1 in een dierenwinkel en was er gelijk helemaal weg van, vooral die oortjes!! Overigens Orri, Dumbo komt van het olifantje van Disney, het dwergje met grote oren heet Dopey.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:19

Ik weet hoe ze eruit zien, we hebben er ook 3 op school maar ik vind ze absoluut niet mooi

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:03

geweldig he! Ik heb er 7 op dit moment 2 rexratten 1 gewone bruintje 3 husky's en 1 gewoon zwartje

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:45

Ik heb zelf twee koe ratten,toffe beessies.Lekker kroelen en spelen met ze,gewledig!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:19

Orri, wat geweldig Lachen Ik wil foto's! Ik vind die dombo ratjes zo gaaf Knipoog Ik en mijn ma willen er ook graag een paar, maar we hebben een fret, en dat gaat niet goed samen Knipoog Scheve mond

Litli
Berichten: 8
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:28

Hey,

Toch ff een fout verbeteren hoor, ik kan het niet laten.. 't zijn geen dombo's, is een vaak gemaakte fout, maar ze heten echt dumbo's... een jaar of 4 terug geïmporteerd uit Amerika door een aantal ratteries ( zoals bv. www.aristobulus.demon.nl/rattery ); er zijn niet zo enorm veel geïmporteerd, dus veel dumbo's zijn familie van elkaar.

Verder tsja eh.. naaktratjes waar jullie het over hebben, en dan ook de "fuzzen" (denk dat je dat bedoeld met een cornish rex; is een kruising van twee rexen maal elkaar; resulteert in een kalige ratten met een beetje vacht hier en daar; alhoewel dat ook verschillend is per rat en rexgen)..
In ieder geval; in "het rattenwereldje" is het nog steeds een heel gevoelig punt.. bij sommige naaktratten ontbreekt een klier (thymus als ik het goed zeg), die hen vatbaarder maakt voor ziektes; daarbij is de vacht van de rat een communicatiemiddel en zal er dus regelmatig eens wat misgaan met hun lichaamstaal.. daarnaast zijn hun snorharen gekruld, en juist ja.. die gebruiken ze ook heel vaak.. Verder krijgen ze sneller littekens en hebben ze het eerder koud...

Tsja, ze zien er natuurlijk erg lief uit, maar er kleven zoveel nadelen aan (ja, en ook ik heb een "naakt"rat; ok, een satijn rex, maar het komt op hetzelfde neer; zijn haar zou nog terugkomen volgens zijn fokster.. niet dus.. Hij is mooi van lelijkheid Knipoog maar ik zou niet snel ooit nog overgaan tot de koop van een -op wat voor manier dan ook- naakte rat)

Verder veel plezier gewenst met je ratjes, grappig om te horen dat er toch nog best wel een aantal bokkers ratjes heeft Lachen

Groetjes Marit

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:52

lekker oud topic. Je bent nieuw ofniet Litli?? Je mag geen topics van 2e of 3e bladzijdes weer terug halen

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:20

Wat superleuk! Goede keus ook, ratjes. Heel veel mensen nemen namelijk hamsters voor hun kinderen, maar ratjes zijn veel vriendelijker!
Ben heel erg benieuwd hoe ze eruit zien!
Heb je wel drie mannetje of drie vrouwtjes genomen, of wil je juist graag gezinsuitbreiding Haha! ? Ik had eens twee hamsters en volgens de winkel waren het twee vrouwtjes. Na een paar weken had ik er opeens 9! Wel heel schattig, maar niet echt passend in het hok Haha! .