Manke Kip

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Manke Kip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 18:57

afgelopen zomer hebben we onze kip eieren uit laten broeden met als resultaat 5 leuke kuikentjes.
deze zijn nu een maand of 3 en sinds enkele weken valt het ons op dit een van de kuikens mank is.
het is net of hij zijn evenwicht niet heeft.
het ene moment strompelt hij om zijn pootjes door het hok en 5 minuten later loopt hij rechtop om vervolgens in elkaar te storten (bij wijze van spreken)
in het begin dacht ik dat hij zijn poot misschien had gebroken maar hij kan er helemaal recht op staan maar het lijkt wel wankel te staan zeg maar.
als ik hem vast heb dan kan ik ook gewoon spanning in beide pootjes voelen.
Ik vroeg me af of dit een aangeboren afwijking zou kunnen zijn die wel vaker voorkomt?
de kuikens hebben regelmatig in elkaars tenen gepikt, misschien is er iets beschadigd?
zou hij er ook pijn aan hebben.
ik ben bang dat als ik naar de dierenarts ga dat hij gelijk een spuitje krijgt terwijl dat misschien niet direct nodig is.
moet ik hem bij de rest van de kippen laten lopen of lekker appart in een rennetje zetten?
hij piept op een hele rare toon, het lijkt wel een toeter.
terwijl de andere nog echt piepen.
toch zitten de andere kippen niet achter hem aan gelukkig maar met voeren word hij wel eens onder de voet gelopen dus dat doen we nu heel voorzichtig

ik hoop dat iemand mij kunt helpen want het is een zeer lief diertje maar ik zou niet graag willen dat hij onnodig zou lijden alleen omdat wij hem zo leuk vinden enzo.


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-02 08:55

Nee zijn pootjes zien er mooi schoon uit.
Ik ga hem nu elke dag even pakken en allees even controleren of het goed gaat met hem.
als hij heel mager gaat worden ofzo dan moet er iets gebeuren maar hij zit gewoon te eten inplaats van staant.
het lijkt wel of hij dronken is dus ik denk een beetje hetzelfde als bij jou.
bedankt in ieder geval voor je reactie


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 09:10

we weten eindelijk wat onze kip heeft, SPREIDPOTEN.
als kuikentje is ze waarschijnlijk veelvuldig uitgegleden waardoor het is gekomen.
ik moet haar vandaag een soort handboeien omdoen.
van een stukje wol iets maken en dan haar pootjes recht onder haar lichaam aan elkaar binden zodat ze niet naar buiten uit kunnen glijden.
ook zit ze sinds gisteren in een eigen hokje met kleine ren zodat ze niet te veel hoeft te lopen.
hopen dat het lukt *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bianca_v_s, cissy, fleurtjeuh, Hollyleaves, Jennii92, Kairos, laran, Leo, limagirl, maessie, Missy_, Mo_86, Nathachou, Nicjuh_, Sanne_zepp, Steenbok12, Sterrendief, Telpeva en 179 bezoekers