Overval in eigen woning!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Overval in eigen woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 22:54

Overval in eigen woning
Donderdag 3 oktober 2002 - BERLICUM - Een 33-jarige man uit Berlicum werd dinsdagavond in zijn woning aan het Dorpsveld overvallen door vier mannen, van wie één met vuurwapen. Zij belden aan en toen de man opendeed, kreeg hij een pistool tegen zijn hoofd en eisten de mannen geld. Het slachtoffer werd enkele malen geslagen met het vuurwapen en werd met forse verwondingen aan het hoofd naar het ziekenhuis afgevoerd.

Het is de tweede keer in een jaar tijd dat het slachtoffer in zijn eigen huis werd overvallen, bevestigt de politie. Over een mogelijk verband tussen de twee overvallen kan de politie nog niets zeggen. De daders verlieten de woning zonder buit.
---------------------------------------



Dat is dus tegen over bij me oma!
Is in een super rustige beurt, allemaal jonge gezinnen, overal speelveldjes en kinderen...

Wat denken jullie,toeval of niet?
Zelf schrok ik best wel van het verhaal...
Weet dus nu wel heel zeker, ik doe de duer niet open als ik savonds alleen thuis ben! Stuur de hond wel richting voordeur!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:00

Jeetje, dat is idd wel schrikken zeg Scheve mond !! Je moet idd niet naar de voordeur gaan hoor, zeker niet als je alleen bent!
Heb je een mogelijkheid om eerst even te kijken (door een raam ofzo) wie er voor de deur staat? Wij hebben voor het huis een balkon. Als de kinderen alleen thuis zijn en er wordt aangebeld, gaan ze altijd even naar boven en kijken vanaf het balkon wie er voor de deur staat. Als er iemand is die ze niet kennen, doen ze gewoon niet open!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:11

het zal waarschijnlijk geen toeval zijn. Meestal weten ze wel wat er te halen valt bij zo iemand thuis. Soms of vaak is het ook een afrekening in het criminele circuit. En ja, als het daarom gaat en je bent zelf ook schuldig kan ik er eigenlijk weinig medelijden mee hebben. Als het om iemand gaat die helemaal nergens niets mee te maken heeft en het echt per toeval is of gewoon omdat ze weten dat er veel geld te halen is, dan is de situatie heel anders, dat zou echt vreselijk zijn.. Boos!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:24

Er zal wel meer achter zitten denk ik. Of man moet super veel geld hebben dat die andere mensen dat weten!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:15

Dat kan toch haast geen toeval zijn.
Misschien is het wel iemand waarvan bekend is dat hij regelmatig grote hoeveelheden geld in huis heeft.
Kan me haast niet voorstellen dat overvallers meerdere malen op de bonnefooi zo'n streek flikken.
Vooral in bepaalde beroepen gaan flinke hoeveelheden cash over (of onder Knipoog ) de toonbank, het zou goed kunnen zijn dat het hier iets mee te maken heeft.
Zelf gewoon voorzichtig zijn, je weet tenslotte maar nooit.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 19:21

Citaat:
De daders verlieten de woning zonder buit.

Dus geen centen...

maar, volgens de kranten denken ze niet aan een afrekening....
Wat dan wel?

Ik blijf het maar een raar en eng verhaal vinden...
Scheve mond

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 20:17

Hmm.. vaag verhaal. de politie vertelt ook niet altijd alles aan de krant. Het is geen toeval dat overvallers twee keer bij toeval op hetzelfde adres terechtkomen.

Dus, ik neem aan dat de criminelen menen dat deze man hen geld schuldig is. De man kan in theorie geld geleend hebben van een criminele organisatie. Ook heel aannemelijk is dat de man gewoon een ligitieme zaak heeft, die de overvallers op een of andere manier stoort in hun criminele activiteiten. In criminele circuits is het verder ook heel gewoon dat er om zgn "beschermingsgeld" wordt gevraagd. Dus, de man wordt niet lastiggevallen als hij netjes geld betaalt. Als hij dan niet betaalt, dan mag hij afrekenen.. Dan kan het ook zo zijn dat het helemaal niet om geld gaat, maar dat de man over informatie beschikt die tegen de criminelen gebruikt kan worden. Dit is dan een waarschuwing.

Helemaal niet zo leuk dus.