Man bivakeert voor ING gebouw Amsterdam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Man bivakeert voor ING gebouw Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 10:58

Hi,

Ik weet niet of ik dit bericht op de juiste plaats heb gezet Verward Bij nieuws leek mij niet echt okay, omdat ik weinig nieuws heb. Ben er juist naar op zoek Haha!

Momenteel bivakeert er een man voor het ING hoofdgebouw in Amsterdam vanwege onenigheid over de chipknip. Het schijnt dat zijn idee of zo gestolen is. Het precieze verhaal weet ik niet, vandaar dat ik op zoek ben naar informatie. Ik heb al op diverse zoekpagina's, kranten, etc. gekeken, maar ik kan niet veel vinden. Behalve een kort artikel in het Parool van 6 september.

Het schijnt ook dat er een uitzending aan besteed is op AT5 (De Amsterdamse omroep). Ongeveer 2/3 weken geleden was het een klein nieuwsitem.

Heeft iemand er misschien meer over gehoord? Of weet je er iets vanaf?

We zijn nl. bezig met een project voor mijn opleiding. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die van dit voorval gehoord hebben. Kan je mij helpen? Heel graag! Very much THX.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 12:25

Ja, die meneer zit er al een tijdje. Eerst had ie een trekkerstentje, maar gisteren bleek er al een complete stacaravan te staan, zag ik toen ik langsreed. Hij heeft een site, iets van b-sikali.com of iets dergelijks.
Er staat een groot bord naast met de tekst "j'accuse ING".

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 13:03

THX, daar heb ik enorm veel aan!! Haha! Ik ga eens ff opzoek naar die site. Kijken of het lukt. Mag ik vragen hoe je aan het adres van die site komt (ongeveer). Dan weet ik nl. of ik dat ergens op kan zoeken.

Dit is het enige berichtje dat ik op AT5 vond via internet. Sinds vandaag schijnt hij dus vertrokken te moeten zijn.

'HONGERSTAKER SALIK WEG BIJ ING BANK

Salik Bouchaib, de man die miljarden
euro's claimt van de ING bank vertrekt.
Hiermee voldoet hij aan het ultimatum
van de politie die woensdag eiste dat
hij zou vertrekken bij het ING-kantoor.

Salik heeft een advocaat toegewezen
gekregen, en ook is hem onderdak aange-
boden. Volgens de politie is hiermee
aan zijn eisen voldaan en moet hij
zijn protest dus staken.

Volgens Salik heeft de bank het idee
voor de chipper en de chipknip van hem
gestolen. Hij zal zijn protesten tegen
de bank voortzetten, hij weet alleen
nog niet hoe. Wel is hij gestopt met
zijn hongerstaking.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 13:20

Het adres van zijn site is www.b-salik.com, ik had het verkeerd onthouden. Als ik buiten kantoor ga eten, dan rij ik er langs, hij zit hier vlakbij namelijk.

Toch wel eigenaardig dat hij meent dat de ING zijn idee gestolen heeft. Chipper en chipknip waren eerste apart en pas later zijn de systemen samengevoegd, dat weet ik omdat ik nog meegewerkt heb aan dit project bij het bedrijf dat o.a. de chipapparaten vervaardigt. Toch vreemd als ING dat idee gestolen zou hebben als ze zelf de apparatuur niet eens maakt?? Bovendien zou hij de uitbater van het systeem misschien eens aan moeten spreken, dat is Interpay namelijk en niet de ING. Vreemde situatie, ik ga die site ook maar eens bekijken.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 13:23

Ja, idd vreemd verhaal. De chipper en de chipknip waren altijd iets afzonderlijks.

Maar ik heb gehoord, niet gezien, dat er een kort item is geweest op AT5 over hem waarbij zijn verhaal werd verteld (en die van de ING:?) maar dat enkele medewerkers niet erg 'vriendelijk' waren jegens de man in kwestie. Meer lacherig of zo. Dit is dus ook in beeld geweest, beetje onprofessioneel.... schijnt? Ik heb het zelf niet gezien tot nu toe.
Ik ga ook eens ff snieken, want ik ben nu toch wel benieuwd naar het hele verhaal (van beide kanten overigens).

Je moet eens weten hoe blij ik hiermee ben (met de site). Super, waar bokt al weer niet GEWELDIG voor is Haha!

Jij ook bedankt natuurlijk voor het !