grasparkieten-vraagje

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 20:53

Ja, het heeft nu wel NIETS met paarden te maken, maar om nu een grasparkietenforum te beginnen is ook wel overdreven Knipoog .

Mijn vraagje is: kan het dat een grasparkiet een andere grasparkiet niet aantrekkelijk vind omwille van de kleur? Wij hebben een vrouwtje gekocht, voor onze alleenstaand mannetje en zij is knalgeel. dat is absoluut niet zo gebruikelijk bij grasparkieten, maar ik vind ze prachtig. Het lijkt eigenlijk wel meer op een kanarie, maar het heeft natuurlijk de bouw van een grasparkiet. Nu, ze zijn wel vriendelijk tegen elkaar, maar het klikt niet echt. er komt geen Lovers in het spel.

Weet iemand daar iets van af??
(je mag ook altijd zelf een vraag stellen *LOL* )
Femke



visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 21:07

Is het echt? Dus ik heb nog een beetje hoop!!!
Toen wij voor het eerst een vrouwtje kochten voor ons eerste mannetje (pappie van het manneje nu *LOL* ) was het direct flirten. Deze twee moesten heel er aan elkaar wennen in het begin, maar ik heb al een keer gezien dat het mannejte het vrouwtje voerde *LOL* .
Ik hoop wel dat ze jonkies krijgen, want dat zou een mooie combinatie zijn *LOL*. turquase met geel!!!
Maar ja, geen kleintjes is ook goed hoor, ik vnd dat ze dat zelf mogen beslissen (alhoewel ik toch een hééééél klein beetje hoop Knipoog )

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 21:15

Ze is een jaar oud, dus van vorige lente. Er hangt een nestkastje in de kooi, maar dat is wel al gebruikt, vorig jaar door een nader stel dat het 'ingericht heeft' (= een soort gootje rond de bodem gemaakt) Kan dat kwaad om dat te herbruiken. Ze hebben tot nu toe nog helemaal geen belangstelling voor het nestkastje.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 16:04

Citaat:
Op 2001-06-08 11:42, schreef Prisca:
Probleem kan hem liggen in het feit dat hij lang alleen is geweest en het duurt even voordat hij een ander accepteerd.

Heb geduld. Ik heb iedere keer pech met mijn parkieten.

Had een hele mooie witte (spierwit) en heel vrolijk Cool . Maar mijn hond vond hem ook erg lekker ze at hem helemaal op. Er waren alleen nog maar veren over Huilen . Maar ja het is ook een terrier.



Hij is helemaal niet lang alleen gebleven hoor! Zijn Pappie is gestorven en we hebben zo snel mogelijk naar een nieuw vriendje gezocht, want alleen is maar alleen en hij is dat ook niet gewoon. Scheve mond\
In het begin was het doodstil in huis, maar nu hebben ze toch al momenten waarin ze zitten te kwetteren naar elkaar. Het vrouwtje kan heel hoog fluiten en het mannetje brabbelt er maar op los. Waarover? Politiek? Ik vraag het me vaak af *LOL*

Dat het met de hond en de grasparkiet niet zo goed afliep kon ik zo al voorspellen. Je kan geloof ik het beste een grasparkiet met een ander grasparkietje proberen te koppelen, dan het koppelen met een hond Knipoog *LOL* Pling Tong uitsteken Dromen Party!! Cool Sigaar Haha!
Femke

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-01 17:34

ja!! Dat moet niet echt grappig geweest zijn Boos! . De vogeltjes kunnen elkaar ondertussen al iets beter uitstaan *LOL* .

Met ons 'koppelte' gaat het al beter.
Het zijn gewoon goede vrienden, en dat is al iets. Ik mag niet te overhaast willen dat er jonkies komen hé. Geduld is een deugd...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie