Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Konstantine schreef:Dwingen is natuurlijk wel iets anders dan vriendelijk verzoeken hè Jans...
Als mensen voor een belachelijk bedragje met 50 euro komen vraag ik altijd of ze het kleiner hebben of kunnen pinnen. Zo niet dan prima, maar ik vraag het wel.
Ik heb trouwens wel eens een klant gehad die met 100 wilde betalen voor 1,10 en dat had ik dus écht nog niet in m'n la, ik was net gaan zitten. Die had echt niet anders, dus die moest naar een andere kassa en daar was 'ie heeeel kwaad over. Ja, eh, sorry hoor. Als ik net zit is 250 van de 350 euro muntgeld, die andere 100 is meestal wat vijfjes en tientjes.
Hoe kom je überhaupt aan zo'n briefje? Die komen niet eens uit de muur.
Tessa_93 schreef:En oja, aan de klant vragen of ze een klantenkaart hebben, dan zeggen ze nee. en dan als je alles afgerond hebt en betaald is dan geven ze hun klantenkaart en vragen ze om kooppunten. ja dat gaat dan niet meer aan mijn kassa dus dan stuur ik ze door naar de klantenservice en dan worden ze boos
muntdrop schreef:Haha ik praat nooit met collega's als er klanten zijn super onbeleefd! Ik heb wel een paar collega's die dan opeens tegen je gaan praten omdat zij dan niemand aan de kassa hebben, ja doei ik ben even met iemand anders bezig! Maar als het bijvoorbeeld een collega is die even een vraagje heeft (nieuwe collega's bijvoorbeeld) vind ik dat het wel even moet kunnen, anders staat straks de hele rij vast omdat niemand weet wat een knolselderij is!
Orsje schreef:Waar ik me gruwelijk aan irriteer is dat mensen niet luisteren. Ik werk in het kruidvat en wij hebben behoorlijk wat vragen aan onze klanten. "heeft u de voordeelkaart? , heeft u nog vragen over het geneesmiddel? Leest u altijd even de bijsluiter ivb met de risico's".
En dat de klanten midden in een vraag zelf iets vragen of gewoon "ja/nee" antwoorden.
Dan antwoorden ze gewoon "ja" op de geneesmiddel vraag en dus vraag ik wat ze willen weten. Dan kijken ze je geïrriteerd aan en zeggen "ik heb geen vragen"..
Grrrr.. Of als ik vraag of de spullen zo meegaan, ze antwoorden "ja" en blijven vervolgens staan wachten. Als ik dan gedag zeg en doorga met mijn volgende klant snauwen ze ineens "krijg ik geen zakje?!"
Dan zou ik het liefste me omdraaien en weglopen.. En deze situaties komen dus echt bij 8 van de 10 klanten voor.. En dan moet je maar vriendelijk en geduldig blijven..
Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Celebi, DDD3, dezzie, Facebook, Hannanasjuh, JackieT, Jeska2, JustMyZtje, Lalladidoo, Marcella, Mizora, Selina en 150 bezoekers