Illuminatie, wie gelooft erin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:30

Interessant hier ga ik even over doorlezen!

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:34

MarlindeRooz schreef:
Misschien gewoon eerst even zelf zoeken. Er is genoeg over te vinden.
Ik heb zelf al gegoogled maar dan snap ik er alsnog niks van. Iets met verlichten en die driehoek is een symbool?

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 22:34

Zo dat zijn al een hoop reaciets :p Ooit had ik een site vevonden met echt alles hierover, bij elkaar stuk of 30 pagina's vol tekst en foto's. Helaas ben ik de naam kwijt.. Het hele verhaal is ook een beetje erg moeilijk uit te leggen. Het is trouwens ook zo dat als je illuminatie achterstevoren intypt je op de Amerikaanse overheids site komt, vind ik erg appart..

dancer_ Ik ben wel erg geïnteresseerd in dat werkstuk, zou je hem mij willen mailen?

Sanniejtjuh

Berichten: 1215
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:36

Het Bernini Mysterie heb ik ook gelezen, erg intressant en complex :P Of ze bestaan of niet? Ik denk dat ze wel bestaan hebben maar of dat nu nog zo is.... Er zijn dingen waarover je misschien beter niet na kan denken, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:37

Zit nu op een site waar ze claimen dat het een organisatie is die de wereld wil overheersen en alle onbelangrijke mensen willen uitroeien.. Deze familie zou buitenaards zijn en van gedaante kunnen wisselen. De families zouden werken voor de duivel die diep onder de grond zit en de mensen die hieraan meedoen hebben succes omdat ze hun ziel aan de duivel verkocht hebben?

Klinkt eerder als een mislukt sprookje of een thriller dan waarheid..

Las ook de naam Medici. Kan TS, die hier veel van weet, mij uitleggen wat deze familie ermee te maken zou hebben? Dat vind ik dan wel weer interessant..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:38

Het is een geheim genootschap uit de geschiedenis, waarvan sommige mensen denken dat hij nu nog bestaat. Ze hielden zich in de 16e en 17e eeuw bezig met mystiek en het innerlijke leven, dus de dieper achterliggende oorzaken. Beetje filosofisch. Ook was het helemaal op gaan met god iets waar ze naar streefden.

Dus een groep geleerden / slimme mensen die een geheim genootschap hadden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:40

MarZarascha schreef:
Zit nu op een site waar ze claimen dat het een organisatie is die de wereld wil overheersen en alle onbelangrijke mensen willen uitroeien.. Deze familie zou buitenaards zijn en van gedaante kunnen wisselen. De families zouden werken voor de duivel die diep onder de grond zit en de mensen die hieraan meedoen hebben succes omdat ze hun ziel aan de duivel verkocht hebben?

Klinkt eerder als een mislukt sprookje of een thriller dan waarheid..

Las ook de naam Medici. Kan TS, die hier veel van weet, mij uitleggen wat deze familie ermee te maken zou hebben? Dat vind ik dan wel weer interessant..

Leonardo werkte lang voor de medici, en hij was ook een van "hen". Als het waar is... Dat is voor mij een link.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:41

Hmm, klinkt wel een beetje soort van harry potter achtig? :+ Aangezien het geheim was/is denk ik niet dat je er sowieso achter kan komen of het nog bestaat of niet?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:42

Heeft Leonardo Da Vinci niet gewerkt voor de familie Di Medici ( zo stond het volgens mij in mijn geschiedenisboeken geschreven)? Een rijke familie maar waarom Da Vinci niet meer voor hun werkte weet ik niet meer

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:43

Tja dat is lastig te achterhalen. Ik ben er ook van overtuigd er er meerder grote wereldleiders zijn die onderlinge afspraken hebben waar de bevolking niks over weet.

Kijk maar naar al die afluisterpraktijken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:45

Kuggur schreef:
LadyMadonna schreef:
Wat valt hierin te geloven? Illuminati bestaan. Of alle "aanwijzingen" ook echt zijn is een ander verhaal

Nee ze hebben bestaan. Of alle complottheorieen over geheime orders die de wereld achter de schermen besturen echt zijn is hoogst onwaarschijnlijk.
En de da Vinci code is fictie...

Euh, dat snapt m'n neus ook, dat het fictie is. Daar wordt echter wel ontzettend veel verteld over de illuminati

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:46

_mexx_lady_ schreef:
Heeft Leonardo Da Vinci niet gewerkt voor de familie Di Medici ( zo stond het volgens mij in mijn geschiedenisboeken geschreven)? Een rijke familie maar waarom Da Vinci niet meer voor hun werkte weet ik niet meer

Ja, zoals ik hierboven al noemde heeft hij voor hen gewerkt, maar ik gok dat hij ergens anders een betere opdracht kreeg. Of de medici verloren macht.

Zoals ik nu lees hadden de medici niet het vermogen om ze veel opdrachten te geven, maar ze ondersteunden ze wel. Er is dus wel zeker een link tussen hen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:46

Is het een soort Ku Klux Klan? Maar dan niet tegen negers maar tegen de 'gewone mens' die niet belangrijk is voor de rest van de wereld?

cass1991

Berichten: 534
Geregistreerd: 22-03-11
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:51

er is op youtube ook een docu erover(kan het zo snel niet meer vinden, was in meerdere delen), heb het zelf een heel tijd terug gezien en geloof deels er wel in.

BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:52

Zit al langer met de vraag in mn hoofd wat nou eigenlijk de Illuminati is, zelfs na research op internet.
Dus ik ga even volgen!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:53

Imo is het iets wat vroeger wel gespeeld heeft, maar tegenwoordig durf ik er niks over te zeggen. Het zou net zo goed wel als niet kunnen bestaan.

Anoniem

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:56

Ik heb nu meerdere pagina's gehad, snap er nog steeds niks van en geef het op. De ene site zegt dat het een duivelse familie is die de wereld wilt overheersen, de ander zegt dat het regeringsleiders zijn en weer een andere site heeft het over een inlichtingendienst en wanneer je je niet gedraagd dat ze je vermoorden?

Ik weet het niet meer..

Poess91

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:57


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:58

Dit komt op mijn lijst van dingen-die-ik-na-mijn-examen-uit-ga-zoeken. :')

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:10

MarlindeRooz schreef:
Tja dat is lastig te achterhalen. Ik ben er ook van overtuigd er er meerder grote wereldleiders zijn die onderlinge afspraken hebben waar de bevolking niks over weet.

Kijk maar naar al die afluisterpraktijken.

Ik ben iemand die er ook in geloofd, ook nu nog. Niet alles wat je kunt vingen, geen buitenaardsenwezens en weet ik veel wat.
Maar wel de hierboven aangehaalde wereldleiders met onderlinge afspraken.
Dat is van alle tijden en echt niet op een nette manier, dat geloof ik niet.

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 23:13

MarZarascha schreef:
Zit nu op een site waar ze claimen dat het een organisatie is die de wereld wil overheersen en alle onbelangrijke mensen willen uitroeien.. Deze familie zou buitenaards zijn en van gedaante kunnen wisselen. De families zouden werken voor de duivel die diep onder de grond zit en de mensen die hieraan meedoen hebben succes omdat ze hun ziel aan de duivel verkocht hebben?

Klinkt eerder als een mislukt sprookje of een thriller dan waarheid..

Las ook de naam Medici. Kan TS, die hier veel van weet, mij uitleggen wat deze familie ermee te maken zou hebben? Dat vind ik dan wel weer interessant..


Wat ik hier over op een site heb gelezen is dat ze ook wel 'reptielen' worden genoemt, die naam omdat ze daarop lijken. Of ze voor ze duivel werken weet ik niet, wel dat wij voor hun 'werken'. Wij zijn voor hun een soort huisdieren. Ook stond erop dat ze hier ( op aarde ) gewoon rondlopen alleen wij ze niet kunnen zien. Veel meer heb ik niet over ze gelezen

edit : op deze site valt er wat over te vinden http://hetgrotereplaatje.nl/illuminati.html
Laatst bijgewerkt door canela op 18-12-13 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:13

Ik wil eerst mij hier goed in verdiepen voordat ik mijn mening geef, maar ik durf wel te beweren dat er op deze wereld meer speelt dan wij, de gewoon burgerij, kunnen zien en aantonen. Zowel binnen kerkelijke instanties, politiek, economie (olie etc). Gaat vast niet allemaal volgens het boekje.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:14

Miley Cyrus heeft een tattoo van Illuminati.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:14

Snollygoster schreef:
Miley Cyrus heeft een tattoo van Illuminati.

Dat is dan weer een van de personen op deze wereld die ik niet serieus neem. :+

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:19

Oh ik denk dat Miley heel goed weet waar ze mee bezig is, maar dat is mijn mening he :')