Ex blijft me lastig vallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Ex blijft me lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 01:09

Of het zo'n goed idee is om dit op bokt te zetten weet ik niet zo zeer, maar moest het even van mij afschrijven. Alvast bedankt om te lezen

Heb mijn ex ongeveer een maand geleden gedumpt na een relatie van iets meer als 2 jaar.
Dit omdat er van mijn kant uit gewoon geen liefde meer was voor hem. Ik vond dit voor hem niet eerlijk, maar kon zelf ook niet in een relatie blijven waar ik niet meer gelukkig in was.
Tijdens de relatie was hij altijd zo lief, kon altijd op hem rekenen, moest maar zeggen spring en dan vroeg hij hoe hoog. Maar nu ik hem gedumpt heb is dit toch een heel ander verhaal geworden.

Ineens is hij veranderd in een controlerende freak. Hij wou met mij praten, rijd hij bijna tegen andere auto aan omdat hij mij niet mocht aanraken. Ziet mij met een jong uit mijn klas praten, dreigt hij hem in elkaar te meppen. Dreigt redelijk intieme foto's van mij op internet te zetten, en ga zo maar door. Elke keer als ik een sms krijg is het met schrik dat ik het open, want is grote kans hij of iemand van zijn vrienden. FB een nieuw bericht, juist hetzelfde. Als ik prive gebeld word durf ik niet meer oppakken.

Nu alsof dat niet genoeg is werd hij ook ineens bedreigt, en krijg ik nog geen 2 weken later ook dreig berichten binnen dat als ik niet terug ga ik mijn opleiding dag mag zeggen. Met deze dreigementen ben ik ondertussen naar de politie gegaan. En hier word verder mee gegaan. Maar ik word er gewoon weg gek van. Net kreeg ik weer bericht (dit keer van zijn moeder, of ik het niet goed wil maken met hem omdat ze gek worden van hem.)

Hij is agressief naar iedereen op het moment (laatste keer dat ik hem heb gezien ook naar mij). Dreigt met zelfmoord, ... Ga zo maar door. Ik heb een geweldige tijd met hem gehad, maar voor mij is het gedaan. En hij beseft dit gewoon weg niet. Hij heeft me totzelfs ten huwelijk gevraagd nadat ik hem gedumpt had.

Sorry met lange verhaal, maar moest het gewoon even kwijt. En mischien zijn er nog mensen met zo'n ex. Want vraag me echt af hoe zo'n lieve jongen zo maar zo fel kan omslaan. Ben al blij dat ik een kameraad heb waar ik ten alle tijden bij terecht kan. Maar het drijft mij gewoonweg gek...

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 01:26

Het is waarschijnlijk pure paniek aan zijn kant. Het is ontzettend vervelend dat jij hier de dupe van bent. :(
Probeer het toch maar zoveel mogelijk te negeren, en blijf in contact met de politie als hij echt gevaarlijke dingen blijft doen. Hij moet uiteindelijk gaan accepteren dat jij niet terugkomt en dat hij op zichzelf moet leren zijn. En dat is blijkbaar ontzettend moeilijk voor hem. Hij kruipt duidelijk heel erg in de slachtofferrol.
Normaal gesproken duurt dit niet lang, maar zijn acties zijn wel heel erg extreem en duurt al wel lang :(
Blokkeer hem overal waar je kunt en zijn familie ook. Als er een privénummer belt, gewoon niet opnemen.

Het is verschrikkelijk moeilijk om te accepteren dat een relatie voorbij is als je er zelf nog zo "in" zat. Het kost heel veel tijd en het kan woede en frustratie naar boven halen in mensen. En het allermoeilijkste is dat je erover zou willen praten met degene die je het meest vertrouwt, en dat is nou net degene die er niet meer is. Ik begrijp ontzettend goed hoe jouw ex zich voelt, maar dit is géén excuus voor zijn extreme gedrag. Mijn beste hoop is dat hij hier zelf achterkomt en stopt met deze acties, het zou erg vervelend zijn als de politie hierin vermengd raakt.

Laatste tip: Wees lief voor jezelf en zorg dat je je overal veilig voelt, waar je ook bent.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 01:31

Dit is niet leuk zeg laat je niet dwingen. Jammer als iemand zo ontspoort zorg ervoor dat je niet alleen bent

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 01:32

op dit moment heb ik een heel goede kameraad die letterlijk altijd aan mijn zijde staat.

Met zijn acties ben ik (nog) niet naar de politie gegaan. Ik weet dat hij het heel moeilijk heeft, maar ik weet ook dat hij zijn vorige ex ook lange tijd heeft lastig gevallen. In verband het blokeren ga ik morgen naar mijn gsm-operator om nummers te laten blokeren.

deze dreigberichten komen trouwens ook niet van hem, weet niet van wie deze komen. Heb alleen een nummer. Maar dit word nu verder afgehandeld met de politie

dank jullie voor je bericht, doet me wel goed om eens niet te horen dat ik de fout ingegaan ben ;) Op bepaald moment begin je toch te twijfelen of je wel het goede doet :)

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 01:39

als de liefde van jou kant over was dan is het ook gewoon klaar,
en het meest eerlijke wat je dan kan doen is inderdaad de ander vertellen, dat je het niet meer voelt.
dat heb je juist gedaan ,

hopenlijk houd hij snel op met dreigen en nare acties doen, maar ik raad je wel aan wel alles aan de politie te melden, stel hij doet wel wat? je weet het niet ,...

dat hij dit bij zijn vorige ex ook heeft gedaan getuigd ervan dat deze jongen toch echt een stoornis heeft, ..

succes

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 01:41

Raar dat mensen door een 'kleine' ommezwaai in hun leven zo kunnen veranderen he.
Goed dat je al naar de politie bent gegaan en best de nodige nummers blokkeren.
Stalkt ie openbaar ook echt? Anders zou ik zorgen dat je niet alleen bent.

Dat ie dreigd met zelfmoord zou ik persoonlijk met een korreltje zout nemen en dat zijn moeder belt dat ze zot worden van hem, tja zal zijn manier zijn om jou terug te krijgen.

Maar je moet echt niet uit medelijden teruggaan.

Echt rot voor je dat je nu met schrik moet blijven momenteel.
Hoop dat het snel opgelost geraakt!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Ex blijft me lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 02:00

Och ik had ook zo'n ex die dreigde met zelfmoord.. heb hem aangeboden om te kijken hoelaat de intercity's rijden

Negeren negeren negeren.. dat is mijn advies aan jou

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 02:55

[quote="Limanade"]Och ik had ook zo'n ex die dreigde met zelfmoord.. heb hem aangeboden om te kijken hoelaat de intercity's rijden

Negeren negeren negeren.. dat is mijn advies aan jou[/quo
oooh slecht

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 03:50

Gedumpt?

Iemand waar je 2 jaar een relatie mee hebt gehad die dump je niet.
Dan maak je het uit.


Sorry. Niet ontopic en snap ook wel dat dat waarschijnlijk te maken heeft met hoe hij nu doet.


Ik denk dat hij inderdaad bang is omdat hij de controle kwijt is.
Het is heel knap van je dat je voor je zelf op komt en niet overstag gaat omdat hij nu dit doet.

Ik zou overigens hier wel mee naar de politie gaan.

Stalken kan echt heel lang duren als je niet optijd ingrijpt.

Ik hoop echt dat je er snel van af bent.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 03:52

franka75 schreef:
Limanade schreef:
Och ik had ook zo'n ex die dreigde met zelfmoord.. heb hem aangeboden om te kijken hoelaat de intercity's rijden

Negeren negeren negeren.. dat is mijn advies aan jou[/quo
oooh slecht

Negeren is inderdaad niet altijd het beste advies in een serieuze stalking.

Politie is het enige verstandige advies als je het mij vraagt.

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 08:34

Limanade schreef:
Och ik had ook zo'n ex die dreigde met zelfmoord.. heb hem aangeboden om te kijken hoelaat de intercity's rijden

Negeren negeren negeren.. dat is mijn advies aan jou


Wauw!!! Exact dit heb ik ook gehad!!! _O-

Mijn ex flipte ook. Tot politie aan toe... We staan nog steeds op gespannen voet.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ex blijft me lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 08:54

Mijn ex kreeg zelfs losse handjes... :(
Heb je het sms'je bewaard waarin de dreiging over je opleiding staat?
Laat die aan je mentor ofzo zien, stel mocht er wat gebeuren komende tijd, waar jij niets mee te maken hebt maar toch de schuld van krijgt, weten ze van dit gebeuren af.

Laat je niet kisten door je ex. Dat is het niet waard. Negeer het, bewaar dreig berichten, en andere berichten waar jij mee gekwetst of 'gepakt' word.
Sla ze op, zodat mocht het nog extremer worden, je bewijs hebt voor aangifte. Belangrijk is dat je er zelf niet op reageerd.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:01

Wat je ook doet niet toehappen en reageren op berichten.
Inderdaad je GSM operator vragen om het blokkeren van het/de nummer(s) en anders je eigen nummer laten wijzigen.
Ook niet ingaan op de berichten van zijn familie of je het ajb weer goed wil maken...
Save de berichten en voor de rest negeren.
Hij houd vanzelf op als hij inziet dat het echt over is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:27

daantjuhhh schreef:
Gedumpt?

Iemand waar je 2 jaar een relatie mee hebt gehad die dump je niet.
Dan maak je het uit.




Ik hoop echt dat je er snel van af bent.



Ik stoorde me aan hetzelfde, na 2 jaar maak e het gewoon uit
Erg jammer hoe hij nu doet maar vaak is negeren het beste om te doen

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:32

Netjes is het natuurlijk niet, maar ik kan er wel inkomen zoals jij het vertelt.

Jongen doet 2 jaar lang alles voor je en wordt dan dus 'gedumpt' (inderdaad interessante woordkeuze) omdat er geen liefde meer is.
En juist die lieve, jij-bent-mijn-alles types, die zijn net zo 'passioneel' als het gaat om de tegenovergestelde emoties van liefde: woede, verdriet.

Inderdaad gewoon negeren, nummer blokkeren of je eigen nummer veranderen en niet reageren op facebook of ook daar blokkeren/ontvrienden zodat hij ook niet meer op je profiel kan. Let ook op met wat je post op je profiel, ga er vanuit dat hij meeleest.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:34

Limanade schreef:
Och ik had ook zo'n ex die dreigde met zelfmoord.. heb hem aangeboden om te kijken hoelaat de intercity's rijden

Negeren negeren negeren.. dat is mijn advies aan jou


Noway! :') _O_ _O-

TS! Eng hoor! Verstandig van je dat je naar de politie bent gegaan.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:38

Is het geen optie om gewoon een goed gesprek aan te gaan? Ik bedoel, die jongen is enorm van slag, snapt niet wat er aan de hand is en probeert uit alle macht je terug te krijgen. Zou dit met een beetje uitleg niet opgelost kunnen worden dan?
Mijn ex heb ik nog een paar keer gesproken, en daardoor zijn we als vrienden uit elkaar kunnen gaan. Hij is nog steeds een beetje op me aan het azen, maar daar leef ik wel mee.

Neem wel iemand mee als back-up als je het niet vertrouwt, dat zeker.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:41

Alles bewaren van hem wat hij je stuurt, dit als het escaleert overhandigen aan de politie. Verder een ander nummer nemen en zijn nummer laten blokkeren mocht hij er op een of andere manier achter komen wat je nieuwe nummer is. En alles gewoon negeren, hij wil gewoon aandacht!

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:44

Dumpen is ook niet een nette manier om een relatie te verbreken :=

Hoewel de jongen in kwestie ook zeker niet bezig is zoals het hoort 'snap' ik zijn reactie wel.
Ik wil zijn gedrag niet goed praten!

Maar als ik nu opeens gedumpt zou worden zou ik ook behoorlijk van slag zijn.

Waarom heb je niet een nettere manier gekozen om de relatie te beeindigen? Dat zou je wellicht een hoop ellende bespaart gebleven zijn

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:45

Ik kan ook alleen maar zeggen dat je hem moet negeren en eventuele berichten bewaren. Zeker niet zijn zin geven doormiddel van aandacht. Ieder klein beetje aandacht is voor hem een beloning van de moeite die hij in dit belachelijke gedrag steekt.

Heb je wel een goed gesprek met hem kunnen hebben waarin jij hem hebt uitgelegd dat het er echt niet meer is van jouw kant, en nam hij dit ook echt op? Vaak willen ze door de shock ook niet meer luisteren naar de redenen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:48

Ik ken het. Heb er ook zo een. En ben daar na 2 jaar eindelijk vanaf. Ik heb hem gewoon genegeerd. Alle zelfmoord aankondigingen, bedreigingen etc etc.
Negeren werkte op een gegeven moment niet meer aangezien hij mij begon op te zoeken. Een goede klap gegeven en nu is het helemaal klaar. Geen berichtjes, helemaal niets.

Mijn advies is dus ook dat je hem blokkeert op álles. Maak hem duidelijk dat het écht klaar is en negeer hem. Want negatieve aandacht, is ook aandacht.

Zelfmoord plegen de meeste die ermee dreigen in dit soort situaties toch niet en mocht hij losse handjes krijgen direct naar de politie, aangezien de dreigementen er al liggen. Verder gewoon negeren.

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:50

Ben ik de enige die denkt dat die bedreigingen ook gewoon van je ex komen die gewoon een andere telefoon gebruikt :+ ?
Ik weet dat je zegt dat hij ze ook krijgt, maar dat is natuurlijk een mooi excuus en een sms-je naar jezelf is zo gestuurd met een andere telefoon.

Iemand die zo van slag is zie ik daar wel nog vooraan. Verder veel sterkte en inderdaad de politie erbij halen als het uit de hand lijkt te lopen.

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:52

Eef_Bam schreef:
Ben ik de enige die denkt dat die bedreigingen ook gewoon van je ex komen die gewoon een andere telefoon gebruikt :+ ?
Ik weet dat je zegt dat hij ze ook krijgt, maar dat is natuurlijk een mooi excuus en een sms-je naar jezelf is zo gestuurd met een andere telefoon.

Iemand die zo van slag is zie ik daar wel nog vooraan. Verder veel sterkte en inderdaad de politie erbij halen als het uit de hand lijkt te lopen.



Dit inderdaad, waarschijnlijk je ex zelf met een andere telefoon of hij laat het een van zijn vrienden doen. Verder kan het ook nog iemand van de familie zijn (boze moeder, vader etc die de droom van hun knulletje zien barsten en hem nu niet meer kunnen hebben door zijn gedrag)

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:52

Eef_Bam schreef:
Ben ik de enige die denkt dat die bedreigingen ook gewoon van je ex komen die gewoon een andere telefoon gebruikt :+ ?
Ik weet dat je zegt dat hij ze ook krijgt, maar dat is natuurlijk een mooi excuus en een sms-je naar jezelf is zo gestuurd met een andere telefoon.

Iemand die zo van slag is zie ik daar wel nog vooraan. Verder veel sterkte en inderdaad de politie erbij halen als het uit de hand lijkt te lopen.


Nou, ik vind het niet raar. Zoiets deed mijn ex ook. Heel zielig, maar zo laten ze het lijken alsof zij jou beschermen en hij er niks aan kan doen. Zou het inderdaad niet geloven, maar het wel bij de politie neerleggen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:54

ik denk dat ts het woord gedumpt neerzet uit pure frustratie..moet zeggen dat mijn wenkbrauwen daar ook even fronste toen ik het las. Ik denk dat het bij hem echt zo is aangekomen omdat hij niets door had. Jij loopt er wrs al een tijdje mee dus komt een klap al minder aan. Het is raar wat zoiets met mensen kan doen. kijk uit dat je door je eigen frustratie geen verkeerde dingen gaat zeggen of een actie gaat doen waardoor hij nog pissiger word. Houd je afzijdig, maar bewaar alles kan je misschien nog wel eens nodig hebben.
Een goed gesprek zit er echt niet meer in? Misschien heeft hij alleen wat duidelijkheid nodig?